Gå til innhold

flere som planlegger å bli gravid?


jeem

Anbefalte innlegg

jaaa jeg også! hehe, lett påvirkelig jeg.. :P åh nå ble jeg egentlig nesten litt rørt når jeg tenkte på at snuppa mi har en lillesøster/bror som ikke enda har kommet, tenk enda en av fantastiske henne! Du som allerede har to, er de veldig like/ulike? av personlighet/utseende? Er det gutt og jente du har fra før eller to av samme? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jaaa jeg også! hehe, lett påvirkelig jeg.. :P åh nå ble jeg egentlig nesten litt rørt når jeg tenkte på at snuppa mi har en lillesøster/bror som ikke enda har kommet, tenk enda en av fantastiske henne! Du som allerede har to, er de veldig like/ulike? av personlighet/utseende? Er det gutt og jente du har fra før eller to av samme? :)

Jeg har en gutt og en jente. Tja... de er ikke så veldig ulike av personlighet, men det er helt klart en forskjell der. Det var tydelig allerede fra hun (som er yngst) var noen mnd gammel... Hun er en typisk vente-til-jeg-kan-jente. Hun satt og så på trappa i flere mnd, og plutselig en dag krabbet hun opp hele. Har nesten aldri falt. Hun gikk ikke før hun var 18 mnd, men den dagen hun tok sine første skritt gikk hun fra rom til rom :) Hun må være trygg på en person før hun hengir seg. Gutten vår er mye mer typen som kaster seg uti ting! Han smiler og prater til alle, prøver alt som ser spennende ut og er en liten tøffing :) Av utseende er gutten prikk lik meg, mens jenta vår er mye likere pappaen. Men det er nok godt mulig å se at de er søsken likevel ;)

Ble mye om gullungene mine dette her ser jeg. Hehe ;)

Jeg kan love deg at det er enda mer fantastisk med nummer to! å se storebror ta omsorg for søsteren sin (han har aldri vært sjalu, og vært snill og god mot henne fra dag en), vise henne ting og ta henne med på ting er bare helt fantastisk. Ofte blir vi foreldrene bare stående å se på de to leke sammen <3 <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åååååh! Så lyst jeg har til å oppleve alle de tingene igjen (og igjen hehe) glemmer kvalme og bekkenløsning, halsbrann vond mage og vond rygg ;) Føler virkelig at vi ikke er hele familien her enda. Barna mine har en liten søster eller bror, den har bare ikke kommet enda. Håper alle sammen blir gravide straks de føler seg klare for det!

 

Tror vi tenker veldig likt! Jeg er allerede mor, det er bare det at barnet ikke er unnfanget enda. Barnet mitt bare venter på at vi skal bli klare til å bringe h*n inn i verden <3 Tror det er derfor jeg lengter sånn etter å bli gravid. Klare ikke vente med å treffe min lille baby lenger nå!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulere dere som er i gang/snart i gang med prøvinga! :D På lørdag fikk jeg meg selv et sjokk - samboeren kom hjem i fra apoteket med en pose og slengte den over til meg. Der lå det folat tabletter og sa at han var helt bombesikker på at han ville ha barn med meg, og det var meg han ville ha så derfor syntes han at nå var det på tide å starte prøvinga :) En positiv opplevelse ifra alt annet drit som har vært i det siste.. :) Så prøver igjen med å ta folattablettene, foreløbig bare litt småkvalm så ser lovende ut :P Jeg får se om jeg vil prøve i oktober eller vente nærmere jul. Alt spørs hva som skjer :) Meeeeeeen!! Herregud hvor det klør etter å få kjøpt EL-tester og komme igang.. :P
å så heldig du er som har en mann som er bombesikker! For en kjærlighetserklæring det er!!

Det er virkelig det - og ikke minst så var det så godt å endelig føle meg helt trygg på at dette er noe han også virkelig vil :)

 

Tilogmed fått en personlig "alarm" som dobbelsjekker om jeg har tatt folattab. hver dag :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig å høre om barna dine :) <3

hehe synes jeg ser jenta di der hun sitter dag etter dag, time ut å time inn å ser på trappa før hun plutselig hiver seg i vei :P

 

åhhh jeg tror du har overbevist meg/oss med gode skryteord av å ha to! ;)

 

Mye mulig vi hiver oss i gang så snart vi kan..men her er det mensen enda da.. hvordan er det med deg, er du langt i syklusen du hvis jeg kan spørre så privat? hehe, ser dere diskuterte det litt lengre opp, her er jeg på dag 5..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er godt å høre at dere som har et eller flere barn i fra før kommer med så gode ord! :)

Piraten vår har en lillesøster hos sin mor som er snart 3 mnd gammel og han er sååå glad i hu - jeg blir helt varm når jeg hører han snakke om henne. Det er så utrolig godt og kjekt å se søskenkjærlighet :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fnatt! Fnatt!!

