Gå til innhold

Lesbiske prøvere?


BareC

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har drevet å sneket rundt på forumet her en stund. men nå har jeg endelig samlet nok mot/spørsmål til å faktisk skrive noe her.

Vi har vært på forsamtale denne uken, og venter nå på ringebrevet... så da lurte jeg på om noen vet hvor lang tid det tar fra forsamtale til brevet kommer?

 

Også så jeg en annen plass at noen har fått to regninger i etterkant av forsamtalen, mens vi har bare fått en.. vil ikke at en bagatell som en ubetalt egenandel skal ødelege for oss, så hadde vært fint om noen kunne svare på om de fikk en hver også? (Tror jeg ringer riksen i morgen for sikkerhets skyld)

Riksen roter mye med regninger for tida! Når de bare har sendt en, så betaler dere en. De har jo ikke registrert en faktura til, så det skaper ikke problemer. De har gjort det samme med oss. Husker ikke hvordan det var med regning etter samtalen, da.

 

Ringebrevet kom etter et par uker for oss (i mai), men det er sikkert andre som har mer nylige erfaringer:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sprøytedag 3 med Menopur unnagjort. Når kan jeg forvente bivirkninger? Jeg lurer også på om jeg burde kjøpe en pakke menopur til da den jeg holder på med nå bare holder akkurat til den dagen jeg skal på UL for å sjekke folliklene. Hva tenker dere? Burde jeg regne med flere sprøytedager før eggløsningssprøyten skal settes?

Jeg brukte en pakke med ti sprøyter + to tre sprøyter til. De kan kjøpes i 5-pack og 10-pack. Vet ikke hvor mange dager som er det vanligste, men tror ikke det er uvanlig å bruke litt flere en 10, det spørs hva du evt bruker i tillegg? Er det ikke greit å bare kjøpe ny pakke om UL viser at du trenger flere? Koster jo litt....

Jeg hadde bitche-bivirkninger så å se hele tiden, så vet ikke om jeg er den rette å spørre ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er en del på besøk i Vestfold, og vi vurderer å flytte dit etter hvert, men det gjelds vel ikke helt ;)

Så spennende med ivf-start! Suprecur og etter hvert Puregon? Jeg testa positivt onsdag, etter fem inseminasjoner og 4 ivf, håper inderlig testene holder seg positive og spiren (e) klamrer seg fast!

Gratulerer! Så fantastisk at det endelig lykkes :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yavanna: vi var inne til forsamtale for ca fem uker siden, og ringebrevet har ikke dukket opp enda. Vi fikk beskjed om å måtte påberegne tre mnd ventetid. Håper selvfølgelig på å bli positivt overrasket!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det virker som at nesten her inne går/har gått på hormoner? Synes det er litt rart? Men, de er vel kanskje mer glad i å bruke hormoner her i norge enn i danmark :) Jeg ble gravid uten hormoner i dk. Skjønner jo at det finnes noen som trenger hormoner, men er man under 35, frisk og rask, så trenger man jo som regel ikke :)



Anonymous poster hash: e6ad8...4c4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi gikk ikke på hormoner. Nå gikk det for oss riktignok på første forsøk, og kanskje de som går på hormoner har vært igjennom noen runder først og hormoner er neste steg?



Anonymous poster hash: e43a4...604
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Man trenger ikke gå på hormoner når man kun blir inseminert. Jeg brukte Ovitrelle før den siste inseminasjonen, men ellers brukte jeg ikke noe. MEN det blir noe litt annet med ivf :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yavanna: vi var inne til forsamtale for ca fem uker siden, og ringebrevet har ikke dukket opp enda. Vi fikk beskjed om å måtte påberegne tre mnd ventetid. Håper selvfølgelig på å bli positivt overrasket!

hmmm... ikke helt det svaret jeg ville ha, men takk allikevel!

 da kan jeg mest sannsynlig gå ut i fra at det ikke blir noe forsøk før jul... Men krysser fingrene for at vi begge blir positivt overrasket!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har erfaring med sykdom under ivf forsøk? Jeg har vært syk i snart to uker med feber,halsbetennelse,hoste og det som hører med. I ettermiddag/kveld har jeg hatt hurtig puls og følt på litt pustebesvær. Er usikker på om det bare er forkjølelsen eller om det kan være hormonbehandlingen....føler på litt usikkerhet:-/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk i går veldig lyst til å hilse på den lille som er i magen. Så vi brå bestemte oss for  å gå privat for UL i dag. Er 6+1 i dag og så en liten reke med et hjerte som slo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har vært inne på ny ultralyd i dag, uke 9, men dessverre hadde det bittelite hjertet sluttet å slå. Trist!

Så da er det bare å mobilisere til ny runde. Kjempefin tråd dette, godt å høre om andre i samme situasjon :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er en del på besøk i Vestfold, og vi vurderer å flytte dit etter hvert, men det gjelds vel ikke helt ;)

Så spennende med ivf-start! Suprecur og etter hvert Puregon? Jeg testa positivt onsdag, etter fem inseminasjoner og 4 ivf, håper inderlig testene holder seg positive og spiren (e) klamrer seg fast!

ja, suprecur og etterhvert puregon :) krysser fingrene for dere :)  her er det ul den 13 nov :) så får se om det da blir puregon start :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har vært inne på ny ultralyd i dag, uke 9, men dessverre hadde det bittelite hjertet sluttet å slå. Trist!

