Gå til innhold

flere som planlegger å bli gravid?


jeem

Anbefalte innlegg

Hohoho! Nå er jeg så spent på hva som skjer med deg, Atu! :) Og det blir vel ikke lettere å lese fra alle oss her inne at du KAN være gravid?! ;)

Ta en test, og ikke glem å fortelle oss om resultatet! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hoho alle damer:) trenger litt råd og tanker her fra dere. Har kjøpt EL tester fra billigtester og begynte å teste såvidt før helga (måtte jo prøves) selv om beregnet EL ikke var før i dag. På de første testene jeg tok var det kun kontroll streken som kom frem, altså ingen EL, men testet på fredag og da var det en svak test strek der også. Har da fortsatt å teste hver dag og testene er omtrent likedan. Kontroll streken er sterk, men test streken varierer i styrke, men er aldri like sterk som kontrollstreken. Hva tror dere? Her er vi 1pp og har null erfaring, så alle meninger mottas med takk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoho alle damer:) trenger litt råd og tanker her fra dere. Har kjøpt EL tester fra billigtester og begynte å teste såvidt før helga (måtte jo prøves) selv om beregnet EL ikke var før i dag. På de første testene jeg tok var det kun kontroll streken som kom frem, altså ingen EL, men testet på fredag og da var det en svak test strek der også. Har da fortsatt å teste hver dag og testene er omtrent likedan. Kontroll streken er sterk, men test streken varierer i styrke, men er aldri like sterk som kontrollstreken. Hva tror dere? Her er vi 1pp og har null erfaring, så alle meninger mottas med takk..

Hei :) Hvis du går inn på IKM uke 41-tråden og leser hva jeg har svart til Zassy der, kan det hende du blir litt klokere ;)

Det står på testen at teststreken skal være like sterk eller sterkere enn kontrollstreken for at testen skal være positiv. Da tenker jeg at du enda ikke har positivt utslag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter! Følger fortsatt med dere selv om jeg ikke har kommentert så mye. =)

 

Sorry "Vandrende", el-testing har jeg ikke kommet til enda. ;)

 

Så spennende Atu.. Ta en test i morgen! Kanskje man rett og slett kan bli gravid av å bare tenke mye på det? hehe.. Jeg har også flere ganger glemt 2-3 piller, men aldri blitt gravid. Mensen kommer alltid på 3.pillefire dag. Lykke til med testing!

 

Her blir jeg bare mer og mer babysyk.. Vi skal ikke begynne å prøve før litt utpå nyåret ettersom jeg ikke har jobb lengre etter jul. Har søkt masse i det siste og håper det snart dukker opp noe. Jeg regner egentlig med det ordner seg i god tid før jul. Nå er det til og med ledige stillinger der jeg allerede jobber, så da hadde jeg ikke trengt å få så dårlig samvittighet for å bli gravid med en gang heller.. =)

 

Vi har bestemt oss for å slutte på p piller fordi jeg er redd for at det skal ta lang tid å stabilisere syklusen. (Holder på å bli gal for jeg gleder meg sånn, så vil ikke ting skal ta lengre tid enn nødvendig). Så i mellomtiden blir det nok litt kondom midt i måneden og hoppe av i svingen ellers. =)

 

Hva er deres erfaringer rundt dette med å få normal syklus igjen etter mange år på pillen? Fikk dere ellers noe særlig bivirkninger av å slutte? Husker bare da jeg begynte at det ikke var noen hyggelig tid, så håper det ikke skal være det samme nå.

 

Ang folat så tar jeg et b-vitamintilskudd som inneholder 200 hva-det-nå-er-det-måles- i med folat. Er dette nok eller bør jeg begynne å ta mer?

 

Håper dere får en strålende kveld flotte damer!! =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoho alle damer:) trenger litt råd og tanker her fra dere. Har kjøpt EL tester fra billigtester og begynte å teste såvidt før helga (måtte jo prøves) selv om beregnet EL ikke var før i dag. På de første testene jeg tok var det kun kontroll streken som kom frem, altså ingen EL, men testet på fredag og da var det en svak test strek der også. Har da fortsatt å teste hver dag og testene er omtrent likedan. Kontroll streken er sterk, men test streken varierer i styrke, men er aldri like sterk som kontrollstreken. Hva tror dere? Her er vi 1pp og har null erfaring, så alle meninger mottas med takk..

vet ikke noe om de billigtestene jeg. Har kun prøvd cb sin en gang. Der får man smil. Men jeg er ganske sikker på at babyen her ble til av sex før positiv el-test! Så bare ha sex annenhver dag i god tid før positiv

El test.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang folat så tar jeg et b-vitamintilskudd som inneholder 200 hva-det-nå-er-det-måles- i med folat. Er dette nok eller bør jeg begynne å ta mer?

