Gå til innhold

flere som planlegger å bli gravid?


jeem

Anbefalte innlegg

Jeg har jobbet i ett år nå for å komme i form igjen etter sykdom, og nå har jeg endelig fått lov til å begynne å spille håndball igjen!! Fantastisk deilig!! Nå trener jeg to til tre ganger i uka med ca en kamp i uka i tillegg. Håpet er å ha en sterkere kropp når jeg blir gravid neste gang så jeg slipper de voldsomme bekkenplagene.. Håper virkelig å kunne jobbe mere denne graviditeten enn det jeg gjorde forrie gang.. Akkurat nå har jeg tatt med meg gullgutten og besøker søstra mi i noen dager!! Vi bor dessverre alt for langt unna hverandre så vi må benytte de mulighetene vi har til å treffes. Ellers går dagene så alt for fort unna ned jobb, bhg, gullgutten og kjæresten og ikke minst hus og trening. Vi kjøpte et 70- talla hus for 2 år siden, som vi driver å pusser opp. Fantastisk deilig å ha noe eget, men har ikke noe problem med noe dødtid.. Ellers kommer tankene om når vi skal være så heldig å få nr 2 ofte på kvelden.. Jeg er av typen som bruker laaaang tid på å sovne, og kjæresten stikk motsatt, så da blir det mange tanker.. Ikke minst om når kjæresten skal si i fra at det bare er å kjøre på.. kjenner jeg gruer for å evt miste igjen, har hatt en ma og en sa. Ikke at det er så mye, men begge har gått veldig hardt inn på meg. Så kjenner det er med skrekk blandet fryd jeg tenker på nr 2... Flere som føler det sånn??

 

Du er ikke alene med skrekk blandet med fryd. Vi er akkurat som dere, jeg blir liggende å tenke mens han rekker nesten ikke legge ned hodet før han sovner.

Mine SA'er og den kjemiske G, har gått forferdelig hardt innpå meg, jeg er usikker og redd for oppleve det igjen. Mens samboeren er blitt mer slik at nå kjører vi enda mer på!! Godt å høre at han blir mer giret og mer sikker på at han vil ha barn, mens jeg føler fortsatt krampene, frykten og tristheten, spesielt på mindre gode dager.

Mens når tankene vandrer videre på å ha flere føtter tuslende her på gulvet så verker det av eggstokkene på å få gang noe action! :P Ikke lett å bli klok.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Liljeduft: så flink du er! Jeg må ta meg alvorlig sammen, har ikke fått trent noe denne uka (huff) Ellers jenter, hvordan går dagene? Må si at selv om det er helt urealistisk (grunnet jobbsituasjon) å begynne prøvingen før oppunder jul, synes jeg der er fryktelig vanskelig å vente (tar meg selv i å smugtitte på vogner på Internett, blir flau) Ha en fin ettermiddag!

 

Du er ikke alene med å smugtitte på vogner :P

Jeg har allerede satt opp et budsjett for å se hvor mye vi må spare til.. :P

 

i går kveld så plumpet jeg ut av meg ifra det blå, mens samboeren satt og så på tven; "Jeg tror jeg har lyst å lage en vogge som vi kan ha istedetfor å kjøpe det"

Han kikket bare på meg og spurte om vi skulle lage den sammen i høstferien min (Siden vi skal ha en uke alene hjemme hos mine foreldrer = som har snekkerverksted... :P ) :D

Nå gjelder det bare å finne på unnskyldningen til at vi skal bygge vogge til mine foreldre... uten å fortelle at vi skal prøve igjen... :D :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

for en hyggelig gjeng vi har blitt her inne :) Velkommen til dere alle sammen :) Jeg sitter også å ser på både babyutstyr og vogner på nett,så du er ikke alene, "tre barn til sommeren". Her er det også helt urealistisk og prøve før juletider. Jeg kjenner at jeg blir helt stressa med tanke på jobb og hvordan det blir fremmover. vil veldig gjerne vite at jeg har jobb videre før jeg blir gravid. MEN denne ventetiden? den er GRUSOM... Det er rett og slett forferdelig.....Men ingen skal si vi ikke er godt forberedt på selve prøvingen i det minste. haha!

