Gå til innhold

Noen flere "nye" her inne som vil skravle, vi har jo ganske mange uker igjen ;)


*lille blomst*

Anbefalte innlegg

Lille blomst: Hva kostet det for sengekanten du har sett på? Jeg har så lyst på en slik stor og kraftig en, men synes de er så dyre. Har kikket på en som kostet rundt 500,-, men synes det er så dyrt. Men det er kansje det man må ut for en kraftigere variant.

 

Forøvrig kjøpte jeg inn smokk og ammeinnlegg og har tenkt til å begynne å tenke på å planlegge å kanskje pakke sykehusbagen, snart.. ;) tenker jo enda at det er så lenge til, men det vet man jo aldri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har skrevet liste til baggen og begynt å ordne med en del småting som er greit å ha i den og i hus jeg også ;) Morro med redebygging da ;)

 

Den sengekanten koster 799 tror jeg, syns også det er utrolig dyrt, men tror faktisk det er verdt det. kjøpte noe av den billigere tynne typen forrige gang og var missfornøyd etter første vask! kastet den da mini var ferdig med å ha sengekant! Nå har ikke jeg trengt å kjøpe så mye annet denne gangen da, meste av klær, vogn, seng dyner osv hadde jeg i hus, eneste store(dyre) jeg har kjøpt er vegghengt stellebord og lekegrind :)

 

Jeg liker også å farte rundt når gubben jobber i helgene! :) denne helgen har han for en gangs skyld fri, så det er litt deilig det også ;) barnebursdag i morgen og ellers ingen planer de neste dagene... håper vi kan være litt ute i sol for en gangs skyld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom en snartur... :-)

Akkurat kommet hjem fra sykehuset med lillegutt <3

Fødselen startet som sagt med vannavgang på mandagskveld. Var inn på sykehuset en tur for sjekk, men ble sendt hjem igjen og beskjed om å komme tilbake på tirsdags formiddag.

Kastet opp før vi dro på tirsdagen + når vi var inne på undersøkelsesrommet. Fikk modningsakupunktur og akupunktur mot kvalme. Også ble jeg sendt hjem igjen, med beskjed om å ringe hvis riene tok seg opp.

Dro inn på sykehuset igjen i 19-20 tiden på kvelden, ble lagt først på barsel da det var fullt på føden. Hadde 4 cm åpning som etter hvert ble 5 cm.

Flyttet over på føden ved midnatt. Hadde fremdeles 5 cm åpning kl 3, da koblet jordmora meg opp på drypp. 2 timer senere lå gutten på magen min <3

 

Skal oppdatere bloggen etter hvert, må bare finne litt rutiner her hjemme først... :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig å shoppe da Grynet! :) har gjort litt av det i det siste jeg også!! :)

 

Har også falt skikkelig for bedside crib! men er vel kommet frem til at jeg nok ikke trenger det... får plass til sprinkelseng og ammestol på vårt rom, og fikk uansett ikke til å amme liggende forrige gang... så er vel nesten ikke noen vits i å satse på liggende amming denne gangen heller? stolen ble veldig godt brukt og var super for oss, så er vel viktiger med den tror jeg :)

 

Sengekant er vel det eneste jeg virkelig mangler, jeg har falt skikkelig for en som de har på barn og utstyr (bare hos den ene butikken i området da) Nå husker jeg ikke navnet, men den er iallefall ganske stor, står av seg selv helt uten knyting og har avtagbart trekk som kan vaskes uten madrassen inni :) den skal jeg kjøpe når lønninga kommer :)

Hva slags stol har du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

all by my self: masse lykke til blir spennende :)

spirrevipp: hørtes stilig ut med egenlaget bedcrib. fin oppfinnelse. Jeg vet ikke om jeg får amme (brystredusert) så kjøper ikke noe slikt nå..

Idag har jeg kjøpt babygave til en venn og en liten søt body og lue til frøkna i magen :)

skal også få rydde litt i helga, både ute i boden og på babyrommet. også strikker jeg på vognteppe men ser jeg går lens for garn nå straks..

