Gå til innhold

flere som planlegger å bli gravid?


jeem

Anbefalte innlegg

Nå har jeg fått hjem tester frem til etter jul! Kombinasjonspakke på tostreker.no, 63 EL-tester (og 27 G-tester) til 499 kr :) Og levert på mindre enn to dager! Fornøyd! :D Bare den *********' TR som har funnet ut at det var kjekt å være på langferie... :P Er det noen som har et kjekt kjerringråd i å få TR i gang? :P
Jøss! Da har du virkelig helgardert deg! ;) Har ikke mensen kommet enda altså? Så kjedelig. Skjønner godt at det er frustrerende. Regner med du har sjekket (dobbeltsjekket) at du ikke er gravid allerede? ;)

Vel har vært prøver i snart x antall år til sammen... så like så greit å kjøpe tester så jeg har. :P Kanskje det har positiv effekt med at spiren sitter på første forsøk nå og blir der hele veien :P Lov å håpe iallefall :D

 

Vel trippelsjekket :P men heldigvis kom TR i kveld :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ser ut at det er opp til flere her som har EL i slutten av september - spennende!! Selv har jeg i månedskifte, rundt 2. okt tror jeg. FØrste pp på oss :)

 

Jeg har også i begynnelsen av okt! tenker det blir mellom 4.-8. okt en gang :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel har vært prøver i snart x antall år til sammen... så like så greit å kjøpe tester så jeg har. :P Kanskje det har positiv effekt med at spiren sitter på første forsøk nå og blir der hele veien :P Lov å håpe iallefall :D Vel trippelsjekket :P men heldigvis kom TR i kveld :D

Ahh.. ja, da håper vi at de pengene var bortkastet og at du får sommerbaby sammen med oss andre som har tenkt til å få det ;)

Så bra at mensen i alle fall dukket opp når du ønsket den velkommen da. God helg videre :)

Endret av Tre.barn.til.sommeren?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er EL over, og vi beskyttet oss godt i uka som gikk. MEN vi var ubeskytta fire dager før EL, så er lov å håpe? Vår nye middels forsiktige strategi er å bruke eggløsningskalkulatoren her inne, og beskytte oss i perioden den oppgir som fruktbar.

 

Vi vet begge at det ikke er 100% sikkert, men det er helt greit, siden vi egentlig skulle begynt prøvinga i august, men bare har utsatt pga min nye jobb. Et "uhell" er liksom greit, men har ikke helt samvittighet til å prøve aktivt ennå.

 

Ellers snakka vi jo om å utsette til februar (et halvt år etter planlagt tid), men kan nok være vi setter i gang så tidlig som november :) Blir nok ikke direkte prøving, for da vil jeg bli så skuffa hver gang det ikke går, men bare å gjøre som vi pleier, men uten beskyttelse.

 

Så nå er det bare å vente på IKM 4. oktober, og se om det ble noe "uhell" på oss denne måneden. Har jo ikke blitt det de to forrige månedene, men man vet aldri..

 

Og til dere som har begynt prøvinga alt: håper dere fortsetter å være her inne etterhvert som dere prøver og forhåpentligvis også blir gravide :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er EL over, og vi beskyttet oss godt i uka som gikk. MEN vi var ubeskytta fire dager før EL, så er lov å håpe? Vår nye middels forsiktige strategi er å bruke eggløsningskalkulatoren her inne, og beskytte oss i perioden den oppgir som fruktbar. Vi vet begge at det ikke er 100% sikkert, men det er helt greit, siden vi egentlig skulle begynt prøvinga i august, men bare har utsatt pga min nye jobb. Et "uhell" er liksom greit, men har ikke helt samvittighet til å prøve aktivt ennå. Ellers snakka vi jo om å utsette til februar (et halvt år etter planlagt tid), men kan nok være vi setter i gang så tidlig som november :) Blir nok ikke direkte prøving, for da vil jeg bli så skuffa hver gang det ikke går, men bare å gjøre som vi pleier, men uten beskyttelse. Så nå er det bare å vente på IKM 4. oktober, og se om det ble noe "uhell" på oss denne måneden. Har jo ikke blitt det de to forrige månedene, men man vet aldri.. Og til dere som har begynt prøvinga alt: håper dere fortsetter å være her inne etterhvert som dere prøver og forhåpentligvis også blir gravide :)

