Gå til innhold

flere som planlegger å bli gravid?


jeem

Anbefalte innlegg

Hvordan går det med dere andre? Noen "avhoppere" som nærmer seg ikm?

Jeg har hatt litt lange sykluser etter fødsel. Har vært oppi 33-34 dager, men den siste var på 31:) Håper trenden fortsetter, og at syklusen blir enda kortere fremover. Jo lengre syklus når man prøver, jo mer venting!! Det er sååå kipt å måtte vente de ekstra dagene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er jo aktiv prøver blitt, raskere enn forventa! Er på dag 34 i syklusen nå, og har testa negativt dag 30. Ble så skuffet! Men nå har jeg fått masse tydelige symptomer som kramper i lysken og halsbrann. Det å være trøtt, murringer i magen o.l. kan jo tilskrives annet, men dette (halsbrann og kramper i lysken that is) har jeg jo ikke hatt noensinne før! Kan ikke være tilfeldig vel? Så har kjøpt noen tester til og håper så inderlig at hcg-nivået har steget og at jeg er gravid.

Endret av Drømmedama
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel vi har jo lagt prøvingen på is ...meeeeen tror dere ikke jeg har fått flere symptomer jeg har aldri hatt før TR så da slo panikken inn om graviditet.

Så har testet i dag.. men er bare 9-10 DPO og TR skal ikke komme før 22.10 så blir mer skrekkblandet fryd å se om TR kommer..

 

Så jeg sitter og håper på at kroppen min lurer meg godt nå.. men på annen side så sitter jeg og ønsker at det skal være noe der inne..

Men er det ingen graviditet så vet jeg ikke helt hva jeg skal gjøre fremover.

Fordi jeg kan ikke bruke hormonell prevensjon og han nekter å bruke kondom(noe jeg ikke klarer å forstå siden han vil vente med prøvingen men ikke bruke kondom... *Forvirret*)

 

Drømmedama: Så spennende!! :D Får håpe at testene slår positivt ut snart! :D

 

81-Mamma: Det er forferdelig kjedelig å ha sykluser på over 30 dager pga ventingen.. Men du får heller prøve se på det positive; Det er jo lengre mellom hver gang du har TR :P

Får håpe syklusen blir bare kortere og kortere for deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har testet positivt på billigstrimler to dager på rad nå, ikm er på tirsdag :-) så da var det kanskje festeblødning jeg hadde tidligere i uka :-) Håper testene holder seg positiv framover :-)

Hvordan er det Hazel82, fortsatt positiv test?

 

Testet Gravid +3 på tirsdag, tror det nesten ikke selv! :-) Så no håper jeg at den lille spiren holder seg trygt inne framover :-) Blir 30 om en måned, så dette var den perfekte bursdagsgaven på forskudd ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer Hazel!!! Kjempe spennende!

Jeg krysser fingrene for dere andre også :D

 

Her er jeg i en merkelig form. Svimmel og småkvalm i 2-3 dager nå, forferdelig ubehagelig. Nesten så jeg vurderer en legetime før ventet mens, bare for å se at alt er ok.

Kan ikke tenke meg jeg har blitt gravid på FøRSTE forsøk etter p pille slutt, ved å være middels gode på å hoppe av i svingen. Det er vel nesten ikke mulig?

Er også snodig i humøret, blir veldig opprørt ( alt fra irritert,lei meg,veldig glad) av den minste ting, å blir nesten litt skremt av meg selv. hehe.

Merkelig.

Her ventes TR rundt den 28.10. 10 Dager igjen! phu...

 

Hvordan står det til med dere damer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer Hazel!!! Kjempe spennende!

Jeg krysser fingrene for dere andre også :D

 

Her er jeg i en merkelig form. Svimmel og småkvalm i 2-3 dager nå, forferdelig ubehagelig. Nesten så jeg vurderer en legetime før ventet mens, bare for å se at alt er ok.

Kan ikke tenke meg jeg har blitt gravid på FøRSTE forsøk etter p pille slutt, ved å være middels gode på å hoppe av i svingen. Det er vel nesten ikke mulig?

Er også snodig i humøret, blir veldig opprørt ( alt fra irritert,lei meg,veldig glad) av den minste ting, å blir nesten litt skremt av meg selv. hehe.

Merkelig.

Her ventes TR rundt den 28.10. 10 Dager igjen! phu...

 

Hvordan står det til med dere damer?

 

AKKURAT samme greia her også Atu! Svimmel og småkvalm noen dager nå, og til tider merkelig humør. Oppblåst også og tisser litt oftere enn normalt. Liksom litt rar i magen, det murrer litt, og da hjelper det litt å tisse.

