Gå til innhold

flere som planlegger å bli gravid?


jeem

Anbefalte innlegg

liljeduft: Har tenkt litt på det og, hadde nok ikke hatt hjerte til å si det til han....går jo som regel bra :)

 

Får nøye meg med det jeg får :) Har jo egentlig ikke noe hastverk og har jo blitt gravid med nr1 og nr3 som store overraskelser, der jeg ikke kan huske at noe action i det hele tatt, hvertfall med nr3, tok bare en test etter jobb en kveld, var vel i 23 tiden, den var positiv, ble sjokket og trodde det var noe galt med den....skulle jo ikke ikm en uke etterpå...tok en ny på morgen, og den var og positiv....ble helt satt ut siden vi skulle i bryllup noen dager senere...ville ikke øddelgge dagen deres....gikk heldigvis greit da...

 

Er det nr 4 nå? (beklager om jeg ikke har fått med meg det fra før :P )

Da er det jo håp for den kommer "plutselig" :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Som dere har sikkert fått med dere på hovedforumet så har jeg testet positivt i kveld! :o

Er fortsatt i sjokk, lykkerus, kaos.

Vet ikke ens en gang om jeg tør å fortelle til samboeren at jeg har fått positiv test før jeg har passert IKM.. men er redd for å sitte her med sorgen alene igjen fordi jeg "skal være sterk" og beskytte han mot sorgen hvis jeg mister igjen.

Ble plutselig en vaskelig fredagskveld med kaos av følelser :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åååå så fantastisk,liljeduft!!! Er Sååå glad på dine og deres vegne!!!! hvor lenge er det til IKM? om du klarer så kan du jo holde det for deg selv til etter dette. men jeg forstår Såååå godt om du vil fortelle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer Liljeduft! Skjønner du vil vente ja, samtidig er det greit med støtte da:-) krysser fingrene for at alt skal gå bra med deg og den lille:-)

Endret av Hazel82
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen til oss skorpionen.

Alle passer inn her :)

 

Atu: Det er utrolig vondt å oppleve det.

Jeg mistet min far for ett år siden til kreft. Det er utrolig vanskelig.

Sender en klem over til deg <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Må bare si gratulerer liljeduft igjen!! Herlig!

Her skal vi straks avsted å være hos min far,og min form er rett å slett helt ubeskrivelig grusom!! Kvalm og så svimmel at hele verden gynger. Det å ivareta min syke far og samtidig være dårlig selv,det er jammen ikke mye greit.

Veldig spent på om dette skyldes en mulig graviditet. Venter tr til helgen så det blir spennende å se!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for gratulasjonene! :) Har på en måte ikke gått helt opp for meg enda.. men kanskje det er jeg som prøver å beskytte meg selv siden IKM er om to dager.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare si gratulerer liljeduft igjen!! Herlig!

Her skal vi straks avsted å være hos min far,og min form er rett å slett helt ubeskrivelig grusom!! Kvalm og så svimmel at hele verden gynger. Det å ivareta min syke far og samtidig være dårlig selv,det er jammen ikke mye greit.

Veldig spent på om dette skyldes en mulig graviditet. Venter tr til helgen så det blir spennende å se!

 

Jeg skulle ønske jeg kunne ha noe fornuftig å si som hjalp.

Jeg føler ord blir alltid så fattige når det kommer til slike ting.

 

Håper at han får god smertelindring og at det blir mest mulig behagelig for han. For det er ikke noe verre enn å se sine nærmeste lide..

Håper du blir snart i bedre form! Hvem kanskje vet, kanskje det kommer en positiv overraskelse denne mnd da? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Atu: tenker på deg, og håper at helgen kan bli fin tross alt. Sist jeg mistet et familiemedlem, ble det bare én dag der vi ikke hadde noe særlig kontakt, og det var vi alle glade for. Denne siste dagen var hele familien innom i kortere eller lengre perioder, og det ble en veldig fin dag tross alt. Dagen etter ble egentlig nesten helt lik, selv om han da var død og ute av huset. Alt var så rolig, han sov for det meste, og vi andre var bare sammen, spiste og hadde to vemodige, men likevel vakre dager med hverandre og nydelig vær. Det er klart at ikke alle får det sånn, men jeg håper at dere kan få oppleve noe av det samme.