Tante Rød skulle ha kommet i dag... Og dette er første gang jeg faktisk har gått å ventet i glede med den "drittkjerringa" så nå synes jeg hun kan komme! :P

 

Ifølge samboeren så er jeg så fantastisk søt her jeg sitter, tripper og furter over ikke TR er kommet enda... (Jeg tror jeg ser mer ut som en tropisk orkan som hopper opp og ned i rastløshet :D )

 

Er det flere som skal starte sin første pp.(EL) i oktober? :)

Endret av Liljeduft
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe Liljeduft skjønner du blir utålmodig på å bli ferdig med (kanskje siste på en stund) besøk av tante rød ;)

 

Her tror jeg vi har bestemt oss for å bare hoppe i det..og jeg er suuuperspent og litt redd :P Vet ikke helt når jeg kan forvente el ettersom dette er andre gang jeg har mensen etter fødselen og forrige og eneste syklus ble på nesten 2 måneder! :o Så jeg har vel egentlig ikke alt for store forhåpninger om at kroppen er tilbake i normal shape enda.. men men, vi slutter med prevansjon og ser hva som skjer.. har dere andre normale sykluser og ganske peiling på når EL kommer eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zassy: godt å høre at jeg har klart å overbevise dere! Hehe :-) jeg er nå på dag 7, og med romantisk hyttetur for bare meg og mannen til helgen setter vi i gang tenker jeg! ;-) Så gøy at dere hopper i det! Vi ligger jo veldig likt an, men siden du ikke er sikker på syklusene er det jo ikke godt å si. Jeg har alltid hatt regelmessige sykluser på 28 dager, så har ingen grunn til å tro at jeg ikke skal ha eggløsning på dag 14 denne mnd...

 

Liljeduft: hihi skjønner du er utålmodig nå ja! Var der selv for en uke siden ;-)

 

Veldig rart å tenke på at hvis jeg blir gravid denne mnd så er jeg faktisk i uke 2 i morgen! Jeg er liksom i gang med graviditeten! (siden den regnes fra første dag i siste mens) ❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper at nå som jeg ikke går på minipiller lenger at kanskje el kommer som vanlig, var veldig regelmessig før jeg ble gravid ihvertfall, men minipillene + amming har nok gjort at alt bare har stått litt på vent i kroppen min.

 

Får kooose dere på hyttetur da og satse på at det blir full klaff! ;)

Haha når du tenker sånn på det så er du jo praktisk talt allerede gravid da ja! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det, det skal vi nok klare. Kose oss altså... Om det blir full klaff gjenstår å se! ;-) får håpe at kroppen din er tilbake i normalmodus nå da, og at det blir full klaff for oss begge denne mnd! :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ååh, så spennende å lese om dere alle sammen :D

Her gleder jeg meg vannvittig til å starte prøvingen, men blir nok nermere jul for vår del også.

En del av meg vil helst bare hive alt som heter p piller, men en annen del sier at det beste er å vente i hvertfall 1-2 mnd til.

 

Jeg vet ikke om jeg har jobb etter jul ( vikariat ut desember) i tilleg har jeg en unghest på 2 år som jeg allerhelst skulle ha ridd inn før jeg er så alt for langt på vei ( eller egentlig gravid for den saks skyld. hehe)

Oooog vi holder på å totalrenover et hus og regner med å være inne til nyttår.

 

Dermed tilsier alt at vi skal vente til jul med prøvingen, meeeen. haha.

Jeg blir jo helt "prøvegal" av alle disse fine oppdateringene deres :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ååh, så spennende å lese om dere alle sammen :D Her gleder jeg meg vannvittig til å starte prøvingen, men blir nok nermere jul for vår del også. En del av meg vil helst bare hive alt som heter p piller, men en annen del sier at det beste er å vente i hvertfall 1-2 mnd til. Jeg vet ikke om jeg har jobb etter jul ( vikariat ut desember) i tilleg har jeg en unghest på 2 år som jeg allerhelst skulle ha ridd inn før jeg er så alt for langt på vei ( eller egentlig gravid for den saks skyld. hehe) Oooog vi holder på å totalrenover et hus og regner med å være inne til nyttår. Dermed tilsier alt at vi skal vente til jul med prøvingen, meeeen. haha. Jeg blir jo helt "prøvegal" av alle disse fine oppdateringene deres :D

 

