Gå til innhold

Desember-jenter?


Nurse77

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Huff, svarte deg i den andre tråden, AkPa. Ord blir fattige.

 

Føles teit å skulle fortelle om hvordan d gikk med meg nå, men regner m noen lurer..

På venstre eggstokk var det bare noen få bittesmå follikler (slik var det i 2009 også, så har tydeligvis en god og en dårlig eggstokk). På høyre side var det 4 store og noen litt mindre follikler. Er fornøyd med det. Skal ta sprøyte i 3 dager til og tilbake på ny ul på mandag. Vi får se da, men legen antydet uttak på onsdag. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må du gjøre som legene sier, Akpa? Er kreften truende igjen?

 

Er "forvist" fra fertilitetsklinikkene oftenlig og privat etter dette pga faren ved kreften..:-( de er redd den sprer seg til lymesystemet og da er det game over for meg..:-(

Hadde vi hatt penger, så hadde vi reist å fått egg donor på januar, det var vår siste sjanse..:-( men som lærlinger med 18.000 inn i mnd tilsammens, så er ikke det noe mulighet..:-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, så utrolig trist AkPa :( Sender deg en god klem. Livet er urettferdig!!!

 

Nurse77; da krysser jeg fingrene for at dette går veien på mandag. Tvi tvi!

 

Enige med dere om at dette er en psykisk påkjenning. Kroppen full i hormoner, og forventninger, samtidig som man har gått på så mange skuffelser gjennom denne prøvingen, at man er litt skadet. Man må jo bare prøve å være optimistisk!

 

Lovise: Hvordan har det gått idag?? Spent.... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo her går det fort i svingene! De ringte fra haugesund i dag og sa det var 7 egg som hadde delt seg, og to av de var så fine at de var klar for innsetting! Jeg måtte bare slippe alt jeg hadde i henda, å ta fatt på kjøreturen! Så nå går jeg og ruger på to fine egg! :-) har gått så fort alt sammen, så har ikke helt gått opp for meg enda! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

STATUS LISTE

 

Evigoptimisten:

Spraystart 9.11.

Sprøytestart: 26.11.

UL: 3.12, 6.12

Uttak: 9.12

Antall befruktede egg:

Innsett: 11.12

TESTEDAG:

 

Lovise83:

Spraystart: 8/11

Sprøytestart: 21/11

UL: 29/11

Ny UL: 3/12

Uttak: 6/12

Antall befruktede egg: 7

Innsett: 7/12 (2 egg)

TESTDAG: 21/12

 

IVF_håper:

Sprøytestart: 21/11

UL: 29/11

Ny UL: 3/12

Uttak:

Antall befruktede egg:

Innsett:

TESTDAG:

 

LIAES <3 gutt <3

Fryseforsøk

Innsett: 3.des

Testedato: 17. Des

 

Kalia:

Spraystart 25.11

Sprøytestart: 25.12..

UL: 04.01

Uttak; uke 2

Antall befruktede egg:

Innsett:

TESTEDAG:

 

Usababy:

Fryseforsøk.

Ul: 30.11.

Innsett: 5.12.

Testdag: 19.12

 

Familiedrømmen:

Spraystart 06.11

Sprøytestart: 21.11

UL: 30.11

Uttak; 03.12

Antall befruktede egg: 4

Innsett: 05.12

TESTEDAG: 18.12

 

AkPa:

Spraystart: 12.11

Sprøytestart: 28.11.

UL: 07.12

Uttak:

Antall Befruktede Egg:

Innsett:

TESTDAG:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest usababy

Hvordan kjenner dere andre dere?

Er det forskjell på fryseforsøk og fersk forsøk når det gjelder symptomer osv?

Jeg er nå på rugedag 2, og det eneste jeg kjenner er en svak verk nederst i magen. Varmeflaske er herlig å sitte med på magen. :)

Jeg har ved tidligere forsøk hatt ulike symptomer som alle har kommet av Lutinus'en. Første forsøk - mange symptomer. Andre forsøk - få og andre symptomer.

Dette er tredje forsøk, og altså frys. Lurer på om det vil være annerledes.

Har tro på forsøket, men det fordi jeg syns det er vår tur nå etter et år i denne karusellen. Men samtidig tror jeg det blir negativt som sist.

Rugetiden er full av tanker! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kult, Lovise :) :) Så godt å høre.. og bra uttelling da. Her går det unna ja!!

Så du fikk inn to egg uten problemer?? Er det på sykehuset eller Hausken du er hos?

Jeg får nemlig ikke sette inn to ved Ullevål, dersom egga er av god kvalitet.

 

usababy; la oss håpe det er din tur denne gang. Har en god følelse på deg på deg av en eller annen grunn ;) Kan tenke meg disse rugedagene går seint, nå handler det nok om å fylle dagene med meningsfulle ting, og vi har jo adventstiden som byr på masse....