 

Ja, virker som en god gjeng dette! Alle med lengsler om å skape nytt liv <3 Har også sett på barnevogner, og tipper det finnes flere av oss der ute!

 

Idag kom jeg og mannen forbi en milepæl ift til avgjørelsen om å få barn!! Vi snakket og gråt og klemte om en annen og han sa at han trodde vi kom til å bli gravide om ikke så lenge. Han turte bare ikke love meg noe før han var sikker, men håpte det kom til å skje innen neste uke...! Fikk mensen idag og dersom jeg blir gravid på første forsøk (som jeg er VELDIG klar over er usannsynlig) så har vi en liten en til neste sommer!! Jeg håperhåperhåper bare... det er vel lov vel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, virker som en god gjeng dette! Alle med lengsler om å skape nytt liv <3 Har også sett på barnevogner, og tipper det finnes flere av oss der ute! Idag kom jeg og mannen forbi en milepæl ift til avgjørelsen om å få barn!! Vi snakket og gråt og klemte om en annen og han sa at han trodde vi kom til å bli gravide om ikke så lenge. Han turte bare ikke love meg noe før han var sikker, men håpte det kom til å skje innen neste uke...! Fikk mensen idag og dersom jeg blir gravid på første forsøk (som jeg er VELDIG klar over er usannsynlig) så har vi en liten en til neste sommer!! Jeg håperhåperhåper bare... det er vel lov vel?

 

Oi! Ja, da var han sannelig plutselig klarere enn han kanskje var klar over selv...! ;) Så gøy for dere! Føler nesten et "gratulerer" er på sin plass hehe ;) Håper med deg at du har en liten baby til sommeren, også håper jeg at jeg har det samme! Hihi :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, virker som en god gjeng dette! Alle med lengsler om å skape nytt liv <3 Har også sett på barnevogner, og tipper det finnes flere av oss der ute! Idag kom jeg og mannen forbi en milepæl ift til avgjørelsen om å få barn!! Vi snakket og gråt og klemte om en annen og han sa at han trodde vi kom til å bli gravide om ikke så lenge. Han turte bare ikke love meg noe før han var sikker, men håpte det kom til å skje innen neste uke...! Fikk mensen idag og dersom jeg blir gravid på første forsøk (som jeg er VELDIG klar over er usannsynlig) så har vi en liten en til neste sommer!! Jeg håperhåperhåper bare... det er vel lov vel?
Oi! Ja, da var han sannelig plutselig klarere enn han kanskje var klar over selv...! ;) Så gøy for dere! Føler nesten et "gratulerer" er på sin plass hehe ;) Håper med deg at du har en liten baby til sommeren, også håper jeg at jeg har det samme! Hihi :)

 

Tror han innså hvor viktig dette er for meg... Tipper det som holder han igjen er at det er ukjent og skummelt. Han er ikke vant å omgås barn, så det er nok noe som gjør at han lurer på om han vil bli en god far. Selv er jeg helt sikker på at han kommer til å bli helt fantastisk! Han har sånn omsorg for meg, tar ansvar i huset og med økonomien og er full av kjærlighet. åh... det var så deilig å våkne opp idag og vite at babydrømmen er mye nærmere å bli virkelighet nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei igjen alle damer:) så herlig å lese om alle babyplaner!! Her har TR dukket opp for en uke siden, så vi starter da prøvingen for fullt om ca 2 uker. Har handlet inn EL tester og er helt utrolig spent, klarer nesten ikke å vente kjenner jeg.. Er det flere av dere som begynner å prøve rundt samme tiden??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen alle damer:) så herlig å lese om alle babyplaner!! Her har TR dukket opp for en uke siden, så vi starter da prøvingen for fullt om ca 2 uker. Har handlet inn EL tester og er helt utrolig spent, klarer nesten ikke å vente kjenner jeg.. Er det flere av dere som begynner å prøve rundt samme tiden??

