Gå til innhold

Noen flere "nye" her inne som vil skravle, vi har jo ganske mange uker igjen ;)


*lille blomst*

Anbefalte innlegg

Uff, skjønner at jeg har veldig gjild lege. Reiser alltid derfra oppmuntret og fornøyd. Prøv å bytt, har jo rett til det. Hadde sjekk i går og gullet ligger festet igjen godt ned i bekkenet. Termin i morgen så i dag er det en runde på IKEA, kanskje det setter det i gang ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I dag har jeg fått malt masse som skulle vært malt her hjemme hos oss. Er storfornøyd, selv om jeg selvfølgelig må ha hvertfall et strøk til i morgen. Godt å ha kommet seg i gang. Har blant annet malt kommoden til den blivende storesøster:) Blir godt å få den på plass på rommet hennes igjen.

Vi har hatt en liten make-over på rommet hennes nå i sommer. Litt med tanke på at hun skal bli storesøster og vi ville gi henne et "storjenterom", men også fordi hun er blitt mer og mer interessert i å være på rommet sitt og leke. Da er det litt koselig at rommet er fint og innbydende også:)

Det er så deilig vær ute i dag så det er litt synd å være inne og male, men da jeg begynte å male tidlig i dag var det mer grått ute. Jeg fikk hvertfall utnyttet finværet i går formiddag med en bærplukketur sammen med samboer. Elsker hjemmelaget syltetøy! :D

Celcius73: Så godt at du fikk dra hjem nå, merkelig hvordan kroppen styrer showet, det skjer vel når det er meningen :)

 

Mammaigjen: Hørtes ut som en merkelig lege, 10% sykemelding, hva er det? og at du sitter igjen med en masse spørsmål og bekymringer etter å ha hatt time hos ham, det er jo ikke riktig. Har du en jordmor du går til som du kan snakke med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vilde2012: Vi holder og på å oppgradere rommet til kommende storebror:) Tar vekk sånne typiske babyleker, bilder og pynt. Og gjør det litt kuulere for en 4 åring. Har planer om finne noen nye gardiner og tøft sengetøy til han.

 

Idag har vi rydda en god del, og skal tørke litt støv her og der, så blir det bra :)

 

Ja, kropen er merkelig...mulig det var en beskjed om å roe ned? Prøver iallfall å ta mange pauser ila dagen.

 

Guttungen ville jeg skulle hoppe i hoppeslottet med han idag :P Det hadde vel tatt seg ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ser det for meg Celcius! deg med magen hoppende og humpende inne i ett hoppeslott ;)

 

Vi har også oppgradert barnerommet til storesøster. hun fikk byttet ut juniorsenga med stor seng og fikk stor kommode, lillesøster får hennes 2 gamle kommoder :) Morro å få et rom som er mer stas å leke på :) også kjøpt fire "bedrollers" på europris som hun kan ha leker oppi :)

 

I dag har jeg fått handlet litt og kost meg på kafe, men det er rart med det - blir sliten av litt shopping også jeg! bena høyt i kveld! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere som har fikset soverom til storesøsken, bytta til større dyne/pute? Ser det er jo så mange tøffe sengesett i voksen størrelse, bla Angry Bird, som guttungen er helt vill etter. Nå har han juniordyne og pute fra IKEA, men sengetøyet er jo litt barnslig etterhvert.

 

Guttungen godtok tilslutt forklaringen om hvorfor jeg ikke kunne hoppe sammen med han..hehe... Vil jo ikke gjøre noe som kan fremkalle tidlig fødsel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mini fikk stor dyne allerede i vinter en gang hun, syns det var deilig å krølle seg i stor dyne og klagde på "kaldt i kantene" med den gamle dyna ;) var litt stor for juniorsenga, men det gikk :)

 

Jeg har ikke hoppet trampoline med mini en eneste gang i sv.skapet jeg... vet det er overdrevet, men har vært så redd for å skade/miste at jeg har droppet sånne aktiviteter ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Celcius: Du hadde sikkert fått litt ekstra sprettfart med tanke på magen som ekstra tyngde ;) Men det var vel best å holde seg unna :)

 

