Gå til innhold

Noen flere "nye" her inne som vil skravle, vi har jo ganske mange uker igjen ;)


*lille blomst*

Anbefalte innlegg

Henger meg på jeg også. Er 34 uker idag... Nærmer seg og er litt på hæla pga innflytting i nytt hus etc.... Håper bare vi blir ferdig i tide før babyen kommer :-) Er vår første, gleder oss veldig - skal bli kjekt med en liten en nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Velkommen Smiley :)

 

Håper ikke symptomene blir værre iallefal Aqua! Krysser fingrene for deg! :)

 

Mgel, godt du blir passa på! Skal til ny ul jeg også, sjekke leiet og fostervann (hadde lite forrige gang)...

 

Vi har kost oss på stranda i dag vi :) deilig! Godt å komme hjem også da ;)

 

Er det mange som følger tråden på mobil? tenkte kanskje det var lurt med ny tråd snart, denne er blitt ganske lang ;) Rop ut, så kan jeg godt starte en ny. evn andre kan selvfølgelig også gjøre det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lang dag idag.. Men har helg fra imorgen av så skal ikke klage egentlig.. Har begynt på "prosjekt oppussing av gamle møbler" og det har nå egentlig tatt hele kvelden.. Fikk gått en tur på IKEA og kjøpt en god Kommode til barnerommet, så den har gubben kost seg med å skru sammen....;-) Hvor i verden er folk fra her da forresten? Selv er jeg fra Bergen ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morro å få møbler og ting på plass til babyen kommer da :)

Holder på med sånt vi også, men det siste som står igjen er jeg desverre litt avhengig av hjelp fra gubben til å få til... så håper vi får gjort det snart! :)

 

Jeg bor i nærheten av Grenland i Telemark :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grenland, ja.. Har en venninne fra studietiden som er fra Langesund :-) Idag så blir det å pakke ut litt kartonger med barneklær som er fra min tid som liten. Min mor har jo spart på alt så blir spennende å se hva som er brukendes etter så lang tid. Er nok mest jenteklær men satser på å finne noe nøytralt også - vi vet jo ikke hva vi får så må jo se det an litt.. Får håpe gubben trør til litt for deg også da, skulle jo bare mangle ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

blodtrykk var fint igjen idag heldigvis. litt protein i urin bare.. :) ny kontroll om en uke igjen. Ha en fin dag damer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fint at det har gått seg til litt igjen aquagrownup, håper det ikke blir noe mer av det!

Moro å handle møbler, jeg har fornyet hele stuen med nye skap, kommoder, stoler, bord, trepersienner og sofaer i sommer, og det er så deilig :)

Været er fortsatt veldig fint her, og det er så mye jeg har lyst til å finne på, og mye jeg føler jeg både burde og skulle ha gjort. Men har fått streng beskjed fra samboer om å ligge rett ut pga de forferdelige kveldene med svært vonde kynnere. Får se om det hjelper noe da, å ligge her.....jeg slapper jo ikke egentlig av her heller, fordi jeg har jo en svært aktiv toåring i huset, og jeg tenker jo på alt som bare må gjøres...også tenker jeg på om lille tulla har det bra i magen, legen sa at hun var veldig sulten i går, og da begynner jo selvfølgelig morshjertet å blø!!!

Har også noen tenåringer i huset, som oppfører seg som tenåringer..."say no more" ;) Men jeg kunne faktisk ikke klart meg uten de igjennom dette svangerskapet, de har vært til uvurderlig hjelp, det skal de ha!!! :)

Så må jeg få sagt at jeg er ufattelig glad i og takknemlig for familien min :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint at det har gått seg til litt igjen aquagrownup, håper det ikke blir noe mer av det! Moro å handle møbler, jeg har fornyet hele stuen med nye skap, kommoder, stoler, bord, trepersienner og sofaer i sommer, og det er så deilig :) Været er fortsatt veldig fint her, og det er så mye jeg har lyst til å finne på, og mye jeg føler jeg både burde og skulle ha gjort. Men har fått streng beskjed fra samboer om å ligge rett ut pga de forferdelige kveldene med svært vonde kynnere. Får se om det hjelper noe da, å ligge her.....jeg slapper jo ikke egentlig av her heller, fordi jeg har jo en svært aktiv toåring i huset, og jeg tenker jo på alt som bare må gjøres...også tenker jeg på om lille tulla har det bra i magen, legen sa at hun var veldig sulten i går, og da begynner jo selvfølgelig morshjertet å blø!!! Har også noen tenåringer i huset, som oppfører seg som tenåringer..."say no more" ;) Men jeg kunne faktisk ikke klart meg uten de igjennom dette svangerskapet, de har vært til uvurderlig hjelp, det skal de ha!!! :) Så må jeg få sagt at jeg er ufattelig glad i og takknemlig for familien min :)

