Gå til innhold

Noen flere "nye" her inne som vil skravle, vi har jo ganske mange uker igjen ;)


*lille blomst*

Anbefalte innlegg

Bekymringen er avblåst for denne gang tror jeg! :) I dag våknet jeg til bevegelser i magen slik jeg pleier. Og det var også det før jeg la meg i går. Virker som babyen fortsatt snur seg en del i magen og ligger litt ulikt fra gang til gang. Håper resten av dagen blir som før, men er nok litt ekstra obs nå.

Koselig med bursdagsfeiring da! Det er som regel litt slitsomt med feiringer for det er så mye som må ordnes før og etter, men så er det så verdt det når man ser hvordan barna koser seg:)

 

Tror jammen jeg skal kjøpe en bok om hekling jeg også. Jeg har fra før av denne boka om strikking:

https://www.tanum.no/tanum/product/product-detail.action?id=9788205405530

 

Her er det en grundig strikkeskole bakerst med forklaring til ulike måter å strikke på.

 

Lurer på å kjøpe denne i samme serie om hekling:

 

https://www.tanum.no/tanum/product/product-detail.action?id=9788205367524

 

Sistnevnte så veldig fin ut, men det er jo best å kunne bla i den i bokhandelen før man kjøper da. Den heter bare Hekling. Gammel teknikk i ny design.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva gjør dere i dag da? Her er det endelig oppholdsvær etter det som føles som uker med regn, tåke og atter regn. Så jeg tenker jeg må prøve å utnytte dagen med å gjøre noe ute:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen.... ehhhh.... Formiddag....

Late dager for tiden, gubben har ferie så det blir sent i seng og sent opp... :-P Selv om det er myyyyye vi skulle ha gjort... hihi....

 

Her er det verken hekling(skjønner ikke hvordan man får det til :-P) og strikking som foregår(begrensa hvor mange skjerf man har bruk for :-P), men jeg broderer litt da... :-) Holder på med julekalender til det eldste tantebarnet mitt, 1 av 4 kalendre(inkl. min egen unge)...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow så flink du er Adelheid, det krever jo tålmodighet. Skal du ha ale ferdige til advent i år eller?

Ble sent opp her også, litt deilig innimellom, står tidlig nok opp ellers ;) Lillepia ble kjørt i barnehagen av pappaen i dag så da kunne jeg sove leenge :) Skal sies at nattesøvnen ikke er det den var så det er godt å føle seg ordentlig uthvilt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei,nei... Det klarer jeg ikke... :-D Har som må å bli ferdig med 2 stk i år(til de to eldste tantebarna på 4 og 1 år). Yngste tantebarnet ble født i mars og min lille blir født snart, så satser på å ha de klart til neste år... :-) (ligger bilde ute på bloggen min)

 

Kjekt når mannen tar seg av barnehagekjøringa da, godt å ha senga for seg selv å... :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

koselig å brodere også sikkert! :) Jeg syns hekling er så greit jeg, fordi det blir stort fort ;) hehe

 

Her er det også opphold (endelig) men ikke så veldig godt ute likevel... Har handlet og nå er jeg helt "ferdig". Ryddet opp etter bursdagen tidligere i dag, så jeg har jo utrettet litt... men nå er det virkelig beina opp og bare ligge rett ut! phu...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

har forresten gjort litt forberedelser i dag også, skrevet liste over ting som skal i fødebagen og da vi var på butikken fikk jeg handlet den første bleiepakka til babyen, ammeinnlegg og store bind ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Funnet fram en del ting som skal i den bagen i dag jeg å gitt... Meeen... Det er en ordentlig dørstokkmil å pakke alt nedi bagen egentlig, vet ikke helt hvorfor... Men klarer liksom ikke å gjøre den helt klar ennå... :-P

Det begynner å nærme seg nå da, så bør jo ha pakket den...

 

Har i det minste kokt smokker i dag da :-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har egentlig ikke gjort noe sånne forberedelser før i dag jeg. Har også tenkt å handle ny bag, men vil vente til lønna kommer (det er deilig å shoppe litt alene etter 3 uker ferie med lillemor! ser frem til det om en uke eller to!)

Noen som har tips til hvor man får tak i små toalett saker? type reise størrelse shampoo, balsam osv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi driver og pusser opp barnerommet, fjerner 50 år med tapet, det er ingen spøk!! Men når man tenker på at vi har gjort det samme i hele leiligheten så er jo dette bare småtteri....jeg sitter på en stol og har ansvar for den meteren jeg rekker, mannen tar resten:) Grei arbeidsfordeling...er bare fem uker til termin, men tror vi blir ferdige i god tid!

Når det kommer til bagen så er det mangel på motivasjon her...har kjøpt inn litt småting, men er veldig usikker på hva jeg egentlig skal ha med. Bor jo nærme sykehuset og far får uansett ikke sove der så han kan jo ta med det jeg evt trenger...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har egentlig ikke gjort noe sånne forberedelser før i dag jeg. Har også tenkt å handle ny bag, men vil vente til lønna kommer (det er deilig å shoppe litt alene etter 3 uker ferie med lillemor! ser frem til det om en uke eller to!) Noen som har tips til hvor man får tak i små toalett saker? type reise størrelse shampoo, balsam osv?