Med ubeskyttet sex fire dager før eggløsning er det jo absolutt en sjanse, så det bli spennende å se :)

Jeg kommer i alle fall til å henge her inne leeeeenge! ;) Det er liksom litt tryggere også, om jeg skulle være så heldig å bli gravid, å bli her inne ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut at det er opp til flere her som har EL i slutten av september - spennende!! Selv har jeg i månedskifte, rundt 2. okt tror jeg. FØrste pp på oss :)
Jeg har også i begynnelsen av okt! tenker det blir mellom 4.-8. okt en gang :) :)

 

Så spennende, vi er i samme PRØVEfase :) Har vært en laaaang planleggingsfase..... Håper å bli gravid med en eneste gang, men tenker at det kan ta laaang tid. Tror jeg er utålmodig allerede ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan får du egentlig stjerne bak navnet ditt? Jeg kunne tenkt meg skikkelige hjerter. Men får det ikke til.. Blir bare slike: <3 Men vi får se litt hvordan det blir med prøvinga.. Jeg får el innen en uke. Har sagt til mannen at han får velge om han vil bruke kondom, hoppe av i svingen eller kjøre på denne gangen. Så får se hva han gjør.. Men vi kommer mest sannsynlig til å prøve innen et par tre md uansett ;) så kan godt være vi blir gravide samtidig igjen ;)

 

Jeg bare kopierte en annens stjerne en gang tror jeg, hehe, så vet ikke hvordan man lager den dessverre. Blir spennende å høre hva som skjer med dere da og hva mannen bestemmer seg for å gjøre i akten :D tihi! Her gutser vi på og har lagt inn aksjer hver dag siden mens var over..veeeldig fint med prøveperiode altså, blir jo helt nyforelska igjen vi :D tror mannen håper det skal ta laang tid før det sitter hvis det skal fortsette sånn :P

 

Verpesjuk86 blir jo kjempespennende da, det er jo før EL det er stor sjans hvis man prøver så du har jo absolutt en sjanse da! :)

 

Vi er jo mange nå som er ganske like i syklusen høres det ut som, blir jo kjempespennende!

 

Klarer ikke la vær å drømme meg bort i enn hvis det sitter med en gang, da har vi en ny baby før neste sommer..det virker så kort tid til, jeg og mannen satt å så på babybilder av snuppa vår i sta, ble heeelt babysyk da, hun var jo såå bittelita, så rart å se, og de dagene på sykehuset hvor utrolig lykkelige og forelska vi var i henne <3

Begynte forresten å tenke på om jeg burde begynne å ta folat allerede, gjør dere det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut at det er opp til flere her som har EL i slutten av september - spennende!! Selv har jeg i månedskifte, rundt 2. okt tror jeg. FØrste pp på oss :)
Jeg har også i begynnelsen av okt! tenker det blir mellom 4.-8. okt en gang :) :)
Så spennende, vi er i samme PRØVEfase :) Har vært en laaaang planleggingsfase..... Håper å bli gravid med en eneste gang, men tenker at det kan ta laaang tid. Tror jeg er utålmodig allerede ;)

 

Kjenner til det med å være utålmodig ja :P Jeg klarer nesten ikke fokusere på gjØre noe annet enn å tenke på baby, egglØsning, og alle scenarioer som hvis det klaffer nå så har vi baby da etc :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått nå folat tabletter over en uke men har spist mye brokkoli/spinat hver dag siden jeg kuttet ut folat tab. tidligere i sommer pga kvalme. :)

 

Leste noe veldig interessant ¨på nycomed sin nettside at forskning viser at ved å ta folat i et år før graviditet kan redusere risikoen for prematurfødsel :)

Noen flere som har hørt noe om det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynte forresten å tenke på om jeg burde begynne å ta folat allerede, gjør dere det?

 

Jeg tar det allerede, de dagene jeg husker det. Begynte egentlig i mai (leste et sted at ideelt sett skulle man begynne allerede tre måneder før prøving, og vi skulle jo prøve i august). Har vært litt av og på siden det, ut fra hvordan planene har endret seg, men nå tar jeg det de dagene jeg husker det. Siden det er et vannløselig vitamin, er det jo ikke noen fare for å få for mye :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er EL over, og vi beskyttet oss godt i uka som gikk. MEN vi var ubeskytta fire dager før EL, så er lov å håpe? Vår nye middels forsiktige strategi er å bruke eggløsningskalkulatoren her inne, og beskytte oss i perioden den oppgir som fruktbar.