...at hun er sulten?? stakkar liten hehe :) syns han skulle latt vær å si det da.. :) lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint at det har gått seg til litt igjen aquagrownup, håper det ikke blir noe mer av det! Moro å handle møbler, jeg har fornyet hele stuen med nye skap, kommoder, stoler, bord, trepersienner og sofaer i sommer, og det er så deilig :) Været er fortsatt veldig fint her, og det er så mye jeg har lyst til å finne på, og mye jeg føler jeg både burde og skulle ha gjort. Men har fått streng beskjed fra samboer om å ligge rett ut pga de forferdelige kveldene med svært vonde kynnere. Får se om det hjelper noe da, å ligge her.....jeg slapper jo ikke egentlig av her heller, fordi jeg har jo en svært aktiv toåring i huset, og jeg tenker jo på alt som bare må gjøres...også tenker jeg på om lille tulla har det bra i magen, legen sa at hun var veldig sulten i går, og da begynner jo selvfølgelig morshjertet å blø!!! Har også noen tenåringer i huset, som oppfører seg som tenåringer..."say no more" ;) Men jeg kunne faktisk ikke klart meg uten de igjennom dette svangerskapet, de har vært til uvurderlig hjelp, det skal de ha!!! :) Så må jeg få sagt at jeg er ufattelig glad i og takknemlig for familien min :)

 

ser du er en med vonde kynnere erfaring.. hadde satt pris på om du kunne skirve meg en meld i inboks å fortalt om hvordan dine utarter seg og hvor ofte de kommer og hvor lenge det varer:) slik at jeg kansje har noen som jeg kan sammenligne meg litt med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, damer!

 

En stund siden sist dere hørte fra meg.

 

Lørdag 11. august, ble veslejenta født med KS, etter at vannet gikk igjen, ikke fullstendig. Men da bestemte legene at vi ikke kunne vente lenger.

 

Jenta var stor for å være i uke 34+3. Hele 2650gr og 47cm. Men hun er fortsatt liten og vi ligger nå innlagt på prematuravd. Hun er frisk og rask, men trenger å legge på seg, hvile masse og øve seg på å spise.

 

Selv er jeg ganske sliten, men når såret etter keisersnittet er grodd så blir vel formen bedre.

 

ønsker dere alle lykke til med forestående fødsler og babykos!

 

Klem fra oss <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at lillejenta ble så stor før hun meldte sin ankomst :-) gratulerer ned baby :-)

 

Takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer med lillepia! Det blir nok godt når du har fått kommet deg etter KSn og lillejenta er blitt såpass stor at dere kan reise hjem. Babykos var forresten et veldig fint ord, jeg gleder meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hopp damer :-) Offisielt høygravid igår med 40 dager igjen til termin - nærmer seg gitt. Har 14 arbeidsddager igjen før permisjon, men merker at jeg gjerne kunne gått ut nå. Litt lei i og med at jeg ikke har hatt ferie i sommer i det hele tatt, bortsett fra noen dager her og der. Føler jeg har så mye jeg skulle gjort hjemme, men får vel bare holde ut til 7 september.

 

Driver og ser litt på utstyr og sånn til babyen. Lurer litt på hvilket stellebord jeg skal kjøpe - sikkert en bagatell, men vil jo ha ett som er praktisk og greit... Noen med erfaringer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Hei, damer! En stund siden sist dere hørte fra meg. Lørdag 11. august, ble veslejenta født med KS, etter at vannet gikk igjen, ikke fullstendig. Men da bestemte legene at vi ikke kunne vente lenger. Jenta var stor for å være i uke 34+3. Hele 2650gr og 47cm. Men hun er fortsatt liten og vi ligger nå innlagt på prematuravd. Hun er frisk og rask, men trenger å legge på seg, hvile masse og øve seg på å spise. Selv er jeg ganske sliten, men når såret etter keisersnittet er grodd så blir vel formen bedre. ønsker dere alle lykke til med forestående fødsler og babykos! Klem fra oss <3

 

åh! Gratulerer så masse med prinsessa :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hopp damer :-) Offisielt høygravid igår med 40 dager igjen til termin - nærmer seg gitt. Har 14 arbeidsddager igjen før permisjon, men merker at jeg gjerne kunne gått ut nå. Litt lei i og med at jeg ikke har hatt ferie i sommer i det hele tatt, bortsett fra noen dager her og der. Føler jeg har så mye jeg skulle gjort hjemme, men får vel bare holde ut til 7 september. Driver og ser litt på utstyr og sånn til babyen. Lurer litt på hvilket stellebord jeg skal kjøpe - sikkert en bagatell, men vil jo ha ett som er praktisk og greit... Noen med erfaringer?

