Gå til innhold

Desember-jenter?


Nurse77

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gratulerer dere positive! Ligger her i bakgrunnen og leser og følger med.. Er på 22 spraydag nå, 8 dager igjen til sprøytestart.. Går til akupunktur for å dempe stress og bivirkninger fra nesesprayen. Er mitt andre forsøk, men tenker mye mindre denne gangen, og stresser mindre:-) men kjedelig måtte stå så lenge på spray p.g.a. Juleferie på Haugesund.

Fikk brev fra Klinikken på lørdag, slipper heldigvis reise hele vegen opp der 4 Jan. for kontroll, får komme til en gyn. her i Stavanger:-) Lykke til med ruging og tester damer!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med positiv :)

 

Masse lykke til dere andre!

 

Vi er nå på ferie i statene og prøver å fokusere videre framover på hva vi skal gjøre videre. Utrolig skuffende for vi hadde håpet så mye på dette tredje forsøket, men sånn er det. Nå må vi finne ut om vi vil prøve i utlandet neste gang, eller fortsette på Hausken.

Får gå litt i tenkeboksen.

 

Håper dere alle får en flott desember :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GRATULERER MED GRAVIDITETENe, familiedrømmen og Liaes :) Herlig å høre!!

 

Velkommen i rugeklubben, Nurse - endelig ;)

 

Skjønner du er skuffet usababy, selv om vi håper og håper alt vi kan for at det dukker opp en ekstra strek snart...

 

Jeg prøver å drøye så lenge som mulig med å teste nå, kanskje fredag... Noen øyeblikk er jeg overbevist om at jeg er gravid, og i neste tar min elendige historikk over og jeg har ikke troa i det hele tatt. Så snart klar for å få det overstått, denne uendelige spenninga her! Har fått ekstremt god luktesans, og det var noe jeg også fikk sist jeg var gravid... *håpe håpe*

 

Nå får vi legge oss i kryss hele gjengen, og håpe på flere positive tester etterhvert... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usababy: veldig leit at det ikke ser ut til å gå veien for dere... Beklager at jeg ikke har fått m meg alt, men er d slik å forstå at du ikke fikk noen på frys?

 

Evigoptimisten: blir spennende med testing før/i helga!:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nurse77: dette var fryseforsøk. Hausken valgte å utsette 3.forsøk pga fir dårlig slimhinne, for så å bygge den opp og sette inn fryse-egg isteden. Denne gangen var forholdene bra.

Men det er jo aldri 100% sjans uansett.

 

Det vi må gjøre nå er å finne ut hvor vi skal gå videre. Vi gir ikke opp før vi har fått babyen vår! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, da skjønner jeg. Ikke like lett å huske detaljene hos alle;-)

 

Det er kanskje noen utenlandske klinikker som er mer eksperter eller vurderer deg annerledes og vil bruke annet regime feks. Ikke godt å si. Men flere muligheter er det iallfall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å nei, Lovise!!!! Det var ikke sånn det skulle gå... :( Kjipt!! Hvordan tar du det?

 

Her har jeg svidd av den første testen idag = negativ. RD 10!! Begynte å få en dårlig følelse i går, og enda dårligere i dag selvfølgelig...

 

Noen andre med mer positive følelser??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huffa.. Kom så kjedelig lovise83! :(:( og kjedelig med negativ test i dag evigoptimisten.. Håper det bare er litt tidlig og at testen er positiv om noen dager! :D

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg er på rugedag 10 i dag og klinikken skreiv testdag 22.12 altså rugedag 12.. Er det 12 eller 14 som er testdag?

 

Har så langt klart å la vææ å teste, kjenner litt menssmerter og murringer innimellom. Har masse halsbrann og oppblåst, lite matlyst og VELDIG trøtt.. Så usikker på hvilken vei dette går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Testdag er rugedag 14! :-) jo det går greit! Har ringt og sagt fra, så nå skulle de sette opp nytt opplegg, så må jeg ringe inn mensen i januar! Så er såå klar til å begynne på igjen! Får bare jør det beste utav det og prøve og kose oss i jula!

 

Evigopptimisten: ikke mist håpet! Vi alle vet jo at rugedag 10 er tidlig selv om vi bare mååå, i håp om den positive testen! Kommer nok til å titte innom litt og følge med deg dere godjenter! Takk for all støtte hele veien! Og riktig god jul allesammen!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøver å ikke miste håpet, men magefølelsen sier at løpet er kjørt!!

Heldigvis reiser vi til Brasil på onsdag, men har mest lyst å sette meg på første fly idag, og kansellere julefeiringa og familiebesøk.

 

Så da er det ikke så lenge før du er i gang igjen, Lovise?? :)

Glad vi har masse egg på frys, så jeg slipper denne lange medisineringen. Må innrømme at den var tøffere enn jeg hadde trodd!!

Er det 2 menstruasjoner man skal ha før man kan starte med fryseforsøk eller? (inkl. den som kommer nå?)

 

Ivf-håper; krysser fingrene for deg, og håper du slår til med en positiv test om få dager :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff lovise... Det var trist å høre:( heldigvis trenger man ikke vente så lenge for å prøve på nytt!! Du får nyte julen og slappe av.. Spise spekemat og ta deg ett glass vin om du vil;) neste egg blir gull egget!!!

 

Evigoptimisten husk at løpet er ikke kjørt ennå!!

Du får bare ta en dag av gangen, så skal du se at den positive testen kommer på dag 14;)

Masse lykke til!