Jeg var innom en strikkebutikk idag for å kjøpe mønster til hentesett, mor skal strikke for meg. "Nei-de solgte ikke mønster uten garn-" jamen det var jo ikke noen god service sier jeg og kjenner jeg blir LEI MEG hehe... ble sur å ville gå da hun sier hun kan gjøre det likevel. Måtte rett å slett kjøpe meg en deilig iskaffe for å roe ned hormonhjernen haha :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Grynet:

Har syntes at dyna fra IKEA var helt grei, den er ganske tynn da. Så dersom dere har det veldig kaldt på vinteren kan det være greit med en ekstra vinterdyne. Vi har brukt dyna samt et pledd for lillepia har lagt med pyjamas og har ikke syntes det har vært kaldt.

Husker ikke størrelsen på dyna, den er vel kanskje rundt 1,20 i lengda. Jeg sydde et ekstra trekk til den for en stund tilbake så det er det målet som sitter i hodet, men kan være jeg husker feil.Den er hvertfall større enn begge babydynene vi har.

 

Jeg venter enda på å få barnevogna tilsendt fra vognimport.no. Fikk en mail fra de hvor det sto at forsendelsen var forsinket grunnet kraftig uvær og at leveransen var blitt stoppet i tollen. Men i midten av august skulle den komme til Norge, så tar det vel en ukes tid før vi har den her hos oss. Gleder meg! Har fått bagdelen, men venter altså på sportsvogna og noe tilbehør. Har jo ikke termin før i slutten av september, så jeg håper og tror at det ikke er noen fare for at jeg får den for sent.

 

I dag fikk jeg en kjempeflott pakke fra bokklubben jeg nettopp har meldt meg inn i. Det var utrolig mye fine ting, jeg er så fornøyd! Blandt annet en stavmikser på 600 watt fra phillips og fiskars hageredskaper og noe fra eva solo og rosendahl, samt bøker. Og det beste er jo at det er gratis:D

 

Skulle gjerne hatt bedside crib. Men får meg ikke til å prioritere det når vi allerede har sprinkelseng. Hadde vi funnet en brukt, så kanskje, men jeg vet ikke helt hva mannen hadde sagt til det ;)

 

Har begynt så smått å tenke at det nærmer seg, kjenner meg mye mer spent og forventningsfull denne gangen, gleder meg sånn til å møte lille nurket i magen. Slik opplevde jeg ikke det med første, sikkert fordi alt var så nytt og det var vanskelig å se for seg at det faktisk lå en baby i magen min.

 

Helga ellers blir vel bestående av en del familiebesøk. Er alene med snuppa fordi mannen skal jobbe mye i helga, så da liker vi å farte litt å besøke besteforeldre og være ute. Håper på fint vær slik det har vært hele uka, men det ser litt grått ut nå.

Ang bedside crib: jeg har kjøpt en slik brukt. Den har flere fordeler den! En vanlig sprinkelseng kan bli for stor og skummel for den nyfødte som er vant til å ligge trangt og godt inntullet/beskyttet i magen. Bedside crib vil gi følelsen av samsoving med mamma og pappa fordi den på en måte er en del av voksensenga. Om du ikke får til å amme liggende, så er det mye mer behagelig for deg allikevel med en slik for du slipper og stå opp for å hente baby for å amme. Du kan da bare sette deg opp i din egen seng i halvsøvne og amme sittende med god pute i ryggen ;) Sprinkelsenga kan jo absolutt brukes senere også når baby er litt større og ikke trenger mat på natta. Bare et tips altså :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags stol har du?

