Gå til innhold

***oss over 30***


Tigerlise&Anton prøver igjen

Anbefalte innlegg

Jeg tipper at jeg føder om 1-1,5 døgn. Jeg har nemlig hatt murringer i korsryggen og menssmerter i hele natt. Slik var det med første også. Etter en natt med slike murringer så begynte riene neste natt i 02-tida, og så var hun født kl. 12 påfølgende dag. Selvfølgelig ingen garanti for at det blir en tro kopi av første fødsel, men det er i hvert fall min beste gjetning nå. :D

 

Så spennende at du også snart får babyen din Peppa pig! Jeg regner med at storesøster skjønner hvorfor du må være på sykehuset en liten stund. Hun kan jo sikkert komme på besøk sammen med pappa? :)

 

Hvordan går det med deg Siri?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så spennende Unilon! Etter deg og Peppa Pig er vel du neste ut, Fru Mille? Eller har jeg glemt noen? 34 uker her, så det begynner jo faktisk å nærme seg :-) Er vel på tide å begynne å gjøre litt klart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gratulasjoner😘

 

Vi koser oss fortsatt, og i dag er lillegutt allerede 8dager gammel!! Skjønner ikke hvor dagene blir av!

 

I går kveld og natt tror jeg vi hadde vårt første økedøgn, skulle ha mat konstant fra kl 18 til kl 2....to slitne foreldre i dag. Tydelig hvem som er den nye sjefen hvertfall😂 merker jeg blir veldig sliten av besøk, og det sliter på samvittigheten at ikke alle de nærmeste har vært her enda... Vi har begge veldig store familier og alle vil selvfølgelig hilse på. Og nå begynner vennene våre å mase også.

 

Unilon, så utrolig spennende!! Høres ut som fødselen er nærstående😊 alltid like spennende å legge seg uvitende om hva natten bringer.

 

FruMille, nå er det ikke lenge igjen for deg heller! Gleder meg til å følge deg i innspurten😊 snart sitter du der også med din etterlengtede.

 

PeppaPig, du får nyte siste helg som gravid, og med stillheten😉 håper også det går bra med storesøster, men det gjør det helt sikkert😉

 

Grøne, er så glad på dine vegne! Synd at du er så kvalm, men det er jo tross alt et godt tegn😉 satser på at det blir bedre snart. husk å spise regelmessig og få i deg væske. Akuptessturbånd har hjulpet meg litt tidligere.

 

Skulle fjerne kommentert alle, men ammetåka har tatt meg og nå må jeg pumpe før det blir melkeeksplosjon her😂

 

God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Da har jeg dessverre gjennomgått marerittet igjen.. På torsdag gikk vannet hos meg, allerede i uke 15+4. Jeg ble innlagt på sykehuset, og det var hjerteaktivitet hos fosteret i over 1 døgn etterpå. I går ettermiddag fikk jeg blødninger og rie-lignende smerter, og på kvelden spontanaborterte jeg. Akkurat nå kjennes drømmen om et attpåklatt veldig fjern ut, etter en Sa i 12 uke i januar, og enda en nå. Er usikker på om jeg orker å prøve igjen, eller om jeg skal si meg fornøyd med de jeg har. Vi må rett og slett bare ta tiden til hjelp.

 

 

Om noen graver frem listen over prøvere, gravide osv, blir jeg veldig takknemlig for om noen kan slette meg på den. Husker ikke hva nicket mitt var der, men noe med Lykke og termin i midten av november.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å nei, så trist Lykke!!!   :frown:  :cry3: Veldig lei meg for deg, tenk at du skulle måtte oppleve noe sånt to ganger, det er virkelig urettferdig! Stor stor klem! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg gjettet helt feil, har sovet som en stein i natt uten en eneste antydning til rier eller noe. Akk ja, må vel bare ha tålmodighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, Lykke, det var forferdelig triste nyheter! Det er så urettferdig at noen skal oppleve sånt flere ganger, mens andre bare pumper ut unge etter unge uten engang å tenke tanken på at det ikke skal gå bra... Sender en varm klem <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har tenkt på deg idag Lykke, og Håper du har det bra under omstendighetene..