 

Hei du, jeg har aldri hatt behov for et stellebord egentlig. Vi har kun brukt en enkel stellemadrass som vi den første tiden har hatt oppå vaskemaskinen på badet. Etterhvert har den blitt flyttet ned på gulvet...innen de fyller året er det ofte at bleieskiftingen foregår på fanget. Vel, unntaket er når de har bæsjet.

 

Den første tiden med ny baby, hender det man også ofte må skifte på natten....da har jeg kun lagt et bomullpledd i sengen og skiftet på der.

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja har regnet med at det kan bli litt ymse. Har kjøpt et billig og greit et på IKEA- så har vi hvertfall ikke brukt for mye penger på det ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så lettet over å ha fått svar på at mine bekkenløsningsproblemer kan være noen enkle behandlinger for å få det bedre :) Har vært hos verdens beste fysioterapeut, som virkelig hadde forståelse og kunnskap...hun kunne bekrefte hvorfor ditt og hvorfor datt, og at alt hun ønsket var å få meg bra!

 

Det skulle vært flere av disse menneskene altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal bare kjøpe en helt vanlig kommode for å ha stellematte oppå. Og når bleietiden er over så fjerner jeg bare stellematten og bruker kommoden videre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det med dere? Begynner dere å bli slitne og lei?

Jeg er blitt 80% sykemeldt pga bekkenløsning...er egentlig ikke skapt for å henge hjemme, så blir fryktelig rastløs, ikke minst fysen på godteri.

 

Humøret er så som så, går veldig opp og ned. Noen dager gleder jeg meg virkelig til å treffe den lille, men så er det jo ikke så lenge siden jeg følte meg som en zombie med nattmating og mangel på søvn...og det frister ikke så veldig. Selvfølgelig verdt det alt sammen, men er spent på hvordan hverdagen blir som 3 barnsmor.

 

Har til nå lagt på meg ca 11 kg, og det er faktisk helt greit, merker det er tungt...men vet at det tar ikke så lang tid etter fødsel før mesteparten av kiloene detter av igjen. Etter forrige svangerskap begynte jeg å danse zumba 1 til 2 ganger i uka fra veslegutt var 6 uker....alle kiloene datt av innen 3 måneder. (og jeg var absolutt ikke trent før det og ingen treningsnarkoman).

 

Over til dere..

Har dere skevet fødselsbrev?

Er dere forberedt?

Hvilken tanker har dere i forbindelse til fødselen?

Flere som blir trebarnsmor her inne?

 

Er bare fryktelig skravlesyk...hehehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spirevipp: Jeg gleder meg også til å møte den lille, men husker som du sier, også tiden med nattevåk og mye gråt, båd jeg og samboer var veldig slitne med førstemann. Men vi føler oss mye bedre forberedt denne gangen, selv om vi også er obs på at alt kan være annerledes denne gangen, så har vi hvertfall en erfaring i ryggen denne gangen.

 

Har også lagt på meg litt, termin om tre uker, tror jeg har lagt på meg i underkant av 10 kg, får se når jeg skal på kontroll nå før helgen. Men hvis dette er ditt 3. barn så kan jeg umulig se for meg at man kan legge på seg noe mindre enn du har gjort. Har inntrykket av at man kanskje legger på seg litt mer for hvert barn, men det er nå bare det jeg har tenkt da. Dessuten bør man jo ha litt for ammingen sin del så man har litt å gå på. Det merket jeg med første.

 

Jeg går til samtaler på sykehuset i forbindelse med forberedelse til neste fødsel. Er veldig redd for fødselen etter første fødsel til tross for at det ikke skjedde noe som var overdramatisk (en fødsel er vel rimelig dramatisk i seg selv). Der har vi lagt en fødselsplan. Hadde jeg vært førstegangsfødende så tror jeg ikke det hadde vært noe nytte i å planlegge fødselen for man aner jo ikke hva man går til. Og likegreit er jo det, for fødselen er jo forskjellig for alle.

Hvordan er det for deg da, som skal føde for 3. gang?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...