Gå til innhold

***oss over 30***


Tigerlise&Anton prøver igjen

Anbefalte innlegg

Takk for heiing, jenter! :D

 

Den crinonen er ikke god altså, kjennes ut som noen har brukt sandpapir oppi der! Så her har vi blitt riktig så jomfruelige, ikke snakk om at noe kommer inn der med det første :o

 

Håper virkelig at det klaffer for dere også snart, Lilu. Synd at dere må betale, synes jo det høres helt urimelig ut. Samtidig slipper dere kanskje å vente i månedsvis? Klem til deg :klem:

 

Du får ta med deg minste på en liten "husmorferie" Tussemor, så du får sovet ut litt!

 

Da har krampa tatt meg, så jeg kryper til køys mens gubben baker kake til nok en avslutning. Nattaklem til alle dere søtsnupper! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Innom og kikker til dere gromminger - godt å se at det står greit til med dere der ute! ♡

Synes å huske at jeg ble etterlyst for en tid siden, det går i hundre her, så hvis jeg ikke får svart med en gang skjer ikke det den dagen.. gjelder sms, snap og ellers over hele fjøla.. Lilleberta vokser og er ei artig frøken. Føles som at hun er en forlengelse av kroppen min, veldig deilig symbiose men også forferdelig slitsomt til tider. Pappaen forsøker seg med at hun er pappajente...men da tror jeg han må være mer tilstede for at det der skal være likt for dem begge. Det blir mye tid alene på tomannshånd på oss jentene, men jeg forsøker å tøffe meg opp og bare forlate huset og gi han ansvar for berte og hund, grøt og legging. Han får slite litt - er bare et par mnd så er han i permisjon så da kan han ikke rømme til jobben eller bare stikke ut en tur, han skal få kjenne på den der med å hele tida forholde seg til at det er to stk som fotfølger til enhver tid.. ;) Gleder meg litt til pause i permisjonen, om det er lov å tenke tanken fullt ut og si det høyt... Jeg synes rett og slett det er tungt å ikke sove hele netter, selv om hun nå har eget rom og mestrer det stort sett utmerket. At vi står opp mellom 6 og 7 er greit nok. :) Er med andre ord stum av beundring for de som er alene om alt, hele tida. For jeg har jo litt avlastning innimellom. Er det noen av dere rutinerte som har erfaring med at NAV godtar at pappas jobb bare sender inn lønnspapirer så er den biten i orden hvis mor har ført opp datoer for begge på sitt skjema?? Hans jobb sier at slik har de gjort det før..og det finner jeg merkelig enkelt fra DEN etaten!!!

Grøne - husker jeg ikke feil, så var det deg med litt blødninger for litt siden? Hadde flere av dem med jenta vår, tidlig og litt senere i sv.skapet. Muligens pga lavt feste på morkake - og det trakk seg oppover og ble ikke noe problem senere. Men, for hver episode med blod på papiret kom tvilen på besøk sammen med bekymringa.. Det går heldigvis oftest bare godt!

 

Vel, må ta kveld her også. Er iskald etter en kveld ute i blomsterbedet - får jo ikke gjort noe der med votter på! Slenger avgårde masse gode ønsker - og venter spent på meste positive test!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for heiing, jenter! :D

Den crinonen er ikke god altså, kjennes ut som noen har brukt sandpapir oppi der! Så her har vi blitt riktig så jomfruelige, ikke snakk om at noe kommer inn der med det første :o

Håper virkelig at det klaffer for dere også snart, Lilu. Synd at dere må betale, synes jo det høres helt urimelig ut. Samtidig slipper dere kanskje å vente i månedsvis? Klem til deg :klem:

Du får ta med deg minste på en liten "husmorferie" Tussemor, så du får sovet ut litt!

Da har krampa tatt meg, så jeg kryper til køys mens gubben baker kake til nok en avslutning. Nattaklem til alle dere søtsnupper! :klem:

Her blei det innført totalforbud ved positiv test, dei tre gongane eg har mista har eg begynt å blø etter samleie- så her er det sølibat til etter ul i veke 13. Ikkje så kjekt, men verdt det på sikt håpar eg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom og kikker til dere gromminger - godt å se at det står greit til med dere der ute! ♡

