Gå til innhold

Noen flere "nye" her inne som vil skravle, vi har jo ganske mange uker igjen ;)


*lille blomst*

Anbefalte innlegg

God morgen!

 

Natta gikk passe bra. Murringene er der, men til å leve med, så da satser jeg på at det ikke blir fødsel i dag heller :)

 

De mannfolka har alltid så god tid!

 

Har nå begynt å strikke små booties til veslejenta. Prøver meg på en slags prematur størrelse her og håper de vil passe :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hehe, godt det ikke bare er mitt mannfolk som har "all verdens med tid". i hans øyne trenger vi jo egentlig ikke barnerommet før senere, siden babyen skal sove hos oss, men jeg kommer ikke frem til barnesenga en gang (står demontert innerst i det rommet som inneholder absolutt rubbel og bit av det vi ikke har plass til ellers) Jeg har også flere esker jeg må se igjennom og andre ting som skulle vært sortert og funnet frem... phu... kjenner jeg iverer litt her ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God Morgen :-)

 

Vært ute å gått en times tur med ei svigerinne og hunden min... Det kjennes på bekkenet, men det var godt å ut å røre seg... :-) Sol ute er det også :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vurderer faktisk å prøve meg på å brodere en julekalender, ble så inspirert...tenker at jeg har noen år på å gjøre den ferdig:) Har ikke brodert på et par ti år, tror dere denne : http://www.korssting.dk/broderipakning-julekalender-juletrae-p-3759.html?osCsid=13010adcaba5bcf39f0fec3dbcd51e96 blir for vanskelig??

Helt enig i at det er dyrt forresten.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann dere, jeg slenger meg på her jeg. Er i uke 29 med 3.mann, har to gutter fra før på 5 og 1 år...denne gangen vet vi ikke kjønnet, men regner med en gutt til :)

 

Har termin den 26.10.2012 - og er fryktelig spent på om jeg går over tiden også denne gangen???

 

Har nettopp kommet fra legen og har fått sykemelding så jeg kan jobbe 60% fram til permisjonsstart...sliter så innmari med høyre hofta. Låser seg hvis jeg sitter, står eller går for lenge. Skal også til fysioterapeaut....men skjønner ikke hvordan jeg skal få tid til alt; jeg må jo hente og levere minstemann i bhg og kontroller her og kontroller der.

 

Tror denne babyen vil plutselig bare være her...hehe

 

Er det flere her som gruer seg til fødsel? Jeg har fått time til Gaia jordmor på Ullevål for ekstra samtale...siste fødsel sitter så friskt i minnet, og var temmelig tøff. Er så spent på hva jeg får ut av ekstra samtalen?

 

Hva ligger forresten hjerterytmen på hos deres små? Mine gutter har alltid ligget på rundt 130 - men i dag lå den på 160? Er ikke dette veldig høyt?

 

=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen :)

 

Velkommen Spirevipp - min første snuppe hadde hjertelyd rundt 150 hver kontroll og denne jentutten ligger også der. For et par kontroller siden var den 162 og legen sa at det var fordi hun var så aktiv akkurat da - han måtte "jage" henne med doppleren for å høre :)

 

Vi har vært noen dager i Sverige hos et vennepar som har hytte der - deilig å komme bort litt så man ikke alltid har dårlig samvittighet for det som "skulle vært gjort"...

Manuellterapeuten har ferie så bekkenet er virkelig ikke samarbeidsvillig om dagen, men men...har fått time hos en vikar til mandag, så får holde ut til da.

 

Lilleblomst - jeg er også litt rastløs etter å få gjort det jeg skal, vaske tøy og slikt - og jeg har vært flink og tapetsert rommet (med bekkenløsning fra helvete - *stolt*) så det er bare listing igjen, men det får han liksom ikke gjort... ting tar tid - så jeg vurderer å sette opp kommoden i gangen slik at jeg får vasket og brettet tøyet. Er greit for alt som er gjort siden jeg ikke vet hvordan formen blir fremover...

