Gå til innhold

flere som planlegger å bli gravid?


jeem

Anbefalte innlegg

Hvordan er statusen hos prøverene?

Noen med baby i magen eller venter på å starte prøving?

 

Baby (eller embryo foreløpig da) i magen her :) Er 5+3 i dag, så ennå er det en lang vei å gå, men håper jo jeg kommer helt i mål. Aldri vært gravid før, så veldig spennende! Har bestilt ultralyd om seks uker, det blir vel den første store hendelsen. Skulle ønske jeg kunne rope det ut, men er redd for hva slags valg vi kan bli stilt overfor etter tidlig UL, og trenger ikke alle andres meninger om det skulle skje. Derfor holder vi det hemmelig for absolutt alle til vi har vært på tidlig UL.

 

Håper noen av dere andre kommer etter snart :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Grattis Verpesjuk :D

Hvor lenge prøde dere?

 

Her er første PP i gang, og vi hadde sex hele uka før EL (Hver dag), på EL dagen, og begge dager etter EL dagen. I går er vel eneste dagen etter EL vi ikke hadde sex. hehe. regner med det blir full fart i kveld og minst annenhver dag frem til IKM. har ingen tro på at dette skal klaffe på første forsøk, men hvem vet:) det er lov å håpe LITT allefall:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis Verpesjuk :D

Hvor lenge prøde dere?

 

Her er første PP i gang, og vi hadde sex hele uka før EL (Hver dag), på EL dagen, og begge dager etter EL dagen. I går er vel eneste dagen etter EL vi ikke hadde sex. hehe. regner med det blir full fart i kveld og minst annenhver dag frem til IKM. har ingen tro på at dette skal klaffe på første forsøk, men hvem vet:) det er lov å håpe LITT allefall:)

 

Tusen takk! Det klaffa på første prøveperiode faktisk! Samboeren min forventet visst det, men det gjorde ikke jeg.. Hadde brukt så mye tid og energi på å forberede meg på at det kunne ta lang tid, så ble ganske sjokka da testen viste at jeg var gravid :) Ble glad, men helt satt ut... Etter nesten to uker er jeg vel fremdeles der at jeg føler at det er for godt til å være sant, og tenker at det er jo ganske sannsynlig at noe vil gå galt underveis. Er ikke redd for det engang egentlig, jeg bare tenker at sånn er det, og det går sikkert på andre eller tredje forsøk. Er jo helt idiotisk å tenke sånn, men er jo ikke lett heller når det er så tidlig at en ikke merker om det er noe der inne, og om det lever.

 

Lykke til til deg, høres jo ut som om dere gjør en skikkelig innsats, så kanskje klaffer det på første forsøk der også? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde dere sex hver dag,annenhver, eller?

 

Gratulerer så mye nok en gang, forstår at du er skeptisk og syns det hele er uvirkelig, men det vil jo etter all sansynlighet gå bra :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde dere sex hver dag,annenhver, eller?

 

Hver dag fra ei uke før EL til EL-dagen i hvert fall, bortsett fra én dag da vi ikke hadde så lyst :) Hadde ikke noen plan med det, bare ble sånn de dagene vi hadde lyst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Grattis verpesjuk :):)

Jeg hadde heller ikke store forventninger denne pp, og tror det er lurt. Da stresser man ikke så mye med det.

 

Vi hadde ikke sex hver dag. Vi hadde onsd, fred, sønd, mand, onsd *2 og fred. Onsdag morgen var el testen positiv, så mannen kom hjem i lunsjen, også hadde vi sex om kvelden i tillegg. Torsdag kveld var el testen negativ, og da sov ikke barna, så da ble det ikke noe. Tok en runde i senga for sikkerhetsskyld på fredag, men det var nok for seint!

 

Med forrige barn hadde vi i 1 pp sex hver dag, noe som var veldig stress å få til, siden vi hadde en 11/2 åring som aldri sov. Den 2 pp gikk vi derfor for ca annenhver dag og da gikk det. Kan jo være tilfeldig det altså. Men var derfor vi gikk for den metoden denne gangen også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det stille gitt, hvordan går det med dere? Er det noen som har begynt prøvinga eller satt en dato siden sist?

 

Her begynner kvalmen å melde seg, og har hatt et par veldig små blødninger. Skal på første kontroll om fire uker og første ultralyd om fem uker, føles uendelig lenge til... På den annen side har jo de snart sju ukene siden første dag i siste mens gått fort :) Regner med tida går sakte for noen av dere også, så tenkte bare å fortelle at jeg snart er sju ukjer på vei, sånn at dere forhåpentligvis tenker "oi, allerede? Det gikk fort!". Hehe :) God jul folkens!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeeeeeg vet om ei som er gravid :D men hun skal få lov å fortelle selv ( skal hinte alvorlig neste gang vi snakkes. hihi)

 

Her ventes TR om ganske nøyaktig 2 dager ( 21 desember) akkurat samme dag som jorden vistnok skal gå under, så dette blir jo en spennende dag på mer enn 1 måte. haha!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende juleemilie! Jeg følger m deg!! Oppdater her når du har testet :) krysser fingre for deg :)

 

Jeg er 6 uker i morgen. Kjenner jeg begynner å bli kvalm... Å er mye trøtt..