Den fine julekalenderen som min kjære har laget til meg, er litt spesiell i år, da hver pakke tenker jeg er et steg nærmere en forhåpentligvis fantastisk julegave.. *drømme* ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er på sykehuset! Ja jeg ble ganske sjokka selv! Tok de jo ut i går, og 7 hadde delt seg til i dag, og to var innsetningsklare, så de hadde bare tatt en vurdering på at jeg kunne få inn de to vist jeg ville! Fikk hørre etpar ganger at det var stor sjangs for tvillinger, men det gjør ikke meg noe! Bedre med to enn ingen! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Då har eg hatt uttak i dag :) Var jo fare for overstimulering, og planen at eg ikkje fekk setta inn før januar.. MEN det såg fint ut i dag og eg fekk ut 13 egg!!! og best av alt er at det blir innsett på mandag :) det var ein positiv overraskelse!

 

Kjente bedøvelsen godt, men ikkje egguttaket.. e ganske øm og sår no, men det er vert det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra IVF_håper :) Alle positive overraskelser er vi glade i ;)

God uttelling på deg også da, herlig.

 

Er det så stor forskjell på delingsprossessen, at noe får innsett dagen etterpå og andre venter opptil 3 dager?

 

Her er eggløsingssprøyta satt, og jeg lader opp til i morgen tidlig, når uttak venter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huff... AkPa.. Får helt ondt inni meg når jeg leser historien din... Ord blir så fattig... Tenker på deg... Hadde jeg vunnet i Lotto så skulle jeg spandert eggdonasjon på deg;) skulle ønske det var noe man kunne gjøre!!! En urettferdig verden.... En Stor og varm klem fra meg! Å lykke til videre... Kanskje situasjonen endrer seg med tiden.

 

Lovise: så deilig at du er kommet så langt;)

Når det gjelder risikoen for tvillinger med to egg så fikk vi denne beskjeden fra hausken

1egg=50% sjans for graviditet

2egg= 55% sjans for graviditet

1 egg= 1%sjans for tvillinger

2 egg= 25% sjans for tvillinger hvis man er av de 55% som blir gravid;)

Lykke til med rugingen!!

 

Lykke til med uttak evigoptimisten og ivf_håper;) så spennende

 

Usababy: jeg ble gravid på frys sist, men jeg husker dårlig om det var forskjell på symptomene... Jeg husker bare at jeg testet positivt på rugedag 9;) lykke til!

 

Jeg er nå på rugedag 4 hvis jeg teller med innsett dagen.

Idag våknet jeg med mye type mens murringer i magen og en kvalme som ligger lengst oppi halsen... Men tenker at det er for tidlig til at dette kan skyldes en graviditet.... Noen andre som opplever dette?

Gleder meg til å følge dere alle videre;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk familiedrømmen :)

Skulle ønske det sto 100.000 på konto'n min om mandagen.. Da hadde vi ringt å reist før jul om de hadde gitt oss lov..:) men det er bare en drøm, desverre..:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest usababy

Lykke til, familiedrømmen :)

Jeg våknet og følte meg fyllesyk idag. Merkelig følelse. Så er jeg veldig søvnig og trøtt. Er det en bivirkning av Lutinus?

 

Blir spennende framover :)

Endret av usababy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke sikker på hva som er bivirkninger, hva som er sykdom og hva som er symptomer.... Så vi får vel bare ta en dag av gangen og se hva som skjer;) lykke til jenter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest usababy

Rugedag 4 idag. Igår kveld hadde jeg vondt nederst i magen. Verk på en måte. Håper det er et godt tegn. Kanskje egget festet seg..? :) *håpe*

Men jeg tar ingenting for gitt. I dag kjenner jeg ingenting foreløpig.

Hvordan går det med dere andre?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende usababy! :-) jeg er på rugedag 2, og sliter enda med smerter etter egguthentinga! Begynner og bli mye bedre, men kjenner det godt enda! Vi får bare krysse fingrene og håpe at eggene klorer seg fast! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg ferdig utplukket ;)

Fikk hele 20 egg ut!! På kanten til overstimulert, men tror det skal gå bra.

Jeg synes uttaket gjorde forferdelig vondt!!! Og jeg trodde jeg hadde høy smerteterskel.. Sykepleier mente det var naturlig, siden det ble så mange. Holdt på å kaste opp til tider.

Nå er jeg skikkelig øm i magen. Deilig å være ferdig da :)

 

Nå krysser jeg alt for at mange blir befruktet, og at det blir mange "søsken" på frys.

Hva sier dere jenter; skal vi bare bestemme at ALLE oss blir gravide nå???? Synes vi skal tvinge oss selv til å være positive nå... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer, Evigoptimisten!!

Satser på at det blir noen riktig fine gullegg av de der.

Og ja, vi sier at alle blir gravide av desember-jentene!:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja har sprayet i 2 uker i dag.. Håper det ikke betyr noe å være forkjølet.. 16 dager igjen til 1 sprøyte.. Haha.. Lenge å vente..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...