Det anbefales 400mikrogram når man er gravid/ planlegger graviditet :) Tror man bare får kjøpt rene folsyretabl. på 400mkrg. så da får du velge om du bør ta dobbel dose av det du allerede tar, eller bytter til et annet tilskudd og tar rene folsyretabl. ved siden av :)

 

Hva er deres erfaringer rundt dette med å få normal syklus igjen etter mange år på pillen? Fikk dere ellers noe særlig bivirkninger av å slutte?

To ganger har jeg blitt gravid to uker etter p-pilleslutt. Altså ikke fått noen ordentlig mens etter den siste mensen på pillebrettet. Men jeg har aldri brukt p-piller i veldig lange perioder; før førstemann: ca 1,5 år, før andremann: ca 2 år.

 

Lykke til med pillelsutt, tablettbruk, jobbsøk, og etterhvert prøving og hva du nå ellers måtte trenge lykkeønskninger til! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det noen som har råd til å klare å fokusere på andre ting enn barn, prøving og alt som er? :P

 

Føler dagene mine er så fokusert på dette at det hadde vært fint å klart å skru av de tankene innemellom.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nok ikke noen råd til deg Liljeduft ;) Sliter med det samme som deg. Noen ganger når jeg har det travelt så kan jeg glemme det en stund, men da kjenner jeg at jeg er spent og gleder meg til noe, så tenker jeg meg om og undres "hva er det nå jeg gleder meg til igjen...?" og da kommer jeg på at VI SKAL PRØVE å Få BARN JO! Og så kiler det i magen og så tenker jeg bare på baby en stund til ;P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for alle svar dere!

Jeg skal kjøre til byen å kjøpe noen tester i morgen ( liten plass jeg bor på, så aldri i verden om jeg kjøper noe tester her i bygda. haha. Jobber i kommunens Hjemmesykepleie også så det skulle jammen tatt seg ut om en av mine pasienter tilfeldig var på samme plass som meg og begynte å snakke til noen å enhver. hehe)

 

Jeg nevnte alt dette for mannen i stad,og han sa jeg bare skulle ta det helt med ro, at dette ordnet seg uansett hva utfallet er, og at vi skal gjøre det beste ut av hva en som skjer fremover.

Kom TR på besøk så var det greit sa samboer, men om ikke så var det veldig greit det også :)

Godt å vite at han ikke ble helt lamslått ( vel, det hadde kanskje vært merkelig, med tanke på at vi alikevel bare er ettpar mnd unna prøving, men man vet aldri. hehe) allefall, da kan jeg roe meg litt jeg også å tenke at vi tar alt som det kommer.

Kommer TR så er det absolutt forventet, men hvis ikke så er det så absolutt VELDIG greit det også. hihi =)

Grugleder meg til i morgen.

 

I morgen er altså 6 dager siden siste p pille ( og omlag 3-4 dager siden forventet mens), og teoretisk sett skal jeg starte opp på pillen igjen på torsdag.

Er det mulig å oppdage graviditet så tidlig etter forventet mens, eller burde jeg vente enda lenger med å teste?

 

Situasjonen er den at vi skal reise på fjelltur hele neste uke ( søndag til søndag) med telt, hunder og det som hører med, så jeg vil sååå gjerne ha en klarhet i ossen ting ligger ann innen vi reiser på Søndag. hehe..

 

Stor klem sendes til alle dere flotte damer der ute =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror de fleste får positiv test med en gang de skal ha mensen! Mange tester reklamerer med resultat et par dager før mensen også. Så, bare test! Er den negativ og mensen ikke kommer kan du vente en stund å teste på nytt.