Synes å huske at jeg ble etterlyst for en tid siden, det går i hundre her, så hvis jeg ikke får svart med en gang skjer ikke det den dagen.. gjelder sms, snap og ellers over hele fjøla.. Lilleberta vokser og er ei artig frøken. Føles som at hun er en forlengelse av kroppen min, veldig deilig symbiose men også forferdelig slitsomt til tider. Pappaen forsøker seg med at hun er pappajente...men da tror jeg han må være mer tilstede for at det der skal være likt for dem begge. Det blir mye tid alene på tomannshånd på oss jentene, men jeg forsøker å tøffe meg opp og bare forlate huset og gi han ansvar for berte og hund, grøt og legging. Han får slite litt - er bare et par mnd så er han i permisjon så da kan han ikke rømme til jobben eller bare stikke ut en tur, han skal få kjenne på den der med å hele tida forholde seg til at det er to stk som fotfølger til enhver tid.. ;) Gleder meg litt til pause i permisjonen, om det er lov å tenke tanken fullt ut og si det høyt... Jeg synes rett og slett det er tungt å ikke sove hele netter, selv om hun nå har eget rom og mestrer det stort sett utmerket. At vi står opp mellom 6 og 7 er greit nok. :) Er med andre ord stum av beundring for de som er alene om alt, hele tida. For jeg har jo litt avlastning innimellom. Er det noen av dere rutinerte som har erfaring med at NAV godtar at pappas jobb bare sender inn lønnspapirer så er den biten i orden hvis mor har ført opp datoer for begge på sitt skjema?? Hans jobb sier at slik har de gjort det før..og det finner jeg merkelig enkelt fra DEN etaten!!!

Grøne - husker jeg ikke feil, så var det deg med litt blødninger for litt siden? Hadde flere av dem med jenta vår, tidlig og litt senere i sv.skapet. Muligens pga lavt feste på morkake - og det trakk seg oppover og ble ikke noe problem senere. Men, for hver episode med blod på papiret kom tvilen på besøk sammen med bekymringa.. Det går heldigvis oftest bare godt!

 

Vel, må ta kveld her også. Er iskald etter en kveld ute i blomsterbedet - får jo ikke gjort noe der med votter på! Slenger avgårde masse gode ønsker - og venter spent på meste positive test!! :)

Tviler på at NAV godtar det. Alle papirer kommer juni retur bare man har glemt et kryss. Har kom det brev med info til pappaen da min søknad var ferdigbehandlet. Pappaen må nok søke selv! Men er nå ikke akkurat uoverkommelig å fylle ut det skjemaet da ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Iiiik! Da er han lovlig seint ute... er vel bare 6 uker til det er hans tur siden min permisjon skal være avbrutt av ferie - jobb & ferie før jeg tar ut siste rest i november igjen.. Får dette konsekvenser for meg og min arbeidsgiver????? :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei tror ikke det er noe problem. så lenge alle papirer leveres inn er det nok mindre enn seks ukers behandlingstid. For min del tok det tid denne gangen fordi den ene arbeidsgivereren var treg med å sende inntektsopplysninger. Med en gang de var levert ble saken ferdig behandlet.

 

Hadde du svangerskapsforgiftning eller husker jeg feil, Apex? Var til kontroll hos legen i dag og da hadde plutselig blodtrykket blitt høyt og jeg hadde protein i urinen. Har dessuten hatt hodepine i flere dager nå. Symfysemålet, som har vært lavt hele veien, hadde også flatet ut. Skal inn på sykehuset på kontroll i mårra, er spent på hva som skjer nå. Er litt over 36 uker nå, så det er jo ingen krise om lillegutt må ut, men iom at han er litt liten skulle jeg nå helst beholdt han inne litt til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hurra, Grøne! Så utrolig hyggelig at det går riktig vei for deg! Gleder meg masse med deg!!

 

Er lillemann som har feil sugeteknikk-putter tungen opp i ganen, i tillegg til at jeg får veldig brystspreng og gjør det enda vanskeligere for han å få tak.. Vet bare ikke hvordan jeg skal få han til å få riktig teknikk.. Har vært på veiledning og lest masse om det, men får det ikke til. Blir nok skjold en stund til hvertfall, blir så stressa av å ikke få det til. Hadde aldri trodd det skulle være så vanskelig å amme, man hører liksom aldri om det før man plutselig sitter med såre bryst selv.

Amen, det kom som en overraskelse på meg også, og jeg må innrømme at jeg følte meg litt mislykket, klarte ikke å amme engang... Jeg pumpet og ga melk på flaske i 6 uker før han en deilig morgen bare rett og slett fikk det til! Hadde prøvd med skjold og uten skjold litt sånn av og til, men han fikk hovedsaklig flaske.

Hos meg var det brystknoppene som var flate, det gjorde det veldig vanskelig for ham. Pumpingen fikk dem litt ut og i fasong. I tillegg vokser jo ungen og når munnen blir litt større så blir det lettere for dem å få tak. Lufttørke var alfa og omega for meg. Purelan og luft. Og medela ammeinnlegg.

Lykke til, håper det går seg til :-)

 

Cayenne, så kjekt å lese at du har bolle i ovnen igjen! Denne hever seg stor og god :-)

 

Grøne, hurra for fin ul! 👍

 

Koser og klemser til alle, flesteparten av dere aner vel ikke hvem jeg er engang som aldri skriver her, men jeg føler jeg kjenner dere litt siden jeg jo følger med :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oisann Krumelur! Håpar det går seg til.

