Gå til innhold

Noen flere "nye" her inne som vil skravle, vi har jo ganske mange uker igjen ;)


*lille blomst*

Anbefalte innlegg

Celcius73: Jeg kan ikke en gang forstille meg hvordan det er å bare kunne ligge:/ Kan vel tro på at tiden går fryktelig sakte! Får du lov å bevege deg opp i det hele tatt? Håper det er hyggelig og dyktige folk som jobber rundt deg :)
Hadde jeg ikke hatt pc, strikketøy o.l, da hadde vært mye verre! Får gå på do, ta raske stell og dusje. Men ellers holde senga. Jordmødrene er fantastiske :) Alltid i godt humør og hjelpsomme. Dyktig overlege også, så jeg føler meg godt ivaretatt. Men vi får se hvor lenge tålmodigheten holder...hvis veslejenta nå bestemmer seg for ei uke ekstra eller to i magen....ja det blir masse strikka tøy til henne...hehehe...

 

Så bra du føler deg godt ivaretatt da og er trygg på fagfolkene rundt! Og så krysser jeg fingrene for at jenta di vil bli værende en stund til! Bare stas med masse flott strikketøy ;)

 

Ha en riktig god helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei jenter, så rart å plutselig være i 3.trimester. Går inn i uke 28 nå.. det var veldig mange som var fødeklare her hehe så greit å ha en skravletråd..

jeg er i god form, har lite å klage på, bank i bordet!! :) går ennå i full jobb, enn så lenge..

Deilig med noe godvær idag som kan nytes etter jobb mmm..

 

Ja, jeg ser OL, syns det er gøy, og liker mye forskjellig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, kjenner at jeg faktisk er misunnelig pÅ dere som kan gjøre husarbeid og forberedelser....;) En kan bli veldig lat og rastløs av Å bare ligge her i senga hele dagen. Jenta her har ligget mellom ca 135-180 slag under ctg registreringen. PÅ vanlige kontroller har hun ligger pÅ rundt 150. Er det noen som følger med pÅ OL da? Tenkte jeg skulle fÅ med handballen, men jeg sovner som regel før kampene begynner..hehe...
Uff, jeg mÅ vel si meg heldig i forhold til deg...jeg har hatt en nabo hvor vi gikk gravide sammen de to siste gangene...hun blir sengeliggende de 3 siste mÅnedene hver gang, pga at livmoren hennes er for liten. Hun har fÅtt prematurbarn begge gangene og siste jenta mÅtte ligge lenge til lysbehandling. Det er jo absolutt ikke noe gøy, men mÅ si jeg er imponert over deg. SÅ jeg skal slutte Å klage sÅ over mine minimale problemer:) Plutselig er jenta di her og alle problemene bllir plutselig borte, for det er sÅ mange gleder i stedenfor :)

 

Oj! Det mÅ ha vært tøft for henne! Er glad jeg er sÅpass nær terminen, og kanskje blir det litt ekstra bonustid :)

 

Å, jeg vet ikke...det er da lov Å klage ;)

 

Fikk plutselig nabo pÅ rommet...er kjekkere Å være alene :P

 

Aquagrownup: SÅ deilig Å være i god form i svangerskapet! :)

Endret av Celcius73
Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen jenter! :)

Håper dere andre også ser sola titte frem! her er hun på ett hyggelig besøk for en gangs skyld, så nå skal jeg straks ut og ordne i hagen :)

 

Fikk uventet barnefri i går, bestemor ville ha besøk av både barn og hund, så jeg koste meg alene hjemme (siden mannen var på jobb)... Endte med å rydde hele huset, ordne babytøy og finne frem forskjellig! nå er det iallefall sti inn i roterommet, så nå kan jeg komme til flere esker som må gås igjennom og kan virkelig kose meg litt med forberedelser de neste ukene :) Har begynt å vaske babytøy, tepper, laken osv, så begynner å bli litt orden på ting ;)

Jeg hadde spart kjøkkenet til i dag, så nå er endelig det ferdig også, da er det kosetid(les jobbing) ute i solen på menyen :) Skal slippe ut hønene og få ordnet i hønsegården først, en del annet jeg kan finne på også. Nyter barnefri og energi :)

 

Ha en flott dag alle sammen! om dere må holde dere i ro eller kan finne på ting, om dere har sol eller regn så håper jeg iallefall dere koser dere! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jaja, da er det bare å innse at energien må spares på! ;) Har gjort det jeg hadde tenkt i dag, men merker nå at hofta skriker, armene gjør vondt og ene ankelen svikter litt, skulle nok ikke stått på så mye gitt...