 

Heldiggris :) aktiv prøving starter ikke for meg (oss) før desember.......buhuuu. Lurer på om noen vet om man må til spesialist for å fjerne hormonspiral, og hvordan det er med normalisering av menssyklus, har aldri besøk av den røde tanta jeg.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, det hørtes ut som noen lange "ventemåneder" før prøvingen starter, ihvertfall hvis du er like verpesyk som meg;p hm, har ingen anelse egentlig, men mener av en eller annen grunn at det kan gjøres hos vanlig lege?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte til spesialist for å få den inn, så lurer på om det er samme rutine ved uttak? Kanskje noen andre her inne vet dette?

 

Og ja, det er laaaaaaange ventemåneder, men sånn er det, huff!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen alle damer:) så herlig å lese om alle babyplaner!! Her har TR dukket opp for en uke siden, så vi starter da prøvingen for fullt om ca 2 uker. Har handlet inn EL tester og er helt utrolig spent, klarer nesten ikke å vente kjenner jeg.. Er det flere av dere som begynner å prøve rundt samme tiden??

 

Hei! Her er mensen snart ferdig, så vi er offisielt inne i 1pp! :D

Bare sånn for å bry meg relativt langt inn i din private sfære (hehe) hvis du fikk mensen for ca. en uke siden så har du vel eggløsning om ca én uke, ikke to...? hvis du har syklus på 28 dager da. Bare så ikke dere legger inn høygiret en uke for seint ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på om noen vet om man må til spesialist for å fjerne hormonspiral, og hvordan det er med normalisering av menssyklus, har aldri besøk av den røde tanta jeg.....

 

Vet ikke, bare vet at kobberspiral kan man ta ut hos allmennlege. (det gjorde jeg for en mnd siden ;) )

Endret av Tre.barn.til.sommeren?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen alle damer:) så herlig å lese om alle babyplaner!! Her har TR dukket opp for en uke siden, så vi starter da prøvingen for fullt om ca 2 uker. Har handlet inn EL tester og er helt utrolig spent, klarer nesten ikke å vente kjenner jeg.. Er det flere av dere som begynner å prøve rundt samme tiden??

 

Hei! Her er mensen snart ferdig, så vi er offisielt inne i 1pp! :D

Bare sånn for å bry meg relativt langt inn i din private sfære (hehe) hvis du fikk mensen for ca. en uke siden så har du vel eggløsning om ca én uke, ikke to...? hvis du har syklus på 28 dager da. Bare så ikke dere legger inn høygiret en uke for seint ;)

.

Hoho, du har så rett så rett.. :) skal egentlig være ferdig med mensen i morgen (håper jeg) så da blir det "høygir" fra lørdag av ca!!

Er jo helt ny på dette her, så sitter å leser og "leter" etter ting, så er veldig fint at noen gidder å bry seg langt inn i min private sfære:D syklusen min er jeg ikke sikker på da jeg akkurat har sluttet på p.pille, og er ekstra spent på om det vil virke inn på det hele. Rart å plutselig være her (kommet så langt at vi skal prøve) så dette er jeg helt grønn på rett og slett:p men da blir vi prøvende ca likt da du?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulere dere som er i gang/snart i gang med prøvinga! :D

 

På lørdag fikk jeg meg selv et sjokk - samboeren kom hjem i fra apoteket med en pose og slengte den over til meg.

