Gå til innhold

Noen flere "nye" her inne som vil skravle, vi har jo ganske mange uker igjen ;)


*lille blomst*

Anbefalte innlegg

Kunne endelig komme over i 3.trimester før helgen, stor stas!

Men ser ut til at mange av de aktive her har kort tid igjen... Tenkte det kunne være koselig å skravle litt med andre som nettopp har kommet inn her, vi kommer jo til å følge hverandre en stund fremover :)

 

Jeg er 28+2 nå og kan glede meg over at det "kun" er 12 uker igjen til termin :)

Har ei snuppe på straks 4 år fra før (samme gubbe, tatt tid å få til nestemann) og vi venter sannsynligvis jente nr 2. skal på ul til uken for å sjekke hvordan det står til og ser samtidig om kjønn kan bekreftes :)

 

Har nettopp fått bekreftet at jeg er over på sv.skapspenger istedenfor sykemelding, dette pga manglende tilrettelegging på jobben og sterke plager, spesielt kynnere hvis jeg stresser og går mye.

 

Håper noen andre har lyst til å korte ned tiden med litt skravling :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, gjerne det! :) Har savnet en skravletråd.

 

Jeg er øyeblikkelig 31 uker på vei med ei lita jente (ganske sikkert) Og hjemme har vi en kommende storebror som snart fyller 4 år. Vi hadde ingen planer om flere barn, da vi har vært igjennom veldig mye for å få gutten vår...så denne graviditeten kom veldig overraskende på oss :D Men vi gleder oss veldig til å bli 4 i familien.

 

jeg har vært sykemeldt hele svangerskapet, dessverre og noe tilrettelegging har ikke vært mulig på min arbeidsplass.

 

Har dessverre fått beskjed om at jeg ligger i faresonen for å utvikle svangerskapsdiabetes, så nå prøver jeg å legge om kostholdet og håpe at det skal hjelpe :)

 

Håper flere vil være med å skravle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Celcius! Så koselig at du er med på skravling ;)

 

tilnærmet fult sykemeldt hele tiden jeg også, i starten pga kvalme/trøtthet og fare for å miste (mistet to ganger i fjord) og da jeg begynte å prøve meg tilbake i jobb så tok det ikke lang tid før kynnere og slitenhet tok totalt knekken på meg. manglende tilretteleggingsvilje på arb.plass gjorde valget mindre vanskelig - heldigvis :)

Men blir ganske langt sv.skap når man går hjemme som dette, så er koselig med noen å dele ting med :)

 

Håper kostholdsendring hjelper tilstrekkelig da! :) ikke greit med sånne plager på slutten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg er også ny her :) 29 uker i morgen med jente nr 2. Fra før har jeg ei frøken som blir 5 i desember. Jobber fullt men kjenner at det ikke alltid er like lett. Går til fysio/manuell terapeut for plagene og det hjelper :)

Hadde svangerskapsdiabetes sist så jeg og må spise forsiktig.

 

Håper vi er fler som vil skravle for er enig i at de mest aktive er de som har fødsel rett rundt hjørnet! Vi kommer dit vi og :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei :) Jeg er 32+5 og venter gutt nummer 3 :) Har en på 7 år og en på 2,5 år, så her blir det travle dager fremover :) Gleder oss til ny baby! :) Dette blir nok siste gang, så jeg prøver å nyte alt... :) Jeg har ferie nå frem til permisjonen starter, og det kjenner jeg er godt. Har bekkenløsning og går til fysio to ganger i uken. Det er helt klart mye tyngre denne gangen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Velkommen yumyum, to blå og Darwina! :) plass til alle! :)

 

Tidlig oppe i dag jeg :( har hatt flere netter som ble alt for korte, så prøvde å bøte på det med å legge meg tidlig i går, ender da opp med å være lys våken kl 5(!), fordi jeg har tilbragt nok timer i sengen! toppen av ironi! ;) klarte å vri meg i sengen til kl 6, men da var det nok. så nå sitter jeg og venter på at resten av huset skal våkne ;)

 

Dette er første ferieuken til mini, så blir nødt til å finne på litt morro :) Håper vi får litt sommervær de neste ukene! xxx

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjekt flere slenger seg med! :)

 

Jeg har hatt en dårlig natt... først fikk jeg ikke sove, så måtte jeg på do for n*te gang, små sulten, så jeg tok meg noe å drikke...da sovna jeg endelig....men så våkna jeg igjen flere ganger fordi veslejenta ligger og sparker meg meg i blæra så jeg lekker :(

 

Stod opp halv sju for å få mann og sønn ut av huset :) Nå spiser jeg frokost, og skal deretter legge meg og sove litt igjen.

 

Senere i dag, skal jeg klippe meg! Det skal bli deiiig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, jeg må jo nesten le litt celcius, vi har det ikke lett som gravide ;) Godt du skal kose deg med både litt soving og en skikkelig kosetime hos frisør! alltid stas det! :)

 

her kom lillemor tuslende i halv åttetiden, superoverrasket over å finne mamma i stua og ikke i senga ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

 

Jeg kommer egentlig ikke inn hit før om to snaue uker, men jeg er ganske flink til å skravle ;)

 

Skikkelig seier i natt, ha sovet 5 (!!) sammenhengende timer etter halvannen uke med ryggvondt og to timer søvn i slengen.