 

Kjøp pakke med småflasker på f.eks. H&M, Lindex, Cubus, eller andre slike butikker og fyll dei opp med dine favoritter. Trur også Bodyshop og reisebutikker har slike "pakker" med småflasker og krukker. Kjøpte for lenge sidan der det også fulgte med klistremerker både med og uten tekst - lett å vite kva ein har på dei ulike krukkene og flaskene. Alt sammen tar minimalt med plass og er genialt både til fødebagen og ferie/tur generelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holder på meg brodering og strikking selv. Men er lite med dette nå siden det er lite men penger. Men skal brodere et navnebilde med vekt og lengde som man kan ha på veggen og smekke i samme stil. Har også lyst å brodere et teppe i samme stil men trur ikke jeg vil bli ferdig til ungen har kommet siden det er bare 2 1/2 måneder igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Adelheid: Det passer jo bra å gjøre ferdig til de to største til denne adventstida. Ditt barn og det minste tantebarnet vil jo neppe ha så mye glede av det i år uansett:)

 

Ser dere har begynt å pakke fødebagen allerede, da fikk jeg litt sånn stressfølelse i meg. Burde jeg begynt med den mon tro.? Hadde ikke tenkt å pakke den før tidligst en måned før. Men det er jo fordi jeg ser for meg at jeg sikkert ikke får før rundt terminen.

Pakket ikke så allverdens mye sist og tror jeg bare brukte noe sykehus såpe i håret mitt når jeg dusjet. Eller egentlig så husker jeg ikke :P

Men tannkrem og bleier er vel lurt å ha. Samt litt klær til babyen og meg selv. Tror også jeg skal ha med purelansalven jeg allerede har kjøpt meg. Den var gull verd ved sist ammeoppstart.

Hva ellers pakker dere andre med? Sykehuset er bare ti minutter unna her jeg bor så det er jo ikke akkurat lange stykket for far å hente noe om jeg skulle ha glemt noe heller da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle vordende :) For en hyggelig tråd :-)

Hiver meg med jeg også, er 38+4 i dag og hittil har svangerskapet gått unna rimelig fort. Nå synes jeg dagene snegler seg avgårde :/ og energien er laber... heldigvis har mannen ferie så han får pusla litt hjemme og med meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elsa88: Ja de blir fort ganske dyr de strikke- og heklehobbyene. Hadde litt lyst å starte på et teppe med bestemorruter, men ser jo at såfremt jeg ikke bruker av restegarn blir det jo fort opp mot 500 kr i bare garn og det syns jeg er litt mye. Samtidig er det så mye penere når man får velge fargene man vil bruke slik at de passer sammen og til vogna. Jeg får se hva det blir til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er veldig dyrt med hekle, strikke og broderingshobbyene... Spesielt med tanke på at man må gjøre jobben selv... :-P

 

Vilde: pakker en bag for føde og en for barsel. Bagen for føden har jeg morgenkåpe, sandaler, toalettsaker, klesskift til meg og til babyen, dopapir... Fotoapparat + lader til mobil.

Barselbagen har et par ekstra klesskift til meg, til babyen, til mannen, div. ladere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vilde2012:

Ja det koster ja, teppet, bilde og smekken vil koste opp til 800kr. Så får ta litt om gangen. Heldigvis har jeg ei mor som er ivrig på strikkingen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håndarbeid som hobby koster en del penger, men så er det jammen en hobby som gir mye igjen - synes jeg da:)

 

Idag er jeg 33 uker og veslejenta har klart å holde seg inne ei ekstra uke! Men nå står hun i hodeleie, så det er kanskje bare snakk om timer eller dager før hun er ute....det har nemlig begynt å murre....Hadde håpet på ei uke til nå....litt for spennende dette her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi så spennende Celcius! Jeg drømte i natt at jeg hadde fått ei lita jente. Hun hadde sovet hele natten og jeg husker i drømmen hvor koselig det var å sitte å amme :o) Men det blir nok lenge til det er min tur tror jeg.

Hvordan går det med deg Celcius sånn ellers med tanke på at du er på sykehuset? Er formen grei, føler du deg klar? Så bra at det har gått en ekstra uke, tipper du er spent:)

 

Er enig i at håndarbeidshobbyene er verdt det, det blir så fine resultater og man får det ofte akkurat slik man selv vil ha det. Til sammenligning er det jo mye dyrere å ha foto som hobby. Men det er jo givende det og :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skulle selvfølgelig være et smilefjes etter historien om drømmen min ;) Er ikke helt inne på disse smilefjesene på forumet her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk :)

 

Fin drøm Vilde2012, håper du får babyen din i rett tid:)

 

Joda, formen er ikke så verst. Man blir litt trøtt av måtte være i ro hele dagen, men det er verdt det så lenge jenta holder seg på plass. Klar? Nei, igrunnen ikke....jeg trodde jeg skulle klare å passere uke 36 denne gangen, men tydeligvis ikke.

 

Får prøve å sove litt, så får vi se hva morgendagen bringer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke alt som går etter planen nei, men du er såpass langt på vei at dette ordner seg til det beste. Håper du får en god natts søvn :) Og lykke til i ventingen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig å høre fra deg celcius! :) Flott at du er kommet en uke lenger! heier på deg ;)

 

Enig med dere, håndarbeid koster! de små babyteppene jeg har heklet har kommet på ca 300, tenk om jeg skulle prøvd meg på ett helt sengeteppe! Jeg har kjøpt farger som passer sammen og handlet helt nytt til hvert teppe, men får vel lage ett av restegarn en gang også ;)

 

Jeg kjenner at jeg både er veldig klar og absolutt ikke klar for tiden ;) Har ikke fått sortert alt og ordnet ting enda siden jeg egentlig trenger ett ferdig barnerom til å sette alle tingene... men i går orket jeg ikke vente på tingene lenger, så jeg tømte tre esker med babytøy i de minste størreslene (små esker) har første vaska på nå :) Får bare fylle kommoden der den står i gangen, så får vordende far hjelpe med å flytte den når han har pusset opp ferdig. er han som ikke har noe hast!! jeg har lyst til å få oversikt og bli klar ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...