Gå til innhold

flere som planlegger å bli gravid?


jeem

Anbefalte innlegg

pleier dere å EL-Teste hver dag fra siste dag i mens?

Tenker å bestille en pakke med eltester og g tester, men den bruker vel ettpar dager å komme i posten.

 

Jeg har ikke gjort det.

Jeg tok utgangspunkt i den korteste syklusen jeg har hatt(30 dager) så jeg begynte å teste ifra dag 14. Altså et par dager før forventet eggløsning :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei! Vi er såvidt begynt å prøve på nr 3. Men vi er ikkje heilt enige om vi skal ha ein tredjemann. Mannen er egentlig svært fornøgd med to, men eg vil meir enn noko anna ha ein til!! No har han noko motvillig gått med på det. Eg ville helst venta litt til før vi får ein til både fordi nr to bare er 11 mnd no, og eg rekk knapt jobbe seks mnd dersom eg blir raskt gravid. Men skal vi ha ein til, vil mannen ha den fort, so da har eg gått med på det:) Håpe eg blir like lett gravid som med dei to andre, men er noko nervøs pga pco og at eg omtrent fullammer enda, men får krysse fingrene!!! Fleire som er uenige om fleire barn, eller er begge parter like dedikerte??

 

 

Jeg kjenner meg veldig igjen.

Vi har bare ett barn på 3,5 år.

Jeg vil gjerne ha en til og vi er vel enig at vi gjerne vil ha ett barn til. Men samboeren min ville egentlig vente til vår datter begynner på skolen.

Jeg vil ikke vente så lenge men etter vi fant ut at jeg hadde kreft og har nå fjernet den ene egglederen.

Så er vi enige om å prøve på nummer to.

Men hvis jeg skal være helt ærlig, så ønsker jeg det mye mer enn min samboer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært til innvendig ultralyd. Legen så ingenting :( Så da er det bare å håpe og be om at TR kommer snart så vi får prøve igjen!

Så kjedelig da.. Håper du snart er tilbake i normal syklus!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært til innvendig ultralyd. Legen så ingenting :( Så da er det bare å håpe og be om at TR kommer snart så vi får prøve igjen!

Så kjedelig!! Håper du snart får mensen da! Men du... Det er jo ikke sikkert du har hatt el! Mensen pleier å komme to uker etter el! Så var jeg deg ville jeg lagt inn aksjer hver andre-tredje dag!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her sier mannen 2, Max 3 barn! Jeg sier minimum 3 :) så det blir 3! Jeg er nok mest ivrig ;) men vi er jo enige! Hadde ikke jeg hatt så omfattende bekkenproblemer ville jeg kanskje gått for 4,- men det er uansett uaktuelt nå! Så trenger ikke prøve å overtale mannen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå er jeg spent her! To dager til ikm, og ingen spotting. Vanligvis spotter jeg tre dager først, så burde sett tegn i går, eller i hvert fall i dag. Tør ikke å tro at jeg er gravid, og har ikke lyst til å bli dobbelt skuffa med først negativ test og så mensen, så tester ikke før fredag i hvert fall. Har noen symptomer, men de er svake nok til å være innbilte eller tilfeldige, så vi får se. Spennende er det uansett, og er jeg ikke gravid, så begynner vi i hvert fall prøvinga snart. Og det er jo også moro :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag kom testene i posten! Har SÅ lyst til Å ta en, men 2-4 (usikker pÅ nÅr el var) DPO, er jo "litt" i tidligste laget :) Haha! Kjennes ut som om jeg har mensen akkurat nÅ, merkelig følelse - har vart i et par dager.. Noen flere som har opplevd det samme? Kan det bety noe, eller er jeg pÅ symptomjakt uten Å være klar over det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag kom testene i posten! Har SÅ lyst til Å ta en, men 2-4 (usikker pÅ nÅr el var) DPO, er jo "litt" i tidligste laget :) Haha! Kjennes ut som om jeg har mensen akkurat nÅ, merkelig følelse - har vart i et par dager.. Noen flere som har opplevd det samme? Kan det bety noe, eller er jeg pÅ symptomjakt uten Å være klar over det?

