Gå til innhold

flere som planlegger å bli gravid?


jeem

Anbefalte innlegg

Tusen takk for gratulasjonene!

 

Da har jeg passert IKM.. og foreløbig ikke tegn til SA så er kjempe glad for det! :) Skal til legen i morgen for se at HCG stiger som den skal.. så kan jeg slappe mer av :)

Så håper virkelig denne spiren holder seg der i 9 mnd :)

 

Dere som er/vært gravide før: har dere opplevd stikking i magen lenge? På begge sider(eggstokkene) og midten og.. For jeg blir så stressa hver eneste gang det kommer slik stikking fordi det er sånn jeg har brukt å få rett før TR .

 

Mammas_sjarmtroll: Jeg håper jeg får oppleve å få mitt 4. barn :D - er selv kjempe glad i barn :P

 

Jeg har lest bøkene og alle filmene som er kommet så langt i Twilight-serien :P

 

Jeg håper dere som fortsatt får negative tester får snart positiv! :D Plutselig så blir den positiv! :D

 

Krysser fingrene for at spiren din klorer seg fast og holder seg der i 9 mnd ja :)

 

Nå har ikke jeg fått positiv test enda, selv om jeg kjenner på meg at det ble full klaff, MEN jeg har også kjent stikking på begge sider et par dager nå samtidig som det jeg tror var festeblødningen startet. Det er nok helt vanlig å kjenne det p.g.a at livmora vokser veldig fort i starten. (Tror i hvert fall det kan være derfor).

 

Jeg fikk altså litt sånn merkelig utflod på søndag + litt friskt rød-oransje blod, men det er nå gått over helt. Minner veldig om festeblødningen jeg hadde forrige svangerskap, men det var visst for tidlig å teste nå i ettermiddag også, så må prøve å holde meg til torsdag morgen nå ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå skal jeg kose meg maximalt med vin, oster og spekemat noen uker. Er en jentekveld og et julebord jeg gleder meg veldig til også :) så setter vi i gang prøvingen om en md :) blir spennende tider fremover :):):)

 

Regnet nettopp litt her, jeg har to barn, på 1&3 år. Så av de siste 3 årene har jeg gått gravid i 11/2 år, og fullammet i 1 år. Så 21/2 av de siste 3 årene har hatt ganske stor begrensning når det kommer til vin, og mat! Det gjør meg egentlig ikke så veldig mye, - er klar for en ny graiditet jeg ;) men jeg elsker vin og ost og kjeks :) så det skal nytes den siste md nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ossen går det med dere jenter? =)

 

Her ventes TR denne helgen, men ikke tegn til denne tanta enda.

Veldig spent på om denne "kjerringa" velger å dukke opp eller ikke :)

Tenker jeg får bestille meg noen billigtester når jeg kommer hjem på søndag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende Atu! Krysser fingrene for deg :)

 

Skal ta min siste test imorgen før jeg ringer gynekolog på mandag. To uker over nå, med masse symptomer, så nå er det virkelig på tide å finne ut av dette! Klarer ikke å konsentrere meg om noe annet jo..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ossen går det med dere jenter? =)

 

Her ventes TR denne helgen, men ikke tegn til denne tanta enda.

Veldig spent på om denne "kjerringa" velger å dukke opp eller ikke :)

Tenker jeg får bestille meg noen billigtester når jeg kommer hjem på søndag!

Så spennende :):);) du må holde oss oppdatert ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende Atu! Krysser fingrene for deg :)

 

Skal ta min siste test imorgen før jeg ringer gynekolog på mandag. To uker over nå, med masse symptomer, så nå er det virkelig på tide å finne ut av dette! Klarer ikke å konsentrere meg om noe annet jo..

Så rart!! Har du fast syklus?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da har mer eller mindre TR meldt sin ankomst her i gården. Brått kjempe smerter nederst i magen og litt spotting/lyst blod. slik det pleier å være i begynnelsen av denne tanten.

Ikke uforventet i det hele tatt for vi har ikke lagt inn så alt for mange aksjer på "rett tid" og har jo også hoppet av litt i svingen. Ikke planlagt å begynne for fult før desember, men alikevel spennende å se om en spire klorer seg fast :)

 

Ser veldig frem til en ny periode som "nesten prøvere" :))

 

Gleder meg så veldig til vi alle kan møtes på 1 trimester :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

81-mamma<3<3: Ja, registrerer mens på app på mobilen og syklusene har variert mellom 30-33 dager det siste året. Så veldig "random" om det plutselig skulle bli klur med syklusen nå.

 

Atu: Lykke til med neste "nesten-prøveperiode" ;) Spennende tider!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har allefall TR meldt sin ankomst for å si det MILDT.

