Gå til innhold

***oss over 30***


Tigerlise&Anton prøver igjen

Anbefalte innlegg

 

 

Gratulerer her også, Øyne! Høres ut som om vi hadde samme type fødsel :) Aktiv fødsel: 2 timer, står det i papirene mine...

 

Styrer fortsatt endel med den ammingen her. Er ulempen med å få så liten baby. Har kutta ut skjoldene igjen, nå er ikke puppene fullt så sprengte lengre, og jeg syntes det ble enda mer kaving med de skjoldene. Tok en dag før han nekta å ta puppen uten, men nå går det litt greiere. Han har for liten sugekraft tror jeg, så han mister vakumet så lett,og hvis han da er skrubbsulten så blir han helt hysterisk. Så nå har jeg begynt å gi han litt fra kopp igjen hvis det blir sånn, så tar han gjerne puppen igjen etterpå. Klarer bare å få tak i den ene puppen foreløpig, så den andre pumper jeg så jeg ikke mister melka. Er rimelig bestemt på at jeg skal få amminga til å fungere, så tar den ekstra jobben som følger med heller enn å begynne med flaske. Har jo masse melk, så det er bare å stå på og håpe på at han snart blir litt sterkere. Han tisser masse og bæsjer hele tida, så regner med at han får det han skal. I natt sov han fem timer i strekk, det var deilig for mor, men jeg ble så usikker etterpå, skal jo egentlig mate han hver tredje time... Han er en veldig rolig baby, bare sover utenom den kavinga med maten da :)

Har du forsøkt å legge han til som om han er tvilling? Noen små babyer spiser bedre da. Altså med beina utover. Pass på at han ikke må vri hodet når han skal spise. Bygg opp med puter etc sånn at han blir knødd godt inn i puppen, og ikke må bruke energi på å holde seg på puppen.
Jepp, det er den posisjonen som fungerer best :-)

Du fikser dette du :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

 

 

 

Gratulerer her også, Øyne! Høres ut som om vi hadde samme type fødsel :) Aktiv fødsel: 2 timer, står det i papirene mine...

 

Styrer fortsatt endel med den ammingen her. Er ulempen med å få så liten baby. Har kutta ut skjoldene igjen, nå er ikke puppene fullt så sprengte lengre, og jeg syntes det ble enda mer kaving med de skjoldene. Tok en dag før han nekta å ta puppen uten, men nå går det litt greiere. Han har for liten sugekraft tror jeg, så han mister vakumet så lett,og hvis han da er skrubbsulten så blir han helt hysterisk. Så nå har jeg begynt å gi han litt fra kopp igjen hvis det blir sånn, så tar han gjerne puppen igjen etterpå. Klarer bare å få tak i den ene puppen foreløpig, så den andre pumper jeg så jeg ikke mister melka. Er rimelig bestemt på at jeg skal få amminga til å fungere, så tar den ekstra jobben som følger med heller enn å begynne med flaske. Har jo masse melk, så det er bare å stå på og håpe på at han snart blir litt sterkere. Han tisser masse og bæsjer hele tida, så regner med at han får det han skal. I natt sov han fem timer i strekk, det var deilig for mor, men jeg ble så usikker etterpå, skal jo egentlig mate han hver tredje time... Han er en veldig rolig baby, bare sover utenom den kavinga med maten da :)

Har du forsøkt å legge han til som om han er tvilling? Noen små babyer spiser bedre da. Altså med beina utover. Pass på at han ikke må vri hodet når han skal spise. Bygg opp med puter etc sånn at han blir knødd godt inn i puppen, og ikke må bruke energi på å holde seg på puppen.
Jepp, det er den posisjonen som fungerer best :-)
Du fikser dette du :)

Er godt å ha gjort det en gang før når det er litt utfordringer :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krumelur: vi er i amme ammeknotebåt... Ser ut til at jeg har begynnende brystbetennelse... Gjør ufattelig vondt og har en kul under det ene brystet. Tror det oppsto da mini plutselig bestemte seg for å sove i 8timer...jeg våknet litt før av sprengte bryst, men turte ikke pumpe da jeg var sikker på at han straks skulle våkne..den gang ei. Har massert og håndmelket i varm dusj, men ingen bedring :( skal prøve å tømme brystet et par ganger i natt og se hvordan det er i morgen, hvis ikke ringer jeg nok legen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krumelur: vi er i amme ammeknotebåt... Ser ut til at jeg har begynnende brystbetennelse... Gjør ufattelig vondt og har en kul under det ene brystet. Tror det oppsto da mini plutselig bestemte seg for å sove i 8timer...jeg våknet litt før av sprengte bryst, men turte ikke pumpe da jeg var sikker på at han straks skulle våkne..den gang ei. Har massert og håndmelket i varm dusj, men ingen bedring :( skal prøve å tømme brystet et par ganger i natt og se hvordan det er i morgen, hvis ikke ringer jeg nok legen.