 

Liljeduft: visste ikke helt om jeg skulle gratulere deg, siden det har vært så mye frem og tilbake, men skjønte at både du og kjæresten er kjempeglade, så GRATULERER!! Blir spennende å følge deg, håper det går bra denne gangen :)

 

Her er nok EL forbi for denne gang, men har ikke testet da. Ut fra kalkulatoren her inne, hadde vi ubeskytta sex siste dagen før anbefalt prøveperiode, og faktisk siste dagen i anbefalt prøveperiode! Regner jo med at sjansen er liten for å bli gravid, men om EL er så mye som en dag før eller etter (har hatt sykluser på både 25 og 35 dager det siste året, så kan jo håpe), øker vel sjansen betraktelig. Får vel bare vente og se...

 

Tror ellers vi bare hopper i det neste måned, så kanskje har vi brukt siste kondom på mange måneder? Gleder meg så, og pønsker allerede ut unnskyldninger for å ikke drikke, særlig om jeg blir gravid før julebord og juleferie hjemme hos foreldre og svigerforeldre! Har ikke lappen, så kjøring er utelukket, og medisiner vil jeg ikke skryte på meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Tror jeg vet hvordan du har det.. Nr 1 her var et uhell. (eller- vi visste jo hva vi gjorde når vi hoppet av i svingen ;)

Men jeg trodde liksom at nr 2 kom til å gå på første forsøk, siden nr 1 kom før første forsøk! Vi ventet en to-tre md med å prøve også, pga et bryllup i familien som vi måtte reise i. Så jeg var såååå klar for å bli gravid! Ble nesten et sjokk når jeg ikke ble gravid! Og syntes ventetida på neste md ble grusomt lang. Heldigvis ble jeg gravid på 2 pp da! Så skal ikke klage ;) får håpe 2 pp klaffer for deg og!

 

Tror du skrev et innlegg der du var redd for å miste nå, 3 gangen? Det er jeg og!!! Jeg har såååååå lyst på 2013 barn! Men det passer best å få baby nr 3 fra høsten, så jeg får nr 2 i Bhg først! Men så er jeg såååå redd for å ikke bli gravid eller å miste! Føler liksom at hvis vi starter prøvinga nå, da blir jeg sikkert gravid med en gang, og får termin midt i ferietida, med to aktive småtroll hjemme.. Og det blir mest stress, siden jeg sliter veldig med bekkenet! Men hvis vi venter- da blir jeg sikkert ikke gravid, eller mister..

Er jo bare tull å tenke slik, men jeg er blitt redd for å ta svangerskap for gitt iallefall! Klarer liksom ikke bestemme meg helt... Men tror vi venter en md til. Da har vi jo 5 md å klare 2013 barn på, det bør vell gå..

 

Høres ut som vi har det veldig likt :) nr.1 var et "uhell" nr. kom to uker etter p-pilleslutt, så jeg regnet liksom med at med en gang vi kuttet prevensjon skulle jeg bli gravid... Håper jeg er like heldig som deg og at jeg blir gravid denne mnd! :) Vi skulle helst fått en baby denne sommeren (!) men vi ble enige om at jeg skulle gjøre meg ferdig med skolen først. Har allerede brukt fem år på en treårig bachelorgrad, på grunn av barn og flytting, så nå er det på tide å bli ferdig ;) Så du kan jo se for deg hvor utolmodig jeg er nå!? ;)

 

Ja, det var jeg som skrev det innlegget :) Ser bare for meg at det må gå galt denne gangen. Hvem kan være så heldige?? Men det var så godt å få så mange positive svar. Virker som det faktisk er en del som ikke mister. I motsetning til hva man kan få inntrykk av her inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere hatt en fin helg jenter?

 

Her har helgen gått med til min syke far, som gikk bort sent lørdag kveld.

Hverdagen går videre men vi har utrolig mye papirarbeid og annet praktisk forann oss nå.

Vi må bare bite tenna sammen,ta vare på hverandre og stå i dette som best vi kan.

 

En klem sendes til dere alle for alle deres flotte og omtenksomme ord lengere oppe her <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har dere hatt en fin helg jenter?