Der lå det folat tabletter og sa at han var helt bombesikker på at han ville ha barn med meg, og det var meg han ville ha så derfor syntes han at nå var det på tide å starte prøvinga :)

En positiv opplevelse ifra alt annet drit som har vært i det siste.. :)

Så prøver igjen med å ta folattablettene, foreløbig bare litt småkvalm så ser lovende ut :P

Jeg får se om jeg vil prøve i oktober eller vente nærmere jul. Alt spørs hva som skjer :)

 

Meeeeeeen!! Herregud hvor det klør etter å få kjøpt EL-tester og komme igang.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoho, du har så rett så rett.. :) skal egentlig være ferdig med mensen i morgen (håper jeg) så da blir det "høygir" fra lørdag av ca!! Er jo helt ny på dette her, så sitter å leser og "leter" etter ting, så er veldig fint at noen gidder å bry seg langt inn i min private sfære:D syklusen min er jeg ikke sikker på da jeg akkurat har sluttet på p.pille, og er ekstra spent på om det vil virke inn på det hele. Rart å plutselig være her (kommet så langt at vi skal prøve) så dette er jeg helt grønn på rett og slett:p men da blir vi prøvende ca likt da du?

 

Hehe.. godt du ikke lot deg fornærme ;) Ja, da ligger vi ganske likt an! Jeg er ferdig med mensen i dag, og regner med eggløsning er ca. den 28. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulere dere som er i gang/snart i gang med prøvinga! :D På lørdag fikk jeg meg selv et sjokk - samboeren kom hjem i fra apoteket med en pose og slengte den over til meg. Der lå det folat tabletter og sa at han var helt bombesikker på at han ville ha barn med meg, og det var meg han ville ha så derfor syntes han at nå var det på tide å starte prøvinga :) En positiv opplevelse ifra alt annet drit som har vært i det siste.. :) Så prøver igjen med å ta folattablettene, foreløbig bare litt småkvalm så ser lovende ut :P Jeg får se om jeg vil prøve i oktober eller vente nærmere jul. Alt spørs hva som skjer :) Meeeeeeen!! Herregud hvor det klør etter å få kjøpt EL-tester og komme igang.. :P

 

Så gøy da! Håper folaten behandler deg vel og at du snart kan bli kvalm av noe annet...! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen alle damer:) så herlig å lese om alle babyplaner!! Her har TR dukket opp for en uke siden, så vi starter da prøvingen for fullt om ca 2 uker. Har handlet inn EL tester og er helt utrolig spent, klarer nesten ikke å vente kjenner jeg.. Er det flere av dere som begynner å prøve rundt samme tiden??
Hei! Her er mensen snart ferdig, så vi er offisielt inne i 1pp! :D Bare sånn for å bry meg relativt langt inn i din private sfære (hehe) hvis du fikk mensen for ca. en uke siden så har du vel eggløsning om ca én uke, ikke to...? hvis du har syklus på 28 dager da. Bare så ikke dere legger inn høygiret en uke for seint ;)

 

Jeg er også inne i første prøveperiode! Tror og håper jeg da... Mannen er fortsatt litt nervøs, men igår hadde vi sex for første gang uten kondom/annen prevensjon! Nettopp ferdig med mens, så liten sjanse for barn enda, men det var et stort steg for oss og en veldig følelsesladet og fin stund :) Jeg er så veldig glad, og så veldig redd for å bli skuffet dersom mannen vil vente en måned til. Vet jo det ikke går an å "time" et barn, men ønsker å starte nå slik at sjansene for å føde neste sommer øker (dessverre må det bli sånn når en studerer). Jeg blir selvsagt glad uansett når og om jeg blir gravid, men ja... sommeren passer best!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulere dere som er i gang/snart i gang med prøvinga! :D På lørdag fikk jeg meg selv et sjokk - samboeren kom hjem i fra apoteket med en pose og slengte den over til meg. Der lå det folat tabletter og sa at han var helt bombesikker på at han ville ha barn med meg, og det var meg han ville ha så derfor syntes han at nå var det på tide å starte prøvinga :) En positiv opplevelse ifra alt annet drit som har vært i det siste.. :) Så prøver igjen med å ta folattablettene, foreløbig bare litt småkvalm så ser lovende ut :P Jeg får se om jeg vil prøve i oktober eller vente nærmere jul. Alt spørs hva som skjer :) Meeeeeeen!! Herregud hvor det klør etter å få kjøpt EL-tester og komme igang.. :P
å så heldig du er som har en mann som er bombesikker! For en kjærlighetserklæring det er!!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer til alle dere som er i gang! Skulle ønske det var meg :) Men vi blir stadig mer uforsiktige, så sjansen for uhell øker i det minste litt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,,, jeg rotet meg visst inn på denne tråden jeg.. :P Er fortsatt ikke helt sikker på om jeg hører til her, men vi har lekt med tanken på å prøve på nr 2.. jenta vår er 13 mnd nå.. føler meg egentlig ganske skremt med tanken på enda en propell i hus!! men samtidig herlig spent på om vi bare går for det! ;)