Men ukene flyr, gitt - ferdig med 4 ukers ferie i morgen, så jobb igjen på mandag. Så er det 8 uker på jobb og så permisjon! Går utrolig fort denne gangen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag har jeg faktisk fått vaska badet, tørka litt støv og vaska gulv på kjøkken og stue. Samt vaska noen maskiner med klær. Fornøyd. Bare synd det er 11 dager igjen til jeg drar på sykehuset for da må jeg gjøre det igjen innen den tid. Hehe. Utrolig hvor klar jeg er nå. Samtidig som jeg ikke er utålmodig. Har vært et fantastisk svangerskap med unntak av litt smerter nå på slutten. Og når bekymringen for setefødsel er ute av bildet er alt bare stas. En god dag i dag tydeligvis. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen :) Velkommen Spirevipp - min første snuppe hadde hjertelyd rundt 150 hver kontroll og denne jentutten ligger også der. For et par kontroller siden var den 162 og legen sa at det var fordi hun var så aktiv akkurat da - han måtte "jage" henne med doppleren for å høre :) Vi har vært noen dager i Sverige hos et vennepar som har hytte der - deilig å komme bort litt så man ikke alltid har dårlig samvittighet for det som "skulle vært gjort"... Manuellterapeuten har ferie så bekkenet er virkelig ikke samarbeidsvillig om dagen, men men...har fått time hos en vikar til mandag, så får holde ut til da. Lilleblomst - jeg er også litt rastløs etter å få gjort det jeg skal, vaske tøy og slikt - og jeg har vært flink og tapetsert rommet (med bekkenløsning fra helvete - *stolt*) så det er bare listing igjen, men det får han liksom ikke gjort... ting tar tid - så jeg vurderer å sette opp kommoden i gangen slik at jeg får vasket og brettet tøyet. Er greit for alt som er gjort siden jeg ikke vet hvordan formen blir fremover... Men ukene flyr, gitt - ferdig med 4 ukers ferie i morgen, så jobb igjen på mandag. Så er det 8 uker på jobb og så permisjon! Går utrolig fort denne gangen!!

 

 

Oi! Kanskje det er ei lita tulla jeg også har da? Begge gutta har ligget på 130...så stusset litt på dette :) Blir ekstra spennende!

 

Er det vanlig at fysioterapauter tar fri hele sommeren? Jeg fikk henvisning i dag, og den som virker bra og nærmest har stengt helt fram til 30. august..jaja, får vel bare vente. Tror ikke jeg gidder å reise helt til byen når jeg allikevel har fått 60% sykemelding, og kun kort tid før jeg går ut i ny permisjon.

 

Det er kjekt med dette forumet her...føler meg litt alene om dagen, nå som gubben er på jobb og jeg er fortsatt i ferie med minstemann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter :=)

 

Velkommen Spirevipp

Bare ett lite tips hvis du har vondt/låsning i hofta....Da vil jeg virkelig anbefale en time hos kiropraktor istedet for fysioterapaut! På Bekken & Barn er de superflinke og min hoftellåsning var borte på 2 besøk :) Og man kan nesten få time på dagen....

 

I dag var planen bare å ligge i sofaen, kose meg med stearinlys, kakao og lese bok, mens regnet plasker ned ute! Men fikk skikkelig ånden over meg og har nå ryddet og kastet masse på loftet! Vasket masse tøy og omorganisert rommet til 2 åringen :) Masse kynnere og nedpress i dag, så håper jo at kroppen er i go gang med å modne seg :)

 

Ha en super dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter :=) Velkommen Spirevipp Bare ett lite tips hvis du har vondt/låsning i hofta....Da vil jeg virkelig anbefale en time hos kiropraktor istedet for fysioterapaut! På Bekken & Barn er de superflinke og min hoftellåsning var borte på 2 besøk :) Og man kan nesten få time på dagen.... I dag var planen bare å ligge i sofaen, kose meg med stearinlys, kakao og lese bok, mens regnet plasker ned ute! Men fikk skikkelig ånden over meg og har nå ryddet og kastet masse på loftet! Vasket masse tøy og omorganisert rommet til 2 åringen :) Masse kynnere og nedpress i dag, så håper jo at kroppen er i go gang med å modne seg :) Ha en super dag :)

 

Heisann Sabrinalill.

Jeg fikk anbefalt fysio av jordmora mi, og henvisning fra legen i dag...er greit å ikke måtte betale så mye.

Er også litt usikker på hvilken type låsning jeg har...

 

Hvor langt er du på vei?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Spirevipp :)

Enig når det gjelder betaling, for man får jo ikke kiropraktor på henvisning såvidt jeg vet!

Fysioterapauter kan vel noe de og ;) Men erfaringsmessig så er kiropraktor tingen når det gjelder hofte og bekken! Får håpe du slipper å vente så lenge på time da :) Så du finner ut av hva som er problemet!