Første pp etter pilleslutt det her også, men vi ventet med prøving til etter den første skikkelige mensen var ferdig. Siste mens begynte rundt 25.-27.september (irriterer meg noe veldig at jeg ikke noterte det i kalenderen!). Aner jo ikke hvor lange sykluser jeg har, så vet ikke når TR ventes, men om jeg går ut ifra 28-dagers syklus (noe som virker usannsynlig rett etter pilleslutt...) så er IKM rundt 24.oktober.

Greier ikke vente helt til neste uke med testing, så har planer om en test i morgen tidlig hvis pakken med testene kommer i posten i dag ;)

 

Har Sååååå lyst til å være gravid nå, så vi slipper en pp til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel....skjønner ikke mannen helt, her var jeg syk i 2 dager lå strak ut på sofaen og mannen var hjemme, men hjelpe meg så sur han var da gitt....i går kveld kom han krypende bort til meg i sengen,nå var han ute etter noe gitt og da var plutselig alt helt greit igjen!!!

 

Er ikke så fantastisk at han hopper av og spruter på meg, synes det bare er en smule ekkelt!!!! Så neste gang får han ha et håndkle el noe altså....

 

Han får enten gå på bade el sprute inne i meg ;P (noe som ikke skjer..hehe), noen andre som har samme problem el hva gjør mannen til dere andre som hopper av i svingen???

 

Jobbing denne helgen og git :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis vi skal "hoppe av svingen" og har tid til å dusje etc(altså ikke en kjap en) så får han sprute utover meg.. ellers er det i et håndkle.

Synes jeg at det er pirrende å bli nedspruta? Nope, men jeg vet han synes det og det er motivasjon for meg for å tilfredstille han mer siden han gjør det samme for meg.

 

Jeg vil råde deg til å ikke kommandere han til å gå på badet for å gjøre seg ferdig.. heller at han får gjøre det på et håndkle ved siden av deg.. for det kan ødelegge intimiteten mellom dere to som par ved at han føler seg "landsforvist" til badet for å få orgasme eller at han "må" sprute i deg som igjen er risiko for barn som han tydeligvis ikke er klar for enda..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har testet positivt på billigstrimler to dager på rad nå, ikm er på tirsdag :-) så da var det kanskje festeblødning jeg hadde tidligere i uka :-) Håper testene holder seg positiv framover :-)

Hvordan er det Hazel82, fortsatt positiv test?

 

Testet Gravid +3 på tirsdag, tror det nesten ikke selv! :-) Så no håper jeg at den lille spiren holder seg trygt inne framover :-) Blir 30 om en måned, så dette var den perfekte bursdagsgaven på forskudd ;-)

Gratulerer så mye!! Så gøy :):) satser på at vi andre kommer snart etter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er så spennende å lese om dere altså :D

Her tenker jeg å bestille billigtester etter helgen, så får vi se. Men denne svimmelheten er merkelig. Føles som å sitte på en båt i sjø. hehe.

 

Fikk nettopp en veldig trist beskjed også, at min far ( kreft med spredning til hele kroppen) nå er blitt veldig redusert, ikke spiser, ikke klarer å ta tablettene sine, og bare ligger. Får vist nesten ikke noe kontakt med han heller,og i følge de som jobber med han er han veldig forandret de to siste døgn...

Så tiltross for at jeg skulle vært på jobb i helgen, og samboer kulle gjort ferdig endel i huset ( ikke at dette spiller noe rolle overhode) så pakker vi bilen og setter nesene hjemover for å være med han i helgen.... Det er ufattelig tungt når den siste tiden er innen rekkevidde,man blir aldri forberedt nok....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikke det er noe problem m spruting jeg, så lenge det ikke er på klærne, i håret eller ansiktet. Er jo bare å tørke vekk. Greit å ha noe papir eller et håndkle i nærheten da.

Synes i grunnen det er mer slitsomt å få det i meg, for da renner det jo ut igjen, blir mye mer kliss av det synes jeg.

Sån sett er kondom mye "rensligere" da! Da slipper man alt gris!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

er så spennende å lese om dere altså :D

Her tenker jeg å bestille billigtester etter helgen, så får vi se. Men denne svimmelheten er merkelig. Føles som å sitte på en båt i sjø. hehe.

 

Fikk nettopp en veldig trist beskjed også, at min far ( kreft med spredning til hele kroppen) nå er blitt veldig redusert, ikke spiser, ikke klarer å ta tablettene sine, og bare ligger. Får vist nesten ikke noe kontakt med han heller,og i følge de som jobber med han er han veldig forandret de to siste døgn...

Så tiltross for at jeg skulle vært på jobb i helgen, og samboer kulle gjort ferdig endel i huset ( ikke at dette spiller noe rolle overhode) så pakker vi bilen og setter nesene hjemover for å være med han i helgen.... Det er ufattelig tungt når den siste tiden er innen rekkevidde,man blir aldri forberedt nok....

 

Huff! Dette var kjempe trist å høre!