 

Her har helgen gått med til min syke far, som gikk bort sent lørdag kveld.

Hverdagen går videre men vi har utrolig mye papirarbeid og annet praktisk forann oss nå.

Vi må bare bite tenna sammen,ta vare på hverandre og stå i dette som best vi kan.

 

En klem sendes til dere alle for alle deres flotte og omtenksomme ord lengere oppe her <3

 

Så trist! <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Tror jeg vet hvordan du har det.. Nr 1 her var et uhell. (eller- vi visste jo hva vi gjorde når vi hoppet av i svingen ;)

Men jeg trodde liksom at nr 2 kom til å gå på første forsøk, siden nr 1 kom før første forsøk! Vi ventet en to-tre md med å prøve også, pga et bryllup i familien som vi måtte reise i. Så jeg var såååå klar for å bli gravid! Ble nesten et sjokk når jeg ikke ble gravid! Og syntes ventetida på neste md ble grusomt lang. Heldigvis ble jeg gravid på 2 pp da! Så skal ikke klage ;) får håpe 2 pp klaffer for deg og!

 

Tror du skrev et innlegg der du var redd for å miste nå, 3 gangen? Det er jeg og!!! Jeg har såååååå lyst på 2013 barn! Men det passer best å få baby nr 3 fra høsten, så jeg får nr 2 i Bhg først! Men så er jeg såååå redd for å ikke bli gravid eller å miste! Føler liksom at hvis vi starter prøvinga nå, da blir jeg sikkert gravid med en gang, og får termin midt i ferietida, med to aktive småtroll hjemme.. Og det blir mest stress, siden jeg sliter veldig med bekkenet! Men hvis vi venter- da blir jeg sikkert ikke gravid, eller mister..

Er jo bare tull å tenke slik, men jeg er blitt redd for å ta svangerskap for gitt iallefall! Klarer liksom ikke bestemme meg helt... Men tror vi venter en md til. Da har vi jo 5 md å klare 2013 barn på, det bør vell gå..

 

Høres ut som vi har det veldig likt :) nr.1 var et "uhell" nr. kom to uker etter p-pilleslutt, så jeg regnet liksom med at med en gang vi kuttet prevensjon skulle jeg bli gravid... Håper jeg er like heldig som deg og at jeg blir gravid denne mnd! :) Vi skulle helst fått en baby denne sommeren (!) men vi ble enige om at jeg skulle gjøre meg ferdig med skolen først. Har allerede brukt fem år på en treårig bachelorgrad, på grunn av barn og flytting, så nå er det på tide å bli ferdig ;) Så du kan jo se for deg hvor utolmodig jeg er nå!? ;)

 

Ja, det var jeg som skrev det innlegget :) Ser bare for meg at det må gå galt denne gangen. Hvem kan være så heldige?? Men det var så godt å få så mange positive svar. Virker som det faktisk er en del som ikke mister. I motsetning til hva man kan få inntrykk av her inne.

Ja- vi får krysse fingre for at det går bra for oss :) det kan jo være at egget ble befruktet, men at noe gikk galt når vi ikke ble gravide! Har lest at de fleste aborter skjer uten at man vet det, før ikm. Så da får vi bare håpe at alt går bra når vi får test med "gravid" :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Atu : Kondolerer så mye med pappaen din...sender mange klemmer...

 

Liljeduft: gratulerer med spire i magen, håper det sitter der i 9 mnd :)

 

Vis jeg blir gravid er det nr4 ja :P Glad i barn kan man si....må hvertfall bytte et soverom til her i huset, så har ikke troen på at jeg blir så lett gravid..men men sjansen er der hvertfall :)

 

Noen av dere damer som liker twillight seriene???? Ble hekta etter jeg så den første sammen med lillesøsteren min...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for gratulasjonene!

 

Da har jeg passert IKM.. og foreløbig ikke tegn til SA så er kjempe glad for det! :) Skal til legen i morgen for se at HCG stiger som den skal.. så kan jeg slappe mer av :)

Så håper virkelig denne spiren holder seg der i 9 mnd :)

 

Dere som er/vært gravide før: har dere opplevd stikking i magen lenge? På begge sider(eggstokkene) og midten og.. For jeg blir så stressa hver eneste gang det kommer slik stikking fordi det er sånn jeg har brukt å få rett før TR .