Du må skrive hvordan det går! Venter i spenning på resultatet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang folat så tar jeg et b-vitamintilskudd som inneholder 200 hva-det-nå-er-det-måles- i med folat. Er dette nok eller bør jeg begynne å ta mer?
Det anbefales 400mikrogram når man er gravid/ planlegger graviditet :) Tror man bare får kjøpt rene folsyretabl. på 400mkrg. så da får du velge om du bør ta dobbel dose av det du allerede tar, eller bytter til et annet tilskudd og tar rene folsyretabl. ved siden av :)
Hva er deres erfaringer rundt dette med å få normal syklus igjen etter mange år på pillen? Fikk dere ellers noe særlig bivirkninger av å slutte?
To ganger har jeg blitt gravid to uker etter p-pilleslutt. Altså ikke fått noen ordentlig mens etter den siste mensen på pillebrettet. Men jeg har aldri brukt p-piller i veldig lange perioder; før førstemann: ca 1,5 år, før andremann: ca 2 år. Lykke til med pillelsutt, tablettbruk, jobbsøk, og etterhvert prøving og hva du nå ellers måtte trenge lykkeønskninger til! ;)

 

Tusen takk for svar!

 

Ja jeg har også hørt om flere som blir gravide med en gang de slutter på pillen uten å få mensen først. Men jeg så at noen andre her inne på tråden snakket om at det tok veldig lang tid for dem å stabilisere syklusen og anbefalte å være ute i god tid. Jeg har gått på pillen sammenhengende i 9 år nå (siden jeg var 16) så jeg aner jo ingenting om mine egne sykluser i det hele tatt. Så det kan bli spennende å se. :) Også gir det jo litt mer spenning i hverdagen med hoppe av i svingen metoden når et barn er så ønsket. :P Planen er som sagt å vente til jobb er i boks, men skjer det før så er vi forberedt på det også. Jeg informerte samboer høyt og tydelig om farene ved "hoppe-av-i-svingen-metoden" og han syntes ikke det var så mye å tenke på. :)

 

Jeg får gå og kjøpe folat 400 mkgr og bytte til et multivitamintilskudd. Tror ikke jeg skal ta dobbel dose av det b-vitamintilskuddet for da tror jeg det kan bli litt for mye av det gode.

 

Er så spent på dine vegne Atu! Gleder meg til oppdatering!

 

Liljeduft og drømmedama: Har heller ikke noen råd for dette. Her tenker jeg også på det hele tiden, hehe :) Det er ganske slitsomt. Er redd for at samboer plutselig skal synes det er nok og ombestemme seg helt fordi jeg maser sånn. Og nå når vi har begynt med hoppe-av-i-svingen metoden tror jeg jeg kommer til å tenke ekstra mye på det. Skal jo gjennom p-pille slutt nå og tenker jeg sikkert får alle mulige "graviditetssymptomer" og blir hyperparanoid. Hehe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er test tatt,og den viste "ikke gravid".

Det var absolutt helt forventet, men jeg spør jo meg selv om hva som er årsaken til uteblitt mens.

 

Jeg har snakket litt med legen min,og han mener jeg skal la p piller være en stund, at kroppen rett å slett trenger en pause.

 

Har snakket med samboer nå i kveld og han er helt enig i at vi dropper p pillene :)

Så skal vi ha sex som vi pleier og bruke kondom i de mest usikre periodene.

skjer det så skjer det =)

 

En veeeeldig spennende tid i møte,med andre ord.

Jeg kan kanskje ikke si at vi er 100% aktive prøvere, men litt uforsiktige frem til desember hvor prøvingen starter for alvor:)

 

Hvor er det man kan kjøpe slike billige graviditetstester og tester som viser eggløsning? tenker de er greie å ha liggende i tiden fremmover :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er test tatt,og den viste "ikke gravid". Det var absolutt helt forventet, men jeg spør jo meg selv om hva som er årsaken til uteblitt mens. Jeg har snakket litt med legen min,og han mener jeg skal la p piller være en stund, at kroppen rett å slett trenger en pause. Har snakket med samboer nå i kveld og han er helt enig i at vi dropper p pillene :) Så skal vi ha sex som vi pleier og bruke kondom i de mest usikre periodene. skjer det så skjer det =) En veeeeldig spennende tid i møte,med andre ord. Jeg kan kanskje ikke si at vi er 100% aktive prøvere, men litt uforsiktige frem til desember hvor prøvingen starter for alvor:) Hvor er det man kan kjøpe slike billige graviditetstester og tester som viser eggløsning? tenker de er greie å ha liggende i tiden fremmover :)