Mener det er 2 menstrasjoner, altså den som kommer med misslykket forsøk og deretter tar man utgangspunktet i neste mens. Men håper indelig at du slipper å tenke på det!! Men det er jo godt å vite at du har egg på frys.

 

Ivf_håper satser på at det blir en positiv test!! Så flink du er og vente;)

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jula blir nok ikke den samme!

 

Vet ikke hvordan det er med frys, men jeg fikk mensen nå, så må jeg ringe inn neste mens og begynne med nesespray igjen på dag 20 etter det! Hadde håpet å begynne i denne syklussen, men må vist vente til neste når alle medisiner er helt ute av kroppen! Kjedelig og vente men det går nå på et vis..!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er løpet kjørt! Tanta kom allerde i går på rd10...!! Var ikke det veldig tidlig??

Jeg brøt litt sammen i går, og er nå så lei av alle disse nedturene. Innstille seg på mer venting, og om det i det hele tatt vil gå noen gang :( Tungt!!

 

Nå har jeg lyst å se på alternativer, mens vi går videre. Sette oss på adoptivliste bl.a. Årene går jo... Og man har ingen garanti for at vi lykkes med IVF, selv om sjansene er store, og vi har 5 egg på frys!

 

Nå er jeg blitt en Evigpessimist!! Gruer meg til julefeiring, og har bare lyst å legge meg under dyna og gråte..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forferdelig!!!! Var ikke det veldig tidlig ja...?? Hmm. Of jeg føler så med deg! Men vi klarer det neste gang! Har det på følelsen! ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei kjære damer! Følger dere fra november-gruppa og gledes og sørger med dere. Leit å høre om dere som har fått tantebesøk nå rett før jul. Jeg vil bare fortelle at jeg også har hatt 5 negative innsett, inkl en MA. Dette var siste off. forsøk, og nå er jeg gravid m tvillinger, snart 9 uker. Har vært inne m blødninger og bekymringer, men på UL i dag var alt perfekt. Så kanskje, om dette går bra, er 3,5 års sorg og prøvelser over. Ikke gi dere, de aller fleste blir gravide - noen må bare igjennom mange forsøk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Adine skrev dette til meg når jeg så mørkt på det, jeg synes den er fin på mørke dager:

 

(Ps! Det er utrolig hva noen dager gjør med håp og mot. Gi det litt tid, så er du oppe igjen. Klem.)

 

27 jan. 2012

 

"hei puma Kan låne deg min teori... og den er slik... de fleste par blir gravid i løpet av et år... ikke sant? Hvis man regner forsøk som mnd... altså 1 forsøk er mnd 1 med prøving, så kan det jo fiiiint gå å bli gravid senere....

 

da har vi hele 12 forsøk da... før vi bør begynne å engste oss.....

 

jeg ble gravid etter 2 Ivf, 1 avbrutt frys, og på fryseforsøket... men mistet

 

i s.a så nå er det bare å hoppe i salen igjen.... Har jo bare hatt 4 mnd

 

med prøving... hehe... etter min teori ihvertfall"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff..... Det var trist:( hadde så lyst til at hele desember gruppa skulle klare det!!! Skjønner at dette er tungt... På mitt forrige fersk forsøk som ikke lyktes fikk jeg også tr en del dager før testdato... Det er så utrolig surt. Håper indelig at det ligger mange gullegg på frys!

 

Er sikkert lurt å tenke andre veier også.. Har hørt at det er ca 5 års ventetid på adopsjon, og at aldersgrensen er 40 år eller no...

 

Vi pratet om disse tingene allerede før første forsøket

 

Adopsjon, donor, fosterforeldre...

 

Og hvis dere setter igang prossessene, så klarer du kanskje og slippe skuldrene litt mer ned når du vet at dere har andre alternativer... Å kanskje er det det som skal til for at gull egget skal feste seg...

 

Satt du inn ett eller to egg?

 

Lykke til evigoptimisten... Ta tiden til hjelp...

Bruk den tiden du trenger for å komme deg opp igjen.. Det er viktig at du tar vare på deg selv oppi alt dette... Lykke til på veien;)

Håper indelig at det blir din tur neste gang!

Samme med deg Lovise!!!! Dere kommer etter om en måned!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner godt nedturen. Det er hardt...veldig hardt. Vi har grått og følt skuffelsen etter nok et negativt forsøk, skjønner dere så godt. :( Det er ikke rettferdig

 

Vi har nå valgt å diskutere med klinikken om videre løp. Ifølge dem er det lite de kan gjøre utenlands som de ikke gjør i Norge som vil ha effekt på vårt problem med slimhinna. Assisted hatching f eks vil ikke hjelpe. Derfor ser vi nå fram til 4. forsøk hos Hausken. Før det skal jeg ta en biopsi/prøve, for det skal ha effekt akkurat som hysteroskopien jeg tok i høst. Kanskje vi lykkes på 4.forsøk.

 

Ikke gi opp dere andre heller, selv om det virker håpløst. En dag skal vi ha babyen i armene. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heeey, jeg har ikke lagt merke til denne gruppa jeg! gratulerer til dere som har fått verdens beste julegave<3<3

til dere som ikke var like heldige, er det ikke annet å si enn at dere må ikke gi dere på å få mirakelet deres!! <3<3 det er ofte vanskeli tidrer i denne prossessen, men når den jævla testen plutselig snur livet på hode, er det nok verdt det... :-):-)

 

er foresten på rd 5 jeg. samme løypa som nurse77, så her venter vi på nyttårsegg:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...