 

Mammas_sjarmtroll: Jeg håper jeg får oppleve å få mitt 4. barn :D - er selv kjempe glad i barn :P

 

Jeg har lest bøkene og alle filmene som er kommet så langt i Twilight-serien :P

 

Jeg håper dere som fortsatt får negative tester får snart positiv! :D Plutselig så blir den positiv! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjekt å lese om andre som prøver og planlegger :)

Jeg har omtrent ikke vært her inne på noen år, men nå tenker vi det er på tide minien blir storebror, så da måtte jeg inn å se litt.

 

Var veldig fint å finne denne tråden. Har veid litt for og imot om jeg ville vente til januar med å starte å prøve, men nå tenker jeg det bare er å sette igang :)

(Mannen i huset har vært klar siden nr 1 kom!) ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for gratulasjonene!

 

Da har jeg passert IKM.. og foreløbig ikke tegn til SA så er kjempe glad for det! :) Skal til legen i morgen for se at HCG stiger som den skal.. så kan jeg slappe mer av :)

Så håper virkelig denne spiren holder seg der i 9 mnd :)

 

Dere som er/vært gravide før: har dere opplevd stikking i magen lenge? På begge sider(eggstokkene) og midten og.. For jeg blir så stressa hver eneste gang det kommer slik stikking fordi det er sånn jeg har brukt å få rett før TR .

 

Mammas_sjarmtroll: Jeg håper jeg får oppleve å få mitt 4. barn :D - er selv kjempe glad i barn :P

 

Jeg har lest bøkene og alle filmene som er kommet så langt i Twilight-serien :P

 

Jeg håper dere som fortsatt får negative tester får snart positiv! :D Plutselig så blir den positiv! :D

Første graviditet gikk jeg 5 dager over ikm før jeg testet. Jeg kjente jo at TR var på vei. Men jeg var gravid. Men det kjentes hele tiden ut som TR skulle komme, så jeg var kjempe nærvøs lenge! Men du må heller tenke det er det godt tegn! Du kjenner at noe skjer ser inne. Babyen vokser og har det bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

ja då ser det ut som at vi skal prøve på nr 4 ;-) jaja har nå begynt allerede så er ganske spent nå..

vi har 3 gutta fra før og minsten er 16 mnd ;-) då blir det 2år mellom alle saman.

har tenkt om vi skal venta litt, men skal vi ha fleire så kan vi lika godt få den siste nå ganske snart...

Med dei 3 vi har nå så har vi blitt gravid med dei på første forsøk så er ganske spent denne gangen ;-)

Skal ha mensen 7.november så då er det bare fortsatt å kjøre på og vente på den dagen...huff...føles så lenge å vente!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

ja då ser det ut som at vi skal prøve på nr 4 ;-) jaja har nå begynt allerede så er ganske spent nå..

vi har 3 gutta fra før og minsten er 16 mnd ;-) då blir det 2år mellom alle saman.

har tenkt om vi skal venta litt, men skal vi ha fleire så kan vi lika godt få den siste nå ganske snart...

Med dei 3 vi har nå så har vi blitt gravid med dei på første forsøk så er ganske spent denne gangen ;-)

Skal ha mensen 7.november så då er det bare fortsatt å kjøre på og vente på den dagen...huff...føles så lenge å vente!!

Spennende :) jeg har to jenter på 1 & 3 år. Starter prøvingen på nr 3 om en md :) er to år mellom de vi har, og håper på et høst barn i 2013, for da blir det to år mellom alle :) synes det er en perfekt aldersforskjell! De har så mye glede av hverandre nå! Veldig gøy å se :) Kunne egentlig tenkt meg 4 jeg og, men jeg sliter såpass mye med bekkenet at jeg har innsett at nr 3 blir sistemann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kondolerer Atu, jeg vet hvor trist det er å miste sin far. Håper du har mennesker rundt deg som støtter deg.

 

 

Jeg tok en gravidtet test i går, men var selvsagt negativ. Jeg er ikke særlig flink å vente skjønner jeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...