Skjønner godt at det er lurt å vente noen mnd. for deres del! Men med så mye på tapetet så kommer vel tiden til å fly for dere..?! Plutselig er tiden der, og da håper jeg at jeg er over de magiske 12 ukene og kan heie dere andre videre ;) (herregud jeg er så innstilt på å bli gravid med én gang, det er helt skummelt...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

tre.barn.til.sommeren? Har du alltid blitt gravid lett før ettersom du tenker sånn eller er det ønskedrømmer? hehe, håper for din del at du blir det med en gang, her blir jeg veldig lett gravid, men det er ikke sikkert det er sånn nå lenger, men kjenner at jeg kommer til å bli veldig skuffet likevel om det ikke klaffer med en gang, helt teit egentlig, vet jo mange må prøve leeeenge, men det er noe med innstilling og forventning, ikke så lett å endre på, men man må jo bare ta det man får..men åååå som jeg håper jeg blir gravid raskt :P

 

Atu ja det er lett å bli prøvegal når man først leser mye om det og tenker mye på det, husker sist jeg skulle bli gravid, jeg bodde jo her inne..og ting har tydeligvis ikke blitt mye bedre nå... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ganske stabil syklus (varierer mellom 29-32 dager) så jeg kommer nok til å legge aksjer over en litt lengre periode enn de som er helt regelmessige, men vil ikke starte med EL-tester (vil unngå å stresse meg opp).

 

Så hyggelig at det er så mange som har bestemt seg for å prøve da!! Tre.barn.til.sommeren?: hehe.. jeg er også ekstremt innstilt på å bli gravid med en gang. En må vel være positiv?! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tre.barn.til.sommeren? Har du alltid blitt gravid lett før ettersom du tenker sånn eller er det ønskedrømmer?

Ja, jeg har blitt lett gravid. Nummer en kom som et "uhell", og nummer to satt to uker etter p-pilleslutt. Har ikke hatt noen aborter. Søsteren min og mamma har også blitt gravide med én gang hver gang de har prøvd. Men som du sier; man vet aldri hvordan det blir denne gangen. Så det er jo helt klart ønskedrømmer også! :) Så gøy at det er flere som er like gira som meg her nå, og som begynner å prøve nå! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zassy: du må komme deg inn på IKM-uke-41-tråden også ;) (eller blir det plutselig litt for seriøst da? ;) ) Hvis syklusene dine har stabilisert seg nå har du vel IKM den søndagen? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hører jeg til der ja? må vel det da ;)

I kveld var mensen over og vi la inn aksjer allerede, hihi! Snakk om å være litt ivrig? er liksom så spennende når man ikke går på ppiller lenger, nesten så jeg føler at jeg gjør noe "galt" hehe!

 

Må baare si fra om jeg er for åpen altså :P men nå er det natta her..ble alt for sent som vanlig, HELG i morgen :D klem til dere damer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende å lese om dere jenter som er kommet i gang! :D

 

Jeg håper virkelig at dere blir så fort gravide som dere håper (og opplevd før ;) )! :D :D

 

Atu: Som "Tre.barn.til.sommeren" skriver så går vel tida fort når dere har så mye som skal skje fremover :)

Men da blir det ekstra godt å starte prøvingen når dere føler ting begynner å komme i boks :) :)

 

Nå har jeg fått hjem tester frem til etter jul! Kombinasjonspakke på tostreker.no, 63 EL-tester (og 27 G-tester) til 499 kr :) Og levert på mindre enn to dager! Fornøyd! :D

 

Bare den *********' TR som har funnet ut at det var kjekt å være på langferie... :P

Er det noen som har et kjekt kjerringråd i å få TR i gang? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skrev så vidt her inne i begynnelsen av tråden, og har fulgt med den en stund... Jeg hører nok til her, så får presentere meg litt. Er 30, snart 31 år, og har to barn på 3 og straks 1 år.

 

Vi vil ha en til. Men når????? Hva vi vil varierer litt fra dag til dag ;) vi tenkte å vente til desember, men ombestemte oss, og ville prøve med en gang. Men ombestemte oss igjen, og vil vente til desember.. Men jeg har el innen ei uke, og i går hoppet vi av i svingen.. Så vi får se litt hva det blir til ;) uansett så blir vi mest sannsynlig prøvere i løpet av året.

Litt av grunnen til vinglinga er at jeg sliter veldig med bekkenet. ENDA! Er 100% sykemeldt pga det. Skjønner ikke at det er mulig, hadde aldri trodd dette skulle ramme meg!

 

Kunne i grunnen tenkt meg mange unger. Men med dette bekkenet blir det Max 3! Burde kanskje gitt meg, men etter å ha ønsket meg mange, klarer jeg ikke slå meg til ro med "bare" to. I og med at jeg kan risikere å være plaget av bekkenet lenge, har det ingen hensikt å vente på å bli bra, for så å bli gravid og få problemer igjen. Så sån sett er det bare å kjøre på. Men så er det det at jeg skal ta meg av alle ungene på en tilfredsstillende måte også da...