Jeg har også lurt på dette med dyna. Mi si har også juniordyne fra ikea og tilhørende dynetrekk, men hun er jo bare 2,5 år da. Men grunnen til at jeg funderte på å bytte til større dyne er fordi vi byttet like greit over fra sprinkelseng og til storseng. Vi arvet en såkalt dagseng som vi malte. Det er en slik hvor man kan ha overnattingsgjester i "skuffen under" hvis det var forståelig? Så da så den lille dyna litt lita ut. Men vi har bestemt oss for å beholde juniordyne en god stund til. Ser ikke behovet for å bytte enda. Men dersom det blir kaldt fordi dyna blir for liten i vinter bytter vi selfølgelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Lille blomst:). Regner med at det er deg jeg husker fra noen mnd siden (tidl katta 76). Jeg er nå i uke 22 og venter mitt 5barn, de 2 eldste er 15 og 18 mens de minste er akkurat fyllt 2 år og ei på snart 10 mnd. Termin igjen i desember! Den siste kom på p-piller!. Venter ei jente. Gratulerer så mye med graviditeten:) Har de 2 minste hjemme frem til neste høst, så fra jul blir det livar med 3 små på under 2,5 år!. Går i ett her og graviditeten begynner å merkes godt kan du si hehe. Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Celcius: Du hadde sikkert fått litt ekstra sprettfart med tanke på magen som ekstra tyngde ;) Men det var vel best å holde seg unna :)

 

Jeg har også lurt på dette med dyna. Mi si har også juniordyne fra ikea og tilhørende dynetrekk, men hun er jo bare 2,5 år da. Men grunnen til at jeg funderte på å bytte til større dyne er fordi vi byttet like greit over fra sprinkelseng og til storseng. Vi arvet en såkalt dagseng som vi malte. Det er en slik hvor man kan ha overnattingsgjester i "skuffen under" hvis det var forståelig? Så da så den lille dyna litt lita ut. Men vi har bestemt oss for å beholde juniordyne en god stund til. Ser ikke behovet for å bytte enda. Men dersom det blir kaldt fordi dyna blir for liten i vinter bytter vi selfølgelig.

 

Hei!

Er du fornøyd med dyna fra IKEA? Og hvor stor er den? Så mye som må kjøpes, går helt i surr for meg :)

 

Har forstått at det er greit med et sett til vogn og en til seng - men med termin i november blir jeg usikker.. Hehe :)

 

Her skal det valfartet ut til Jessheim straks, er 30% på barneavdelingen til ringo. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så koselig med en til Katta :) Husker nicket ditt ja :) Nyt graviditeten så godt du kan og kos deg med den flotte julegaven du venter ;)

 

Hvilke planer har dere i dag og i helgen snupper?

Jeg skal rydde i dag, må bare kjøre mini i bhg først :) I morgen er det bursdag, men det er heldigvis ikke her hjemme! merka det da vi hadde familiefeiring at det ble veldig tungt og at jeg var utslitt etterpå!

Skal lage sommerfuglkake og har handlet inn bedre farger og litt utstyr til å lage pynten med :) blir morro å se hvordan det blir! :)

 

Ha en fin dag alle sammen og en god helg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kan jeg også melde meg inn her! 28+0 i dag og endelig over i siste etappe. Termin 1./4.nov.

Endret av Apple80
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo! :)

 

Idag har jeg barnefri! Dagen skal benyttes til noen syprosjekter som skal avsluttes :) Greit med en pause fra all strikkingen.

 

Blir det fint vær i helga, så skal vi grille..håper det. Vi har omtrent ikke fått grillet denne sommeren heller.

 

Ellers blir det å bare kose seg sammen med mann og sønn før de begge begynner i jobb og barnehage på mandag.

 

Ha en kjempefin fredag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag blir det bare å ligge på sofaen og slappe av. Kanskje gjøre litt klesvask.

Så her blir et stille dager framover :)

Bare være rolig og ikke noe tunge løft :( Får ikke en gang lov til å støvsuge..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg må si jeg synes det er utrolig godt med denne tråden her...vi har jo så mange tanker, hormoner og følelser som ingen andre enn nettopp oss forstår. Og det er så godt å få luftet det her, så takk skal dere ha jenter som deler deres dager med meg :)

 

Er mye alene om dagen, men sånn er det kanskje for de fleste med flere små...dagene bare forsvinner, men nå til helgen skal jeg endelig få litt avkopling: jeg skal nemlig på hyttetur med jentene jeg kjenner fra ungdomsskolen. Det skal blir så kjekt!

