Gå til innhold

Noen flere "nye" her inne som vil skravle, vi har jo ganske mange uker igjen ;)


*lille blomst*

Anbefalte innlegg

Nå så er jeg i uke 28 og skulle ta glukosebelastning. Hadde tatt blodprøve og drukket sukkervannet. Etter 1 1/2 time venting så begynte jeg å bli veldig tung i hodet og sløv. Så fikk da lov til å legge meg nedpå. Siden jeg ble uvel så fant de ut at det var lurt at jeg fikk i meg mat. Så jeg må da ta den på nytt igjen på onsdagen.

Fikk vite etterpå at jeg skulle ha vært fastende når den ble gjort, som jeg da ikke hadde fått vite. Så egentlig satt jeg der tilsammen 2 timer, tatt 1 blodprøve, 2 blodsukkermålinger og 5 blodtrykkmålinger for ingen grunn.

Og nå må jeg drikke dette sukkervannet igjen :(

 

Måtte bare klage litt :(

Men ellers er formen bra, ingen plager men en liten kranglete rygg innimellom.

Eller så er det overskyet men det er varmt... Måtte skru opp varmepumpa i går for det var så kaldt.

 

Litt langt innlegg nå. Ups :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kom akkurat på at legen ikke har tatt ny blodgruppering på meg, er Rh-, noen andre som vet hvilken uke man egentlig skal gjøre dette?? Er 34 på vei nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosarose8: man skal ta ny blodprøve i uke 32 og 36 når man er Rh-neg. vertfall det de har gjort på meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, skal til legen i morgen så regner med at det går bra. Litt skummelt hvor mye man på passe på selv, men nå er det kanskje litt spesielt i og med at det har vært ferie osv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja man må passe på en del selv ja.

Men så vidt jeg har skjønt, så har det ikke så mye å si i første svangerskap. man må bare passe på at man får denne sprøyten innen 72 t etter fødsel. Det er visst veldig viktig med tanke på framtidlige sv.skap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vi bestilt vogn og litt utstyr:) Den kommer i september:)

 

Jeg sliter en del med bekkenet og har nå fått rosen på leggene.. Lurer på hva det neste blir nå;) Er ikke så lett å ta det helt med ro, kjøle ned bena og ha de høyt for tida..;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Elsa88: Den glukosebelastningen hørtes ikke ut som en særlig proff behandling. Du skal jo faste både før og under. Pass på at du får i deg nok væske og mat kvelden før du tar ny prøve :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trur de bare glemte at jeg måtte faste før. Siden jeg fikk mat under selve behandlinga så fikk jeg vite at jeg måtte ta ny likevel. For jeg hadde time kl 12 og de trudde da at jeg hadde gått 12 timer uten mat. Og siden jeg ble så plaget med tung hode, sløvhet og svimmelhet så valgte de å avbryte behandlingen. Men siden jeg fikk vite at man måtte være fastende før behandlingen å, så hadde jeg gått igjennom dette uten grunn i dag.

Så fikk ny time på onsdagen kl. 9 isteden. Blir artig når jeg skal på nattevakt på samme dag. Får legge meg etter behandlingen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må du bestille tid? Jeg bare kommer på legekontoret når de åpner om morningen. Da er jeg stort sett i gang før kl 09....time klokka 12, den var da vel drøy.

 

Du kan jo høre om du kan sove mens du venter. Vi skal jo uansett sitte helt i ro :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

de vil helst bestille tid for det, for det er så aktiv på legesentret nå at de klarer ikke bare å presse noen inn. Timen kl 12. var det jeg selv som valgte. Ville sove mest mulig siden jeg skal på nattevakt i natt.

Jeg klarer ikke å sove i en stol på venterommet. For alle rom som har seng er vanligvis i bruk hele tiden.

og så har jeg urolige bein slik at jeg klarer ikke å sitte rolig så lenge :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elsa88: Jeg krysser fingrer og tær for at de får tatt prøvene ordentlig på onsdag:)) Kjedelig å måtte styre så mye når man skal på jobb.. Ta med sovepose og liggeunderlag?;) hehe;)

Lykke til:))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff Elsa, det hørtes ikke så greit ut! Håper det går lettere på onsdag! :)

 

Så koselig å se så mange nye innlegg! :)

 

gleder meg til å føle alle sammen disse siste ukene!