 

I dag har eg endeleg orka å gå tur!! Det er lenge sidan sist, den utmattende kvalmen har roa seg og eg er blitt ganske flink til å kvila. Og hjelpes så godt det gjorde! Håpar formen går rette vegen no

 

Elles skal eg på sjukehuset i morgon for samtale og duotest, blodprøven, så blir det spennande om nokre veker om ul ser bra ut saman med testresultata. Det må det berre!

 

Kjekt å høyra frå deg Spirenmin!

 

Ha ein strålande kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for heiing, jenter! :D

Den crinonen er ikke god altså, kjennes ut som noen har brukt sandpapir oppi der! Så her har vi blitt riktig så jomfruelige, ikke snakk om at noe kommer inn der med det første :o

Håper virkelig at det klaffer for dere også snart, Lilu. Synd at dere må betale, synes jo det høres helt urimelig ut. Samtidig slipper dere kanskje å vente i månedsvis? Klem til deg :klem:

Du får ta med deg minste på en liten "husmorferie" Tussemor, så du får sovet ut litt!

Da har krampa tatt meg, så jeg kryper til køys mens gubben baker kake til nok en avslutning. Nattaklem til alle dere søtsnupper! :klem:

Så flott at det går bra med deg Cayenne. Snakket med mannen i går om inseminasjon. Noe han ikke er så keen på. Skal liksom ikke tukle med naturen ( p- piller inngår ikke under dette iht. mannen). Ble virkelig skuffa igår. Skjønner han jo også. Tenker at om vi ikke får det til så er det grunn. Så vi ble enige om å ikke gå videre med det ennå. Han gav også utrykk for at jeg tenker litt for mye på dette med barn. Det har han muligens rett i, men jeg har gledet meg til dette så lenge. Heldigvis var jeg på akupunktur i dag hos Kjersti Haagaas. Flott dame altså. Hun kunne fortelle meg at det er noe kluss med hormonene min, tarmsystemet og årsaker til høyt blodtrykk. Mye av dette har sammenheng med min infertilitet. Hormontullet gjør at et befruktet egg ikke kan feste seg i livmoren alstå risiko for SA. Jeg er så sjeleglad for at jeg gikk til henne og ikke begav meg på en følelses ladet karusell med inseminasjon som sannsynligvis ikke ville ha lykkes. Så nå er det noen seanser hos Haagaas fremover. Er ikke sikker på om jeg skal dele dette med mannen. Han vil nok ikke bli så happy. Da han ikke forstår seg på alternativ medisin. Go' klem til deg også :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snart gravide:

Peiskos: 31 år, gift og har en sønn på 10 mnd. Prøver oss nå på et søsken til lillegutt

LykkeLi1978: 36 år, gift og har to gutter på 8 og 13 år, prøver på en attpåkladd.

Utålmodigemeg: 36 år. Fjernet spiral 25 sept. Har 2 barn fra før på 18 og 20 år.

Nybegynner1, straks 32 år, prøver igjen for første gang etter SA i 4. mnd i mars 14, og krysser fingre for en liten 2015-baby. Ingen barn fra før.

Svimmla: 37 år, tok siste pille 17.mai og håper systemet er raskt oppe igjen så man kan prøve på en spire.

Fisken 2012: 39 år, to barn fra før, har hatt 1 SA, 3 MA og 1 BO. Skal prøve igjen snart...

Duangdaw: 42 år og prøver med donor. 1 avbrutt svangerskap 30. april (uke 16+2) pga for tidlig vannavgang.

Jodi: 38 år, samboer, ett barn på 11 år fra før, begynte prøving i juni.

Ovidia håper på førstefødte i 2015.

Aussiemama: 36 år, samboer, ett barn fra før, sluttet med p-sprøyte for 2 år siden, venter i spenning

Prøver1984: 30år, samboer, 2 barn på 9 og 6 år fra tidligere forhold. Sluttet på p-pillen aug-14

Ancear: 34 år, samboer, prøver på Nr1, prøvd siden juli 2014

prøver30: 30 år, samboer, ingen barn. MA 14.08.2014.

Vinterblomst - 43, har ei lita snelle ♡ ønsker en til ☆

Susa84: 30 år. Sønn fra før 2003. 1.ivf okt 2014, fryseforsøk jan 2015

Utålmodig 82: 32 år, MA januar 15, prøver igjen på første barn.