 

Jeg er 37 + 4 i dag og er skikkelig igang med å telle dager til termin :) Prøver å ta meg litt sammen slik at jeg ikke blir så utålmodig, men foreløpig funker det heller dårlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv evt manuellterapeut - er fysioterapeut med 2 års videreutdanning - gir rett til fri behandling (så vidt eg veit), kan til og med sykemelde v/behov, og kan få opp låsninger tilsvarende som kiropraktorer i all hovedsak....

Mange å velge i her i Oslo....lykke til og god bedring - smertene/plagene blir borte fortere dersom du ikkje venter for lenge....

Gjekk sjølv til kiropraktor og akupunktør for ein del veker sidan pga bekkenlåsning på ei side (hadde hatt det fleire gonger før uavhengig av graviditet, så eg visste kva det var). Ikkje vore plaga etter dette. Kun litt øm i symfysen (forran i bekkenet) dersom eg løfter/bærer for mykje eller går for masse (særlig på asfalt). 13 dager til termin, så ser ikkje på det som eit problem.

 

Har forresten fått gjort litt småtteri i dag - vaska litt på kjøkken og vegger med flekker (utruleg kor effektivt Swiffer Magic er....). Skal støvsuge og vaske golv seinare tenkte eg....dersom eg orker altså...

 

Fekk surra meg til frisøren og slikt småtteri i går, men ikkje gjort noko heime.

Har i grunnen klart det meste, men har ikkje vaska på soverommet og redd opp senga til lillebror/babyen enno.

 

Gledar meg i grunnen, men er ikkje utolmodig enno. Håpar ikkje det skjer noko før tidligst i neste veke.

 

Deilig å få sulla litt rundt, sove lenge og samle krefter før fødsel og amming, nattevåk og slikt etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, kjenner at jeg faktisk er misunnelig pÅ dere som kan gjøre husarbeid og forberedelser....;) En kan bli veldig lat og rastløs av Å bare ligge her i senga hele dagen.

 

Jenta her har ligget mellom ca 135-180 slag under ctg registreringen. PÅ vanlige kontroller har hun ligger pÅ rundt 150.

 

Er det noen som følger med pÅ OL da? Tenkte jeg skulle fÅ med handballen, men jeg sovner som regel før kampene begynner..hehe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har også gått til kiropraktor på Bekken og Barn! Har vært der hver 3. uke siden uke 15 pga låsning i ene hoften/bekken. Veldig fornøyd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vurderer faktisk å prøve meg på å brodere en julekalender, ble så inspirert...tenker at jeg har noen år på å gjøre den ferdig:) Har ikke brodert på et par ti år, tror dere denne : http://www.korssting.dk/broderipakning-julekalender-juletrae-p-3759.html?osCsid=13010adcaba5bcf39f0fec3dbcd51e96 blir for vanskelig?? Helt enig i at det er dyrt forresten.....

 

Heia, anbefaler å se innpå denne siden også. Det er her jeg har alltid bestilt og er masse fint :)

Ser ikke så vanskelig ut å brodere den du har funnet, men finnes flere på denne siden som er litt enklere vis du vil ha det :)

 

http://www.margaretha.no/butik/default.asp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Celcius73:

Jeg kan ikke en gang forstille meg hvordan det er å bare kunne ligge:/ Kan vel tro på at tiden går fryktelig sakte! Får du lov å bevege deg opp i det hele tatt?

 

Håper det er hyggelig og dyktige folk som jobber rundt deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Celcius73: Jeg kan ikke en gang forstille meg hvordan det er å bare kunne ligge:/ Kan vel tro på at tiden går fryktelig sakte! Får du lov å bevege deg opp i det hele tatt? Håper det er hyggelig og dyktige folk som jobber rundt deg :)

 

Hadde jeg ikke hatt pc, strikketøy o.l, da hadde vært mye verre! Får gå på do, ta raske stell og dusje. Men ellers holde senga.

 

Jordmødrene er fantastiske :) Alltid i godt humør og hjelpsomme. Dyktig overlege også, så jeg føler meg godt ivaretatt.

 

Men vi får se hvor lenge tålmodigheten holder...hvis veslejenta nå bestemmer seg for ei uke ekstra eller to i magen....ja det blir masse strikka tøy til henne...hehehe...

Endret av Celcius73
Lenke til kommentar
Del på andre sider

velkommen spirevipp :)

 

godt det ikke bare er meg da HeidiL! :) i dag har jeg hengt opp alt babytøyet jeg hadde vasket, gleder meg til å legge det i kommoden i morgen ;) den står fremdeles i gangen og blir nok stående der en stund ser det ut til. skal bare ta det som det er og klare å finne frem tingene til tross for kaos og oppussing som har stoppet opp ;)

 

Huff, skjønner frustrasjonen celcius!! må være kjedelig å ikke kunne gjøre noe på egenhånd! Jeg får prise meg lykkelig for at jeg faktisk kan gjøre en del ;) Har vært veldig sliten og plaget med mye harde kynnere de siste dagene da, håper aku i morgen skal hjelpe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hohojaja!

