Gå til innhold

flere som planlegger å bli gravid?


jeem

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei igjen :D det satt visst på første forsøk her! Er fortsatt ganske ufattelig, var innstilt på at det tok lang tid! Men er overlykkelig <3 Er i dag 4+6 og fant ut av det forrige søndag på 14dpo.. :) allerede vært hos legen og fått det bekreftet, nå er det bare å håpe på at spira klamrer seg fast og blir det til oktober :-) Fortsatt lykke til jenter, kaster babystøv over dere :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver fortsatt her og. Hadde mye tull med syklus etter p-pille slutt.og siste syklus med el ble på nesten 3 mnd :s nå ser det ut til at ting er som det skal igjen, og har vel (forhåpentligvis) el rett over helgen.

 

Gratulerer gartnerfrue!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hiver meg på her.. Vi er inne i andre pp.. Hadde en SA for ca 2 år siden..det var ikke en planlagt graviditet, men det var veldig trist å miste.. Vi var studenter og hadde ikke så sikre rammer rundt oss at vi ville prøve å bli gravide igjen..

 

Nå har vi fått en fin og trygg ramme rundt oss, så det hadde vært veldig fint om vi ble gravide snart:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei folkens! Titter innom dere for se hvordan det har gått med dere! Fulgte tråden i oktober/november, men vi bestemte oss for å utsette prøvingen litt pga ny jobb på meg.

 

Nå er vi imidlertid i gang! 1 pp! El i dag og full action. Spennende :)

 

Så trist å høre Mosmo at du ikke ble kvitt kreften etter første operasjon! Kan du ta ut egg og fryse ned? Håper virkelig det går bra med deg og at cellegiften gjør susen.. Huff, det var skikkelig trist å lese. Du må bare være sterk og ikke miste håpet. Masse god bedring til deg!

 

Kjekt å lese at flere av dere har blitt gravide. Lykke til alle sammen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei, jenter. I dag tok jeg motet til meg, og hoppet inn på denne siden. Har nesten bare vært aktiv på anonymforumet, men nå vil jeg være her, kjenner jeg.

 

Litt om meg: Har ei datter fra før, og i forrige svangerskap hadde jeg HG, (hyperemesis.) Jeg har bestandig vært babytypen, og "alle" har vel hinta frem at jeg allerede er på vei, osv. Dette er jo slitsomt, da spørsmålet har blitt spurt i over to år!

 

Jeg følte at nå var det på tide å prøve, men det stoppet helt opp for meg, for jeg har tatt litt mer skade psykisk av HG enn det jeg hadde trodd. Har nå vært til legen, slik at vi har fått kartlagt, og prata litt rundt dette. Mange leger vet jo ikke hva HG innebærer. (For de av dere som ikke vet hva der er, så er det ekstrem svangerskapskvalme.) Men denne legen visste hva det var, og hun skulle ta alt på alvor!

 

Så nå venter jeg bare på mannens klarsignal, for han har litt kalde føtter.

Håper det klaffer for oss om en liten stund :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, ja da hopper jeg inn her og, har lest hele tråden og det er så kjekt med så positive damer :) Jeg og mannen har bestemt oss for å prøve på nr 3. Har to jenter på 3 og 6 år. Synes det er litt skummelt å starte igjen nå for er jo noen år siden sist og jeg er jo ikke blitt yngre heller ;) Tok ut spiralen mandag og venter nå utålmodig på TR sånn at prøvinga kan starte.. men har prøvd å lese meg opp på fjerning av hormon spiral og har skjønt det kan ta en god stund før kroppen er klar igjen..

 

 

Mosmo, håper du slipper å fjerne den andre egglederen og.. masse lykke til!!