FruRødhette: 31 år. Prøver på første. MA mai og september -14.

attpåklattnr2:40 år,Gift.3 døtre på 2,16,18.Et siste forsøk på en liten prins. eller enda en søt prinsesse i 2015 eller 2016 :)

Bethlisa: 41år, Gift, Telemark, Mannen min har ingen barn,mens jeg har 3 barn fra tidligere (skilt) f. 95,03,04. 1.IVF september 14 endte i BO. Fryseforsøk Jan 15 ente i MA. 2.IVF April 15

Lilu81: 33 år, gift ingen av oss har barn. Prøver på første, har vært til utredning, mannen har bare 30% levende sperm 30 min etter ejakulasjon, håper vi får hjelp

Lykke *mamma til 2*: har 2 barn, forsøket på en attpåklatt har så langt endt i 2 SA; januar 2015 (11+4), mai 2015 (15+5)

 

1. trimester

Marolla: snart 33, samboer, datter som blir 8. Prøvere siden feb 2010, termin 2.okt

Grøne, 38 år, har vesla f. mai 2013, SA april 2014, MA august 2014, SA desember 14. Førebels termin 16.1.16

Cayenne: 43 år, har to herlige og ganske store barn, håper det siste kommer rundt 9. februar 2016.

 

 

2. trimester:

Leirha: 35år, samboer, har 3 gutter, 17år, 6år og 2 år, Startet prøving i september, termin ca 1 august 2015

 

 

3. trimester:

FruMille:30 år,gift, MA mai 14, venter vårt første barn med termin ca 28 juni

Mamma-til-Emma: 31 år, jente på snart 4 fra tidligere forhold. Vi ønsker oss to nurk til. <3

Great 42 samboer og en sønn på 5. Endelig gravid etter 3.5 prøving. Termin 17 mai 2015

Siri83: 30 år, gift, ingen barn fra før, MA 13.08.14, gravid igjen - foreløpig termin 27.mai 2015

ØYNE: 33 år, samboer, prinsesse født januar 2014, termin med nr. 2, 6. juli

PeppaPig: 36år, gift, datter på 5år. Termien 8.juni 2015

Krumelur: 37 år, venter gutt nr to i midten av juli

Minnimusa: 33 år, har ei Tullehøne født jan 14. Venter en guttebass med OUL termin 3.9, men ks rundt den 24.august.

Ulvinne83: 31 år, gift, ingen barn fra før, prøvere siden september 2014, venter ei jente 31.8.15

 

Født:

 

Girasol (32år, ingen barn fra før. Termin 28.09.14) Fødte en liten jente 21.09

Kjøttmeis (30 år, fikk en perfekt liten jente 21.09.14)

Apex 39år, 1 voksen sønn, Lille fine Aurora kom 27.11.14

Sjøgress (33 år, to barn) termin 20.09.14.

Corneliuss 36 år. To barn på 3 og 6 år. Fra Oslo. Ønsker et tredje lille nurk. Termin 5.des

Sidney - 33 år fra Sandnes. Gravid med første. Termin ca 10 januar.

Chloe30: 36, gift, jente og gutt, 9 og 6 år, Keisersnitt 23.mars, tvillinger,2 gutter

 

Mama foodie: 33 år, har en gullgutt, er nå gravid med nummer 2 <3 Termin ca 17 februar. ?

Cornetta: 31 år, gift, to jenter på 2 og 3,5 fra før. Termin ca. 30.mars -15 ?

Mrs-Impatient: 31 år fra Trondheim. Første barn. Termin 18.mars.

Tussemor5: 36 år, gift, tre gutter, 7,5 og 1 år...Termin, tja, den som vet, mars/april en gang :-P

Bonanza: 36 år, har 3 barn, termin 13 mai 2015 med nr 4.

Unilon, gift, 35 år, har jente født 10.08.12 og fødte nå en gutt 04.06.15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snart gravide:

Peiskos: 31 år, gift og har en sønn på 10 mnd. Prøver oss nå på et søsken til lillegutt

LykkeLi1978: 36 år, gift og har to gutter på 8 og 13 år, prøver på en attpåkladd.

Utålmodigemeg: 36 år. Fjernet spiral 25 sept. Har 2 barn fra før på 18 og 20 år.

Nybegynner1, straks 32 år, prøver igjen for første gang etter SA i 4. mnd i mars 14, og krysser fingre for en liten 2015-baby. Ingen barn fra før.

Svimmla: 37 år, tok siste pille 17.mai og håper systemet er raskt oppe igjen så man kan prøve på en spire.

Fisken 2012: 39 år, to barn fra før, har hatt 1 SA, 3 MA og 1 BO. Skal prøve igjen snart...

Duangdaw: 42 år og prøver med donor. 1 avbrutt svangerskap 30. april (uke 16+2) pga for tidlig vannavgang.

Jodi: 38 år, samboer, ett barn på 11 år fra før, begynte prøving i juni.

Ovidia håper på førstefødte i 2015.

Aussiemama: 36 år, samboer, ett barn fra før, sluttet med p-sprøyte for 2 år siden, venter i spenning

Prøver1984: 30år, samboer, 2 barn på 9 og 6 år fra tidligere forhold. Sluttet på p-pillen aug-14

Ancear: 34 år, samboer, prøver på Nr1, prøvd siden juli 2014

prøver30: 30 år, samboer, ingen barn. MA 14.08.2014.

