Gå til innhold

flere som planlegger å bli gravid?


jeem

Anbefalte innlegg

Jeg har fått eggstokke kreft.

Ja jeg har en datter på tre år, snart fire.

 

I oktober begynte vi smått prøvingen, men nå vi vente og se om vi kan få flere.

 

Men jeg krysser fingrene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har fått eggstokke kreft.

Ja jeg har en datter på tre år, snart fire.

 

I oktober begynte vi smått prøvingen, men nå vi vente og se om vi kan få flere.

 

Men jeg krysser fingrene..

Jeg "kjenner" deg sikkert fra småtroll da. Jeg har ei datter på 3 år og 3 md :) det er så herlig alder synes jeg :)

Så trist du har fått kreft :(:(:( det må være fryktelig tungt!

Har du fått vite noe prognose på å bli frisk, og hvor lang tid det kan ta?

Krysser fingrene ekstra hardt for at du blir frisk, og at du om ikke alt for lenge kan prøve igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det kan være ja :D

 

Ja min datter blir fire år i mars, er en helt fantastisk alder, stor koser meg.

 

ja det er tungt, men det som er vanskelig er at jeg skal operere bort den ene eggstokken, men håper jeg bare kan ta den ene og ikke begge.

jeg vil jo så gjerne ha ett barn til.

 

Jeg blir frisk, oprasjonen er i morgen og etterpå må jeg gå på cellegift en kurs som er litt over en måned ca. etter det håper vi at jeg er frisk.

 

så kanskje prøving starter på nyåret, jeg krysser fingrene for det. hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det kan være ja :D

 

Ja min datter blir fire år i mars, er en helt fantastisk alder, stor koser meg.

 

ja det er tungt, men det som er vanskelig er at jeg skal operere bort den ene eggstokken, men håper jeg bare kan ta den ene og ikke begge.

jeg vil jo så gjerne ha ett barn til.

 

Jeg blir frisk, oprasjonen er i morgen og etterpå må jeg gå på cellegift en kurs som er litt over en måned ca. etter det håper vi at jeg er frisk.

 

så kanskje prøving starter på nyåret, jeg krysser fingrene for det. hehe

 

Virker som prognosen er bra, utrolig godt å høre! Eggstokkreft er skummelt. :( Krysser fingrene for at du slipper å fjerne begge og at du kan starte opp prøvinga i januar. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Gravid 2-3"! Litt i sjokk her, og tror vi begge føler oss litt snytt for prøvetida. Er selvsagt glade for at det gikk på første forsøk, men hadde snakka så mye om at det kunne ta en del tid..

 

Får bare håpe alt går bra, men vi er forberedt på at mye kan skje de neste åtte ukene, så skal prøve å holde det helt hemmelig.

 

Gratulerer Verpesjuk86! Her også klaffet det raskere enn vi kunne håpet, gikk på andre pp, hvis en i hele tatt kan regne med den første pp, som av forskjellige grunner ikke ble så aktiv på prøvefronten :-P Er i dag 10+1, men føler det ikke har sunket helt inn, skal på første legetime 11. desember. Tror først det går opp for meg enten når jeg får høre hjertet banke, eller på ordinær UL i midten av januar :-)

 

Ønsker deg lykke til framover, og håper alt går bra :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det kan være ja :D

 

Ja min datter blir fire år i mars, er en helt fantastisk alder, stor koser meg.

 

ja det er tungt, men det som er vanskelig er at jeg skal operere bort den ene eggstokken, men håper jeg bare kan ta den ene og ikke begge.

jeg vil jo så gjerne ha ett barn til.

 

Jeg blir frisk, oprasjonen er i morgen og etterpå må jeg gå på cellegift en kurs som er litt over en måned ca. etter det håper vi at jeg er frisk.

 

så kanskje prøving starter på nyåret, jeg krysser fingrene for det. hehe

krysser fingre for at det går bra i morgen, og at du bare behøver å fjerne ene eggstokken!! Og ikke minst at du raskt blir frisk som en fisk!! Klem
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da er jeg ferdig operert.

Jeg fikk lov å beholde ene egglederen min, jeg er utrolig fornøyd.

Så nå må jeg bare igjennom cellegift.

Tusen takk for all støtte, dere er så snille <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg ferdig operert.

Jeg fikk lov å beholde ene egglederen min, jeg er utrolig fornøyd.

Så nå må jeg bare igjennom cellegift.

Tusen takk for all støtte, dere er så snille <3

Hurra! Så bra :):):) tenkte på deg i går! nå ble jeg veldig veldig glad på dine vegne!!! Håper du kommer deg greit gjennom cellegiften. Så håper jeg å se deg mer her inne fremover :) klem ❤

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ossen går det med dere i denne julemnd? Når forventer dere EL og TR? :)

Her er det nok EL rundt den 5 desember om jeg har like kort syklus som jeg hadde sist mnd. (26 dager) men kroppen trenger tydeligvis litt tid på å få en normal syklus etter maange år med p piller. det positive er alikevel at det er ganske nøyaktig 14 dager mellom EL og TR. :)

 

(atu her foresten :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå, du er atu... Trodde du var ny jeg ;)

Jeg er 9 dpo.. Så neste uke blir spennende. Hvis det ikke går, går jeg over i ny pp neste torsdag el blir da ca 22 des. Så da blir det uansett ikke noe vin i jula... Blir spennende tider for oss fremover, får håpe det klaffer raskt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja det håper jeg virkelig! krysser fingrene for oss!

tar dere EL tester osv?