 

Så jeg er usikker! Så får bare vente å se litt :) henger iallefall litt her inne :)

 

zassy: deg "kjenner" jeg. Jenta mi blir strax 12 md. Så har sett deg endel på småtroll. Mulig jeg så deg på trimesterne sist også! Hadde vært gøy om vi fikk neste samtidig også.

 

Atu: litt personlig sp, men har dere vurdert å slutte på p-piller nå, og bruke kondom en stund? Det ville nok jeg gjort om jeg var deg.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en følelse av at jeg har vært LITT for aktiv på dette forumet, hehe..men ja jeg "kjenner" deg også 81Mamma ;) Så spennende at dere også er i tanker om en til! Kjedelig at du er så plaget med bekkenet da, det kan ikke være noe gøy :( Men kan dere ikke bare kjøre på dere også, vi er heller ikke noe sikre, bare gjør det og er temmelig nervøse :P hehe! Vært kjempegøy å gå gravid samtidig igjen :D

 

Tenker hele tiden at ENN hvis det klaffer med en gang..da kan jeg jo ikke drikke på den festen jeg skal på i oktober..enn hvis jeg er dårlig til da, hva da osv..haha..bekymrer meg på forhånd, men tenker også..ENN hvis det vokser et lite nurk i meg i oktober..enda en fantastisk liten person <3 sukk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en følelse av at jeg har vært LITT for aktiv på dette forumet, hehe..men ja jeg "kjenner" deg også 81Mamma ;) Så spennende at dere også er i tanker om en til! Kjedelig at du er så plaget med bekkenet da, det kan ikke være noe gøy :( Men kan dere ikke bare kjøre på dere også, vi er heller ikke noe sikre, bare gjør det og er temmelig nervøse :P hehe! Vært kjempegøy å gå gravid samtidig igjen :D

 

Tenker hele tiden at ENN hvis det klaffer med en gang..da kan jeg jo ikke drikke på den festen jeg skal på i oktober..enn hvis jeg er dårlig til da, hva da osv..haha..bekymrer meg på forhånd, men tenker også..ENN hvis det vokser et lite nurk i meg i oktober..enda en fantastisk liten person <3 sukk!

Jeg er også FOR aktiv... Er blitt helt avhengig av å sjekke Bim og dib :) etter jeg fikk iphone er det så lett å bare kikke innom også! Umulig å la være! Så gøy du "kjenner meg også". Du har lett navn å huske. Føler mitt er litt likt mange andres, men nå har jeg hatt det i 31/2 år, så vil ikke bytte nå. Hvordan får du egentlig stjerne bak navnet ditt? Jeg kunne tenkt meg skikkelige hjerter. Men får det ikke til.. Blir bare slike: <3

 

Men vi får se litt hvordan det blir med prøvinga.. Jeg får el innen en uke. Har sagt til mannen at han får velge om han vil bruke kondom, hoppe av i svingen eller kjøre på denne gangen. Så får se hva han gjør.. Men vi kommer mest sannsynlig til å prøve innen et par tre md uansett ;) så kan godt være vi blir gravide samtidig igjen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg fått hjem tester frem til etter jul! Kombinasjonspakke på tostreker.no, 63 EL-tester (og 27 G-tester) til 499 kr :) Og levert på mindre enn to dager! Fornøyd! :D Bare den *********' TR som har funnet ut at det var kjekt å være på langferie... :P Er det noen som har et kjekt kjerringråd i å få TR i gang? :P

 

Jøss! Da har du virkelig helgardert deg! ;) Har ikke mensen kommet enda altså? Så kjedelig. Skjønner godt at det er frustrerende. Regner med du har sjekket (dobbeltsjekket) at du ikke er gravid allerede? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut at det er opp til flere her som har EL i slutten av september - spennende!! Selv har jeg i månedskifte, rundt 2. okt tror jeg. Første pp på oss :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JAAAAAAAAAAAAAA! :D :D :D :D

Endelig kom TR i hus!! *nesten hoppende opp og ned i sofaen med varmeflaska på magen og ibux i magen* :D

 

Nå nullstiller vi prøvetelleren og entrer i pp. 1. ano høst 2012.

Måtte dette virkelig, virkelig gi babystøv til tusner så vi får en liten egen pirat eller røverjente neste år.. :)

 

Meeeen jeg håper jeg får lov å "plage" dere videre her inne lell om jeg ikke lengre er i "planleggingsfasen" men prøvefasen... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...