Vinterblomst - 43, har ei lita snelle ♡ ønsker en til ☆

Susa84: 30 år. Sønn fra før 2003. 1.ivf okt 2014, fryseforsøk jan 2015

Utålmodig 82: 32 år, MA januar 15, prøver igjen på første barn.

FruRødhette: 31 år. Prøver på første. MA mai og september -14.

attpåklattnr2:40 år,Gift.3 døtre på 2,16,18.Et siste forsøk på en liten prins. eller enda en søt prinsesse i 2015 eller 2016 :)

Bethlisa: 41år, Gift, Telemark, Mannen min har ingen barn,mens jeg har 3 barn fra tidligere (skilt) f. 95,03,04. 1.IVF september 14 endte i BO. Fryseforsøk Jan 15 ente i MA. 2.IVF April 15

Lilu81: 34 år, gift ingen av oss har barn. Prøver på vår første, har vært til utredning, ingenting ble funnet, går til akupunktur.

Lykke *mamma til 2*: har 2 barn, forsøket på en attpåklatt har så langt endt i 2 SA; januar 2015 (11+4), mai 2015 (15+5)

 

1. trimester

Marolla: snart 33, samboer, datter som blir 8. Prøvere siden feb 2010, termin 2.okt

Grøne, 38 år, har vesla f. mai 2013, SA april 2014, MA august 2014, SA desember 14. Førebels termin 16.1.16

Cayenne: 43 år, har to herlige og ganske store barn, håper det siste kommer rundt 9. februar 2016.

 

 

2. trimester:

Leirha: 35år, samboer, har 3 gutter, 17år, 6år og 2 år, Startet prøving i september, termin ca 1 august 2015

 

 

3. trimester:

FruMille:30 år,gift, MA mai 14, venter vårt første barn med termin ca 28 juni

Mamma-til-Emma: 31 år, jente på snart 4 fra tidligere forhold. Vi ønsker oss to nurk til. <3

Great 42 samboer og en sønn på 5. Endelig gravid etter 3.5 prøving. Termin 17 mai 2015

Siri83: 30 år, gift, ingen barn fra før, MA 13.08.14, gravid igjen - foreløpig termin 27.mai 2015

ØYNE: 33 år, samboer, prinsesse født januar 2014, termin med nr. 2, 6. juli

PeppaPig: 36år, gift, datter på 5år. Termien 8.juni 2015

Krumelur: 37 år, venter gutt nr to i midten av juli

Minnimusa: 33 år, har ei Tullehøne født jan 14. Venter en guttebass med OUL termin 3.9, men ks rundt den 24.august.

Ulvinne83: 31 år, gift, ingen barn fra før, prøvere siden september 2014, venter ei jente 31.8.15

 

Født:

 

Girasol (32år, ingen barn fra før. Termin 28.09.14) Fødte en liten jente 21.09

Kjøttmeis (30 år, fikk en perfekt liten jente 21.09.14)

Apex 39år, 1 voksen sønn, Lille fine Aurora kom 27.11.14

Sjøgress (33 år, to barn) termin 20.09.14.

Corneliuss 36 år. To barn på 3 og 6 år. Fra Oslo. Ønsker et tredje lille nurk. Termin 5.des

Sidney - 33 år fra Sandnes. Gravid med første. Termin ca 10 januar.

Chloe30: 36, gift, jente og gutt, 9 og 6 år, Keisersnitt 23.mars, tvillinger,2 gutter

 

Mama foodie: 33 år, har en gullgutt, er nå gravid med nummer 2 <3 Termin ca 17 februar. ?

Cornetta: 31 år, gift, to jenter på 2 og 3,5 fra før. Termin ca. 30.mars -15 ?

Mrs-Impatient: 31 år fra Trondheim. Første barn. Termin 18.mars.

Tussemor5: 36 år, gift, tre gutter, 7,5 og 1 år...Termin, tja, den som vet, mars/april en gang :-P

Bonanza: 36 år, har 3 barn, termin 13 mai 2015 med nr 4.

Unilon, gift, 35 år, har jente født 10.08.12 og fødte nå en gutt 04.06.15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå har dere funnet lista igjen.. Jeg lager bare krøll når jeg oppdaterer, kan noen være så snille og oppdatere meg under født: PeppaPig: 36år, gift, datter på 5år. Jente født 01.06.15

 

 

Kikket bare innom veldig kjapt jeg, og har allerede glemt mesteparten av hva jeg skulle skrive og hva jeg skulle kommentere på - så da blir det ingen nevnt, ingen glemt :D 

Vesla klarte å gulpe opp på HELE bilsetet sitt rett etter at vi hadde vært hos barnelegen for sjekk, mens jeg og storesøster sølte hhv kaffe og saft over hele den nyvaskede bilen min. Mannen min hadde første dag tilbake på jobb og har kost seg med å ikke måtte vaske utgulpet bilsete mens man er laaaangt hjemmefra. Jau, jau - sånn går no dagan med nyfødt og storesøster på slep. Imorgen skal vi på klesbutikk og se etter nye bukser til meg (fordi jeg passer ikke inn i noen ting lenger) så det skal jo bli moro. Jeg får ta med ipad til storesøster og ha backup bilsete til veslejenta i bagasjerommet - sånn just in case. Og INGEN får drikke noe annet enn vann i bilen min heretter!! Søren heller, jeg må jo få den vasket igjen  :sur:

 

Håper dere andre har hatt en litt mindre begivenhetsrik dag enn det jeg har hatt... 