 

Hei :) kjøpte vel en vanlig "recliner" eller hva det heter, "skinn"lenestol med pall. lett å rengjøre og god å sitte i :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med babyen Adelheid! :)

 

Vel overstått barnebursdag... Deilig å være ferdige med det for ett års tid ;)

 

Lagde kaker i dag tildig/formiddag, men det har for en gangs skyld vært varmt og deilig sol, så gjett hvor mye kake som var igjen! nesten ingen barn eller voksne som orket! jaja, får lære til neste gang, da gidder vi ikke lage så mye ut av det ;) hihi (joda, det gjør vi nok likevel)

 

Håper alle har en fin dag, nå tar jeg en tur ut i sola :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

all by my self: masse lykke til blir spennende :)

spirrevipp: hørtes stilig ut med egenlaget bedcrib. fin oppfinnelse. Jeg vet ikke om jeg får amme (brystredusert) så kjøper ikke noe slikt nå..

Idag har jeg kjøpt babygave til en venn og en liten søt body og lue til frøkna i magen :)

skal også få rydde litt i helga, både ute i boden og på babyrommet. også strikker jeg på vognteppe men ser jeg går lens for garn nå straks..

Jeg var innom en strikkebutikk idag for å kjøpe mønster til hentesett, mor skal strikke for meg. "Nei-de solgte ikke mønster uten garn-" jamen det var jo ikke noen god service sier jeg og kjenner jeg blir LEI MEG hehe... ble sur å ville gå da hun sier hun kan gjøre det likevel. Måtte rett å slett kjøpe meg en deilig iskaffe for å roe ned hormonhjernen haha :)

 

Hei :)

 

Har du sett om det er noe du liker på garnstudio.no?

Masse gratis oppskrifter, beregnet på drops-garn. (med en garnoversikt kan en jo finne tilsvarende garntype også. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drammensjente: Ja det er sant, fikk enda mer lyst på det nå. men går det ikke an å heve de fleste sprinkelsengene såpass at de når opp til vår rammemadrass og så ta ned den ene siden av sprinkelsenga? Vi har en sånn heve/senkefunksjon på den ene siden, men har ikke testet det ut i forhold til vår seng.

Er imidlertid enig i at sprinkelsenga er vel stor for en liten nyfødt baby. Har "fått lov" å ha senga for meg selv i starten med nyfødt baby sist og lagde da en improvisert seng med ammeputa som ramme. Lillepia lå da omtrent midt i senga vår, mens mannen lå på gjesterommet ;) Vi syntes begge dette fungerte ganske greit, får se hvordan det blir denne gangen.

 

Aquagrownup: Syntes det hørtes dårlig ut at du ikke fikk kjøpe mønster uten å måtte kjøpe garn, da er dem vrange synes jeg. Bra du fikk kjøpt likevel. Selv har jeg noen bøker med enkle oppskrifter samt at jeg synes den nettsiden til dropsgarnet har utrolig mange fine oppskrifter. (men de har jeg ikke prøvd meg på).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God søndag jenter :)

Hvordan har dere det i dag?

 

På meg blir det barnedåp i dag! Svigerforeldre skal passe guttungen, så ser frem til å slappe av som gjest, spise mat og "trøkke" i meg kake!

Har samlet opp masse søtsug denne uka og idag, skal det spises :)

 

Ha en flott dag og så håper jeg sola titter frem bak tåka etterhvert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

god søndag snupper! :)

 

Her kom nettopp sola gjennom skydekket! straks ut og jobbe litt i hagen :)

 

Har allerede ryddet kjøkkenet og satt på søndagsmiddagen, så nå kan jeg gjøre ting jeg liker isteden ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her har vi vært i fjærekanten i hele formiddag sammen med besteforeldrene til lillepia. Hun har letet ivrig etter krabber og fisker, og blitt lovet at vi neste gang skal dra på båttur når hun kommer. Nå er det soving på gang. Lurer på å legge meg litt nedpå jeg også, godt å ha muligheten :)

 

ha en fortsatt fin helg dere:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann :)

 