 

Kjekt med alle som er blitt gravide her inne og masse lykke til med prøvinga til dere andre:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hopper inn her til dere... Virker som dette er gjengen jeg vil henge med fremover :) har bare fortalt det til mine nærmeste venninner at vi vil prøve igjen, så da er det greit å diskutere med noen, ikke minst tømme seg ;) mannen vil jo sikkert bli gal hvis jeg skal prate med han om ALT........ Vi har to gutter fra før, så dette blir siste tilskudd i vår familie, 6 år opp til den yngste storebroren (?) :) Gleder meg, og er spent på hvor lang tid det vil ta :) er ikke så veldig tålmodig av meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Har litt tilfelles med drømmer om 3 og 13q:)

Vi er så smått inn i prøve fasen, hadde håpet

Å komme over på nyåret igjen, men man blir så

Lett revet med!!

Så spennende og ja!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He,he ja LillePerlen tenkte også at det var best å bikke nyåret men blir helt revet med av dette.. Nå tror jeg at j fikk TR på onsdag noen dager etter hspralen kom ut så #tror# vi er prøvere nå..

13q samme her, igrunnen ikke fortalt det til mer en ei venninne. Orker ikke mas om når det evt skal skje noe.

Husker når vi prøvde på nr 2, var innom bim hele tiden leste i vei på symptomer og greier, blir jo ikke noe mer avslappet selv om vi skal prøve på nr 3. bare litt mindre tid til å drømme seg vekk innpå nettet ;p

ha en god helg alle her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, kunne jo sikkert venta til terminen ville bikka nyåret, men hvem vet hvor lenge vi må prøve.... Vært veldig lett med de to andre. Slutta på pillen, fikk mens etter to dager, og ikke fått den igjen før babyen har vært 6-8 med. Men tror vi jobbe lengre denne gang...er jo seks år siden sist jeg ble gravid ;) man blir jo eldre...uten at det alltid har noe å si :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig 13q, en vet ikke hvor lang tid dette kan ta. Har jo ikke noe å si når man har termin. Er i 30 årene enda men ikke heelt på begynnelsen lengre så må benytte alle pp`ene;) Hatt samme erfaring at de to første kom lett så da får vi se denne gangen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har nesten ikke rekt å tenke baby engang

Før de to andre satt:)

Spent på hvordan det blir denne gangen!

Vi er jo fortsatt unge så skulle ikke vært noe problem.

 

Dette er like spennende som de andre gangene

syntes jeg, nesten enda mer siden vi har tid til planlegging

nå i forhold til med de andre!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er snart 33, så er ikke egentlig alderen jeg er så bekymret for, men bare at det vil ta så altfor lang tid... For denne gangen vil jeg egentlig ikke bruke så lang tid. Forrige gang gikk det så kjapt at det ble bare rett over to år mellom gutta, så det ble litt hektisk til tider med en mann som jobba skift. Men nå er jeg klar, gleder med til nytt svangerskap, og baby i hus sammen med to skolebarn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjekt at dere begge prøver på nr 3 og Lille Perlen og 13q. Jeg er nok "gamla" av oss med mine 35 år.. Men, men er vel håp lell;) Har dere startet prøvinga? Ja, det er det når en er vant med det skal gå fort, da forventer jeg det på en måte nå også men samtidig såå redd for å bli skuffet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå går jeg bare å venter på at tante ska forlate meg ( og måte det bli lenge til vi har date igjen ;) ), så kan vi komme godt igang igjen :) så får vi bare kose oss i ukene fremover jenter, og holde kontakten med venting, frustrasjon og gledene :) stå på alle sammen, enten vi vil ha nr 1 eller nr 3 i barnerekka :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynte prøvingen i sommer, men pga et par urinveisinfeksjoner og bihulebetennlse, så ble prøvingen noe spolert!! Så nå er vi i gang igjen, og håper vi lykkes fort!

 

Og pga stress på nyåret så har mensen vært totalt rotete, så håper den kommer i gang normalt snart så jeg kan få en mer oversikt over eggløsningen..

 

Er en spennende tid fremfor oss hvertfall!

