Gå til innhold

flere som planlegger å bli gravid?


jeem

Anbefalte innlegg

Ja, veit det er veldig vanlig etter p-sprøyte bruk, men trudde ikkje det skulle ta 5 år ;) Så no more p-sprøyte/piller og slike ting før eg veit eg ikkje skal ha fleire unger :D

Men får håpe det ikkje henge i no når eg har fått en unge, det hadde nok vert litt rart ;) hehe

 

Gått på p-sprøyta du og Emilie?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg slutta på p-pillen for over 5 år siden av akkurat samme grunn som dere nevner her. Venninner av meg hadde sykluser som hadde vært helt på tur etter p-pilleslutt og jeg fant ut at det orka jeg ikke. Vi hadde ikke planer om barn akkurat der og da, men bestemte meg for at jeg likegodt kunne lære meg å måle av basal body temperatur osv. Viste seg jo fort at p-pillene hadde ikke tulla med syklusene mine noe særlig i det hele tatt, men umulig å vite det på forhånd...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri prøvd annet enn p-piller jeg. Men en gang sluttet jeg, så startet jeg på nytt året etter og da fikk jeg litt sjokk over hvor påvirket jeg ble, med masse blødninger og hodepine o.l. Så etter det nektet jeg og p-piller. Har ikke brukt det på sikkert 8 år, men nå er barn nr 3 på vei, så ser for meg at jeg må på noe prevansjon etter denne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg opplever for første gang nå tull med sykluser etter å ha sluttet på p-piller, typisk da når vi har bestemt oss for å prøve :(

 

Har sluttet på p-piller en gang tidligere også, etter 8 års bruk, rett tilbake i vanlig syklus uten noe tull. Nå derimot etter 3,5 år på piller så er det bare tull.... Håper på de snart er helt ute sv kroppen så ting går tilbake til normalt. Jeg vurderer å bruke ladycomp som prevensjon senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri prøvd annet enn p-piller jeg. Men en gang sluttet jeg, så startet jeg på nytt året etter og da fikk jeg litt sjokk over hvor påvirket jeg ble, med masse blødninger og hodepine o.l. Så etter det nektet jeg og p-piller. Har ikke brukt det på sikkert 8 år, men nå er barn nr 3 på vei, så ser for meg at jeg må på noe prevansjon etter denne :)

 

Vet du, det var akkurat det samme jeg la merke til. Jeg fikk helt sinnsykt vondt i hodet den uka hvor jeg skulle ha p-pilleopphold (gikk på Yasmin, med andre merker er det vel ofte sukkerpiller man tar i 7 dager) og legen anbefalte til slutt at jeg kun hadde mens hver 3.måned (det vil si jeg begynte på nytt brett med en gang.) I tillegg blødde jeg mer i forbindelse med mens OG måtte bruke mer smertestillende. :(

 

De siste 5 årene har jeg som sagt bare målt BBT, sjekka utflod osv., men det krever en del innsats så vet ikke helt hva jeg skal gjøre videre i forbindelse med prevensjon. Men en ting er sikkert, jeg skal ikke stappe i meg noe som helst form for hormonpreparater før jeg eventuelt er ferdig med å få barn.

 

Siljefk - skifta du p-pillemerke da du begynte på pillen andre gang? Selv om p-piller i teorien gjør den samme jobben så kan man reagere TOTALT forskjellig på de ulike typene.

Endret av GeekGirl81
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri prøvd annet enn p-piller jeg. Men en gang sluttet jeg, så startet jeg på nytt året etter og da fikk jeg litt sjokk over hvor påvirket jeg ble, med masse blødninger og hodepine o.l. Så etter det nektet jeg og p-piller. Har ikke brukt det på sikkert 8 år, men nå er barn nr 3 på vei, så ser for meg at jeg må på noe prevansjon etter denne :)

 

Vet du, det var akkurat det samme jeg la merke til. Jeg fikk helt sinnsykt vondt i hodet den uka hvor jeg skulle ha p-pilleopphold (gikk på Yasmin, med andre merker er det vel ofte sukkerpiller man tar i 7 dager) og legen anbefalte til slutt at jeg kun hadde mens hver 3.måned (det vil si jeg begynte på nytt brett med en gang.) I tillegg blødde jeg mer i forbindelse med mens OG måtte bruke mer smertestillende. :(

 

De siste 5 årene har jeg som sagt bare målt BBT, sjekka utflod osv., men det krever en del innsats så vet ikke helt hva jeg skal gjøre videre i forbindelse med prevensjon. Men en ting er sikkert, jeg skal ikke stappe i meg noe som helst form for hormonpreparater før jeg eventuelt er ferdig med å få barn.

 

Siljefk - skifta du p-pillemerke da du begynte på pillen andre gang? Selv om p-piller i teorien gjør den samme jobben så kan man reagere TOTALT forskjellig på de ulike typene.