Sov til 10, rolig formiddag, skal spise lunsj og så stikke ut og plukke litt blåbær. Det ligger sikkert noen kantareller på lur der ute og :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det strålende sol i dag. Levert lillegutt til pappa`n hans og nå sitter jeg på verandaen og nyter den siste dagen alene. Fikk en skikkelig trist følelse da jeg dro fra lillegutten min, siste gang som enebarn. Mye rart man skal tenke på gitt. Det er jo ikke lenge til jeg ser han igjen, de kommer jo og besøker meg på sykehuset...men kjenner litt på tristheten likevel jeg. Resten av dagen skal brukes til litt pusling i huset, spise litt is og en skikkelig ordentlig middag siden jeg ikke får spise i morgen før jeg drar. :) Det er helt merkelig å vite at i morgen på denne tiden er jeg trebarnsmor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God ettermiddag:)

Her er det sofatjeneste i dag;)

Etter en gaanske så søvnløs natt (sov vel 3 timer tilsammen før kl 4, var våken frem til litt over 07.. Sovet 10minutter så begynte en eller annen idiot!!!nabo å hamre før 0730 på en søndagsmorgen??:(

Nesten så jeg vurderte å stå opp, hoppe ut på gata og skrike høyt;)... Makan:(

Samboeren stod heldigvis da opp med dyret, så jeg kunne sove noen timer sammenhengende...;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, lillelulli :) snakker til stadighet med nurket i magen og stryker på henne etc :) og synge gjør jeg så mye av med kommende storesøster at jeg tenker det er å slå to fluer i en smekk :)

 

Har hatt et par hektiske dager med fest og slik her hjemme og har til tider hatt vonde kynnere :( men er greit nå her jeg ligger på sofaen, så hvis ikke jeg har dem i morgen også så roer jeg meg med at de nok ikke har noen effekt på livmorhalsen... Er 30+4,så i tidligste laget med modning nå. Har jo utrolige mengder med kynnere uansett,men de er vanligvis bare ubehagelige og ikke vonde...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til i morgen All by myself! kos deg i kveld!! :)

 

Huff, håper du har fått slappet av litt og kost deg i dag bittelura!

 

Lilleluli, jeg snakker ikke så ofte til magen, det hender kanskje... men synger for mini nesten hver kveld og tenker da at minimini i magen også får med seg dette ;)

 

Her har vi hatt nydelig vær i dag og virkelig fått nytt dagen ute :) Endelig fått litt orden på noen av hageprosjektene våre :)

 

Har mye kynnere jeg også HeidiL, ikke noe særlig godt, men til å leve med. Det hender jeg virkelig blir stoppet av en kynner, har tilogmed ligget i smerter noen få ganger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:) er mye alene for tiden å jeg får liksom ikke til å snakke til minime i magen..:/..når dere nevner kynnere hva vil dere karaktisere som vonde?..alle de jeg har og det er ikke lite heller kniper til nede i magen som stikkende smerter..grøss

 

all by myself: du er såå heldig som er i mål:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

idag har det vært nydelig varmt vær :) har bare slappet av .

sovet lenge og til og med hatt en hvil i ettermiddag :)

Jeg er så ufattelig trøtt for tida! og matlysten er ikke på topp.. er 28+3.. Noen flere?

nå forstår jeg hva andre har snakket om når de har sagt de er trøtte å slitne.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg har kynnere så blir hele magen hard, med hardt press på nederste del... noen ganger er de så kraftige at jeg må stoppe helt opp, hvis de kommer mens jeg står bøyd så sliter jeg med å rette meg opp igjen... hatt noen som har vært så harde og lange at tårene har stått i øynene på meg. Heldigvis er det mildt og fint noen ganger også, så da priser jeg meg lykkelig at det var en liten kynner ;)

 

Stryker mye på magen forresten, og sender gode tanker, men lite direkte prat... føler meg litt tullete da ;)

 

trøtt og dårlig matlyst til tider jeg også AquaGrownup. har det bedre nå, men slet veldig med det de første 4-5mnd! merker desverre at småkvalmen er på vei igjen, og matlysten går i bølger...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble iallefall det forrige sv.skap. Kvalm de første 4 og nesten de 3 siste også... nøt veldig de gode månedene imellom ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...