 

I dag skiftet profilen min over til uke 28.

Nå hører jeg faktisk hjemme her! :D

 

Jeg har feiret litt allerede på ein måda..

Hadde min nevø og min 2 uker gamle niese på besøk i dag!

(med foreldre, altså ;))

 

Vi serverte amerikanske pannekaker.

Jeg presterte å prøve ut både lønnesirup, trollkrem og rørte blåbær som topping. Samtidig.

Trollkremen skulle jo være dessert...

Veldig syndig, og absurd godt!

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Spirevipp :) Enig når det gjelder betaling, for man får jo ikke kiropraktor på henvisning såvidt jeg vet! Fysioterapauter kan vel noe de og ;) Men erfaringsmessig så er kiropraktor tingen når det gjelder hofte og bekken! Får håpe du slipper å vente så lenge på time da :) Så du finner ut av hva som er problemet! Jeg er 37 + 4 i dag og er skikkelig igang med å telle dager til termin :) Prøver å ta meg litt sammen slik at jeg ikke blir så utålmodig, men foreløpig funker det heller dårlig!

 

Hei igjen. Takk for svar, mener å tro at så lenge man har henvisning så er det kun en viss sum i egenandel, resten får man igjen fra staten. Dette gjelder også nå akupunktur siden den har blitt godkjent som behandling. :)

 

Så spennende tid du har i møte, det er nesten dumt man har en bestemt dato som man kaller termin...for 14 dager før er like normalt som 14 dager etter. Det er forferdelig å gå over termin, man blir så ekstremt utålmodig. Krysser fingrene for deg for at du slipper å vente så lenge :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, kjenner at jeg faktisk er misunnelig pÅ dere som kan gjøre husarbeid og forberedelser....;) En kan bli veldig lat og rastløs av Å bare ligge her i senga hele dagen. Jenta her har ligget mellom ca 135-180 slag under ctg registreringen. PÅ vanlige kontroller har hun ligger pÅ rundt 150. Er det noen som følger med pÅ OL da? Tenkte jeg skulle fÅ med handballen, men jeg sovner som regel før kampene begynner..hehe...

 

Uff, jeg mÅ vel si meg heldig i forhold til deg...jeg har hatt en nabo hvor vi gikk gravide sammen de to siste gangene...hun blir sengeliggende de 3 siste mÅnedene hver gang, pga at livmoren hennes er for liten. Hun har fÅtt prematurbarn begge gangene og siste jenta mÅtte ligge lenge til lysbehandling. Det er jo absolutt ikke noe gøy, men mÅ si jeg er imponert over deg. SÅ jeg skal slutte Å klage sÅ over mine minimale problemer:)

 

Plutselig er jenta di her og alle problemene bllir plutselig borte, for det er sÅ mange gleder i stedenfor :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også gått til kiropraktor på Bekken og Barn! Har vært der hver 3. uke siden uke 15 pga låsning i ene hoften/bekken. Veldig fornøyd!

 

Jeg skulle gjerne valgt det stedet, men jeg bor helt på andre siden av byen og blir litt tungvint med min 40 minutters reisevei når jeg har en liten en som jeg og må levere og hente i bhg. Takker allikevel for tipset. Ser ut som jeg bare må vente til de åpner igjen etter sommerstengt.

 

Heldigvis i dag er jeg foreløpig bra, har sovet godt og bare det gjør underverker for kropp og sjel. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aprikos Syltetøy

Hei hei :)

Titter innom, er 15+3 i dag. Flere her inne som venter på en januar spire? Hvordan er formen deres? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen alle sammen :)

Her stråler solen og som vanlig så sitter jeg inne :P

Var på sykehuset igjen i går for det ble vist for lite celler de tok fra livmorstappen. Men tydligvis ville ikke legene å gjøre noe mer slikt nå men tok noen andre prøver istedet. Skal heller ta ny celleprøve 2 måneder etter fødsel.

Ellers har jeg bare ligger å dratt meg i sengen for så å kjenne alle bevegelsene den lille gjør om morgenen. Er en herlig følelse :)

 

Hvordan er det med dere, er det noe fint vær idag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...