Ta en paracet og legg barnet slik at haken hans kommer nærmest mulig kulen når han dier. Da vil han lettere massere ut melken der. Ha gjerne en varmeflaske på det harde området når du sover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Krumelur: vi er i amme ammeknotebåt... Ser ut til at jeg har begynnende brystbetennelse... Gjør ufattelig vondt og har en kul under det ene brystet. Tror det oppsto da mini plutselig bestemte seg for å sove i 8timer...jeg våknet litt før av sprengte bryst, men turte ikke pumpe da jeg var sikker på at han straks skulle våkne..den gang ei. Har massert og håndmelket i varm dusj, men ingen bedring :( skal prøve å tømme brystet et par ganger i natt og se hvordan det er i morgen, hvis ikke ringer jeg nok legen.

Ta en paracet og legg barnet slik at haken hans kommer nærmest mulig kulen når han dier. Da vil han lettere massere ut melken der. Ha gjerne en varmeflaske på det harde området når du sover.
Jeg synes det funker bra å massere ut sånne klumper mens jeg pumper, dra hånda utfra og inn mot brystvorta liksom. Huff, håper du får bukt med det i løpet av natta!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var dessverre for sent for meg, fikk stigende feber og var hos legen i dag og fikk pencillin. Auauau. Håper det går fort over nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Siri, eg hugsar eg ringte legen og fekk sånn Oxitocyn nasespray når eg kjende det nærma seg betennelse, det hjelpte veldig for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en nesespray som heter Syntocinon, håper den hjelper...gjør så utrolig vondt, og feberen bare stiger.. Klarer ikke å massere for lenge i dusjen heller, ender bare med tårer.. Og får jo ikke mettet mini ordentlig heller, men nå har vi kjøpt in nan i tilfelle. Noen som har erfaring om når det går over etter man har fått pencillin?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legen sa til meg at det var kjempeviktig å få tømt, har du pumpe?,gjer vondt, men går raskare over. Håpar du kjem deg raskt!

Har sagt det før, tar heller to fødslar enn to mnd md amming i starten...men kos når det til slutt går seg til , og så lettvint!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legen sa til meg at det var kjempeviktig å få tømt, har du pumpe?,gjer vondt, men går raskare over. Håpar du kjem deg raskt!

Har sagt det før, tar heller to fødslar enn to mnd md amming i starten...men kos når det til slutt går seg til , og så lettvint!

Har sluppet unna brystbetennelse men var grusomt sår forrige gang, og hadde en sprekk i ene brystvorta som ikke grodde før etter et par mnd. Var helt forferdelig vondt! Denne gangen er jeg ikke sår, tror lillegutt har bedre sugetak, men vi kaver uansett. Nå som jeg ikke har melkesprengen lengre så suger han to tre tak også gidder han ikke mer. Tror han er blitt vant til at spruten står i munnen på han... Ja ja, går seg nok til til slutt! Når er det du skal ha Duotesten, Grøne? Du ervel 12 uker nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg både pumper og prøver å amme han så ofte jeg klarer på den vonde puppen mens jeg masserer. Synes det er vanskelig å vite når det er tømt bare.. Har ikke feber lenger, men brystet er fortsatt vondt og rødt og har fortsatt kul i brystet. Muligens bittelitt bedring, men er så redd for at jeg ikke har riktig antibiotika? Men det er jo bare 2 1/2 dag siden jeg startet kuren, så tar kanskje litt lengre tid? Blir helt desperat..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi får svar og tidleg ul på måndag Krumelur, 13 veker i morgon..fekk utsatt ei uke sidan vi var på ferie. Er spent, men håpar veldig at alt er bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk :)

 

Har gått til innkjøp av Lincethin-pulver i dag også, som visstnok skal være effektivt mot tette melkeganger. Og i dag har jeg virkelig stått på for å fjerne denne djevelskapen med pumping, amming og massering hver time og til og med hjelp fra mannen😂 Så begynner å få trua på at ting skal bli bedre i morgen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk :)

 

Har gått til innkjøp av Lincethin-pulver i dag også, som visstnok skal være effektivt mot tette melkeganger. Og i dag har jeg virkelig stått på for å fjerne denne djevelskapen med pumping, amming og massering hver time og til og med hjelp fra mannen😂 Så begynner å få trua på at ting skal bli bedre i morgen :)

Husk å ta dosen som står på ammehjelpen.no og ikke boksen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi får svar og tidleg ul på måndag Krumelur, 13 veker i morgon..fekk utsatt ei uke sidan vi var på ferie. Er spent, men håpar veldig at alt er bra!

Det er det helt sikkert :-) Men man bekymrer seg selvsagt fram til man vet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Takk :)

 

Har gått til innkjøp av Lincethin-pulver i dag også, som visstnok skal være effektivt mot tette melkeganger. Og i dag har jeg virkelig stått på for å fjerne denne djevelskapen med pumping, amming og massering hver time og til og med hjelp fra mannen😂 Så begynner å få trua på at ting skal bli bedre i morgen :)

Husk å ta dosen som står på ammehjelpen.no og ikke boksen!