En kjempe stor klem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikke det er noe problem m spruting jeg, så lenge det ikke er på klærne, i håret eller ansiktet. Er jo bare å tørke vekk. Greit å ha noe papir eller et håndkle i nærheten da.

Synes i grunnen det er mer slitsomt å få det i meg, for da renner det jo ut igjen, blir mye mer kliss av det synes jeg.

Sån sett er kondom mye "rensligere" da! Da slipper man alt gris!

 

Helt enig ;)

 

Så leit å høre, Atu. Klem til dere i den vanskelige tiden.

 

Vi er jo prøvere, og nå nærmer det seg el igjen etter at det ikke klaffet første pp. Blir noen spennende uker fremover ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff... Klem til deg Atu!!! Må være tøft å oppleve!

 

Ser at mitt innlegg plutselig ble veldig upassende! Men vi skrev sikkert samtidig, for jeg så ikke innlegget ditt før nå!!

 

Du får ha så god helg som du kan! Klem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikke det er noe problem m spruting jeg, så lenge det ikke er på klærne, i håret eller ansiktet. Er jo bare å tørke vekk. Greit å ha noe papir eller et håndkle i nærheten da.

Synes i grunnen det er mer slitsomt å få det i meg, for da renner det jo ut igjen, blir mye mer kliss av det synes jeg.

Sån sett er kondom mye "rensligere" da! Da slipper man alt gris!

 

Helt enig ;)

 

Så leit å høre, Atu. Klem til dere i den vanskelige tiden.

 

Vi er jo prøvere, og nå nærmer det seg el igjen etter at det ikke klaffet første pp. Blir noen spennende uker fremover ;)

 

Tror jeg vet hvordan du har det.. Nr 1 her var et uhell. (eller- vi visste jo hva vi gjorde når vi hoppet av i svingen ;)

Men jeg trodde liksom at nr 2 kom til å gå på første forsøk, siden nr 1 kom før første forsøk! Vi ventet en to-tre md med å prøve også, pga et bryllup i familien som vi måtte reise i. Så jeg var såååå klar for å bli gravid! Ble nesten et sjokk når jeg ikke ble gravid! Og syntes ventetida på neste md ble grusomt lang. Heldigvis ble jeg gravid på 2 pp da! Så skal ikke klage ;) får håpe 2 pp klaffer for deg og!

 

Tror du skrev et innlegg der du var redd for å miste nå, 3 gangen? Det er jeg og!!! Jeg har såååååå lyst på 2013 barn! Men det passer best å få baby nr 3 fra høsten, så jeg får nr 2 i Bhg først! Men så er jeg såååå redd for å ikke bli gravid eller å miste! Føler liksom at hvis vi starter prøvinga nå, da blir jeg sikkert gravid med en gang, og får termin midt i ferietida, med to aktive småtroll hjemme.. Og det blir mest stress, siden jeg sliter veldig med bekkenet! Men hvis vi venter- da blir jeg sikkert ikke gravid, eller mister..

Er jo bare tull å tenke slik, men jeg er blitt redd for å ta svangerskap for gitt iallefall! Klarer liksom ikke bestemme meg helt... Men tror vi venter en md til. Da har vi jo 5 md å klare 2013 barn på, det bør vell gå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om jeg tilhører her når jeg har sluttet med pillen allerede? Jeg og min samboer er prøvere, sluttet med pillen 10 september, fikk mens nå 11 oktober - så da blir det grovt regnet EL rundt 25 denne måneden :) Jeg er 21 år, mannen blir 27 :) Gleder oss utrolig mye, og håper virkelig på en julegave i magen i år!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skorpionen:

Velkommen hit!

Her er vi en salig blanding av prøvere, "hoppe av i svingen" og snart prøvere, så velkommen skal du være =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

atu : Sender mange klemmer, mistet morfar i kreft for 4 år siden....en jeg jobbet med fikk vite hun har kreft i bukspyttkjertelen og har max til februar igjen å leve, helt grusomt....hvordan kan man forberde seg på noe slikt grusomt.....

 

Ta vare på hverandre i tiden som kommer....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

liljeduft: Har tenkt litt på det og, hadde nok ikke hatt hjerte til å si det til han....går jo som regel bra :)

 

Får nøye meg med det jeg får :) Har jo egentlig ikke noe hastverk og har jo blitt gravid med nr1 og nr3 som store overraskelser, der jeg ikke kan huske at noe action i det hele tatt, hvertfall med nr3, tok bare en test etter jobb en kveld, var vel i 23 tiden, den var positiv, ble sjokket og trodde det var noe galt med den....skulle jo ikke ikm en uke etterpå...tok en ny på morgen, og den var og positiv....ble helt satt ut siden vi skulle i bryllup noen dager senere...ville ikke øddelgge dagen deres....gikk heldigvis greit da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...