 

Håper dere andre har vært mer fornuftige, hatt bena høyt og bare kost dere ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom meg på eit venninnetreff til lunsj i dag...vart litt gåing på asfalt og i nokre butikker....ømt i bekkenet forran etterpå gitt....godt eg kan sløva på sofaen i heile kveld...ingenting eg Må gjera...masse som kunne vært gjort, men ingenting som står på...

Går litt opp og ned med smertene, men skal absolutt ikkje klaga...har hatt svært lite plager også dette svangerskapet...håpar eg ikkje ligg våken i over 2t etter å ha lagt meg i kveld...låg våken til det som kjentes ut som "boksekamp" i natt som var....litt morsomt i starten, men etter 2t var eg nokså lei av å vri og vende på meg for å finna god stilling å få sova i....

 

men som sagt....ingen ting å klaga over i grunnen....satser på det ikkje er så lenge att...termin 15.8. Håpar han er som storebror og vil ut litt før (kom 6-7 dagar før termin).

 

Ha ein fin kveld alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fare: økende hormonelle episoder her i huset.... :-P Huff, stakkar mann... :-P

 

Har forresten fått avslag på permisjonssøknaden min, arb.giver har ikke sendt inn inntekta mi...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff da adelheid! Kjipt når man må følge med som en klegg! Tror du ikke ting ordner seg når du får purra arb.giver da? det gjør jo som regel det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God kveld :)

 

Så kjekt med litt barnefri da, Lilleblomst! Og kjedelig med avslag på permisjonssøknaden, Adelheid - men det ordner seg. Dessverre så må du nok mase på arbeidsgiver mye for at de skal få fingeren ut.

 

Her regner det i dag..og ikke bare litt. Har hatt besøk av mann og sønn i dag, veldig kjekt. I morgen får jeg kanskje besøk av noen andre i familien, så da får gutta mine en pause. Det er jo en kjøretur på vel 90 minutter t/r. Da er det greit for de å få en pause.

 

Ellers så holder veslejenta seg enda på plass :) Hver dag er en bonus. Så nå strikkes det for harde livet her :P

 

Ha en fortsatt fin lørdagskveld, damer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjett om jeg skal være en big pain in the butt til arbeidsgiver får ut fingeren å sender inn papirene da.... Kjenner djevelhornene vokser som bare det...

Fikk vite på onsdag ang. permisjonen, ringte lønningskontoret allerede da, men ingen var på jobb før mandag pga. ferie... Nav hadde sendt de beskjed om at de måtte ha inntekta mi i slutten av juni...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjedelig med arb.givere som ikke fikser sånne enkle ting! Argh!

 

Så koselig med besøk Celcius! hvor langt er du kommet nå da? kjempe bra at lillesnupp holder seg inne litt til! :)

 

drømte om lillesnuppa mi i natt, at hun var en uke gammel og fremdeles ikke hadde noe navn! sliter sååå med å finne et vi liker alle sammen! (har uansett ikke noen favoritt selv heller enda)

 

I dag er det grått igjen her, så var godt vi nøt sola i går! I dag blir det badepark, sannsynligvis med mange hundre andre ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen :)

 

Nok en grå start på dagen.Men for meg gjør det jo ingenting ;)

Idag er jeg 33+4...Jippi!!! Så bare vi kommer oss til onsdagen, er jeg kjempefornøyd. Har begynt å lekke litt fostervann igjen, men så lenge ikke alt går på en gang, så gjør det ikke noe.

 

Navn er ikke lett, nei. Har noen favoritter, men er samtidig usikker, dessuten får jeg ikke tydelige nok svar fra mannen om hva han liker...han må ha en bok, må skjønne og den har jo jeg klart å forlegge :P

 

Mon tro om jeg får frokost idag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe.. Havrevelling er den store tingen for meg om dagen! :D

En million babyer kan ikke ta feil.. :P

 

Tidligere har jeg spist det kun v kvalme/omgangssyke/fyllesyke/annen sykdom, men det er jo veldig næringsrikt da! ;)

Nostalgien er en ekstra bonus.

