Gå til innhold

flere som planlegger å bli gravid?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei. Jeg er ny bruker og slenger med på i denne tråden :)

Jeg og mannen prøver å bli gravid. For oss har det vært litt frem og tilbake på temaet om når det egentlig passer og få barn. Vi har bestemt oss for å la lysten vinne over fornuften, og så ser vi hva som skjer. Vi har hatt en pp uten hell, og venter bare på at tante rød skal reise igjen.

Utfordringen for min del er at jeg tidligere har vært gjennom to IVF forsøk og et fryseforsøk, med min x. Det var hans kvalitet som var dårlig og derfor fikk vi hjelp. Derfor er spenningen stor for min del i om jeg klarer å slappe av og ha tro på at jeg kan bli gravid på egen hånd med min nye mann. Jeg vet hvordan det er å prøve (lenge) uten resultat, og jeg er redd for at det skal gjenta seg... Jeg føler det er blir feil å lufte disse tankene med min kjære siden de omhandler min x (ingen liker å høre mye om partnerens x...)

Litt for min egen del har jeg gått til anskaffelse av CBFM for å kartlegge syklusen min og kanskje øke sjansene litt. Dessverre rekker jeg ikke starte opp på den denne perioden, men neste pp skal den tas i bruk. Vi koser oss sammen med hemmeligheten om at vi prøver å få barn, og det har vist seg å være en helt fantastisk ting for oss. Båndet mellom oss har bare blitt sterkere gjennom hele denne prosessen med å starte prøvingen og prøvingen :)

Ser det er mange her som venter med å komme i gang med prøvingen, lykke til til dere alle!

Ja, da kan jeg fortelle at jeg virkelig hører til i denne tråden igjen...! ;)

Vi prøvde aktivt i to mnd uten å bli gravid, og da jeg fikk mensen på mandag hadde vi oss en alvorsprat der vi ble enige om å utsette videre prøving til april. Vi går for januar '14 barn isteden :) Grunnen er at da tjener jeg opp rett til permisjonspenger, i tillegg til at jeg rekker å få noe erfaring som sykepleier før jeg blir borte en stund igjen. Jeg er veldig komfortabel med det valget og er overrasket lite stresset etter å prøve igjen.

Så da er vi i "planleggingsfasen" igjen da... Jeg har sluttet med folat og kjenner at tankestyret har fått litt mere fred.. ;) Mon tro hvor mange av dere som rekker å bli gravid før meg? ;)

Tre.barn.til.slutt: Det er nok en fornuftig avgjørelse :) tiden går nok raskere når dere ikke prøver også! så får vi bare vente å se hvordan ting ender opp da :)

Jeg fikk mensen i dag å går inn i min 1 etterlengtede pp :) skal prøve å kose meg, og ikke stresse med denne tiden, siden dette blir sistemann :)

Endret av 81-Mamma<3<3

tre barn til slutt: Det høres fornuftig ut. Det er så viktig å få litt jobberfaring før man eventuelt går i permisjon. Tror det er gull verdt :)

Jeg er allefall kjempe glad for de årene jeg nå har bak meg i helsevesenet. da er man såppas "trygg" på tingene at det ikke gjør så mye å være borte fra det en stund.

Her sitter jeg å klør meg litt i hodet.

Tok en EL test i dag og den viser positivt??? Altså 2 klare fin streker. ikke svak engang men helt like røde begge to.

Jeg hadde jo TR på besøk den 28 oktober, så det må jo være alt for tidlig?

Skal sies at jeg har en UVI som jeg går på antibiotika for, men slike ting skal da vel ikke spille inn?

Kan testen ta feil eller er det rett?

Annonse

tre barn til slutt: Det høres fornuftig ut. Det er så viktig å få litt jobberfaring før man eventuelt går i permisjon. Tror det er gull verdt :)

Jeg er allefall kjempe glad for de årene jeg nå har bak meg i helsevesenet. da er man såppas "trygg" på tingene at det ikke gjør så mye å være borte fra det en stund.

Her sitter jeg å klør meg litt i hodet.

Tok en EL test i dag og den viser positivt??? Altså 2 klare fin streker. ikke svak engang men helt like røde begge to.

Jeg hadde jo TR på besøk den 28 oktober, så det må jo være alt for tidlig?

Skal sies at jeg har en UVI som jeg går på antibiotika for, men slike ting skal da vel ikke spille inn?

Kan testen ta feil eller er det rett?

Hvor lang syklus pleier du å ha? Hvis du feks har positiv el test i dag og i morgen, så slipper kanskje egget lørdag. Kan bli en 27-28 dagers syklus!

Tror det er forskjellig hvor tidlig el testene slår ut. Jeg brukte cb, og fikk positiv dagen før, og den dagen jeg hadde el! Var hos gynekolog den andre dagen, og hun så at egget hadde løsnet! Men el test skal jo egentlig slå ut i forkant!

Prøver dere aktivt nå?

Atu: Det høres ikke så galt ut... hvis 28. oktober var dag én, er du på dag 12 i dag. Testene skal jo indikere eggløsning om 24-48 timer, så det høres helt fint ut. Tiden mellom mensen og eggløsning raser unna skjønner du. Det er tiden mellom eggløsning og IKM som går ulidelig sakte! ;)

Slenger meg på jeg åsså. Vi har er blitt enige om å få ett barn til:)vi har fraførav en datter på 20mnd.

Det eneste som er litt "domt" er at jeg skal starte i ny jobb i slutten av november, og det hadde såklart vært kjekt å jobbet der noen måneder før jeg blir gravid vist jeg skulle få noen plager som kvalme eller noe sånt.