 

Vi vet begge at det ikke er 100% sikkert, men det er helt greit, siden vi egentlig skulle begynt prøvinga i august, men bare har utsatt pga min nye jobb. Et "uhell" er liksom greit, men har ikke helt samvittighet til å prøve aktivt ennå.

 

Ellers snakka vi jo om å utsette til februar (et halvt år etter planlagt tid), men kan nok være vi setter i gang så tidlig som november :) Blir nok ikke direkte prøving, for da vil jeg bli så skuffa hver gang det ikke går, men bare å gjøre som vi pleier, men uten beskyttelse.

 

Så nå er det bare å vente på IKM 4. oktober, og se om det ble noe "uhell" på oss denne måneden. Har jo ikke blitt det de to forrige månedene, men man vet aldri..

 

Og til dere som har begynt prøvinga alt: håper dere fortsetter å være her inne etterhvert som dere prøver og forhåpentligvis også blir gravide :)

Med nr 1 gjorde vi ca som dere. Jeg hadde stabile sykluser på 28-29 dager, hoppet av i svingen i sikre perioder, og brukte kondom i usikre. Og det ble baby ;) min erfaring er at den usikre perioden starter litt før kalkulatoren viser! Sæden kan jo leve i 6 dager! Så sex nesten ei uke før forventet el er jo utrygt! Og det er i praksis nesten rett etter mensen. den tryggeste perioden er i grunnen etter el. For egget lever bare en dag!

Så det er håp ja ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar folat. Har vel tatt det en mnd ca, for det var da vi bestemte oss for å begynne prøvingen denne mnd ;) De anbefaler vel fra tre mnd før planlagt graviditet ja :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar også folat. Men har bare tatt det et par uker. Var faktisk mannen som minnet meg på det. Hadde helt glemt at det var nødvendig! Trodde liksom jeg tok ting på rutinen nå, men tydelig ting går i glemmeboka altså :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Får vel begynne jeg også..har faktisk fortsatt en boks stående siden sist, men slikt går kanskje ut på dato? får vel sjekke :)

 

Hvordan går det med dere damer da?

 

Trebarntilsommeren? hatt det fint på hyttetur?

 

I morgen starter nok en lang arbeidsuke..men føles littegrann lettere når jeg har noe å glede meg til.. (altså tiden framover og spenningen i hva den bringer) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tatt folat siden medio august (tatt en del tidligere også, siden jeg av og til har hatt folatmangel). Vært ekstra flink nå siden jeg har lyst at babyen skal få det best mulig inni magehuset sitt :) Idag fortalte jeg til en venninne at vi skal prøve å få barn, og hun ble så glad på mine vegne! Er så godt å snakke med dette til folk utenom forum også, så satt pris på at mannen sa det var greit (han er litt redd det skal spre seg at vi prøver pga press o.l.). åh! Jeg vil bli gravid med en gang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drømmedama, så godt at du kunne dele det med en venninne og at hun ble så glad på dine vegne! Skjønner godt at det er deilig å kunne si det til noen face to face :) Her tør jeg ikke si det til noen..er litt redd for reaksjonene egentlig..venter til det evt er noe å fortelle.

 

Jeg vil også bli gravid..eller egentlig vil jeg få baby, vil hoppe tre måneder fram å få nurket i armene ;) åååh håper det ikke går så lang tid før det klaffer for oss alle! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mente ikke at det ikke "er noe" å fortelle nå, hehe, men at det allerede er reellt så ingen kommer med sine meninger om at vi kanskje bør vente osv ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så herlig å lese om dere alle altså!! Har dere begynt å legge av noe penger til utstyr osv? Her sparer vi tilsammen 1000 kr i mnd og kommer til å fortsette med det. Har gjort dette en stund og har vel omlag 7000 stående nå:-) dette er utenom vanlig sparing/buffer konto.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wæææh! Her ble det bestemt i dag at vi begynner over jul, hurra! :D tidligere har vi snakket om å begynne rundt februar, men dette går jo rette veien! Her i huset er det definitivt jeg som er mest ivrig, men nå har det jammen begynt å smitte over på min kjære også! HURRA! Tror nok jeg blir å flytte inn på disse sidene fra i dag av :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zassy: Det var godt å snakke med noen som hadde en positiv innstilling til evt graviditet og baby. Hun backet meg opp og jeg fikk dele noen av mine bekymringer (SA, ufrivillig barnløshet, familiereaksjoner osv.). Og så er det i tillegg fint å vite at det er noen som "heier" på deg :) Skjønner at du vil vente med å fortelle noe enda, det kommer jeg til å gjøre med de fleste også. Jeg bare merket at jeg måtte lufte tankene mine med en "utenfor".