Hadde jeg ikke vist at denne kjerringa ikke er livsfarlig så skulle jeg tro jeg hadde blødd ihjel.

Tror aldri jeg har blødd så mye i mitt liv.

Men dette har kanskje en sammenheng med at dette er første mens etter pilleslutt.

 

Syklusen er allefall stabil, TR kom på nøyaktig denne datoen sist mnd også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drømmedama: Lykke til hos gynekolog. Jeg krysser fingrene for deg!

Velger du å gå til privat klinikk?

Jeg vurderer å bestille time på volvat til GU undersøkelse. Er veldig redd og skeptisk til slik så jeg tror det kunne vært bedre å gått privat i litt stille og rolige omgivelser og ikke til min faste mannlige lege.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til dere damer:

Har dere tenkt noe over hvor dere ønsker å handle utstyr og klær til babyen?

Jeg satt å så litt på priser og utstyr i sverige på Nordbysenteret, og man sparer faktisk ganske mye på å handre der fremfor i Norge.

Tror nok jeg velger å handle der når den tid kommer fremfor å handle her.

Endel av min familie bor rett ved grensen,så da er det naturlig å ta en tur over når vi er på besøk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til dere damer:

Har dere tenkt noe over hvor dere ønsker å handle utstyr og klær til babyen?

Jeg satt å så litt på priser og utstyr i sverige på Nordbysenteret, og man sparer faktisk ganske mye på å handre der fremfor i Norge.

Tror nok jeg velger å handle der når den tid kommer fremfor å handle her.

Endel av min familie bor rett ved grensen,så da er det naturlig å ta en tur over når vi er på besøk :)

 

Jeg lurer på å slenge meg med moren min neste gang hun skal til Sverige(Har en morfar som sliter med hverdagen etter slag så hun er det flere ganger i året for å sjekke at han har det bra på hjemmet han bor) da blir det en del å tjene.

Men hvis vi skal kjøre selv så går vinningen opp i spinningen. :)

 

Har dere tenkt noe på å kjøpe noe brukt? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her har allefall TR meldt sin ankomst for å si det MILDT.

Hadde jeg ikke vist at denne kjerringa ikke er livsfarlig så skulle jeg tro jeg hadde blødd ihjel.

Tror aldri jeg har blødd så mye i mitt liv.

Men dette har kanskje en sammenheng med at dette er første mens etter pilleslutt.

 

Syklusen er allefall stabil, TR kom på nøyaktig denne datoen sist mnd også.

 

Det er iallefall kjekt at syklusen er stabil :) Så sitter spiren når dere begynner på første pp. :)

Husk å spise leverpostein eller andre jernholdige produkter når du har mye kraftigere blødning enn til vanlig. (Det var et råd jeg fikk når jeg begynte å få tilbake TR etter flere år på p-piller og p-sprøyte :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drømmedama: Lykke til hos gynekolog. Jeg krysser fingrene for deg!

Velger du å gå til privat klinikk?

Jeg vurderer å bestille time på volvat til GU undersøkelse. Er veldig redd og skeptisk til slik så jeg tror det kunne vært bedre å gått privat i litt stille og rolige omgivelser og ikke til min faste mannlige lege.

 

Volvat kan jeg virkelig anbefale :) De er seriøse, rolige og som oftest blide :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Henger meg på jeg å! =) Satt inn siste p-ringen i går og etter det får vi bare se hva som skjer. Veldig spennende. Endelig er samboeren klar også;) Vi har ingen barn fra før

 

Det eneste jeg bekymrer meg for er at jeg starta i ny jobb 30 juli.... håper ikke sjefen blir irritert for at jeg blir borte så fort :S Men på en annen side forventer de vel også at en jente på 25, med hus, bil og ferdige studier kan forsvinne fort igjen? =)

 

Håper på at spiren sitter i Jan/ Februar =) Men er vel umulig å planlegge når det skal skje......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

81-mamma<3<3: Ja, registrerer mens på app på mobilen og syklusene har variert mellom 30-33 dager det siste året. Så veldig "random" om det plutselig skulle bli klur med syklusen nå.

 

Atu: Lykke til med neste "nesten-prøveperiode" ;) Spennende tider!

 

Merkelig altså!! Bra du tar en tur til gynekolog! Håper det beste for deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det i alle fall ingenting å si på innsatsen! :) IKM 11.november, så det skal bli spennende :) Tenkte å bestille fra billigtester.no, noen som vet hva det vil koste med frakt og alt? Og leveres det i postkassen (vi har postboks)? Jeg har også tenkt til å teste nå og da etter positiv test (for den SKAL bli positiv etter IKM i november, nemlig!), bare for å være sikker.. Noen som deler samme tankegang der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 tester fra Billigtester.no er bestilt! :) Husker ikke om det stod noe om det, men mener å ha hørt at med de må jeg tisse i et glass for å bruke sikkert?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bestiller fra billigtester.no. Det gjorde jeg sist gang også, veldig fornøyd med de.