 

Tålmodighet er visstnok en dyd Unilon! Jeg finnes ikke tålmodig så snakker absolutt ikke fra erfaring hehe

 

Vi gjør oss klare til å ta imot baby imorgen. Jeg stresser litt (les: veldig mye) med navnet siden fødselsattesten må bli signert imorgen.. Vi står mellom endel navn men tror vi har funnet det riktige. Mannen får oppkalt etter sin bestemor og jeg får et av favorittnavnene som jeg har likt i veldig mange år. Forhåpentligvis passer hun til det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle tanker og klemmer. Kjenner at dette er tøft ja, jeg har klart meg greit gjennom dagen, men får gråteanfall innimellom, og jeg tenker mye på det jeg har gått igjennom. I tillegg har mannen signalisert at han per dags dato ikke orker å prøve igjen, og det kjennes ekstra tungt. Jeg svarte at det er noe vi må snakke om når vi har fått ting litt på avstand. Er selv usikker på om jeg orker å prøve igjen og gå gjennom frykten i et nytt svangerskap, samtidig er jeg usikker på om jeg vil angre resten av livet om vi ikke prøver...

 

Har fått en uke sykemelding, og det trengs! Gruer meg til i morgen for da må jeg på butikken for å sende sykemeldingen i posten, og jeg er redd for å treffe på noen kjente...

 

 

Lykke til med svært forestående fødsler til både Unilon og Peppa!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til i morgen peppa!!!

 

Lykke, det river i hjerterota å lese om hva du går gjennom!!! God varm klem

 

Grøne, magisk med ett bankende hjerte...jeg gleder meg stort på dine vegne!! Jeg har mang en gang klamrer meg til kvalmen når angsten for å miste har tatt meg...så nyt den, så langt du klarer ❤

 

Mrs I, Apex og Chloe hvordan står det til?

 

Unilon, jeg misunner deg ikke ventetiden altså! Gleder meg til å hilse på poden når han kommer ut

 

God varm klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt du får litt pause frå jobben Lykke! Håpar de tenkjer dykk godt om før de bestemmer dykk heilt.

 

Takk for det Tussemor, håpar å få sjå god utvikling på tysdag! Har fått at trua, men er langt frå sikker..

 

Lukke til i morgon Peppa! Sååå spennande å få ho på utsida

 

Du står vel ikkje så langt bak i køen no Unilon?

 

Her er det vanskelegaste å koma med truverdige forklaringer for kvifor eg ligg heime på sofaen heile dagen..tør ikkje fortelja det enno, menliker ikkje å fortelja skrøner. Enn så lenge trur folk på at eg har fått eit skikkeleg tilbakefall av utmattelse...men no kan eg ikkje skulda på inneklima så deg heng ikkje heilt på greip som vi seier her..jaja, vi får håpa vi blir tilgitt om dette går bra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Masse lykke til i morgen, Peppa :-)

Et liten hvit løgn pga graviditet tror jeg de fleste tilgir, Grøne ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å nei Lykke! Dette var utrolig triste nyheter😢😢 . Går litt tom for ord her, men hjertet mitt blør for det du måtte oppleve nok en gang💔😢. Håper dere finner ut av det sammen, og kanskje finner styrke til å prøve igjen etterhvert..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siri; gratulerer så mye med sønnen 💞 :) . Ja dagene flyr, jenta mi er snart 5 uker !! Hjelpes...

 

Lykke til i dag Pep's!!! Kanskje du allerede holder prinsessa i armene dine💜💜💜

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, ser det er leeenge siden jeg har vært innom her...ikke klart å lese alle innleggene siden sist... Nå har i alle fall mine 2 gutter blitt ca 4,5kg hver og 3 mnd gamle :) tida går fort! Gratulerer til flere av dere som har født ;) og tillykke med fødselen til dere som snart er i mål!