 

Lykke til jenter :)

Endret av Rapunzel-81
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Her skjer det pent lite.....så har vel egentlig nok med 3 gutter å følge opp dette året så får vi se om det blir noe barn neste år :)

 

Koselig å følge med dere alle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JAAAAAAAA, her har det flyttet inn en liten huleboer :) himla fornøyd!! Skal til legen på tirsdag, så forventes det en liten innvendig titt etter påske for å se etter et bankende hjerte :) foreløpig termin er 26.nov..er lenge til, men ihvertfall i år ;) og hvordan går det med deg LillePerlen ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å så gøy!!

Hvordan er det å bli gravid med nr 3?

Like spennende som sist?:)

Jeg har ikm neste fredag så blir spennende å se!

Men vi har ikke vært aktive prøvere denne mnd for

Kunne tenkt meg januar barn:)

Men er det en liten baby nå så blir vi

Veldige glade selvfølgelig!:)

 

Har du noen magefølelse på hva det kan være

Der inne eller?:)

Husker jeg fikk det med engang på begge og

Det stemte:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

denne gangen er jeg skikkelig klein...det har jeg ikke vært de andre gangene, da er det kun bekkenløsning som har smelt på meg midtveis i svangerskapene. men nå...kvalm, sulten, enda mer kvalm, veldig trøtt... godt det snart er påskeferie. for hvis dette fortsetter så vet jeg ikke om jeg klare så lange dager på jobb :( men husker når jeg var gravid sist, og ble pang sykemeldt 100% i uke 24, det var jo driiiiitttt kjedelig, huff for noen lange dager :( men bare jeg ser snørr nå, eller lukter ei bæsjebleie, eller ungene grapser med maten...jeg jobber på ei småbarnsavd, så må jeg bare løpe på do, ganske slitsomt. har på følelsen at det er ei jente her inne nå, men har faktisk litt skrekken for at det kan være to troll, og da blir denne jenta litt lettere stress.... min mage følelse stemte også med de første, og to gutter har kommet :) skal på mange ul, så blir litt vanskelig å ikke få vite kjønnet, men har liksom bestemt meg for å ikke vite det... prøvde det sist også, men når jeg kom til den ordinære ul, så sprakk jeg, egentlig bare fordi jeg syns egentlig selv at den ligna på en liten penis, og jeg måtte få ul-legen til å bekrefte eller avbekrefte det :) men mannen vil ikke vite det....

 

så spennende uke du går i møte da :) jeg testa positivt to dager før ikm, vel en svak strek, men ingen tvil, var svak på tre andre tester også, og på ikm-dagen fikk jeg et klart kryss på en cb :)

 

Her kan det jo fort bli en desember baby, så jeg er veldig glad jeg ikke skal ha noen form for juleselskap her i år, hadde hele slekta (18stk) på mannens side denne jula.

 

lykke lykke til, og hold oss oppdatert her hvis det skjer noe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her satt vist spiren på 2pp, men er lenge ønsket og planlagt:) testet positiv idag, og terminen blir ca. 27.november trur jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Henger på her jeg også. Jeg og min kjære planlegger å bli prøvere til sommeren/tidlig høst alt etter om jeg får jobb. Tenker vi er i passende alder, jeg er 27 år og han er 30 (snart 31). Vi er begge "akademikere". Jeg er straks ferdig med masterstudiet. Han har hatt fast jobb nå i 5 år og vi har vært sammen i snart 2 år. Eneste ulempen er at han bor i et annet EU land og jeg må jobbe i Norge til å begynne med etter studiet. Men tenker det er bra å begynne med baby planleggingen tidlig heller enn sent i forhold til alderen. Så vi må "time" besøkene mine til rundt EL hos meg.

 

Jeg er litt smånervøs over å begynne med prøvingen, ettersom jeg hadde en SA (ikke planlagt graviditet) for 4 år siden med eksen. Dette gikk veldig inn på meg og var lenge lei meg og deprimert pga det. Har litt lange sykluser (ca 40 dager) med sen EL. Virker som syklusen blir kortere på våren/sommer og lengre på vinteren (av og til >50 dager). Kanskje jeg mangler vitamin D!? Begynte i går med folat. Kanskje skal begynne med vit D eller omega-3 også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...