 

Jeg våkner gjerne sulten om natta og på morgenkvisten, holder det i sjakk med rug fullkornkjeks Og velling. Jeg begynte med det i juli da ryggen vekte meg annenhver time. :)

 

Alternativet er risgrøt med et tjukt lag av sukker og kanel, kronet av et smørøye av Mjøsa-proposjoner.. Denne løsningen er mye sunnere, holder med bare litt brunt sukkerog masssssse kanel. :) (har ikke sluttet med risgrøten, men spiser de sjeldnere nå.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babyen din får jo en kjempestart på ett sunt kosthold. Det smaker sikkert godt, bare ikke noe jeg er vant til :)

 

Sulten om natta og tidlig på morgenen, det kjenner jeg alt til! :P Synes jeg spiser kronisk...og da er det jo å få i seg det som er sunt og næringsrikt for oss begge to :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen :-)

 

Sovet dårlig her i natt, lei av doturene... Vurderer å dra innom jobben å hente meg et kateter å legge inn... :-P hihi...

 

Tror ikke jeg spiser noe mer enn normalt nå jeg, heller ikke noe annen type mat...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babyen din får jo en kjempestart på ett sunt kosthold. Det smaker sikkert godt, bare ikke noe jeg er vant til :)

 

Sulten om natta og tidlig på morgenen, det kjenner jeg alt til! :P Synes jeg spiser kronisk...og da er det jo å få i seg det som er sunt og næringsrikt for oss begge to :)

 

Jeg trenger litt sunne-cred etter situasjonen med de amerikanske pannekakene forleden.. Haha! ;)

 

Nå har jeg bakt scones, heiv oppi litt ekstra apsikat. Ble knall varme med smeltet smør og brunost..

 

http://www.matoppskrift.no/oppskrift/Grove-scones-2

 

Jeg tok utgangspunkt i denne, men måtte ta det jeg hadde i skapet.

Yoghurt ble kefir, og ble mer havrevryn for jeg hadde ikke sammalt hvete.

Litt olje tok jeg i også. Og bittelitt brunt sukker.

Med tanke på kreativiteten vil jeg påstå vi kom heldig ut. ;)

 

Jeg har ikke fått noen absurde dilller akkurat, det er bare det at det aller meste smaker så GODT! ;)

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen :-)

 

Sovet dårlig her i natt, lei av doturene... Vurderer å dra innom jobben å hente meg et kateter å legge inn... :-P hihi...

 

Tror ikke jeg spiser noe mer enn normalt nå jeg, heller ikke noe annen type mat...

 

Jeg vet ikke om det er tilfeldig, men har bestilt sånn gravidepute på Ellos, og har vært mye mindre på do de siste nettene. Mer comfy å ha noe å dandere magen på..

Ja, god morgen forresten :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi....

Ungen rekker jo sikkert å komme ut før jeg i det hele tatt får ut finger'n å bestiller... :-P Så får holde ut den lille måneden som er igjen nå...

Gubben begynner på jobb igjen i morgen og da får jeg morgenene og formiddagene alene i senga... :-D Sover best da :-D hihi.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God formiddag :) Jeg bestilte meg pute fra Ellos forleden og tror den kommer godt med. bruker den innimellom, blir nok mer brukt om litt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk putn 3 dager etter bestilling eller noe, tror aldri jeg har fått pakken så for før. Digg :)

 

Den er veldig god å ha mellom knærne. Tror også den kan brukes som ammepute? Den er nå uansett formet som en lang pølse. Og den er min venn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk putn 3 dager etter bestilling eller noe, tror aldri jeg har fått pakken så for før. Digg :) Den er veldig god å ha mellom knærne. Tror også den kan brukes som ammepute? Den er nå uansett formet som en lang pølse. Og den er min venn!

samme her. fikk puten superkvikt! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sov rimelig bra i natt - i motsetning til i går natt...kun oppe eit par gonger som eg husker...

Så vidt eg klarte dra meg ut av senga ca.11.30....men har huset for meg sjølv no då...litt deilig å kunne nyte freden og roen før det heile starter....

Trur jammen meg det var slimproppen som gjekk då eg var på do i dag ..... har småblødd litt etterpå.... veit det kan ta opp til fleire veker etter at slimproppen går før fødsel, og håpar lillebror venter med å stikke hovudet ut til mannen er heime att (planlagt heim i mrg ettermiddag)..går nok fint uansett. Ingen tegn til rier eller noko slikt heldigvis... Satser på at lillebror ikkje har det så fryktelig travelt - storebror (som er på tur med pappa no) kom 6-7 dager før termin. Har termin 15.8., så enno litt tid håpar eg.

 

Ha ein fin dag alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...