 

Er nesten litt forundret over hvor fort sv.skapet har gått! tipper 30 uker på fredag og syns det er helt vilt! ;) hihi Er iallefall godt i gang med redebygging. fant en nydelig sparkebukse i str 50 i dag (de hadde kun den igjen på salg) kunne ikke dy meg! men tror virkelig jeg har nok i de minste str. nå! Håper jeg kan bruke det like lenge som med mini! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan vel komme innom å skravle litt jeg også...

Er uke 36 i dag og venter en liten gutt :-) Gleder meg masse til han kommer ut, men jeg synes faktisk tiden går alt for fort... Har egentlig en del ting å gjøre før han kommer ut altså...

 

Har gått på svangerskapspenger siden påske da jeg jobber stor stilling på natt, og synes tiden har gått veldig fort. Vært plaget med bekkenløsning, men etter trening hos fysio så har mye av dette gått tilbake, heldigvis :-)

 

Slitt litt med nattesøvnen de siste nettene pga. forkjølelse, måtte opp å drikke te i natt pga at jeg var stemmeløs og vondt i halsen... Og te hjelper ikke akkurat på dospringinga jeg har fra før for å si d slik... :-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når jeg tok glukosebelastning fikk jeg ikke gå noe sted eller sove? Man skal være våken og helt i ro sa de på sykehuset. Jeg hadde med meg datamaskin og så en film:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for det dere :) Ja håper det går bra i morgen, gruer meg til å drikke det sukkervannet igjen. Er glad i søtt men til og med det er ikke godt :(

Kunne gjerne ha hatt meg med noe å se på, men vis det skjer det samme som i går så klarer jeg ikke å følge med noen ting. Hadde med meg en bok men den forble i veska. Så vidt at jeg klarte å lese en artikkel i et gammelt ukeblad på legesentret på grunn av tung hode og sløvheten. Så krysser fingrene at jeg slipper det :)

 

Trur jeg skal sende mannen på butikken i dag slik at jeg kan spise meg god og mett før kl 12 i natt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleder meg til å FØLGE med dere mente jeg :) ser det ble litt rart i sist innlegg! :)

 

Koselig at du kommer og skravler Adelheid! :) hva skal du ordne fØr lille kommer da? :) Kan jo skje ganske fort nå! vanskelig de siste ukene egentlig, da må man egentlig være forberedt på at mini kommer når som helst, men også at det kan ta laaang tid om man går over... ikke lett å være vordende mor da ;)

 

I dag blir det en tur til byen for å hente materialene som det ikke ble tid til i går, krysser fingrene for at det blir opphold lenge nok! (har ordnet med en liten pressenning, men likevel, ikke morro å hente innematerialer når det er Øs pØs regn! )

 

Ønsker alle en flott dag! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi holder på å pusse opp huset, holdt på i noen år nå for å si det slik... :-P Er ferdige med bordkledningen på den siste veggen og ingen av de nye vinduene vi satt inn står på samme plass hvor de gamle vinduene sto... Så da sa jeg til mannen at vi må bli ferdige innendørs på soverommet før lillegutt kommer(ikke noe særlig å ligge med isolasjonen tett inntil seg på soverommet da), og da ble vi enige om å bli ferdige med på soverommet vårt, lillegutt sitt + stua i 2.etg.... Er straks ferdige med vårt nå da... :-)

+ At jeg føler vi må bli ferdig utendørs med diverse småting å... hihi...

Ikke lett det der nei gitt... :-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var jeg hjemme igjen fra kontroll. Tvilling 1 har lagt seg godt ned mot bekkenet med rompa, tvilling 2 ligger på tvers litt bak tvilling 1. Legen i dag mente visst at setefødsel ikke var noe problem. Hørtes ikke ut som keisersnitt var noe å tenke på engang. Må si jeg er skeptisk. Jeg vil jo helst føde vaginalt, men jeg er ikke trygg på tvillinger i sete. Pluss at jeg synes det er frustrerende at de ikke er enige. Sist kontroll sa legen (en svensk riktignok) at hvis tvilling 1 lå i sete ble det keisersnitt... Så skal bruke den neste uka i tenkeboksen. Hun virket forsåvidt veldig trygg og sikker hun legen i dag...og jeg følte meg mer trygg da jeg gikk enn da hun først sa at vaginal fødsel ikke var noe problem, men synes det er vanskelig. Vil jo ikke påføre barna mine noen økt risiko heller. Får vel bare få en skikkelig info neste gang og spørre alle mulige spørsmål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff så kjedelig med motsatte beskjeder all by myself! må innrømme at jeg er litt "redd" for seteleie selv, siden lilleknert fremdeles ligger med rumpa ned.. har visst god tid til å snu seg enda, men gyn jeg var på ul hos forrige uke virket ikke optimistisk... Skal sjekke tilstanden igjen i uke 35 og håper hun har snudd seg! Enig med deg, skeptisk til fødsel i sete... spesielt med to forstår jeg deg godt!