 

Sitter oppe med te og kjeks, og håper på en liten lur til etterhvert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare hyggelig at du slenger deg med Grynet! :)

 

Var temmelig soveklar i sted når jeg skrev dette...men ser jo humoren I det nå ;)

 

Fikk sove ett par timer til, og det gjorde susen! Nå har jeg spist kald kylling med guacamole..det var faktisk veldig godt.

 

Her regner det som bare det! Har dere fint sommervær der dere bor, jenter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her har vi ikke sett noe til sommern gitt! litt sol i dag, men regnbygene herjer rundt om kring :/ Vært i byen og handlet og på hjemturen var det iallefall 3 byger å kjøre igjennom... i fjord regnet det så ille at vi fikk dam i hagen, er heldigvis ikke så ille enda... men vi risikerer å få veldig langt gress i år også gitt. er jo umulig å klippe gress når det er så vått!

 

kylling med guacamole har jeg ikke smakt, men når vi først er inne på mat... noen som har rare vaner nå mens de er gravide? diller?

Jeg spiser nesten ikke brød lenger, enten kavringer eller knekkebrød isteden :) orker heller ikke så mye av pålegget som jeg pleier å like, så går mye i jordbærsyltetøy og ost. I tillegg bare Må jeg ha grønne epler! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan vel kanskje slenge meg med her, 33 uker i dag. Når det kommer til søvn så skjønner jeg at jeg ikke er unormal i alle fall...begynner å bli litt lei av å ha så dårlig søvnkvalitet!! Det ironiske er jo at de gangene jeg er trøttest på dagen så har jeg sovet godt natten før....skal ikke være lett!

Har de siste dagene fått endel menssmerter og litt sånn "tyngde følelse" bak symfysen, kan det være hodet som fester seg?? noen som vet?? Har endel kynnere også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei rosarose, velkommen:) Vet ikke svaret på det du lurte på, men kan jo høres ut som om det er hodet som er på vei ned :) Kynnere sliter jeg også med. noe helt sinnsykt de siste dagene (siste uken egentlig...) Tar gjerne imot info/tips ang det! :)

 

Ble sykt trøtt midt på dagen i dag, sliter nå med svimmelhet og totalt "ull" i hodet... huff så slitsomt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal egentlig ikke komme før om en uke, men har så lyst å hive meg innpå :) Er 27 uker i dag :)

 

Jeg føler meg så heldig at jeg kan sove lenge og uavbrutt. Har ikke hatt problemer med å stå opp for å gå på do enda, men det kommer vel til slutt.

Takke være at jeg klarer å sove lenge er at jeg fortsatt er i arbeid, jobber som nattevakt på et sykehjem.

 

Ellers er sommeren så vidt på besøk, men det trur jeg bare siden Moldejazzen er i gang :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei, hiver meg med jeg også :)

30 uker gravid med nr 7, fikk i uke 34 sist, men velger å tro det blir flere uker denne gang :)

Blir spennende å følge sluttinnspurten med dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei, hiver meg med jeg også :) 30 uker gravid med nr 7, fikk i uke 34 sist, men velger å tro det blir flere uker denne gang :) Blir spennende å følge sluttinnspurten med dere!
Gikk det bra når du fødte i uke 34?:)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei, hiver meg med jeg også :) 30 uker gravid med nr 7, fikk i uke 34 sist, men velger å tro det blir flere uker denne gang :) Blir spennende å følge sluttinnspurten med dere!
Gikk det bra når du fødte i uke 34?:)

 

 

 

 

Ja gikk kjempefint! Gutten vår var 2600g og lå kun et døgn på prematur-avd til observasjon, for sikkerhets skyld. Amminga kom også lett igang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter :) er også litt utålmodig og slenger meg med en uke før tiden :) hyggelig å kunne følge hverandre, vi som ikke er kommet helt til riestadiet ennå ;)

Jeg er 26+6 med nr 2. Har ei jente på 2,5 fra før av og er mye plaget med bekkenet og kynnere, så er en utfordring i hverdagen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så koselig å se deg igjen HeidiL! :) Husker nicket ditt fra bli gravid :)

 

velkomne er dere alle! :) Morro at vi er flere som vil skravle :)

 

Krysser fingrene for at du blir her hos oss en god stund enda Mammaigjen! trenger ikke reprise på for tidlig fødsel selv om det gikk bra da! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig en skravletråd:) er 36 uker på vei og har begynt å få nedpress som resulterer i lite søvn og mye vondt. Godt ukene går fort selv om jeg liker å vær gravid:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen jenter! :)

 

Hva er planene for i dag? Her er det endelig litt sol, så vi får smøre oss alle mann og komme oss ut! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her blir det å legge seg til å sove bort dagen :P Har nettopp kommet hjem fra nattevakt og skal på igjen til natta. Men det gjør ingenting for her regner det :P

Men kos dere med fin været for de som har det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen!

 

Her regner det som normalt! Skal øyeblikkelig ta en liten dupp. Bekkenet er skralt i dag. Ellers lite planer, bortsett fra å rydde kjøkkenet og kanskje sy eller strikke litt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sov godt både Elsa og Celcius :)

her er det for en gangs skyld litt sol, tipper bygene kommer i dag også, men vi får prøve oss iallefall ;) venter bare på at gubben også skal våkne ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...