 

Har gått på minipillen siden fødselen nesten og har skippet den i to dager nå..og muligens sluttet? men kjenner enda ikke helt om jeg kommer til å tørre å bare prøve.. fikk mensen på lørdag så er bare i dag 4 på syklusen så har jo en del dager igjen å lure på, og så kan det jo hende det tar lang tid før kroppen er klar etter pillebruk, men uansett er det et stort steg hvis vi kaster oss ut i det føler jeg.. :P Vet ikke helt hvor jeg ville med dette..men er på en måte kanskje med i denne tråden og kanskje ikke, hehe,

Hvis jeg er med så er jeg ganske likt i løypa som dere vandrende og tre.barn.til.sommeren?

 

ahh blir litt smågal og rar av tankene mine, det ER jo en stor beslutning å ta! :) lykke til alle fine damer her inne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,,, jeg rotet meg visst inn på denne tråden jeg.. :P Er fortsatt ikke helt sikker på om jeg hører til her, men vi har lekt med tanken på å prøve på nr 2.. jenta vår er 13 mnd nå.. føler meg egentlig ganske skremt med tanken på enda en propell i hus!! men samtidig herlig spent på om vi bare går for det! ;) Har gått på minipillen siden fødselen nesten og har skippet den i to dager nå..og muligens sluttet? men kjenner enda ikke helt om jeg kommer til å tørre å bare prøve.. fikk mensen på lørdag så er bare i dag 4 på syklusen så har jo en del dager igjen å lure på, og så kan det jo hende det tar lang tid før kroppen er klar etter pillebruk, men uansett er det et stort steg hvis vi kaster oss ut i det føler jeg.. :P Vet ikke helt hvor jeg ville med dette..men er på en måte kanskje med i denne tråden og kanskje ikke, hehe, Hvis jeg er med så er jeg ganske likt i løypa som dere vandrende og tre.barn.til.sommeren? ahh blir litt smågal og rar av tankene mine, det ER jo en stor beslutning å ta! :) lykke til alle fine damer her inne!

 

Hei og velkommen enten du er med eller ikke ;) Lykke til! Med beslutning og ev. graviditet. Vi ligger likt i løypa da ja :)

Det ER et stort steg å ta. Jeg tenker ofte på om (at?) det er helt galskap å prøve på nr. tre nå. Jeg får ikke tid til å tjene meg opp særlig med penger før fødsel, vi har to fantastiske barn som nå er så store at de klarer mye selv. Vi kan sove lenge om morgenen, vi har god økonomi, vi har besteforeldre som kan passe begge barna samtidig (og har gitt uttrykk for at det ikke er sikkert de orker å passe tre samtidig...). I det hele tatt.. Det er litt galskap å gå for et barn til nå. Men vi har så uendelig lyst! Og da bare gjør vi det, og så tar vi utfordringene som kommer etter hvert. Det har vi gjort før ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig lyst på nr 4 mens jeg enda er ung, har alltid sagt at jeg skal være ferdig med barn til jeg er 3, men føler det mangler 1 barn til....