 

Og gratulerer Grøne med spire!!! Slitsomt med å være så kvalm, ja. Var utrolig kvalm da jeg gikk gravid med tvillingene, fra ca uke 5 frem til uke 16 ca. Var på nippet til å spy, men klarte meg, men utrolig kjedelig likevel....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært på overtidskontroll på sykehuset i dag, 8 dager over. De målte hjertelyd opp mot fosteraktivitet, og tok ultralyd av diverse kroppsdeler og mengden fostervann. Alt så veldig bra ut, og han er nå estimert til 3690 g. Jeg har ny kontroll om to dager, og blir satt i gang om tre dager om ingenting skjer. Igangsettingen blir her gjort på 11te dagen over termin. Betryggende å vite at de ikke vil la det gå lenger enn som så, selv om alt så fint ut så er det litt ekkelt å gå lenge over. Kjenner det i bekkenet i dag, mye nedpress, så jeg håper han begynner på exit'en i natt. Men det har jeg trodd i to netter nå...

 

Hvordan har det gått med deg Peppa Pig??? Er hun ute, gikk alt bra, fortell fortell!  :babyjente:

 

Chloe30, tenk at tvillingene allerede er 3 mnd! Tida går så fort! Fint å høre at det går bra med dere  :smilorange:

 

Bonanza, hvordan går det med veslejenta? Håper dere koser dere masse! 

 

Tussemor, nei denne ventetiden er dryg ass! Du får gjerne hilse på poden når han har kommet! Hvordan var det igjen, gikk du lenge over med lillejenta?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhhhhh unilon, håper de røska skikkelig i deg i dag, slik at lillebror kommer av seg selv Lillemor kom 2 dager over, men med første gikk jeg ca 14 dager over, så 4, så 8 også 2 på snuppa....jeg er så spent så spent tiden går så inderlig fort når de er ute snuppa her er allerede 6,5uker....synes ikke det er lenge siden jeg gikk å trava på føden i håp om at hun skulle komme

 

Peppa, hvordan går det med deg?

 

Chloe, så kjekt å høre fra deg

 

Nei, jeg må bare sove....Lillemor har sovnet, er jeg heldig får jeg 5 timer sammenhengende søvn

 

Natti natt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sender deg en god og varm klem, Lykke ♡ Så trist at det ikke gikk denne gangen. Gråt og sett ord på tankene dine, høres lurt å vente med store beslutninger til dere har fordøyd dette.

Tussemor - jøss, tida flyr og dere har fått de første smilene nå? ♡ Her går det greit. Sambo overrasket med nyoppusset kjøkkenvegg i tillegg til avtalt fliser mens jeg var på Hadeland. Artig initiativ! :) Lilleberta er stort sett en glede å omgås. Strever litt med nettene, jeg lengter etter hel natt søvn, og hun vil ha pupp og kos et par-tre ganger.. Hun har dårlig tid til sånt på dagen, så det er ikke så enkelt å tenke tanken på å tilby henne vann heller!! Men følgene blir ofte at jeg sovner (trøttedama pga urolige netter) og hun får sove sammen med oss. Veldig koselig, men forferdelig vondt for kroppen å konstant sove trangt og på siden.. Vurderer eget rom til henne for nå som hun snur seg føler jeg at vugge begynner å bli utrygg.. tja - dere som er ruttis på småfolk; tips & innspill?? Ellers spiser hun godt og jeg samler husmorpoeng. Hjemmelaga pastasaus i dag så hun kunne spise det samme som oss, og senere rakk jeg også å bake brød til oss voksne. Og i tillegg har jeg endelig fått berta med på topptur - en times tid i bæresele gikk så fint at hun sovnet mens jeg og hunden ny utsikta på toppen! Utrolig at hun har passert halvåret allerede... tiden flyr!

 

Corneliuss, er du innom her enda av og til? Hvordan går det med deg? :)

 

Stor klem fra meg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...