jeg tenkte samme som deg! Vi hoppet av i svingen i sikre perioder vi, og brukte kondom i usikre. Men det ble faktisk baby av det ;) Så tør ikke satse på det når vi ikke skal ha flere barn. Ser for meg at det blir prevansjon på meg noen år. Mannen er i grunnen villig til sterilisering, men det vil jeg ikke. Det er så drastisk. Skal være 100% sikker på at vi ikke ombestemmer oss å vil ha flere iallefall!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg begynte på p-sprøyta for ca 10 år siden, men gikk over til p-piller etter 2 år. Gikk vel på de i ca to år også, men siden jeg ble singel slutta jeg. Syklusen ble stabil ganske raskt. Startet på p-plaster da jeg traff sambo for 3 år siden, og var spent på hvor lang tid det tok å få normal syklus denne gangen. Men fikk heldigvis normal syklus raskt, og ble gravid etter 2 mnd:-) hva jeg skal begynne med av prevansjon etter fødselen vet jeg ikke. Er litt usikker til p-piller, er jo ikke sikkert jeg er like heldig neste gang:-P vil helst bli ferdig med barn før jeg starter med p-piller, vet jo det er mange som sliter lenge etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, måtte skifte for de jeg brukte tidligere hadde gått ut av produksjon. Fikk loette når jeg skulle begynne opp igjen, masse småblødninger hele veien med de. Fikk Yasmin som de aller fleste som har småblødninger med andre merker, mindre småblødninger men kunne fint blø en uke midt i brettet. Byttet da til synfase som fungerte helt topp, slutt på alt tull men tull nå i etterkant... Så kjenner jeg er litt skeptisk til hormonbaserte prevensjonsmidler gitt :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her begynte jeg på Yasmine, men ble faktisk skikkelig dårlig og innlagt på sykehuset fordi ingen fant ut hva det var, før blodprøvene viste en total hormonubalanse, som bla. førte til at jeg var forferdelig kvalm,svimmel,lyssky, lavt blodtrykk, vondt i huden osv osv.

 

Byttet til loette og har hatt bivirkninger på de også, som vonde bryster, mer migrene enn vanlig (Har endel migrene til vanlig) og litt andre småting, men valgte alikevel å fortsette.

 

Når jeg nå har vært snart 4 mnd uten prevansjon, så fungerer kroppen på en så annen måte at det er helt skremmende.

Ingen vondter, ikke mer vondt i hode enn normalt, ikke kvalm, ikke svimmel, normal sexlyst, osv osv.

 

Jeg propper nok aldri kroppen full av hormoner igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det :-)

 

Jeg har 1 gutt fra et tidligere forhold. Han er skolebarn nå. Fikk barn da jeg såvidt var rundet 20, nå 27 år og føler meg svært klar igjen.

 

Den "nykaprede mannen" har jeg nå hatt i snart 4 år og vi er gift og begynner å føle oss veldig klare. Når vi bestemte or for å prøve fniste og lo vi som tenåringer, haha, akkurat som om vi er 14 og nyforelska :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er 24 og mannen er 27. Vi gifta oss i august 2012 og sluttet på p-piller 25.nov etter at vi hadde den store "babypraten". Har ingen barn fra før :)

Har gått nesten 10 år på pilla så er forberedt på at ting kan ta litt tid, men tar det med ro og nyter den forhåpentligvis lille tiden vi har igjen som bare oss 2 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen, gartnerfrue :D

 

Hvordan går det med dete andre?

Noen av dere som har testet enda?

 

Her har jeg EL enten den 4 eller 5. Passer "perfekt" med tanke på at både jeg og mannen har fri hele torsdag kveld OG fredag (pluss helgen) det har ikke skjedd på ett helt år tror jeg så det skal nyyytes :)))

 

Nyttårsklem til dere flotte damer :D

Hhvordan var feiringen? :D Ja, og jula generelt såklart!

Jeg krysser fingrene for at dette er den siste julen vi feirer uten barn (eller med det antallet man allerede har. hihi)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt nyttår!:)

Her begynner testingen om en uke. Hadde el fredag el lørdag tror jeg. Er nok tidlig å begynne å teste på onsdag, mn klarer sikkert ikke å vente lenger kjenner jeg meg selv rett!;) spennende tid i vente:) jeg håper også det er siste jul uten barn!:)

 

Feiringen var veldig bra! Kos med venner, mat og alkohol. Håper det var siste kveld med alkohol på ett års tid!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt nyttår alle :-)

 

Min nyttårsgave var at TR kom på besøk på morgenen, så da har jeg ordnet med arbeidsfri neste helg. Haha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

IKM i morgen.

Har graviditetstester heime, så blir å teste mandag morgen. Håper på at TR holder seg langt unna ;D Men føler på meg at ho kjem til å komme :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende!! Nå har jeg snakket med mannen

Og etter 5 år tar jeg ut spiralen om 1 mnd!!

Herregud!! Tør vi dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kikker innom her jeg også, vi har bestemt oss for å prøve på en liten spire :) Vi har to flotte barn fra før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har begynt med vitex her i dag, så håper på å få tilbake mensen etter fødselen. Vi får se, håper på å prøve fra februar:)

 

Håper dere andre nykomlinger slipper å prøve lenge:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja da blir det en liten attpåklatt!:)

Om det klaffer her innen den tiden jeg ser for meg

Så vil det bli 5 1/2 år mellom de to minste.

Nesten 6 år så det blir veldig spennende å se hvordan det går.

Rart å tenke i disse baner igjen! :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen! Godt nytt år! :)

Jeg vet ikke om noen husker meg. Sluttet plutselig å skrive her i september, da vi bestemte oss for å utsette prøvingen til april.

Men, her er jeg igjen, og vi innleder nå det nye året med en hyggelig overraskelse! :) Jeg er gravid, selv om vi skulle vente.

Sånn går det når en glemmer seg bort og feilberegner el med en uke ;) Veldig hyggelig og veldig rart. Jeg blir trebarnsmor i september. Hvis alt går som det skal da. Fortsatt veldig tidlig, positiv test for under en time siden, og forventet mens i morgen.

 

Hva har skjedd med dere andre i mellomtiden? :) Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...