Gå til innhold

Noen flere "nye" her inne som vil skravle, vi har jo ganske mange uker igjen ;)


*lille blomst*

Anbefalte innlegg

Vilde 2012: Jeg skjønte innlegget ditt som om du hadde igjen fire uker. Og med 1 kg vektoppgang per uke så hadde du jo allikevel bare kommet til 12 kg. Men da har jeg ikke fulgt helt med på hvor langt du er på vei :) Her forsøkes det også på litt baking. Pluss innkjøp av middagsmat som holder seg i fryseren. Tenker det er godt å ikke måtte ut på butikken den aller første tiden.

Endret av all by myself
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vilde2012: skal ta 4-6 uker å få svar på søknaden i følge forvaltningsloven... Men til meg tok det vel nærmere 8 uker, ringte å etterlyste den forrige uke... Fikk forresten avslag jeg, fordi arb.giver ikke hadde sendt inn inntekta mi...

 

Har vurdert å bake jeg også, men det har blitt bare med tanken.. Vurderer å kjøpe inn masse is i stedet, lett å servere :-P

 

Har hatt en dag med en del nedpress(iallefall tror jeg det er det), kynnere, menssmerter og at magen har blitt hard i overkant... Vært tussig til tider, men lever nok over... :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant ut hva alle de symptomene betydde ja... Ikke lenge etter at jeg skrev innlegget så gikk vannet... :-P

Har vært inn til kontroll på sykehuset nå og går nå hjemme å venter på at ting tar seg opp...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ojda! var det jeg hadde en følelse av, at vi snart fikk en baby eller to her i skravletråden! :) Masse lykke til Adelheid! :)

 

Lilleluli; jeg kan ikke skryte av god form egentlig, men jeg har ikke jobbet på lang tid, så det jeg har av krefter nå kan brukes på rydding og håndarbeid ;) Klarer ikke jobbe pga mangledne tilrettelegging og vanvittige kynnere når jeg går (går mye på jobb) i tillegg blir jeg helt utslitt av flere aktive dager på rad. da ligger jeg som syk i noen dager omtrent ;) Merker stor forskjell til for bare noen uker siden, magen er blitt større og alt kjennes litt tyngre nå...

 

I dag skal jeg til legen, håper å få litt svar iforholdtil "hva om babyen fremdeles ligger i sete når fødselen setter i gang" og få henvisning til samtale med JM på sykehuset. Håper å få ordnet litt iallefall :)

 

Ha en fin dag alle sammen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så heldig å være i kjempe form, men skal ikke så mye aktivitet før jeg allikevel må sette meg ned. Har ikke jobbet på over to måneder så ligger jo mye der, for alltid hvilt meg i løpet av dagen. Men nå er det bare to dager til termin så spennende. Skal til legen i dag så håper han kanskje setter meg opp til en overtidskontroll i begynnelsen av neste uke. Tvil tvil :-) ha en god dag alle sammen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Formen min varierer og. Men jeg har enda ferie, og bor i skogkanten, så skogsrud er et lavterskeltilbud ;)

(som jeg sikkert skulle brukt mer :))

 

 

 

Lykke til med fødsel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn er det for meg også. Har ferie frem til permisjon så dermed kan jeg bruke energien annerledes enn om jeg hadde jobbet. Jeg hadde garantert vært plaget med bekkenet og hatt kynnere dersom jeg hadde jobbet nå.

 

Spennende Adelheid, regner med det kanskje har skjedd noe mer nå og at du er på sykehuset, lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det forresten noen her som vet om det går automatisk med den permisjonen man "mister" når man føder før termin? Sist fødte jeg 11 dager over termin så var ikke noe spørsmål. Denne gangen har jeg keisersnitt 15 dager før (termin 28. keisersnitt 13.) Vil NAV og arb.plassen min da bare trekke fra slik at jeg begynner på jobb igjen 15 dager før eller må jeg si fra noe mer?? Sikkert dumt spørsmål, men.

 

Hei du, jeg minns å huske at de som føder før termin "taper" permisjonsdager, men dette burde det stå noe om inne på Nav sine sider, hvis ikke vet garantert de på personalavdelingen på jobben din det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg lest diverse tråder om barselkake. Flere som baker og fryser til barsel besøk. Så da hadde jeg en god unnskyldning for å bake og spise litt, hehe. Opp 15 så burde kanskje ikke, men har termin om 3 dager så koser meg masse fram til gullet kommer :-)

 

Barselkake??? Trodde det var en regel at dem som kom på barselbesøk måtte ha med seg kake, for man skal ikke bry mamma`n etter fødsel. Mulig dette er noe nytt noe, men til førstemann fikk jeg besøk som hadde med seg både kake og flagg for å feire :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God dag :)

 

Jeg fødte 14 dager før termin sist og da mistet jeg de 14 dagene ! Tror det fortatt er slik.....

 

Jeg ser folk har skrevet masse om hva de spiser og det virker som de aller fleste har sunne vaner! Etter jeg startet i permisjon så har søtsuget tatt over og jeg sliter som bare det med å stoppe å spise....Regner vel med at jeg egentlig ikke er sulten, men bare er kjedesulten! Så det blir mye bær, epler og fersk ananas på meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, er vist både og det. Fikk ingenting spisende sist , og orket ikke tilby noe heller så tenkte vår greit med noe. Men en fin mulighet for meg å spist litt;-) Og har da noe å henge fingrene i mens jeg venter :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant ut hva alle de symptomene betydde ja... Ikke lenge etter at jeg skrev innlegget så gikk vannet... :-P Har vært inn til kontroll på sykehuset nå og går nå hjemme å venter på at ting tar seg opp...