Mannen vil ikke ha flere, men samtidig vil han ikke bruke prevasjon og bare hoppe av i svingen....så vet ikke helt hva jeg skal tro??? Han vet jo at det ikke er noe sikker metode for å unngå at vi blir gravide....

 

Vi må uansett ha oss ny bil, vil ha 7 seter uansett, praktisk å kunne ha ungene litt forskjellige steder i bilen og praktisk vis jeg blir gravid igjen....

 

Så får tiden bare vise om han vil ha et barn til siden han ikke bruker prevasjon og nekter for det....

 

Krysser fingrene for at det kan bli en liten en til på oss :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tre.barn.til.sommeren? Jaa var så fint å lese det du skrev, at dere bare gjør det fordi dere har lyst, det kaller jeg å leve etter hjertet :)

Tror man kan bli litt hekta på babytanker for når jeg først har begynt å tenke i de baner så greier jeg nesten ikke tenke på noe annet, i dag på jobb tenkte jeg på at jeg har så lyst å bli gravid, har lyst å oppleve alt på nytt, (nåja store deler kan jeg motstå, som superkvalme ;) ) men det å kjenne babyspark, første babytiden..få bli forelsket i enda et lite menneske <3 gå hjemme i permisjon igjen.. og i kveld når jeg la snuppa som for øvrig var litt vanskelig å sutrete ved legging så tenkte jeg, enn når jeg kanskje har enda en, vil jeg virkelig dette? og jaaa..jeg gjør faktisk det..det ER tungt å mye slit, men det ER jo så verdt det også, å se henne stabbe rundt her på de små føttene sine og smile og le dagen lang og nusse meg på kinnet og bli superglad når jeg kommer hjem.. sukk!

 

mammas_sjarmtroll krysser fingrene for deg jeg også! 4 stk er sprekt da, men man blir kanskje hekta når man først starter? hehe. når mannen din ikke vil men samtidig blåser i prevansjon så tenker jeg at han sikkert ikke har noe i mot det, men ikke orker å ta stilling til å ta den avgjørelsen, men tenker mer at skjer det så skjer det, men vi trenger ikke akkurat prøve heller? hehe..bare mine tanker altså ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

når mannen din ikke vil men samtidig blåser i prevansjon så tenker jeg at han sikkert ikke har noe i mot det, men ikke orker å ta stilling til å ta den avgjørelsen, men tenker mer at skjer det så skjer det, men vi trenger ikke akkurat prøve heller? hehe..bare mine tanker altså ;)

Hehe. Det samme tenkte jeg :)

 

Tre.barn.til.sommeren? Jaa var så fint å lese det du skrev, at dere bare gjør det fordi dere har lyst, det kaller jeg å leve etter hjertet :) Tror man kan bli litt hekta på babytanker for når jeg først har begynt å tenke i de baner så greier jeg nesten ikke tenke på noe annet, i dag på jobb tenkte jeg på at jeg har så lyst å bli gravid, har lyst å oppleve alt på nytt, (nåja store deler kan jeg motstå, som superkvalme ;) ) men det å kjenne babyspark, første babytiden..få bli forelsket i enda et lite menneske <3 gå hjemme i permisjon igjen.. og i kveld når jeg la snuppa som for øvrig var litt vanskelig å sutrete ved legging så tenkte jeg, enn når jeg kanskje har enda en, vil jeg virkelig dette? og jaaa..jeg gjør faktisk det..det ER tungt å mye slit, men det ER jo så verdt det også, å se henne stabbe rundt her på de små føttene sine og smile og le dagen lang og nusse meg på kinnet og bli superglad når jeg kommer hjem.. sukk!

åååååh! Så lyst jeg har til å oppleve alle de tingene igjen (og igjen hehe) glemmer kvalme og bekkenløsning, halsbrann vond mage og vond rygg ;) Føler virkelig at vi ikke er hele familien her enda. Barna mine har en liten søster eller bror, den har bare ikke kommet enda. Håper alle sammen blir gravide straks de føler seg klare for det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...