Men sån er det :) er siste gangen nå, så prøver å nyte det :)

Endret av 81-Mamma<3<3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til JuleEmilie! Når skal du teste? :)

 

Da er det bare 5 dager mellom oss 81-Mamma<3<3 ! For meg er jo alt nytt, er heldigvis ikke trøtt, snarere tvert imot. Sliter litt med å sove, våkner mange ganger i løpet av natta, litt fordi jeg er for varm, og litt fordi jeg må snu meg hele tida. Blir kvalm hvis jeg ligger på ryggen, og litt hvis jeg ligger på magen også, så mye romstering.. Glad min kjære bare sover videre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til JuleEmilie! Når skal du teste? :)

 

Da er det bare 5 dager mellom oss 81-Mamma<3<3 ! For meg er jo alt nytt, er heldigvis ikke trøtt, snarere tvert imot. Sliter litt med å sove, våkner mange ganger i løpet av natta, litt fordi jeg er for varm, og litt fordi jeg må snu meg hele tida. Blir kvalm hvis jeg ligger på ryggen, og litt hvis jeg ligger på magen også, så mye romstering.. Glad min kjære bare sover videre :)

kjekt :) da får vi følges frem til august og på småtroll de neste åra:) hvor er du fra? Jeg bor i Stavanger :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker jeg prøver å ha is i magen om ikke TR melder sin ankomst i morgen. Om ikke jeg ser noe til TR på hele helgen så tester jeg nok på Mandag :)

 

Er veldig innstilt på at TR dukker opp i morgen... kjenner allerde menssmertene og oppblåstheten i magen som er standar...

 

Jeg skal vel ikke akkurat klage om mensen kommer i morgen, med tanke på at dette er 1 ordentlige forsøk :) ( vært uten prevansjon i 3 mnd men ikke hatt sex på de rette tidene pga mye reise i jobb osv)

 

Blir spennende å se i morgen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ingen TR så langt. Nesten sjokkerenende. Hehe.

Satt i frisørenstolen tidligere i dag og var overbevist om at denne tanta hadde meldt sin ankomst opp til flere ganger.

Men altså ingen antydning til at noe TR dukker opp.

 

Tenker at jeg sikkert får mensen iløpet av natten eller morgendagen, men må ærlig si jeg blir litt spent av dette =)

 

Hvor fin julegave hadde ikke det vært da? =))))

Huff, nei jeg må pase meg for å håpe alt for mye :)

 

Juleklem til dere =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kom tanten i dag... Ikke noe gret, men alikevel ganske forventet.

Da går vi inn i PP 2 og mnd 4 uten prevansjon.

 

Ser frem til en ny prøveperiode, det er jo faktisk ganske så spennende, tiltross for nedturen når tanta dukker opp.

Må bare krysse fingrene for at denne spiren klorer seg fast når det er meningen <3

 

Vært veldig lei meg i dag, forstår ikke helt hvorfor, men det har nok en sammenheng med denne tanta og litt generelt kaos før jul med å få alt i orden.

 

Håper det står greit til med dere andre der ute <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ganske vanlig å være lei seg når TR kommer når man prøver. Det er så stor spenning, også blir det litt nedtur uansett om man ikke tror man er gravid!! Men nå får du vennet deg på tanken i dag og i morgen, og du kan kose deg med det du vil i jula :) så er det bare å starte å prøve igjen mot nyttår :) juleklem til deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei=) Vi skal begynne prøvingen i februar. Da er vår minste gutt nærmere 5 måneder, så håper jo på å få dem litt tette. Har også en gutt som ble to år i oktober.

 

Vi brukte 1 år på første mann, og 6 måneder på andre mann, så er utrolig spent på hvor lang tid det vil ta. Har tatt helse og sosial som selvstudium nå dette halvåret. Har egentlg et stort ønske om å bli jordmor, men har ikke studiekompetanse. Vurderer derfor å ta helsefagarbeider først så jeg har litt mer teori i bakhånd ihvertfall. Da er det lettere å få seg jobb håper jeg.:)

 

Venter jo forresten på mensen her da. Ammer jo enda, men ikke nattamming, så har tro på at den kommer tilbake snart. Eller så har jeg også kjøpt vitex, som kan gjøre så jeg får mensen igjen. Tenkte å begynne på dem i januar:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2010-2012: Velkommen skal du være! Spennende tid i møte for dere!