 

Neste uke blir nok en prøvelse for både foreldre og barn her i huset. Begynner i jobb igjen etter ferie (da heldigvis redusert pga sykemelding), for det blir fullt opp med både jordmortime, glykosebelastning, mann skal operere føttene og barnehagetillvenning for han minste....også meg da med disse ubestemmelige hofte/bekkenproblemene :) Så skal bli spennende å se hvordan neste helg blir, når mannen (som aldri har ligget en dag syk på soffan) må bli sengeliggende hele helgen.....tror jeg nesten må rømme huset med barna...hehehe

 

Jaja, i dag har jeg uansett en veldig fin dag. Jeg har vært i fin form, fått sovet ut og til og med gjort noen ærender. Så har jeg begynt å hekle på babylue til lille "Bonus" som vi kaller babyen i magen (siden det ikke var planlagt, og blir på en måte vårt lille bonus barn). Er så utrolig spent på hvem som egentlig ligger der inne???

 

3D ultralyden viser ihvertfall stor familielikhet til sine søsken. åh! nå holdt jeg på å glemme å fortelle dere at mannen min skal faktisk snekre en bedside crib til meg. Har ønsket meg det siden førstemann, men har aldri blitt noe av. Den skal tilpasses vår seng slik at jeg slipper å måtte reise meg hver gang jeg skal legge babyen tilbake etter amming. Er det noen av dere som har erfaringer med en sånn baby seng?

 

Gleder meg virkelig til å se hvordan den blir. Han skal lage dem med kryssfinerplater, og jeg har gitt han mine mål på sengen. Så skal jeg få lov til å male den og sy en helt egen sengekant. Jeg bare digger sånne prosjekter. Det kribler i mage og værker i fingre etter så begynne.

 

Er det flere av dere her som "bygger" rede om dagen?

 

Litt rart å tenke på at det er siste gangen jeg skal oppleve dette, det holder med 3 barn synes jeg :)

 

Nei, nå ville ikke minstegutten sove....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svirrevipp: Ønsker meg en bed side crib også, og håper å få overtalt mannen til å kjØpe en, nå som endelig skattepengene er på konto. Det vil gjØre så stor forskjell på nattammingen.

 

Og, ja bygger rede for harde livet. FØler jeg må ha det meste på stell her...

 

Skulle gjerne opplevd å fått ett barn til, men vi får vel si oss fornØyd med de to vi får :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen. I dag har jeg vært på forsamtale før keisersnitt på mandag. Nå begynner det virkelig å gå opp for meg at det skal skje snart. Alt er ordnet i huset, mangler bare å gå ut med all søppel og vaske opp, men det kan jeg jo nesten ikke gjøre før søndag :) Kan vel ikke la være å spise eller kaste noe i helga. Få se om gulvene får seg en siste vask i morra. Gleder meg sånn til å se de to små som jeg har båret på så lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk sydd littegranne i dag da, men plutselig sa bekkenet mitt stopp :( Ble litt kjegling med guttungen fordi jeg ikke orket å følge han på do...han er stor nok til å klare det selv, men har nå funnet ut at han ikke klarer noe selv for tiden...så da ble det tiss i buksa..

 

Godt mannen kom hjem og fikk leika litt med han, da ble humøret så mye bedre på oss begge to :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

allbymyself: Når tid skal du ha keisersnittet? På mandag som kommer?

 

Førstkommende mandag ja. Så nå er det bare tre dager til de kommer. Spennende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte bedside crib på tirsdag, brukt på finn. Kjempekupp fa kjempehyggelig dame :)

Hentet barnevogna i går. Her går det unna :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

allbymyself: Når tid skal du ha keisersnittet? På mandag som kommer?
Førstkommende mandag ja. Så nå er det bare tre dager til de kommer. Spennende.

 

Kjempespennende! Sikkert litt rart å vite akkurat hvilken dag de skal komme :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående redebygging;

Slo vel inn for fullt denne uka..