 

Hehe, jeg kjenner meg sÅÅÅÅ godt igjen i alt du sier ;)

 

Testet flere ganger før IKM sist jeg ogsÅ, men bare negativt helt frem til IKM-dagen. Hadde ALLE symptomer pÅ gaviditet, men var tydeligvis bare innbilning alt sammen, sÅ nÅ i neste pp skal jeg prøve Å tenke pÅ alt annet enn graviditet, selv om vi skal legge inn aksjer minst annenhver dag :P

 

NÅ sist pp sÅ hadde jeg kvalme, murringer i magen, ømme brystvorter, var oppblÅst og tissetrengt. I tillegg fikk jeg en liten blødning ca. 1 uke etter EL som lignet presis pÅ den festeblødningen jeg hadde sist svangerskap, sÅ jeg var helt sikker pÅ ejg var gravid. Ble selvsagt veldig skuffet da TR kom for fullt 1 uke senere :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, ja, det skjønner jeg altså! Kommer til å bli sååå skuffet selv om det ikke gikk, men er jo ikke mer enn pp2 dette da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det jenter? Noen som nærmer seg IKM?

Jeg venter på mensen. Skal igrunnen ikke komme før om en uke. Men jeg har vært så SUR i helga, og har fått litt kviser- typisk mens tegn, så begynner å lure på om den kommer før?

Den kan gjerne komme nå, så jeg kommer meg i 1 pp :) men deretter håper jeg den holder seg leeeeenge borte :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mensen skulle kommet på torsdag her, men dukket opp i går. Har bestemt oss for at dette blir første prøveperiode! Det blir kjempegøy. Min kjære er veldig tilhenger av å gjøre en innsats hver dag, så vi får se hvor lenge vi orker det, hehe ;) Selv om han ikke har vært klar for barn før nå, har han i det minste gleda seg til selve prøvinga ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, herlig innstilling på mannen din altså! Her var det min som var først ute med å foreslå forbud mot p-piller her i hus, hihi. Føler meg heldig som har en som er på lik linje med meg der :) Men det er vel kanskje noe i det at vi ofte blir klare for det tidligere? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herhar jeg nettopp hatt tanten på besøk, ventet EL er om ca 1 uke, men så reiser jeg til ei venninde på de dagene jeg antagelig har EL, så jeg satser på at vi holder oss til planen, og at den skikkelige prøvingen starter fra neste mnd :)

IKM er ikke før den 28.11 så det er leeenge til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si jeg gruer meg litt til prøvinga.. Eller, He.he, - jeg liker sex godt jeg altså ;) men det er litt stress å må ha sex, med to småtroll i hus..

 

Hvor ille det enn høres ut, så ble faktisk nr 2 lagd, mens nr 1 (på ett år) satt å så på.... Nr 1 sov nemlig aldri!!! og er det EL, da må man jo... (men nå var vi jo under dyna da, så tviler på at hun tok noen skade av det). Men det var liksom ikke gøy å prøve ;)

 

Håper den kommende prøveperioden blir noe bedre ;)

Endret av 81-Mamma<3<3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si jeg gruer meg litt til prøvinga.. Eller, He.he, - jeg liker sex godt jeg altså ;) men det er litt stress å må ha sex, med to småtroll i hus..

 

Hvor ille det enn høres ut, så ble faktisk nr 2 lagd, mens nr 1 (på ett år) satt å så på.... Nr 1 sov nemlig aldri!!! og er det EL, da må man jo... (men nå var vi jo under dyna da, så tviler på at hun tok noen skade av det). Men det var liksom ikke gøy å prøve ;)

 

Håper den kommende prøveperioden blir noe bedre ;)

 

Oj, ja da skal det vel lite til for at prøvinga blir bedre denne gang :P Men dere har ungene på eget rom eller?

 

Her er vel EL til helgen eller i begynnelsen av neste uke, så håper bare det ikke blir kræsj med at mannen skal bort fra torsdag kveld til mandag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si jeg gruer meg litt til prøvinga.. Eller, He.he, - jeg liker sex godt jeg altså ;) men det er litt stress å må ha sex, med to småtroll i hus..

 

Hvor ille det enn høres ut, så ble faktisk nr 2 lagd, mens nr 1 (på ett år) satt å så på.... Nr 1 sov nemlig aldri!!! og er det EL, da må man jo... (men nå var vi jo under dyna da, så tviler på at hun tok noen skade av det). Men det var liksom ikke gøy å prøve ;)

 

Håper den kommende prøveperioden blir noe bedre ;)

 

Oj, ja da skal det vel lite til for at prøvinga blir bedre denne gang :P Men dere har ungene på eget rom eller?