 

stripstester: tostreker.no er jeg veldig fornøyd med :) Billig og rask :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det noen som har råd til å klare å fokusere på andre ting enn barn, prøving og alt som er? :P

Ha tusen andre ting å gjøre, sånn som meg ;) Her har babyplanleggingen nesten falt ut av hodet et par dager... Men jeg blir glad og spent hver gang jeg tenker på det :)

 

Jeg har gått på pillen sammenhengende i 9 år nå (siden jeg var 16) så jeg aner jo ingenting om mine egne sykluser i det hele tatt.

Nettopp. Jeg har jo aldri gått sammenhengene i mer enn ca 2,5 år, så det er jo ikke helt sammenlignbart kanskje... :)

 

Hvor er det man kan kjøpe slike billige graviditetstester og tester som viser eggløsning?

Jeg har brukt billige-tester.no, og har vært fornøyd med de :) Har brukt el-strimler derfra, grav.-strimler og grav.-staver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går skrev jeg at vi bestemte oss for å begynne over jul. I dag kan det virke som om han har fått kalde føtter.. Han har ikke sagt det rett ut, men er ikke interessert om å snakke om prøving eller planlegging... Jeg som har gått og smilt fra øre til øre i dag.... Uff, Ikke meningen å komme med triste nyheter i en sånn positiv tråd, men nå ble jeg skikkelig skuffa :(

 

Hei Hildeha! Jeg tror ikke det nødvendigvis er sånn at han har fått kalde føtter fordi om han ikke er interessert i å prate om prøving og planlegging. Her er det litt på samme måten. Jeg er jo super gira og vil snakke om det og planlegge hele tiden. :) Mens han tar det helt rolig og himler litt med øynene av meg av og til. De blir nok mer interessert etterhvert som det nærmer seg.

 

Da er test tatt,og den viste "ikke gravid". Det var absolutt helt forventet, men jeg spør jo meg selv om hva som er årsaken til uteblitt mens. Jeg har snakket litt med legen min,og han mener jeg skal la p piller være en stund, at kroppen rett å slett trenger en pause. Har snakket med samboer nå i kveld og han er helt enig i at vi dropper p pillene :) Så skal vi ha sex som vi pleier og bruke kondom i de mest usikre periodene. skjer det så skjer det =) En veeeeldig spennende tid i møte,med andre ord. Jeg kan kanskje ikke si at vi er 100% aktive prøvere, men litt uforsiktige frem til desember hvor prøvingen starter for alvor:) Hvor er det man kan kjøpe slike billige graviditetstester og tester som viser eggløsning? tenker de er greie å ha liggende i tiden fremmover :)

 

Jaja, da har du litt bedre tid på deg sånn som du planla. :) Da er vi på samme sted. Jeg sluttet på p pillene denne uken og føler meg som en hormonbombe allerede :P Håper det går fort over.

 

Dere som er litt inn i gamet her, hvordan funker det med sånne eggløsningstester og sånn? Er det sånn at de viser en strek eller noe på samme måte som en graviditetstest hvis man har eggløsning? Må man da teste hver dag for å vente på at den skal bli positiv? Og er det ikke sånn at man helst bør ha noen små svømmere klare inni der allerede før eggløsning?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som har råd til å klare å fokusere på andre ting enn barn, prøving og alt som er? :P
Ha tusen andre ting å gjøre, sånn som meg ;) Her har babyplanleggingen nesten falt ut av hodet et par dager... Men jeg blir glad og spent hver gang jeg tenker på det :)
Jeg har gått på pillen sammenhengende i 9 år nå (siden jeg var 16) så jeg aner jo ingenting om mine egne sykluser i det hele tatt.
Nettopp. Jeg har jo aldri gått sammenhengene i mer enn ca 2,5 år, så det er jo ikke helt sammenlignbart kanskje... :)
Hvor er det man kan kjøpe slike billige graviditetstester og tester som viser eggløsning?
Jeg har brukt billige-tester.no, og har vært fornøyd med de :) Har brukt el-strimler derfra, grav.-strimler og grav.-staver.