 

oj, skjønner at dere har en del jobb enda Adelheid! dere får nesten bare prioritere det viktigste og blåse i resten ;) så slipper dere bli stressa av alt dere ikke rekker ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her ligger veslejenta også i seteleie. Veldig uvant, for begge de forrige svangerskapene, la guttene seg i hodeleie før uke 30.

 

Skal på kontroll på torsdag, og er litt spent :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her la førstemann seg også i hodeleie forholdsvis tidlig, og jeg tenkte ikke tanken på at disse ikke skulle gjøre det (ja, så naiv kan man være) Tvilling 1 er jo liten (den ligger ca på 2,2-2,3kg nå, og vil vel kanskje være nærmere 2,7-2,8 ved fødsel. Kommer jo an på når jeg føder såklart...

Tvilling 2 er helt på snittet så den vil vel kanskje bli rundt 3 kg eller litt over. Og hodemålet vil jo være mindre enn ved min første (37 cm) Jeg vil bare få alle fakta på bordet og god informasjon så jeg kan ta et valg jeg kan stå for. Håper deres snur seg Celcius og lille blomst, Det er minst styr det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper jeg også! :) Mini var ikke så stor hun da, 34 rundt hodet, og ca 3200g, 51 lang. Tynn lita dame :) På ul nå så ligger det vel ann til å få noe lignende tror jeg. blir spennende på ul i uke 35! :)

 

Hadde nok "problemer" med fødselen til at det blir samtale om evn keisersnitt hvis hun ikke snur seg, men jeg håper virkelig ikke det blir aktuelt! SNU! snu! SNU! xxx ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her la førstemann seg også i hodeleie forholdsvis tidlig, og jeg tenkte ikke tanken på at disse ikke skulle gjøre det (ja, så naiv kan man være) Tvilling 1 er jo liten (den ligger ca på 2,2-2,3kg nå, og vil vel kanskje være nærmere 2,7-2,8 ved fødsel. Kommer jo an på når jeg føder såklart...

Tvilling 2 er helt på snittet så den vil vel

kanskje bli rundt 3 kg eller litt over. Og hodemålet vil jo være mindre enn

ved min første (37 cm) Jeg vil bare få alle fakta på bordet og god

informasjon så jeg kan ta et valg jeg kan stå for. Håper deres snur seg

Celcius og lille blomst, Det er minst styr det :)

 

 

 

 

Jeg fikk tvillinger (de blir faktisk 15 år i sommer) hvor tvilling 2 kom i sete.

Legene tenkte vel egentlig å snu henne etter at tvillingbror kom ut, noe som ikke lot seg gjøre. Tvillinggutten (nr1) var 3 kg å kun 32 rundt hodet men jenta var 3500g og 35 rundt hodet. Hele fødselen varte i 4 timer. Smertene var ikke større enn ved mine øvrige fødsler, men opplevde at alle sto i beredskap i tilfelle krise og hastekeisersnitt. Lykke til med tvillingfødsel og dobbel glede i etterkant <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, for det. Jeg skal bruke uka til å tenke. Jeg var i utgangspunktet ikke så innmari redd for setefødsel heller, men "alle" jeg snakker med blir helt fra seg og sier at jeg ikke må finne på å gjøre det, at jeg må kreve keisersnitt osv. Men vi får se :) De er jo ikke leger eller jordmødre. Og en tvillingfødsel er jo i utgangspunktet veldig godt overvåket. Ultralyd og registrering av begge fostre hele veien gir jo tid til å ta grep hvis en eller begge viser tegn til å ikke ha det greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...