 

Klem til dere alle!!  :dagens-rose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehehehe peppa...du får skylde på akkurat født tåka Hadde det der skjedd meg, tror jeg at tårene hadde tatt heftig grep om meg Jeg er så hormonell for tiden, at en skulle tro jeg var gravid noe jeg selvfølgelig ikke er

Gubben tok opp sex temaet i går, jeg formidlet da klart og tydelig at jeg er klar som ei kule, men inntil han har kuttet strengen er det lukket, stengt og forseglet her!!! Han prøvde seg på om ikke det var lurt av meg med p sprøyte osv, men inntil videre er det ikke aktuelt med noe skulle det vise seg at mensen blir et sant smertehelvette, så skal jeg vurdere det, MEN det vet ikke han Uansett, så var det veldig vanskelig å få gjort det i og med at det koster penger og at han er så blakk osv ( han svidde av 10000 på nytt jaktvåpen for ikke lenge siden)....Jeg skal alltids klare å kose meg alene...denne gangen får han trå til, jeg har tross alt presset ut fire unger Det kom fram med store dådyr øyne i går at han er livredd...han hadde nemlig hørt at man ble så lat og feit etter en slik operasjon...Jeg trodde jeg skulle dø av latter

 

Her løper vi ellers fra den ene avslutningen til den andre, forsøker å forberede ferien med å vaske ned campingvogna som musa har bodd i i vinter...det ser så ille ut og lukter så grenseløst jævlig at jeg ikke kan få sagt det. Heldigvis har den ikke gangs på interiøret og sofaputene....Nå gjenstår bare nedvasken...den satser jeg på å få unna i løpet av helgen!!!!!! I morgen skal vi bar barsrlgruppe, så jeg får bare se til å komme meg i seng og håpe at Lillemor vil sove like lenge i natt (7-10 t)

 

Cayenne hvordan gikk det på ul i dag?????

 

Natti natt fineste dere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei tror ikke det er noe problem. så lenge alle papirer leveres inn er det nok mindre enn seks ukers behandlingstid. For min del tok det tid denne gangen fordi den ene arbeidsgivereren var treg med å sende inntektsopplysninger. Med en gang de var levert ble saken ferdig behandlet.

 

Hadde du svangerskapsforgiftning eller husker jeg feil, Apex? Var til kontroll hos legen i dag og da hadde plutselig blodtrykket blitt høyt og jeg hadde protein i urinen. Har dessuten hatt hodepine i flere dager nå. Symfysemålet, som har vært lavt hele veien, hadde også flatet ut. Skal inn på sykehuset på kontroll i mårra, er spent på hva som skjer nå. Er litt over 36 uker nå, så det er jo ingen krise om lillegutt må ut, men iom at han er litt liten skulle jeg nå helst beholdt han inne litt til.

Beklager sen respons - men du husker rett. Mild utgave denne gangen, med blodtrykk, ødemer og protein i urin. Håper det gikk greit på kontroll - antar at du får tettere oppfølging fremover og du kan nok være trygg på at de setter igang ting hvis bebis ikke har det bra der inne. Sambo har heldigvis bare en arbeidsgiver å forholde seg til, håper det går i orden kjapt for sånt stresser meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legen var optimistisk, men det er ikke jeg. Hun så at jeg var gravid (plommesekk og lite fostersnlegg) men ikke hjertelyd. Trodde jeg var 6+5 i dag, men legen mente jeg var noen dager kortere. Det kaaan stemme, men er forberedt på alt.

 

Målte hcg og skal måle på nytt lørdag. Vi tar det som det kommer. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legen var optimistisk, men det er ikke jeg. Hun så at jeg var gravid (plommesekk og lite fostersnlegg) men ikke hjertelyd. Trodde jeg var 6+5 i dag, men legen mente jeg var noen dager kortere. Det kaaan stemme, men er forberedt på alt.

 

Målte hcg og skal måle på nytt lørdag. Vi tar det som det kommer. :)

Huff, kjenner igjen følelsen. Ha lyst til å være positiv og håpe/tenke det beste men samtidig stålsette seg litt i tilfelle dårlige nyheter. Unner deg så inderlig gode nyheter, Cayenne. Heier på spira di og håper den bare har slumret litt og derfor er litt treg. God klem til deg! ♡

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legen var optimistisk, men det er ikke jeg. Hun så at jeg var gravid (plommesekk og lite fostersnlegg) men ikke hjertelyd. Trodde jeg var 6+5 i dag, men legen mente jeg var noen dager kortere. Det kaaan stemme, men er forberedt på alt.