 

Av en eller annen grunn så funker det ikke å ha maaaaaasse å gjøre :P Ender bare opp med å tenke på det hele tiden uansett :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går skrev jeg at vi bestemte oss for å begynne over jul. I dag kan det virke som om han har fått kalde føtter.. Han har ikke sagt det rett ut, men er ikke interessert om å snakke om prøving eller planlegging... Jeg som har gått og smilt fra øre til øre i dag.... Uff, Ikke meningen å komme med triste nyheter i en sånn positiv tråd, men nå ble jeg skikkelig skuffa :(
Hei Hildeha! Jeg tror ikke det nødvendigvis er sånn at han har fått kalde føtter fordi om han ikke er interessert i å prate om prøving og planlegging. Her er det litt på samme måten. Jeg er jo super gira og vil snakke om det og planlegge hele tiden. :) Mens han tar det helt rolig og himler litt med øynene av meg av og til. De blir nok mer interessert etterhvert som det nærmer seg.
Da er test tatt,og den viste "ikke gravid". Det var absolutt helt forventet, men jeg spør jo meg selv om hva som er årsaken til uteblitt mens. Jeg har snakket litt med legen min,og han mener jeg skal la p piller være en stund, at kroppen rett å slett trenger en pause. Har snakket med samboer nå i kveld og han er helt enig i at vi dropper p pillene :) Så skal vi ha sex som vi pleier og bruke kondom i de mest usikre periodene. skjer det så skjer det =) En veeeeldig spennende tid i møte,med andre ord. Jeg kan kanskje ikke si at vi er 100% aktive prøvere, men litt uforsiktige frem til desember hvor prøvingen starter for alvor:) Hvor er det man kan kjøpe slike billige graviditetstester og tester som viser eggløsning? tenker de er greie å ha liggende i tiden fremmover :)
Jaja, da har du litt bedre tid på deg sånn som du planla. :) Da er vi på samme sted. Jeg sluttet på p pillene denne uken og føler meg som en hormonbombe allerede :P Håper det går fort over. Dere som er litt inn i gamet her, hvordan funker det med sånne eggløsningstester og sånn? Er det sånn at de viser en strek eller noe på samme måte som en graviditetstest hvis man har eggløsning? Må man da teste hver dag for å vente på at den skal bli positiv? Og er det ikke sånn at man helst bør ha noen små svømmere klare inni der allerede før eggløsning?

 

Du bør ta en til to EL-test om dagen hvis du bruker strimmel eller enkel stavtest, ca. 2-3 dager før forventet eggløsning hvis du har stabile sykluser fram til du får en positiv test. Etter det er det ikke noe poeng å teste mer.

 

Har ustabile sykluser som meg så bør du teste litt lengre før. Jeg begynner 5 dager før forventet eggløsning ifølge kalkulator på min korteste syklus jeg har hatt. Da er jeg sikker på at jeg treffer på eggløsningen :)

 

Eggløsningstester:

Når du får en positiv EL-test så er det ca 24-48 timer til eggløsningen skjer!

Eggcellen lever i ca. et døgn mens sædceller kan under riktig forhold leve i 5 dager - så det skader ikke akkurat å ha sex annenhverdag eller dagene før du tror du skal ha eggløsning ;)

 

Strimmel: Da skal teststreken være LIKE eller ENDA sterkere enn kontrollstreken, ellers er det ikke positiv om de er nesten like eller bare en svak strek. (altså motsatt av graviditetstest hvor streken telles uansett styrke)

 

Stavtester:

Enkle stavtester har ikke jeg personlig noe erfaring med, derfor kan jeg ikke uttale meg noe om det.

Digital eggløsningstester som clearblue gir det et smilefjes når du kommer til å få eggløsning (24-48t før)

Men da slipper du å tolke streker .. som kan være til tider meget frustrerende..