Jeg har en p-stav i armen som jeg skal få fjernet, men jeg er i tvil om jeg skal gjøre det "med en gang" eller om jeg skal vente til jeg er trygg i nyjobben likksom. Det beste er vell egentlig å vente, men samtidig så tenker jeg at de fleste blir jo ikke gravid med en gang. Selv om jeg selv ble gravid bare en måned etter jeg var ferdig med P-sprøyta, men det er jo ikke sikkert at vi er like heldige denne gangen.

Litt vanskelig å holde seg i skinnet med å vente med å starte prøvinga når vi er blitt enige om å få et barn til, og jeg er sååå babysyk!!=)

Noen som kan komme med noen råd til meg så jeg kanskje får samlet tanken mine litt?:)

Casti, vet akkurat hvordan du har det. Begynner selv i ny jobb 1desember, og testet i dag gravid 1-2 uker på cb digital, etter positiv billigstrimmel siste tre dagene. Hadde ikke trodd det skulle klaffe så fort, da syklusen har vært helt på utur pga amminga. Men her sitter jeg jo plutselig... Satser på fin form, og å ikke si noe før i uke 12, tidligst. Fikk en fæl bekkenløsning sist, og var sykemeldt fra midten av svangerskapet, håper ikke den melder seg igjen... Men det får gå som det går, en liten spire er hjertelig velkommen uansett, vi gleder oss masse, og jobben har jo egentlig ingenting de skal ha sagt, jeg kommer jo tilbake. Og med tilrettelegging etter hvert satser jeg jo på å bli lenge i jobb gjennom svangerskapet.

Lykke til med avgjørelsen, det ordner seg uansett:)

tre barn til slutt:

Vi skaljo egentlig starte for fult neste mnd, men går ikke på noe form for prevansjon, og "hoppe av i svingen" blir heller ikke gjort. hehe.

Tenkte jeg skulle ta litt el tester denne mnd for å se at tingene stemmer slik som jeg tror :)

Forrige mnd hadde jeg nemlig ikke noe EL slim i det hele tatt.

Ble litt lettere bekymret, men ser jo at EL testen i går var positiv, og den i dag var enda mer positiv, så nå er jeg spent på hvor lenge den holder seg slik før den blir svakere igjen :)

Vi har sex som normalt, uten og stresse så veldig med noe, så får vi se hva som skjer :)

Skal vel uansett usannsynlig mye til for at tingene skal klaffe på 1 forsøk.

Hvordan går det med dere?

Slenger meg på jeg åsså. Vi har er blitt enige om å få ett barn til:)vi har fraførav en datter på 20mnd.

Det eneste som er litt "domt" er at jeg skal starte i ny jobb i slutten av november, og det hadde såklart vært kjekt å jobbet der noen måneder før jeg blir gravid vist jeg skulle få noen plager som kvalme eller noe sånt.

Jeg har en p-stav i armen som jeg skal få fjernet, men jeg er i tvil om jeg skal gjøre det "med en gang" eller om jeg skal vente til jeg er trygg i nyjobben likksom. Det beste er vell egentlig å vente, men samtidig så tenker jeg at de fleste blir jo ikke gravid med en gang. Selv om jeg selv ble gravid bare en måned etter jeg var ferdig med P-sprøyta, men det er jo ikke sikkert at vi er like heldige denne gangen.

Litt vanskelig å holde seg i skinnet med å vente med å starte prøvinga når vi er blitt enige om å få et barn til, og jeg er sååå babysyk!!=)

Noen som kan komme med noen råd til meg så jeg kanskje får samlet tanken mine litt?:)

Jeg ville tatt ut staven, og evt brukt kondom eller hoppet av i svingen hvis vi skulle vente litt. Da er det større sjanse for at kroppen er klar når du er klar! Ifht jobb så spiller det vell liten rolle for jobben nøyaktig når du får barn! Du vil uansett være borte en periode, og om det skjer noen md før eller noen md senere går nok for det samme!

Annonse

Hei alle sammen !

Vi er også i planlegging fasen , men har bestemt

Oss for å prøve til sommeren.

Veldig lenge til!

Men ta ut spiralen i mars så kroppen kommer seg litt.

Blir ett hopp mellom de to første og minste, men

Ser det positive at det blir mye kos:)

Hei alle sammen !

Vi er også i planlegging fasen , men har bestemt

Oss for å prøve til sommeren.

Veldig lenge til!

Men ta ut spiralen i mars så kroppen kommer seg litt.

Blir ett hopp mellom de to første og minste, men

Ser det positive at det blir mye kos:)

Kjenner til den, Thie! Nå må jeg faktisk gå å teste, selv om jeg hadde negativ test i dag tidlig OG er en dag på overtid med mensen.. Testegal, JEG?! Nææhh..

Hehe. Forstår deg godt altså ;)

Har allerede brent av test i dag, så skal ta i morgen. Fikk jo en veldig veldig svak tynn strek, var ikke morgenurin. så da mååååå jeg jo teste med morgenurin i morgen tidlig.

Endret av Thie88

LillePerlen: Velkommen hit! Vi prøver på nr.3 nå og det blir nesten 5,5 år mellom nr.2 og nr.3 :) Personlig synes jeg det er kjempegodt at de to eldste har rukket å bli store og mer selvstendige før minstemann kommer. De skjønner jo også mer av det som skjer og kan hjelpe til mer med den lille :) I tillegg har vel aldri jeg og mannen hatt det bedre sammen enn vi har nå, så timingen er perfekt! Vi er nå inne i vår 2.pp, og håper det skal klaffe denne gangen! De første to var uplanlagte, og jeg aner ikke noe om sykluslengden min enda :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...