 

Barnevogn, Babyseng, sengekant, dundyner i str vogn/krybbe og str sprinkelseng, smekker, gaskluter, (ta 3 betal for 2 på princess) bodyer og bukser i ull (salg på barnas hus!)...

 

Til mor har det blitt kjole på mandag, kjole og masse stuff fra søstrene grene på tirsdag, kjole og badedrakt på torsdag (70% på noa noa)...

Torsdag kjøpte jeg også storskjorte, (på salg og ammevennlig!) 2 par sko. (bare et par på salg, det andre var bekken-vennlig :P)

 

Jeg vakler mellom angst for å sjekke kontoen og trang til å handle mer! :P

 

Hvor skal dette ende..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynner virkelig å skjønne at dette kommer til å skje snart og jeg gleder meg så mye!! Håper ukene går fort nå ettersom jeg bare går hjemme:/

Har dere noen tips hvor de har litt utvalg i sengekanter og sånne sengehimøer?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig å shoppe da Grynet! :) har gjort litt av det i det siste jeg også!! :)

 

Har også falt skikkelig for bedside crib! men er vel kommet frem til at jeg nok ikke trenger det... får plass til sprinkelseng og ammestol på vårt rom, og fikk uansett ikke til å amme liggende forrige gang... så er vel nesten ikke noen vits i å satse på liggende amming denne gangen heller? stolen ble veldig godt brukt og var super for oss, så er vel viktiger med den tror jeg :)

 

Sengekant er vel det eneste jeg virkelig mangler, jeg har falt skikkelig for en som de har på barn og utstyr (bare hos den ene butikken i området da) Nå husker jeg ikke navnet, men den er iallefall ganske stor, står av seg selv helt uten knyting og har avtagbart trekk som kan vaskes uten madrassen inni :) den skal jeg kjøpe når lønninga kommer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grynet:

Har syntes at dyna fra IKEA var helt grei, den er ganske tynn da. Så dersom dere har det veldig kaldt på vinteren kan det være greit med en ekstra vinterdyne. Vi har brukt dyna samt et pledd for lillepia har lagt med pyjamas og har ikke syntes det har vært kaldt.

Husker ikke størrelsen på dyna, den er vel kanskje rundt 1,20 i lengda. Jeg sydde et ekstra trekk til den for en stund tilbake så det er det målet som sitter i hodet, men kan være jeg husker feil.Den er hvertfall større enn begge babydynene vi har.

 

Jeg venter enda på å få barnevogna tilsendt fra vognimport.no. Fikk en mail fra de hvor det sto at forsendelsen var forsinket grunnet kraftig uvær og at leveransen var blitt stoppet i tollen. Men i midten av august skulle den komme til Norge, så tar det vel en ukes tid før vi har den her hos oss. Gleder meg! Har fått bagdelen, men venter altså på sportsvogna og noe tilbehør. Har jo ikke termin før i slutten av september, så jeg håper og tror at det ikke er noen fare for at jeg får den for sent.

 

I dag fikk jeg en kjempeflott pakke fra bokklubben jeg nettopp har meldt meg inn i. Det var utrolig mye fine ting, jeg er så fornøyd! Blandt annet en stavmikser på 600 watt fra phillips og fiskars hageredskaper og noe fra eva solo og rosendahl, samt bøker. Og det beste er jo at det er gratis:D

 

Skulle gjerne hatt bedside crib. Men får meg ikke til å prioritere det når vi allerede har sprinkelseng. Hadde vi funnet en brukt, så kanskje, men jeg vet ikke helt hva mannen hadde sagt til det ;)

 

Har begynt så smått å tenke at det nærmer seg, kjenner meg mye mer spent og forventningsfull denne gangen, gleder meg sånn til å møte lille nurket i magen. Slik opplevde jeg ikke det med første, sikkert fordi alt var så nytt og det var vanskelig å se for seg at det faktisk lå en baby i magen min.

 

Helga ellers blir vel bestående av en del familiebesøk. Er alene med snuppa fordi mannen skal jobbe mye i helga, så da liker vi å farte litt å besøke besteforeldre og være ute. Håper på fint vær slik det har vært hele uka, men det ser litt grått ut nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...