 

Håper dette gav deg noe svar på det du lurte på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går skrev jeg at vi bestemte oss for å begynne over jul. I dag kan det virke som om han har fått kalde føtter.. Han har ikke sagt det rett ut, men er ikke interessert om å snakke om prøving eller planlegging... Jeg som har gått og smilt fra øre til øre i dag.... Uff, Ikke meningen å komme med triste nyheter i en sånn positiv tråd, men nå ble jeg skikkelig skuffa :(
Hei Hildeha! Jeg tror ikke det nødvendigvis er sånn at han har fått kalde føtter fordi om han ikke er interessert i å prate om prøving og planlegging. Her er det litt på samme måten. Jeg er jo super gira og vil snakke om det og planlegge hele tiden. :) Mens han tar det helt rolig og himler litt med øynene av meg av og til. De blir nok mer interessert etterhvert som det nærmer seg.
Da er test tatt,og den viste "ikke gravid". Det var absolutt helt forventet, men jeg spør jo meg selv om hva som er årsaken til uteblitt mens. Jeg har snakket litt med legen min,og han mener jeg skal la p piller være en stund, at kroppen rett å slett trenger en pause. Har snakket med samboer nå i kveld og han er helt enig i at vi dropper p pillene :) Så skal vi ha sex som vi pleier og bruke kondom i de mest usikre periodene. skjer det så skjer det =) En veeeeldig spennende tid i møte,med andre ord. Jeg kan kanskje ikke si at vi er 100% aktive prøvere, men litt uforsiktige frem til desember hvor prøvingen starter for alvor:) Hvor er det man kan kjøpe slike billige graviditetstester og tester som viser eggløsning? tenker de er greie å ha liggende i tiden fremmover :)
Jaja, da har du litt bedre tid på deg sånn som du planla. :) Da er vi på samme sted. Jeg sluttet på p pillene denne uken og føler meg som en hormonbombe allerede :P Håper det går fort over. Dere som er litt inn i gamet her, hvordan funker det med sånne eggløsningstester og sånn? Er det sånn at de viser en strek eller noe på samme måte som en graviditetstest hvis man har eggløsning? Må man da teste hver dag for å vente på at den skal bli positiv? Og er det ikke sånn at man helst bør ha noen små svømmere klare inni der allerede før eggløsning?
Du bør ta en til to EL-test om dagen hvis du bruker strimmel eller enkel stavtest, ca. 2-3 dager før forventet eggløsning hvis du har stabile sykluser fram til du får en positiv test. Etter det er det ikke noe poeng å teste mer. Har ustabile sykluser som meg så bør du teste litt lengre før. Jeg begynner 5 dager før forventet eggløsning ifølge kalkulator på min korteste syklus jeg har hatt. Da er jeg sikker på at jeg treffer på eggløsningen :) Eggløsningstester: Når du får en positiv EL-test så er det ca 24-48 timer til eggløsningen skjer! Eggcellen lever i ca. et døgn mens sædceller kan under riktig forhold leve i 5 dager - så det skader ikke akkurat å ha sex annenhverdag eller dagene før du tror du skal ha eggløsning ;) Strimmel: Da skal teststreken være LIKE eller ENDA sterkere enn kontrollstreken, ellers er det ikke positiv om de er nesten like eller bare en svak strek. (altså motsatt av graviditetstest hvor streken telles uansett styrke) Stavtester: Enkle stavtester har ikke jeg personlig noe erfaring med, derfor kan jeg ikke uttale meg noe om det. Digital eggløsningstester som clearblue gir det et smilefjes når du kommer til å få eggløsning (24-48t før) Men da slipper du å tolke streker .. som kan være til tider meget frustrerende.. Håper dette gav deg noe svar på det du lurte på :)

 