Målte hcg og skal måle på nytt lørdag. Vi tar det som det kommer. :)

krysser virkelig alt jeg kan for deg cayenne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heier på deg jeg og, Cayenne! Det er jo ikke mange dager som skiller om man kan se noe eller ikke sånn i starten. Skal du tilbake på ul snart?

 

Takk for svar, Apex. Hvor lenge før termin ble du satt i gang? Var på kontroll i går ja, blodtrykket er i grenseland, ikke skyhøyt men må følges opp. Hadde bare spor av protein, så det hadde minsket. Skal kontrollere blodtrykk og urin igjen i mårra. Det som er litt kjipere er at babyen er veldig liten, bare 2200-2300 g, han ligger på 5 percentilen. Han burde vel vært en halvkilo tyngre på dette tidspunktet. Han så ut til å ha det bra, godt med liv og god gjennomstrømning i navlestrengen, men skal inn igjen på mandag for å se om han har vokst. Det kan jo hende han bare er liten, men han har jo gjort et hopp ned fra den kurven han lå på tidligere. Hvis han ikke vokser må han jo ut. så blir spennende å se hva som skjer. Er 37 uker på lørdag så det er jo ikke krise. Håper jo egentlig han kan bli inne i magen litt lengre når han er såpass liten, men samtidig er det utrolig slitsomt å gå og bekymre seg, samt at jeg ærlig talt er ganske sliten generelt nå. Men mye av det henger vel sammen med at jeg er pære forkjøla. Heldigvis har den grusomme hodepinen gitt seg, det tyder jo på at det ikke var et symptom på svangerskapsforgiftning iallfall.

 

Følte plutselig veldig på å få ting klart, siden det kan hende det ikke er så lenge til han kommer. Gikk ned i vaskekjelleren for å vaske babydyner, og selvfølgelig var tørketrommelen i ustand... Har vaskemaskin i leiligheten men ikke tørketrommel, og det må man jo ha for å vaske dun. Får håpe den blir fiksa veldig snart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for støtten, søte dere. Vet ikke om det blir noen flere ul med det første, vi får se hva de anbefaler når hcg-resultatene kommer på mandag.

 

Er ganske klar for å sette strek hvis det ikke går nå. Er egentlig mannen som er mest ivrig nå, men det er egentlig ikke mitt problem siden han nekta å få flere barn i mange år. Men håper jo det går bra nå da :)

 

Skjønner at det ikke er kjekt at baby er så liten Krumelur, men så lenge alt annet ser bra ut og de følger med, så går det nok veldig bra! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snart gravide:
Peiskos: 31 år, gift og har en sønn på 10 mnd. Prøver oss nå på et søsken til lillegutt
LykkeLi1978: 36 år, gift og har to gutter på 8 og 13 år, prøver på en attpåkladd.
Utålmodigemeg: 36 år. Fjernet spiral 25 sept. Har 2 barn fra før på 18 og 20 år.
Nybegynner1, straks 32 år, prøver igjen for første gang etter SA i 4. mnd i mars 14, og krysser fingre for en liten 2015-baby. Ingen barn fra før.
Svimmla: 37 år, tok siste pille 17.mai og håper systemet er raskt oppe igjen så man kan prøve på en spire.
Fisken 2012: 39 år, to barn fra før, har hatt 1 SA, 3 MA og 1 BO. Skal prøve igjen snart...
Duangdaw: 42 år og prøver med donor. 1 avbrutt svangerskap 30. april (uke 16+2) pga for tidlig vannavgang.
Jodi: 38 år, samboer, ett barn på 11 år fra før, begynte prøving i juni.
Ovidia håper på førstefødte i 2015.
Aussiemama: 36 år, samboer, ett barn fra før, sluttet med p-sprøyte for 2 år siden, venter i spenning
Prøver1984: 30år, samboer, 2 barn på 9 og 6 år fra tidligere forhold. Sluttet på p-pillen aug-14
Ancear: 34 år, samboer, prøver på Nr1, prøvd siden juli 2014
prøver30: 30 år, samboer, ingen barn. MA 14.08.2014.
Vinterblomst - 43, har ei lita snelle ♡ ønsker en til ☆
Susa84: 30 år. Sønn fra før 2003. 1.ivf okt 2014, fryseforsøk jan 2015
Utålmodig 82: 32 år, MA januar 15, prøver igjen på første barn.
FruRødhette: 31 år. Prøver på første. MA mai og september -14.
attpåklattnr2:40 år,Gift.3 døtre på 2,16,18.Et siste forsøk på en liten prins. eller enda en søt prinsesse i 2015 eller 2016  :)
Bethlisa: 41år, Gift, Telemark, Mannen min har ingen barn,mens jeg har 3 barn fra tidligere (skilt) f. 95,03,04. 1.IVF september 14 endte i BO. Fryseforsøk Jan 15 ente i MA. 2.IVF April 15
Lilu81: 34 år, gift ingen av oss har barn. Prøver på vår første, har vært til utredning, ingenting ble funnet, går til akupunktur.
Lykke *mamma til 2*: har 2 barn, forsøket på en attpåklatt har så langt endt i 2 SA; januar 2015 (11+4), mai 2015 (15+5)