 

Her er vel EL til helgen eller i begynnelsen av neste uke, så håper bare det ikke blir kræsj med at mannen skal bort fra torsdag kveld til mandag!

 

Vi har desverre ikke fått unger som sover vi.. Begge på 1&3 trenger endel oppfølging på natta.. Så jeg sover med 3 åringen, og faren med 1 åringen. Men vi legger de kl 19, og nå sover de gjerne en stund før de våkner, så det bør gå med litt aksjeinnlegg før leggetid. Men det blir jo ikke i senga da..

 

Du får sørge for å få deg en omgang rett før han drar da! Sæden lever jo gjerne en stund.. :)

Endret av 81-Mamma<3<3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy at det er kommet flere til :)

 

Du som har 3 prinser og prøver på nr4, har 3 gutter her og....jeg har veldig lyst på nr4 mens mannen ikke vil snakke om det, men hopper av i svingen...hehe

 

Var 3 dager på overtid her, kommer heller før enn etter...men var ikke gravid :(

 

Så skal ikke klage, har jo 3 nydelige gutter....hadde vært kjekt med 1 barn til :)

 

Utstyr har jeg nok av og det samme med klær :)

 

Krysser fingrene for alle dere som prøver at dere lykkes :)

 

Lillebroren min skal gifte seg til helgen, blir spennede :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja.. Vi hadde egentlig ikke snakket om å begynne å prøve etter nr 2 ennå, men plutselig hadde jeg eggløsning og jeg sa: " Om vi skal ha en baby til, er det i dag som gjelder!" He he...

Greia er at syklusen min er litt ute å kjører, så jeg er ikke helt sikker på når mensen kommer.

Regner med at den kommer mellom den 14. og 20. et sted..

 

Sist hadde jeg superkontroll.. Vel, vel.. det kommer når det kommer. Eller ikke....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynte å spotte i dag og anser dermed andre pp for avsluttet og går inn i tredje. Kjedelig. Har lyst til å være gravid nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynte å spotte i dag og anser dermed andre pp for avsluttet og går inn i tredje. Kjedelig. Har lyst til å være gravid nå!

Huff, så kjedelig :( får håpe på full klaff neste pp!! Kanskje vi kommer på samme ikm uke? Men spørs litt når mensen kommer her, for jeg har hatt litt lange sykluser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Spennende å lese hva dere har å fortelle!

 

Jeg møtte samboeren min for et år siden (på nettet!), og da var det full klaff. Etter et par mnd flyttet jeg inn til han, og kun måneder etter det kjøpte vi oss hus. Jeg så ikke for meg i det hele tatt å skulle ville ha barn nå, for jeg hadde tenkt å studere i noen år fremover. Men så trivdes jeg så godt på deltidsjobben min at jeg bestluttet å avslutte studiet. Så nå er jeg så fornøyd om dagen, da jeg føler jeg har funnet meg ordentlig til rette med gubben, huset, bikkja, katta og livet på landet! Vi er riktig så effektive, men er det riktig, så er det riktig da!

 

Det som nå har skjedd er at vi har blitt onkel og tante, og flere nevøer og nieser er på vei. Vi er 26 pg 28 år gamle, og han i fullt arbeid. Jeg har slitt veldig med p-pilla, så nå som han har slengt med leppa om at jeg skulle drite i pilla å bare la "uhellet" skje, så tok jeg han på ordet den 4-5 gangen han hadde sagt det.

Jeg kastet pillene i do og sendte han bildemelding av det da han var på jobb.

 

Vi synes dette er skummelt og spennende, og har ikke tenkt å stresse. Nå får det skje når det skjer!

 

Så på "fagspråket" så er vi i pp1 ! (Prøveperiode 1)

 

Men vi forteller det ikke til noen. Vil ikke ha den skravlinga rundt det. Og den dagen det skjer, så skal vi fortelle alle det med en gang. Blir så oppgitt over disse som holder det hemmelig, men sier det til noen... Man kan ikke forvente at folk klarer å holde kjeft om at noen er gravide!! Det har vi sett flere eksempler på. Så det tullet der vil vi ha oss frabedt, og vi vil fortelle det selv uten at dem vet det på forhånd, og at det allerede er en snakkis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...