Tid på døgnet tar du testene? Leste en plass at det var best å ta EL tester på ettermiddagen. Men da ville jeg jo tro at urinen er ganske utvannet??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går skrev jeg at vi bestemte oss for å begynne over jul. I dag kan det virke som om han har fått kalde fØtter.. Han har ikke sagt det rett ut, men er ikke interessert om å snakke om prØving eller planlegging... Jeg som har gått og smilt fra Øre til Øre i dag.... Uff, Ikke meningen å komme med triste nyheter i en sånn positiv tråd, men nå ble jeg skikkelig skuffa :(
Hei Hildeha! Jeg tror ikke det nØdvendigvis er sånn at han har fått kalde fØtter fordi om han ikke er interessert i å prate om prØving og planlegging. Her er det litt på samme måten. Jeg er jo super gira og vil snakke om det og planlegge hele tiden. :) Mens han tar det helt rolig og himler litt med Øynene av meg av og til. De blir nok mer interessert etterhvert som det nærmer seg.
Da er test tatt,og den viste "ikke gravid". Det var absolutt helt forventet, men jeg spØr jo meg selv om hva som er årsaken til uteblitt mens. Jeg har snakket litt med legen min,og han mener jeg skal la p piller være en stund, at kroppen rett å slett trenger en pause. Har snakket med samboer nå i kveld og han er helt enig i at vi dropper p pillene :) Så skal vi ha sex som vi pleier og bruke kondom i de mest usikre periodene. skjer det så skjer det =) En veeeeldig spennende tid i mØte,med andre ord. Jeg kan kanskje ikke si at vi er 100% aktive prØvere, men litt uforsiktige frem til desember hvor prØvingen starter for alvor:) Hvor er det man kan kjØpe slike billige graviditetstester og tester som viser egglØsning? tenker de er greie å ha liggende i tiden fremmover :)
Jaja, da har du litt bedre tid på deg sånn som du planla. :) Da er vi på samme sted. Jeg sluttet på p pillene denne uken og fØler meg som en hormonbombe allerede :P Håper det går fort over. Dere som er litt inn i gamet her, hvordan funker det med sånne egglØsningstester og sånn? Er det sånn at de viser en strek eller noe på samme måte som en graviditetstest hvis man har egglØsning? Må man da teste hver dag for å vente på at den skal bli positiv? Og er det ikke sånn at man helst bØr ha noen små svØmmere klare inni der allerede fØr egglØsning?
Du bØr ta en til to EL-test om dagen hvis du bruker strimmel eller enkel stavtest, ca. 2-3 dager fØr forventet egglØsning hvis du har stabile sykluser fram til du får en positiv test. Etter det er det ikke noe poeng å teste mer. Har ustabile sykluser som meg så bØr du teste litt lengre fØr. Jeg begynner 5 dager fØr forventet egglØsning ifØlge kalkulator på min korteste syklus jeg har hatt. Da er jeg sikker på at jeg treffer på egglØsningen :) EgglØsningstester: Når du får en positiv EL-test så er det ca 24-48 timer til egglØsningen skjer! Eggcellen lever i ca. et dØgn mens sædceller kan under riktig forhold leve i 5 dager - så det skader ikke akkurat å ha sex annenhverdag eller dagene fØr du tror du skal ha egglØsning ;) Strimmel: Da skal teststreken være LIKE eller ENDA sterkere enn kontrollstreken, ellers er det ikke positiv om de er nesten like eller bare en svak strek. (altså motsatt av graviditetstest hvor streken telles uansett styrke) Stavtester: Enkle stavtester har ikke jeg personlig noe erfaring med, derfor kan jeg ikke uttale meg noe om det. Digital egglØsningstester som clearblue gir det et smilefjes når du kommer til å få egglØsning (24-48t fØr) Men da slipper du å tolke streker .. som kan være til tider meget frustrerende.. Håper dette gav deg noe svar på det du lurte på :)
Tid på dØgnet tar du testene? Leste en plass at det var best å ta EL tester på ettermiddagen. Men da ville jeg jo tro at urinen er ganske utvannet??

 

Jeg tester morgen og kveld. Kl. 9 og Kl 21

Jeg har spurt flere leger ang. EL-tester med hensyn til når man skal helst teste seg ilØpet av en dag. De sier at det egentlig ikke spiller så stor rolle - men de kan ikke si noe mer spesifikt ang det..

Bare husk å teste deg ca. samme tidspunkt hver eneste dag :)

 

Men jeg selv har fått utslag på morgen uten noe problemer, så tror du får bare finne ut om hva som passer deg selv :)

Du bØr ikke drikke noe spesielt de siste 2-4 timene fØr du skal teste, for da er risikoen for at det er utvannet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er test tatt,og den viste "ikke gravid".

Det var absolutt helt forventet, men jeg spør jo meg selv om hva som er årsaken til uteblitt mens.

 

Jeg har snakket litt med legen min,og han mener jeg skal la p piller være en stund, at kroppen rett å slett trenger en pause.

 

Har snakket med samboer nå i kveld og han er helt enig i at vi dropper p pillene :)

Så skal vi ha sex som vi pleier og bruke kondom i de mest usikre periodene.

skjer det så skjer det =)

 

En veeeeldig spennende tid i møte,med andre ord.