 

Velkommen Gravidnå.

Vil ønske deg masse lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 tester fra Billigtester.no er bestilt! :) Husker ikke om det stod noe om det, men mener å ha hørt at med de må jeg tisse i et glass for å bruke sikkert?

 

Har støttet billige-tester.no ganske greit i det siste jeg også ;) Fikk nettopp TR på besøk her da desverre, så da er vel neste EL akkurat den helga samboeren skal bort (9.-11.nov.) :( Men vi får kjøre på skikkelig rett før han drar og så snart han kommer hjem igjen, for neste pp SKAL spiren sitte!! ;)

 

Vurderer nesten bestille EL-tester også, for det har jeg aldri prøvd før, men vet ikke om det bare blir stress av det..? Hvor ofte må/bør man dessuten teste?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 tester fra Billigtester.no er bestilt! :) Husker ikke om det stod noe om det, men mener å ha hørt at med de må jeg tisse i et glass for å bruke sikkert?

 

Har støttet billige-tester.no ganske greit i det siste jeg også ;) Fikk nettopp TR på besøk her da desverre, så da er vel neste EL akkurat den helga samboeren skal bort (9.-11.nov.) :( Men vi får kjøre på skikkelig rett før han drar og så snart han kommer hjem igjen, for neste pp SKAL spiren sitte!! ;)

 

Vurderer nesten bestille EL-tester også, for det har jeg aldri prøvd før, men vet ikke om det bare blir stress av det..? Hvor ofte må/bør man dessuten teste?

 

Jeg har et bevis i magen på at det er nok å ha sex ei uke før EL.. :P Så det er fortsatt håp for i november! :D

 

Du må sjekke minst en gang om dagen - til samme tid. Optimalt er utover dagen står det på forskjellige sider men jordmødre/leger visste egentlig ikke om det hadde en betydning.

 

Jeg brukte to om dagen (12 timer mellom de), noe stress blir det jo, men for meg som har slitt i mange år så var det betryggende å vite at jeg har hatt det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 tester fra Billigtester.no er bestilt! :) Husker ikke om det stod noe om det, men mener å ha hørt at med de må jeg tisse i et glass for å bruke sikkert?

 

Har støttet billige-tester.no ganske greit i det siste jeg også ;) Fikk nettopp TR på besøk her da desverre, så da er vel neste EL akkurat den helga samboeren skal bort (9.-11.nov.) :( Men vi får kjøre på skikkelig rett før han drar og så snart han kommer hjem igjen, for neste pp SKAL spiren sitte!! ;)

 

Vurderer nesten bestille EL-tester også, for det har jeg aldri prøvd før, men vet ikke om det bare blir stress av det..? Hvor ofte må/bør man dessuten teste?

 

Jeg har et bevis i magen på at det er nok å ha sex ei uke før EL.. :P Så det er fortsatt håp for i november! :D

 

Du må sjekke minst en gang om dagen - til samme tid. Optimalt er utover dagen står det på forskjellige sider men jordmødre/leger visste egentlig ikke om det hadde en betydning.

 

Jeg brukte to om dagen (12 timer mellom de), noe stress blir det jo, men for meg som har slitt i mange år så var det betryggende å vite at jeg har hatt det :)

 

Hehe, ja det at han skal bort ei helg burde strengt tatt ikke være noen hindring, så får se hvordan det går :) Tror jeg drøyer med EL-testing til en evt. neste runde, så krysser fingrene for at jeg slipper det :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

pleier dere å EL-Teste hver dag fra siste dag i mens?

Tenker å bestille en pakke med eltester og g tester, men den bruker vel ettpar dager å komme i posten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Vi er såvidt begynt å prøve på nr 3. Men vi er ikkje heilt enige om vi skal ha ein tredjemann. Mannen er egentlig svært fornøgd med to, men eg vil meir enn noko anna ha ein til!! No har han noko motvillig gått med på det. Eg ville helst venta litt til før vi får ein til både fordi nr to bare er 11 mnd no, og eg rekk knapt jobbe seks mnd dersom eg blir raskt gravid. Men skal vi ha ein til, vil mannen ha den fort, so da har eg gått med på det:) Håpe eg blir like lett gravid som med dei to andre, men er noko nervøs pga pco og at eg omtrent fullammer enda, men får krysse fingrene!!! Fleire som er uenige om fleire barn, eller er begge parter like dedikerte??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...