Tenkte å gjøre det hver dag frem til EL denne mnd, for å se ossen kroppen ligger an :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg ferdig operert.

Jeg fikk lov å beholde ene egglederen min, jeg er utrolig fornøyd.

Så nå må jeg bare igjennom cellegift.

Tusen takk for all støtte, dere er så snille <3

 

Hopper innom en tur ifra 1.trimester..

 

Kjempe godt å høre at det gikk bra og at du fikk beholde den ene egglederen! :D

Da kommer alt til å gå bra til slutt! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ja det håper jeg virkelig! krysser fingrene for oss!

tar dere EL tester osv?

Tenkte å gjøre det hver dag frem til EL denne mnd, for å se ossen kroppen ligger an :)

jeg tester etter el ja. Ikke for å vite når vi skal ha sex, men for å vite når vi skal slutte;) Uten el test tør jeg liksom ikke stole på at el har vært, så blir det så jeg stresser med å ha sex hele md ;) anbefaler at dere har sex gjevnlig fra et par dager etter mensen. Feks annenhver dag. For min del tror jeg el testene slår ut litt sent, og da er det en fordel å ha sæd der inne fra før!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

slik tenker jeg også, 81-Mamma. Tror det er en fordel å ha sex så ofte som mulig fra man er ferdig med mensen, og til ettpar dager etter EL, bare for å være på sikre siden.

Kjenner jeg er superspent på denne mnd her. Eller, spent er jeg vel generelt. Hvor lang tid tingene tar, hvordan veien videre blir,osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig spennende å lese om alle i samme båt som meg selv altså! :) Kjenner at jeg blir fryktelig nedstemt av å nå være i pp3, men jeg får heller fokusere på det beste med at det tar litt tid :) Jeg hadde jo selvfølgelig planlagt å bli gravid i pp1 ;) Haha!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg er også spent :) en annen positiv ting med el-test er at da vet man st mensen kommer 14 dager etter. Jeg regner 14 dager fra neg test. Det er jo sån ca, men jeg har hatt sykluser på 28-35 dager, og da er det greit å vite når mensen kan ventes. For dagene går så tregt på slutten, at en uke ekstra er leeenge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skorpionen91- skjønner følelsen!! Når man først prøver vil man helst bli gravid med en gang! Og nedturen er så stor når det er negativ test, og man må vente en hel md på neste test..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hopper innom en tur jeg også! Har holdt meg unna gravidforum pga forrige pp der jeg hadde så mange symptomer, ble forsinket to uker men ikke var gravid. Blir nok fort for gira og oppslukt i dette, så for å fjerne litt press og fokus så har jeg prøvd å ikke tenke så mye på det.

 

mosmo: trist å høre at du må gjennom cellegift. Håper at alt vil gå så bra som det overhodet kan!

 

gratulerer til alle gravide!! :D

 

Statusen min er: Hadde forrige TR onsdag for fem uker siden, så nå er jeg forsinka igjen ;) Håper jo litt da, men er forberedt på å gå inn i ny pp også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er gravid :D

Det gikk på første forsøk :) så nå håper jeg bare at alt går bra, og at alle dere andre kommer snart etter!!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis 81-mamma!!!

Herlige nyheter i juletiden!

 

Her er EL i dag faktisk :o haha, lykke å glede i heimen :)

Jeg har lovet mannen å ikke si noe om når jeg har EL, på den måten blir ikke så mye press og stress rundt det hele.

Vi har lagt inn aksjer hver dag i 4 dager nå, så om vi får til i kveld og i morgen også, så vet jeg allefall at vi har hatt sex på de "riktige" dagene :)

 

Dere som EL tester, er det slik at deres tester er svakt positive ettpar dager,for deretter å bli sterkere,også er "el streken" sterkere en den kontrollstreken da dere har EL?

Det er allefall slik det har vært her hos meg denne perioden. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk :) håper du kommer etter om to uker da! :)

Jeg brukte cb sine eggløsningstester, og der får man smil når tiden er inne... Så jeg kan ikke noe med slike streker...

 

Mannen min er så stabil i alt, så han lar seg aldri vippe av pinnen,- for å si det slik. Så jeg beordret han faktisk hjem i lunsj pausen når el-testen ble positiv. Det gjør han ingen ting å vite at det er el.

Men han er like "stabil" når det gjelder glede også da... Så når graviditetstesten ble positiv så tok han liksom ikke av... Måtte spørre: er du glad? Og svaret var: ja, like greit å få det gjort...

 

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...