Tenkte å ta 3-4ss som det står på ammehjelpen.no Har du noe erfaring med pulveret? Tips om hva jeg kan blande med? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Takk :)

 

Har gått til innkjøp av Lincethin-pulver i dag også, som visstnok skal være effektivt mot tette melkeganger. Og i dag har jeg virkelig stått på for å fjerne denne djevelskapen med pumping, amming og massering hver time og til og med hjelp fra mannen😂 Så begynner å få trua på at ting skal bli bedre i morgen :)

Husk å ta dosen som står på ammehjelpen.no og ikke boksen!
Tenkte å ta 3-4ss som det står på ammehjelpen.no Har du noe erfaring med pulveret? Tips om hva jeg kan blande med? :)

Kjenner bare til kapslene. De selger bokser med Lecithinkapsler på helsekost. Vet flere som har hatt effekt av disse. Også flere som har kunnet slutte med Syntocinonspray, som jo er greit å unngå hvis man kan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

Takk :)

 

Har gått til innkjøp av Lincethin-pulver i dag også, som visstnok skal være effektivt mot tette melkeganger. Og i dag har jeg virkelig stått på for å fjerne denne djevelskapen med pumping, amming og massering hver time og til og med hjelp fra mannen😂 Så begynner å få trua på at ting skal bli bedre i morgen :)

Husk å ta dosen som står på ammehjelpen.no og ikke boksen!
Tenkte å ta 3-4ss som det står på ammehjelpen.no Har du noe erfaring med pulveret? Tips om hva jeg kan blande med? :)
Kjenner bare til kapslene. De selger bokser med Lecithinkapsler på helsekost. Vet flere som har hatt effekt av disse. Også flere som har kunnet slutte med Syntocinonspray, som jo er greit å unngå hvis man kan.

Hva er hensikten, økt utdrivning?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

 

Takk :)

 

Har gått til innkjøp av Lincethin-pulver i dag også, som visstnok skal være effektivt mot tette melkeganger. Og i dag har jeg virkelig stått på for å fjerne denne djevelskapen med pumping, amming og massering hver time og til og med hjelp fra mannen😂 Så begynner å få trua på at ting skal bli bedre i morgen :)

Husk å ta dosen som står på ammehjelpen.no og ikke boksen!
Tenkte å ta 3-4ss som det står på ammehjelpen.no Har du noe erfaring med pulveret? Tips om hva jeg kan blande med? :)
Kjenner bare til kapslene. De selger bokser med Lecithinkapsler på helsekost. Vet flere som har hatt effekt av disse. Også flere som har kunnet slutte med Syntocinonspray, som jo er greit å unngå hvis man kan.
Hva er hensikten, økt utdrivning?

Nei, den binder vel fettet i melken slik at fettet skal komme lettere ut og ikke lage trøbbel. Står om både det og spc-flakes på ammehjelpen.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja leste litt om det. Men inneholder ikke morsmelk lecitin da? Kjenner til det fra matlagingens verden, er nemlig faglært kokk :-) Men er vel kanskje bare at noen trenger mer av det. Kan iallfall ikke skade.

Endret av Krumelur
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja leste litt om det. Men inneholder ikke morsmelk lecitin da? Kjenner til det fra matlagingens verden, er nemlig faglært kokk :-) Men er vel kanskje bare at noen trenger mer av det. Kan iallfall ikke skade.

Noen har jo slintrer i melken, de har nok ikke vondt av mer Lecithin ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg tok desse kapslane og det gjorde stor forskjell for meg det første halve året, eg måtte og passa på å ikkje eta for feit mat. Mykje styr, men det gjekk seg til

 

Håpar du er betre i dag Siri!

 

Her er det spent og nervøs stemning, fekk ei blødning i natt, ikkje kjempestor, men frisk og med litt koagel etterkvart. Ekkelt! Er redd, men jobba mentalt med at alt ikkje treng vera gale likevel, har gitt seg utover dagen heldigvis. Har det slik innimellom for tida at om eg ikkje våkner og går og tissar så låser det seg heilt, i natt måtte eg sitja lenge for å få ut noko og trykkja som i fødsel for at det skulle koma ut. Var redd eg måtte til lege for å få tømt...tenkjer at eg kan ha sprukke eit blodkar..kryssar fingrane for det, men er redd! Plutseleg veldig lenge til måndag og ul...at vi er hos svigers gjer ikkje saka betre...blir sprø av dette eg, håpar å få skuldrane ned frå måndag av!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei grøne! Jeg krysser fingre for deg. Det er lett å bli nervøs, men det går heldigvis som regel bra likevel. Sender en stor klem! ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...