Gå til innhold

***oss over 30***


Tigerlise&Anton prøver igjen

Anbefalte innlegg

Takk :) Men Elibjo, så fantastiske nyheter! Gratulerer så mye, visste ikke at dere endelig hadde klart det! :D :D :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer så mye Elibjo! Og du har jo kommet ganske langt jo!  :danse:

 

10 dager over i dag. Skal på kontroll nå klokka 10 for vaginal undersøkelse og legge en plan videre som de sa. Hvorfor vil ikke denna gutten ut da???  :murvegg:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han røske Cayenne, for en fantastisk nyhet på morgenkvisten!!! Nå lå jeg jo virkelig følge med her :wub:

Gratulerer så mye peppa med vel overstått fødsel og lille Ava! Nydelig navn!

Krumelur, grattis med levert oppgave, du imponerer!!! Nyt rolige dager nå og lad opp,,plutselig renner svetten og du lurer på hvor døgnene ble av

Unilon, lykke til i dag!! Stå på kravene nå, ikke la de tyne deg lengre! Jeg vet at gynekologene på sykehuset er veldig for at fødslene skal starte av seg selv, men det får da være grenser. Får du tilbud om stripping, så la de røske til....har vært effektivt hos meg

Apex, så godt å høre fra deg! Ja, vi har fått de første smilene og Lillemor skravler i vei...hun er bare rett og slett deilig!! Ting begynner å gå seg til med melka også, så nå sover hun stort sett 5 - 7 timer sammenhengende på natta så spiser hun også går det noen timer igjen...har så smått begynt å prøve å få henne i seng litt tidligere enn midnatt, så nå sovner hun ca kl 22...så får vi se om det varer ang soving, har jeg vært veldig streng på rutiner fra uke 8...de to første fikk eget rom ved ca 4 mnd, han nr 3 fikk ligge hos oss litt lengre, men jeg merket ikke så mye til han...men jeg lar de ikke sove lenge i senga sammen med oss. Kun når jeg ammer (sovner jo av og til, og da blir det jo litt lengre, men sånn til vanlig). Dette har fungert her, men unger er jo forskjellige og det er jo vi foreldre også....masse lykke til med prosjekt "en hel natts søvn"

 

Nei, nå må jeg vekke Lillemor....skal til tannlegen ha en strålende dag alle sammen!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært på kontroll. Hun strippet meg. Dæven steike det var ekkelt og vondt! :P Det var jo vondere enn å føde jo. Jordmora sa at grunnen til at gutten ikke har gjort mine til å komme ut er fordi det fortsatt er så gode forhold i livmora. Det er godt med fostervann og veldig god morkakefunksjon sa hun. Så han ligger bare og storkoser seg. Men hodet er langt ned og alt var mykt og tøyelig der inne, så hun mente at fødselen kommer til å gå ganske fort. Fikk også høre at jeg har fødefasong som visstnok fører til lette fødsler. (Stemmer jo med første fødsel som vart lett og grei) Hun tror det vil starte i natt. Men jeg har time kl. 8 i morra tidlig for igangsetting itilfelle ingenting skjer. Hun mente at det da sannsynligvis blir nok å ta vannet og kanskje et lite drypp, men ikke noe særlig tabletter eller noe. Ja jeg er spent nå. Kjenner noen tak i korsryggen allerede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Såååå spennende, Unilon!! Da er det bare å lade opp og sove og hvile så mye du kan så du er klar;) Er så spennende den tiden du er i nå når man vet fødselen er veldig nærliggende og du snart får møte ditt lille nurk! Lykke lykke til! Krysser fingre for at det skjer i natt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk søte dere :hjerte: Jeg har litt sånn vi tar det som det kommer-holdning, heldigvis. Fin tirsdagskveld til alle! :D

Gratulere Cayenne! krysser fingre for deg.

 

Vi er på stedet hvil. Skal til gynekolog den 15. Juni og til Hagaas (akupunktur) den 16. Alle resultater viser at er babymaskiner, men ikke får det til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja da er jeg 1 dpo igjen.Har en slags fornemmelse av at jeg ikke har EL.har hatt litt el-slim denne mnd mot normalt så det er jo positivt. Men bortsett fra det har jeg null symptomer på EL. Neste uke skal jeg teste progesteron, så da vil det vise seg om el har vært. Jeg er verdens mest utålmodige person er nesten lei prøvingen allerede etter bare 4 mnd.må si jeg beundrer folk som er prøvere i flere år.

Endret av attpåklattnr2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I natt ble gutten vår født! 💙 En going som har kost seg 11 dager over termin og vokst seg stor, 4260 g og 53 cm. Han har tatt puppen et par ganger, og han har sovet i mange timer nå. 😊 Jeg har også sovet og føler meg i fin form.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så masse, Unilon  :wub:  :smilyblomst:

Jo flere som føder, dess mer skjønner jeg at min tur kommer nærmere... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye Unilon!!! Velkommen inn i babyboblen! Kos deg masse med goingen deres så gleder jeg meg til å høre mer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så masse, Unilon!! 😊

 

Dette er sikkert et dumt spørsmål, men når starter 3. trimester egentlig..? 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulvinne83: Litt forskjellig etter hvem du spør, men ene appen min sier at 3.trimester er fra uke 29-41 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for alle gratulasjoner! :D Her kommer fødselshistorien:

 

I går var jeg på kontroll og ble strippet. Etter det kjente jeg tak og murringer i korsryggen hvert kvarter hele dagen og ettermiddagen. Litt sent på kvelden gikk det over til rier som kom 5-7 minutter mellom. Så i 23 tiden ringte jeg føden, og de sa jeg var velkommen inn. Mannen min dro og hentet mamma som skulle passe Ida. Mens han var borte begynte plutselig riene å komme hvert minutt! Og de var ganske vonde også. Så vi fortet oss til føden, og kom dit litt før midnatt. Da var jeg 5-6 cm. Jeg hadde rier hvert minutt, men klarte å puste meg gjennom de fleste. En time senere kl. 01 var jeg 7-8 cm. Riene roet seg bittelitt så jeg fikk hentet meg litt inn imellom. Men så kom pressetrangen. Jeg måtte prøve å puste meg gjennom det uten å presse. Det var ganske vondt kan man si. Jeg lå og veivet arma mi ut og inn som en dirigent for å styre pusten min, dro så dype drag jeg klarte inn med nesen og ut med munnen. Fikk mye skryt og oppmuntring av jordmor. Men klynket og småhylte litt på de verste toppene. Kl. 02 var jeg 9-10 cm, men med en kant som ikke var helt borte, så jeg fikk fortsatt ikke lov til å presse. Da ble jeg helt fortvilet, så jordmor tok vannet og begynte å massere bort kanten. Og jeg fikk presse litt på de verste takene. Nå presset det etter hvert så kraftig at jeg bare måtte! Og etter en liten stund med heftig pressing (og bare pusting da hodet skulle ut) så ble Oliver født kl. 02.41. 💙

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...