Så da er det bare å mobilisere til ny runde. Kjempefin tråd dette, godt å høre om andre i samme situasjon :-)

det var ikke noe hyggelig å høre :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Vi er på andre runde nå - begynner med hormonpiller i morgen, pergotimer, siste dag onsdag og ul p fredag, spennende!

sist gang gikk jeg først fem dager på pergotimer og så to dager menpur - da endte det med for mange foliler/eggposer og avbrutt forsøk... derfor prøver vi denne gangen uten menopur, krysser fingrene på at jeg ikke overbroduserer, men at det ter ønskelig antall eggposer...

Er det noen som vet hvor mange eggposer det må være for at det blir inseminasjon?

 Jeg må si at denne prossesen er krevende, alt skal klaffe; at de har ledig plass denne mnd på riksen, ledig donor og at man produserer nok eggposer og til slutt at egget blir befruktet og fester seg...

 

Krysser fingrene for alle prøvere, god helg:-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Noen som vil dele erfaringer om å gå på privatklinikk kontra Rikshospitalet? Både insem. og ivf..



Anonymous poster hash: c50ca...1ed
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var på privatklinikk i danmark. Hadde samtale, og neste syklus kan man starte. Jeg trengte ikke hormoner, så var bare å teste etter eggløsning, reise til dk, og inseminere. Jeg ble gravid på 3 forsøk. Enkelt og greit :) VELDIG positiv erfaring :)



Anonymous poster hash: e6ad8...4c4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Vi er på andre runde nå - begynner med hormonpiller i morgen, pergotimer, siste dag onsdag og ul p fredag, spennende!

sist gang gikk jeg først fem dager på pergotimer og så to dager menpur - da endte det med for mange foliler/eggposer og avbrutt forsøk... derfor prøver vi denne gangen uten menopur, krysser fingrene på at jeg ikke overbroduserer, men at det ter ønskelig antall eggposer...

Er det noen som vet hvor mange eggposer det må være for at det blir inseminasjon?

Jeg må si at denne prossesen er krevende, alt skal klaffe; at de har ledig plass denne mnd på riksen, ledig donor og at man produserer nok eggposer og til slutt at egget blir befruktet og fester seg...

 

Krysser fingrene for alle prøvere, god helg:-))

Da vi hadde avbrutt forsøk fikk vi beskjed om at de ikke inseminerer om det er mer enn to eggposer. Men de er ikke helt konsekvente på det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Vi var på privatklinikk i danmark. Hadde samtale, og neste syklus kan man starte. Jeg trengte ikke hormoner, så var bare å teste etter eggløsning, reise til dk, og inseminere. Jeg ble gravid på 3 forsøk. Enkelt og greit :) VELDIG positiv erfaring :)

 

Anonymous poster hash: e6ad8...4c4

 

Prismessig? Grei atmosfære og helsepersonell?

 

 

 

Anonymous poster hash: c50ca...1ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har hatt fire forsøk på RH og et privat på ivf klinikken, fornøyd med RH, men klart det er mer samlebåndpreg der. Utrolig fornøyd med ivf klinikken, hyggelige folk og veldig individuell oppfølging.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Vi var på privatklinikk i danmark. Hadde samtale, og neste syklus kan man starte. Jeg trengte ikke hormoner, så var bare å teste etter eggløsning, reise til dk, og inseminere. Jeg ble gravid på 3 forsøk. Enkelt og greit :) VELDIG positiv erfaring :)

Anonymous poster hash: e6ad8...4c4

 

Prismessig? Grei atmosfære og helsepersonell?

 

 

 

Anonymous poster hash: c50ca...1ed

 

Vi brukte 30 000 kr for ALT (dvs gynekolog her hjemme, reisene, og 3 forsøk). Vi var på stork klinikken, helt fantastisk atmosfære, og veldig dyktige folk!! Skal dit neste gang og, og gleder meg allerede! 

 

Anonymous poster hash: e6ad8...4c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

Vi var på privatklinikk i danmark. Hadde samtale, og neste syklus kan man starte. Jeg trengte ikke hormoner, så var bare å teste etter eggløsning, reise til dk, og inseminere. Jeg ble gravid på 3 forsøk. Enkelt og greit :) VELDIG positiv erfaring :)

Anonymous poster hash: e6ad8...4c4

 

Prismessig? Grei atmosfære og helsepersonell?

 

 

 

Anonymous poster hash: c50ca...1ed

 

Vi brukte 30 000 kr for ALT (dvs gynekolog her hjemme, reisene, og 3 forsøk). Vi var på stork klinikken, helt fantastisk atmosfære, og veldig dyktige folk!! Skal dit neste gang og, og gleder meg allerede! 

 

Anonymous poster hash: e6ad8...4c4

 

Så bra. Akkurat hatt første ivf forsøk på RH etter 3 mislykkede inseminasjoner. Veldig samlebånd og man føler seg ganske usynlig. Håper det har funket denne gang, så er vi ferdige der. Tror det blir privat hvis vi skal prøve på søsken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Vi har akkurat hatt første inseminasjon på RH, og har noen spørsmål...

Det er bare to dager siden, men jeg føler at kjenner noe, litt murring og små kramper, er dette bare psykisk eller er det noe i det?

Hvordan var det for dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan få litt murringer, og "irritasjon" pga det at de har "drevet" inni der+væsken som er sammen med sæden. MEN; kan jo også være pga graviditet ;) Jeg begynte å kjenne ting 5 dager etter inseminasjon, og 8 dager etter var det ingen tvil :)



Anonymous poster hash: e6ad8...4c4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...