 

åh så spennende Adelheid! Masse lykke til med fødsel, snart er lille mirakelet i armene dine:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Etter at jeg gikk over i tredje trimester, har sultbehovet økt veldig...men det er ikke alt som frister. Jeg prøver å variere, men brødskive med nugatti stiller søtbehovet mitt om dagen....:)

 

Før det, ville jeg egentlig kun ha cæsarsalat.

 

Har en liten 1åring her som har hentet favorittbamsen sin og legger seg oppå den med sutten i munnen, viser tydelig at han er trøtt igjen :) Så søt vettu, rart han skal begynne i barnehagen til uka...blir spennende å se hvordan det går!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God dag :) Jeg fødte 14 dager før termin sist og da mistet jeg de 14 dagene !

 

Ja, jeg vet at jeg mister dem, men jeg lurer på om det da går automatisk at jeg starter opp igjen femten dager før på jobb eller at jeg må si fra. For jeg har jo fått vedtak fra jobb og NAV om når permisjonen min slutter. Kan hende jeg skrev litt uklart.

Men uansett....jeg skal jo innom jobb før september neste år så da er det bare å spørre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det går automatisk, men mener å huske at jeg ringte for å få bekrefte den nye datoen for permisjonslutt! Greit å ha ting avklart så slipper man å lure :)

 

(jeg ringte da til NAV, arbeidsgiver hadde ikke peilig )

Endret av Sabrinalill
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I natt drømte jeg at jeg kom på en ekstra ultralydundersøkelse hvor jordmora mi røpet seg kun til meg at jeg ventet ei lita jente....det var veldig sprøtt, men husker at jeg selv så tydelig en liten jentetiss på skjermen. Utrolig hva man drømmer altså. Var forferdelig å ikke kunne si noe til noen, og ikke minst til mannen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, rart med sånne drømmer spirevipp! vet dere kjønn eller er det en overraskelse? :)

spennende med største som skal i bhg da! :)

 

Her har barnehagelevering og henting vært litt rart de siste to dagene, i går var det full hysteri og tåreflom da vi hentet (trøtt) og i dag tidlig ville hun ikke jeg skulle reise (ny tåreflom). Rare er at det ikke pleier å være sånn. tydelig ikke helt tipp topp i barnehagen enda etter ferien, flere som ikke er kommet tilbake og de har gjort omrokeringer (og har enda ferieavvikling) blandt personalet... Blir godt når ting kommer på plass igjen! :)

 

Jeg ble henvist til fødepol. iallefall, skal få snakke med JM på sykehuset og har god oppfølging av lege + ny ul om 3 uker. fremdeles seteleie og virker desverre godt planta, så krysser fingrene for snuing snart! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo damer!

 

Fikk jammen reise hjem igjen i går! :D Det var veldig overraskende, men deilig også. Da får noen dager hjemme til å bare kose oss før mannen og guttungen begynner på jobb/ i barnehage.

 

Lykke til med fødsel Adelheid!!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fremdeles ikke noe nytt her... Vært på kontroll i formiddag, men ikke kommet langt nok ennå...

Sinnsykt kvalm og har kastet opp 2 ganger i dag... Fått modningsakupunktur + akupunktur for kvalmen. Er hjemme igjen, skal hvile og kanskje spise litt hvis jeg klarer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

huff så kjedelig! Håper ting setter fortgang snart! :)

 

Så herlig at du fikk reise hjem celcius! har det blitt nok fostervann og "lukket" seg igjen av det lange sengeleiet eller? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frustrert her i dag!! Var til vikarlege i dag, da jeg har "mauringer" i hele kroppen og kraftig nedpress. Umulig og sove! Må være i bevegelse hele tiden for å ikke få små-kramper i musklene. Legen målte også fundusmålet til å ha godt mye ned?! Resultat: 10 % sykemelding ut uka, da svangerskap ikke er noen sykdom og blodtrrykket var fint! Lite beroligende

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lilleblomst: Det er godt med fostervann, så godt at veslejenta har snudd seg tilbake til seteleie igjen. 3 dager stod hun i hodeleie, og "alle" sa hun låg så dypt, at hun neppe snudde seg igjen...hah!!!

 

Det blir spennende å se om hun har tenkt å snu igjen...jeg var veldig glad for å slippe keisersnitt, men nå må vi vel vurdere det igjen.

 

Vet ikke om sengeleie har hjulpet, men er glad det har stoppet opp :)

 

Mammaigjen: Hva slags sykemelding er det??? Når tid du har du termin?

Endret av Celcius73
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja si det?! Hjelper ingenting. Hvordan skal jeg kunne veilede fosterfamilier med traumatiserte barn med kramper? Jeg har ikke termin før 27.09, men har født i uke 34 og 36 de siste gangene og håper jo å unngå det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff da, ikke greit med sånne vikarleger og så dårlig sykemelding Mammaigjen!

 

Kjedelig at hun har snudd seg til seteleie igjen da! her er det ei som ligger godt i seteleie her også, så det er kjedelig... håper i det lengste at hun skal snu seg! krysser iallefall fingrene for det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...