Mysill: 31år, samboer, prøver på nr 1. Prøvd siden tidlig 2005

1. trimester
Marolla: snart 33, samboer, datter som blir 8. Prøvere siden feb 2010, termin 2.okt
Grøne, 38 år, har vesla f. mai 2013, SA april 2014, MA august 2014, SA desember 14. Førebels termin 16.1.16
Cayenne: 43 år, har to herlige og ganske store barn, håper det siste kommer rundt 9. februar 2016.


2. trimester:
Leirha: 35år, samboer, har 3 gutter, 17år, 6år og 2 år, Startet prøving i september, termin ca 1 august 2015


3. trimester:
FruMille:30 år,gift, MA mai 14, venter vårt første barn med termin ca 28 juni
Mamma-til-Emma: 31 år, jente på snart 4 fra tidligere forhold. Vi ønsker oss to nurk til. <3
Great 42 samboer og en sønn på 5. Endelig gravid etter 3.5 prøving. Termin 17 mai 2015
Siri83: 30 år, gift, ingen barn fra før, MA 13.08.14, gravid igjen - foreløpig termin 27.mai 2015
ØYNE: 33 år, samboer, prinsesse født januar 2014, termin med nr. 2, 6. juli
PeppaPig: 36år, gift, datter på 5år. Termien 8.juni 2015
Krumelur: 37 år, venter gutt nr to i midten av juli
Minnimusa: 33 år, har ei Tullehøne født jan 14. Venter en guttebass med OUL termin 3.9, men ks rundt den 24.august.
Ulvinne83: 31 år, gift, ingen barn fra før, prøvere siden september 2014, venter ei jente 31.8.15

Født:

Girasol (32år, ingen barn fra før. Termin 28.09.14) Fødte en liten jente 21.09
Kjøttmeis (30 år, fikk en perfekt liten jente 21.09.14)
Apex 39år, 1 voksen sønn, Lille fine Aurora kom 27.11.14
Sjøgress (33 år, to barn) termin 20.09.14.
Corneliuss 36 år. To barn på 3 og 6 år. Fra Oslo. Ønsker et tredje lille nurk. Termin 5.des
Sidney - 33 år fra Sandnes. Gravid med første. Termin ca 10 januar.
Chloe30: 36, gift, jente og gutt, 9 og 6 år, Keisersnitt 23.mars, tvillinger,2 gutter

Mama foodie: 33 år, har en gullgutt, er nå gravid med nummer 2 <3 Termin ca 17 februar. ?
Cornetta: 31 år, gift, to jenter på 2 og 3,5 fra før. Termin ca. 30.mars -15 ?
Mrs-Impatient: 31 år fra Trondheim. Første barn. Termin 18.mars.
Tussemor5: 36 år, gift, tre gutter, 7,5 og 1 år...Termin, tja, den som vet, mars/april en gang :-P
Bonanza: 36 år, har 3 barn, termin 13 mai 2015 med nr 4.
Unilon, gift, 35 år, har jente født 10.08.12 og fødte nå en gutt 04.06.15 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cayenne-krysser fingre for deg og spiren! Dette skal gå bra! Vet hvor nervepirrende det er å vente på hcg-tester, men da får du vite sikkert hvordan det går med spiren ;)

 

Krumelur-når får du vite hva dere skal gjøre videre? Venninnen min fødte nylig en liten pjokk på 2200g og det går veldig fint med han. Fikk litt mat i sonde til å begynne med, men ellers helt frisk og rask :)

 

Hvordan går det med dere andre nybakte? Går amming bra? Hvordan har dere fordelt oppgavene med mannen? Her svinger det fort mellom himmel og helvete, men det er vel kanskje normalt når man er to zombier...?😂

 

Nå har lillemann tatt smokk-og en ny verden har åpnet seg!! Vet det ikke er anbefalt å gi smokk når man bruker skjold og ammingen derfor ikke er helt ideel, men her om dagen var jeg heeeelt utmattet av gråting og det eneste han ville var å ligge ved puppen, så jeg ga han smokk. Antagelig har han et enormt sugebehov og har brukt meg som smokk 24/7, men fersk mor som jeg er har jeg ikke skjønt dette..trodde bare han var umettelig jeg! Og om dette ødelegger for å ta pupp uten skjold får det bare være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...