 

Atu: Vi har ikke akkurat noen penger å legge av siden vi er studenter, men vi får vel et ganske stort beløp før fødsel dersom det skulle bli et problem (dette beløpet er vi selvfølgelig tenkt å spre utover så godt vi kan). Det jeg derimot HAR begynt å gjøre er å spane finn.no etter billige vogner og sprinkelsenger osv. Der er det nok mye å spare!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy Hildeha! Er det ikke spennende tider vi har i vente? Jeg er nok den ivrige i forholdet jeg også :) Tror det i veldig mange tilfeller er dama som er ivrigst først, men så kommer mannen fort etter ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hildeha så bra, kjempegøy! :D Synes det er mye positivt inne på denne tråden nå :)

 

Drømmedama ja jeg skjønner kjempegodt! Skulle ønske jeg også kunne rope det ut til noen, hehe, men får nøye meg med dere her inne. Man får jo lyst å bare si det til hele verden egentlig :D

 

Signerer det med at mannen ofte blir mer ivrig etterhvert, gjerne når ting er mer reellt, når man har blitt gravid..og enda mer etter babyen kommer. Vi damer kjenner jo alt på kroppen vår osv så er ikke rart vi blir enda mer opptatt av det.

 

Atu så flinke dere er å spare! Her har vi jo nettopp "tatt på sparket" at vi skal begynne å prøve, hehe, så har ikke tenkt på så mye enda, men har heldigvis det meste av utstyr fra snuppeline, men ikke dumt å begynne å spare litt ekstra, godt tips :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mente ikke at det ikke "er noe" å fortelle nå, hehe, men at det allerede er reellt så ingen kommer med sine meninger om at vi kanskje bør vente osv ;)

 

Vi gjør akkurat det samme som dere. Siden vi vet at det er mange som har mening om hva/hvordan vi skal gjøre ting på.. men herregud, takk gud for BIM! Ellers hadde jeg sprukket av babytanker :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wæææh! Her ble det bestemt i dag at vi begynner over jul, hurra! :D tidligere har vi snakket om å begynne rundt februar, men dette går jo rette veien! Her i huset er det definitivt jeg som er mest ivrig, men nå har det jammen begynt å smitte over på min kjære også! HURRA! Tror nok jeg blir å flytte inn på disse sidene fra i dag av :)

 

Så koselig å høre!! Velkommen inn hit!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er av den troen at man faktisk kan bli de mest fantastiske foreldrene som finnes bare man har nok luft og kjærlighet =D hehe... Altså, med luft mener jeg ut på turer i frisk luft, telt/hytte turer og generelt få bruke kroppen ute.

Kjærlighet tror jeg nok de fleste av oss har mer en nok av :)

 

Blir høyt fokus på økonomi å penger når det kommer til svangerskap, men om man har til at man klarer seg greit, så faller gjerne resten også godt på plass av seg selv :)

Tenk så utrolig mye muligheter man har rundt seg bare i naturen!

Her har vi vel en rellativt ok økonomi, i perioder kanskje over gjennomsnittet fordi min samboer er i innsatstyrken til militæret og får utbetalt ganske greie summer de ukene han er på trening/øvelse osv, i tilleg til vanlig lønn.

Dermed har vi mulighet til å klare å spare endel.

Dette er alikevel ikke det som ligger til grunn for at et fremtidig barn skal ha det godt.

Vi er ihugga friluftmennesker og reiser heller på vidde og fjell fremfor sydenturer :P da sparer man fort noen tusen der også.

 

Ossen ser dere på økonomi og kvaliteten på barnets liv? bare for å sette det heeelt på spissen. ( dere virker som en veldig jordnær og reflektert gjeng som det går å diskutere saklig med, og dette spørsmålet er jo faktisk noe som de fleste prøvere har i hodet på et tidspunkt. Det kommer jo veldig tydelig frem i mange andre diskusjoner her inne, så jeg drister meg til å spørre :)) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...