Jeg kan kanskje ikke si at vi er 100% aktive prøvere, men litt uforsiktige frem til desember hvor prøvingen starter for alvor:)

 

Hvor er det man kan kjøpe slike billige graviditetstester og tester som viser eggløsning? tenker de er greie å ha liggende i tiden fremmover :)

Det blir spennende fremover da :) sikkert lurt å ta en pause på pillen ja! Da er kroppen din klar til prøvingen begynner :)

Jeg er foresten også ei heste og hundejente ;) men har bare en hund akkurat nå. Siden jeg sliter med bekkenet får jeg vente med flere dyr til jeg blir bra! Håper at noen av ungene blir dyre interessert. Det hadde vært kjekt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang eggløsningstester vil jeg bare si følgende:

Jeg testet med cb sin sist. Smil torsdag og fredag. Da skal egget løsne innen et døgn eller noe, sant? MEN: jeg var til gynekolog fredag morgen, rett etter el-testen, og hun sa at hun så at egget hadde løsnet!

Så min erfaring er at du har el når testen viser positivt, og da bør du helst ha noe sædceller innabords;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne tråden tror jeg blir vel teknisk for meg. Hadde håpet denne tråden kunne dreie seg om vi som venter på å prøve, men det virker som alle her inne er aktive prøvere. Skal ikke starte prøving før desember, og jeg tror jeg heller vil fokusere på kosen rundt dette, det at min mann og jeg går inn i en helt annen livsfase og ikke alle mulige tekniske hjelpemidler som el-tester, cb-målere ect.

Takker for meg her inne:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne tråden tror jeg blir vel teknisk for meg. Hadde håpet denne tråden kunne dreie seg om vi som venter på å prøve, men det virker som alle her inne er aktive prøvere. Skal ikke starte prøving før desember, og jeg tror jeg heller vil fokusere på kosen rundt dette, det at min mann og jeg går inn i en helt annen livsfase og ikke alle mulige tekniske hjelpemidler som el-tester, cb-målere ect. Takker for meg her inne:)

 

Det var trist å høre nerdybirdy at du føler det.. men håper du kommer med inn her igjen etterhvert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne tråden tror jeg blir vel teknisk for meg. Hadde håpet denne tråden kunne dreie seg om vi som venter på å prøve, men det virker som alle her inne er aktive prøvere. Skal ikke starte prøving før desember, og jeg tror jeg heller vil fokusere på kosen rundt dette, det at min mann og jeg går inn i en helt annen livsfase og ikke alle mulige tekniske hjelpemidler som el-tester, cb-målere ect. Takker for meg her inne:)

 

Jeg venter også på å begynne å prøve etter jul og forbereder meg til det. Det var vel jeg som startet dette eggløsningstest-pratet. Men jeg spurte bare om det fordi jeg var litt nysgjerrig på hvordan det egentlig fungerer. Faktisk, siden jeg nå har sluttet på pillen, og vi skal bruke hoppe av i svingen metoden, så tenkte jeg litt på om det kunne være noe for meg i forhold til å finne frem til de "sikre" periodene mine. Jeg bestilte noen i går, men jeg tror ikke jeg kommer til å bruke de før om noen måneder. Bestilte også noen graviditetstester i samme slengen. Det tror jeg kan være lurt å ha liggende når man slutter på pillen og kanskje ikke får noen mens på en stund.

 

Jeg tenkte og først at dette bare var en tråd for oss som bare planlegger å begynne prøvingen, men jeg synes det er veldig kjekt at den er for alle. Jeg synes det er litt kjedelig å vente så lenge og da er det litt spennende å følge med de andre som er i gang allerede. Det er også veldig kjekt i forhold til at en del av prøverne er folk som har barn fra før og da kan man (forhåpentligvis?) spørre litt om ting man lurer på.

 

Så jeg ville bare beklage hvis det var jeg som utløste at tråden ble litt "teknisk" som du sier. Skjønner hvis du ikke vil følge tråden lengre. Vi kan jo kanskje også lage en helt egen tråd bare for oss som ikke skal begynne å prøve før om noen måneder i tillegg? Jeg er gjerne med i begge trådene da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi prøver heller ikke nå. Eller, vi hopper jo av i svingen. Og det har "virket" før det ;) men satser på å prøve aktivt fra månedsskiftet nov/des! Tror de fleste her er kommende prøvere. Klart noen kan komme til å bli gravid raskt, men det kan jo like gjerne drøye ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...