 

Helsefagarbeider er en flott og ikke minst givende utdanning, jeg er selv Hjelpepleier (gikk ut i 2008 som siste kull hj.pleiere) og er sjeleglad for utdanningen jeg har tatt.

Jeg har jobbet endel år på en akuttenget i østfold (sykehuset) før jeg nå arbeider i hjemmesykepleien. Givende,spennende,uforutsigbart,varierende og utfordrende,er bare noen av stikkordene som hører med utdanningen :)

 

Nå går jeg videre å skal bli barnepleier (har 1,5 år igjen) og hvor veien går deretter er jeg usikker på.

Ser for meg å arbeide noen år som barnepleier.

 

Kan tenke meg du venter fælt, det gjore jeg da vi sluttet på prevansjon også.

Sluttet på p piller i september, men begynte ikke å prøve for alvor før denne mnd :)

Vi har hatt 1 ordentlig prøveperiode, og er nå innei vår 2 pp.

Jjeg vet jo at dette kan ta tid, men håper alikevel på at det skal gå fort :)

Tolmodighet i slike situasjoner skulle jeg nok hatt mer av :)

 

Jeg krysser fingrene for deg, at ikke dette tar så lang tid :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JuleEmilie: Takk for det:)

 

Har selv jobbet litt på lungeavd. på sykehuset i fred.stad., men kunne virkelig tenke meg å jobbe på fødeavdelingen. Har hatt planer om å bli barnepleier, men nå lurer jeg veldig på om jeg ikke skal hoppe på sykepleien etterhvert(må få ting i boks først). Vi får se, hadde jeg vært jordmor når jeg var 40, så hadde jeg vært sjeleglad:)

 

Tålmodighet er det ikke så mye av her heller. Men jeg vet det kan ta tid, og her skjer det så mye i løpet av dagen, så tror ikke jeg rekker å bli sååå utålmodig:)

 

Håper dere også slipper lang vente tid:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere som venter i spenning! Skjønner dette er spennende, særlig siden noen av dere ikke har vært gravide tidligere eller har barn fra før:) Men et lite godt råd: Ikke heng dere for mye opp i venting og spenning. Det blir baby når det blir baby. Kroppen er en egenrådig sak som fint utsetter mensen eller lurer hormonene til en håpefull kvinne nettopp fordi hun tenker og lengter dagen lang!! Men, jeg skal være ærlig å si at det ER jo en spennende tid. Har to søte små fra før, og vi er inne på prosjekt baby- igjen. Dog med litt hjelp denne gang, for etter nr. to bestemte vi i grunn at det var stopp:) Denne gang er det en nøye utvalgt prosess som skal følges, og være seg det blir på den ene eller andre siden av den magiske barmehageopptaksdatoren (langt ord gitt), så tar vi det med stoisk ro og tenker at det meste ordner seg- på en eller annen måte!

Endret av mrs.smith
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei :D

Vi også prøver å bli gravide igjen :) Har en sønn på 8 mnd og vil ha to tette.. Håper at det klaffer kjappere denna gangen, enn sist. Da vi hadde vert i lag i 4 år og aldri brukt prevensjon (eg ville ikkje bruke noke sjøl. pga gått på p-sprøyte tidliger, og fekk skrekken).

No bruka vi cbfm, for å finne ut når el er. Så spennande tid, og håper monitoren funker for oss, sjølom den ikkje har vert på max enda i denne syklusen, så vi får vente til neste veke å sjå om TR kjem på besøk eller ikkje ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi mensen kom aldri tilbake sånn som den skulle, og eg ville ha kontroll.. Er ikkje sikkert det va p-sprøyta som gjor til det, men trur det var det, sia det skjedde fleire eg kjenner.

Var 18 år da eg tok den siste gang, og mensen kom ikkje skikkelig tilbake før eg var ca 23 år. Så derfor valgte eg å holde meg unna noke på P ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tina:

Det er ganske vanlig at mensen opphører etter p-sprøyten, og enkelte bruker faktisk over ett år på å komme skikkelig tilbake i sin egen syklus igjen.

Det er også mange som bruker lengere tid på å bli gravid, fordi prevansjonseffeksten fra sprøyten fremdeles henger i.

 

Forsåvidt så gjelder noe av dette etter å ha brukt p-piller også, men ikke like lenge som p-sprøyten.

Min lege fortalte meg at det er faktisk er vanlig at det tar 3 mnd fra p pilleslutt til alt av prevansjon er ute av systemet.

 

Nå kan vi angre som ikke brukte andre prevansjonsmetoder. :P hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...