Gå til innhold

***oss over 30***


Tigerlise&Anton prøver igjen

Anbefalte innlegg

Snuppa her skifta greit mellom skjold og flaske og da tok bar pupp litt senere. Jeg brukte kun flaske når jeg måtte i forhold til at jeg MÅTTE ut å ordne ting og typen var alene med henne f.eks. Men nå slutta snuppa med puppen når hu var 3-4 mnd så var jo ikke så lang tid hu var interessert i puppen(slutta med puppen når hu slutta med nattamminga og sov hele natta). :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kor tidleg kan ein kjenna liv?

Kjende noko artig bobling i dag, som eg kjende att frå sist. 11 veker i morgon, så det er vel kanskje for tidleg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første svangerskap kjente jeg ikke liv før uke 20-21, da hadde jeg morkaken foran. Denne gangen syntes jeg også jeg kjente noe rundt uke 12-13, men er ikke helt sikker på om det var babyen, for etter noen dager der jeg mente jeg kjente noe gikk det flere uker før jeg merket det igjen. Var vel rundt 17 uker denne gangen da jeg var sikker på at det var babyen og ikke luft, tror jeg.

 

Så kjekt at du er 12 uker straks, Grøne :) Hvor langt er du kommet egentlig, Minnimusa? Og hvordan går det med hussituasjonen?

 

Skal straks opp på sykehuset igjen... Fortsatt protein i urin og høyere blodtrykk igjen i går hos legen, så da ville hun at de skulle se på meg før helga. Så mye fram og tilbake altså, må si at jeg er dritt lei. Har egentlig alt klart nå, så tar gjerne fødsel any day!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lukke til på sjukehuset Krumelur!

Her starta dagen på legekontoret, med uvi. Fått penicillin, så satsar på at det kjem seg raskt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lukke til på sjukehuset Krumelur!

Her starta dagen på legekontoret, med uvi. Fått penicillin, så satsar på at det kjem seg raskt.

Takk! Penicillin pleier å ta symptomene rimelig kjapt, så det går nok fint :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jo har fått kjøpt et gammalt sleivt hus i Aurland 😜 Hadde tenkt å leie, men fant ikke noe så da ble det at jeg kjøpte huset til en kompis av kjæresten privat. Ble litt fremskynding i flyttinga også så vi flytter neste helg, må bare ned om noen uker for å rydde siste rest, få ned renseanlegget i bakken og vaske ut.

Ellers var jeg på Voss i går hvor jeg fikk snakket med avd.jordmor og alt er ok der så bare å komme for ks der, eneste er at de måtte flytte datoen en dag senere da de har faste operasjonsdager der. Så blir spennende å se om lillebror holder seg så lenge eller om han kommer tidligere som storesøster. Eneste at jeg nå må ringe med en gang jeg har misstanker om rier, ikke logge en time to først som jeg gjorde sist. Er litt lengre og mer kronglete vei til sykehuset denne gangen 😝

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrekkblandet fryd her nå, planlagt igangsetting på mandag! Babyen har det greit der inn, men det er så mye usikkerhet nå med mulig svangerskapsforgiftning i anmarsj og liten baby, så da ble det tatt en avgjørelse. Er 38 uker i mårra så det er jo innafor, selv om han er litt liten. Blir spennende å se hvor stor han er når det kommer til stykket, de måler jo forskjellig hver gang. Er litt lettet, har vært veldig sliten nå av så mye fram og tilbake og bekymringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til på mandag, Krumelur, dette blir kjempespennende! Går nok helt glimrende siden han er i god form! :D

Og Grattis med hus i Aurland, Minninmusa! Blir nok supert! :D

 

Grøne - jeg kjente bobler fra uke 11, så fullt mulig! :D

 

Blør som en foss her siden mandag, håper det roer seg litt snart. Nesten verre enn sist mht mengde, selv om det var tidligere. Har i tillegg blitt forkjølet...

Men ferie fra og med i dag, så her skal livet nytes uansett! :D :D :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende, Krumelur - nå er det ikke lenge igjen!! :) Godt å slippe å bekymre seg mer - handlekraftige dr kan man like! :)

Cayenne - så forferdelig trist å lese at det ikke gikk veien denne gangen. ♡ Stor klem til deg.

 

Ønsker er alle ei riktig god helg - denne helga går til bursdagsfeiring og jubilanten er meg. Hjelpes, jeg blir 40 søndag!! Er definitivt over 30, så jeg henger her litt til sammen med dere selv om jeg er fint ferdig med fødings og prøvings - og jeg har helt motsatt problem enn Tussemor for jeg vet ikke hvordan jeg skal få hertingen til sengs igjen. Total mangel på lyst hos han sjøl om prevensjonen er på plass.. Vurderer å spenne bein på han snart om ikke kvinnelist er nok! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo damer! Er det noen her som har erfaring med igangsetting av fødsel? Lurer sånn på hvordan det blir, klarer selvsagt ikke å la være å google, og da dukker det opp en del skremmende historier om styrtfødsler og sånt. Men det er visst lettere å settes i gang når man har født før, det er jo positivt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krumelur: så du sniker i "fødselskøen" :P

Tuller selvsagt med deg, det viktigste er at du og baby har det bra!!!!spennende på mandag da, venter i spenning på oppdatering fra deg! masse lykke til :)

 

Minnimussa: Gratulerer med huskjøp i Aurland, av alle steder på jord ;) har dere tilknytning til Aurland siden dere flytter dit? Vi kjører forbi der når vi skal på hytten på Hallingskarvet, men stopper aldri :P Også ser jeg at du har vært på samtale med jm på Voss? Svogeren min og ekskona hadde ks der for 7 år siden, veldig greit på Voss sykehus. Kunne godt tenkt å føde der selv, men tar ikke sjansen å kjøre fra Bergen når riene setter i gang. Kan risikere fødsel langs E16 da :P

 

Cayenne: blir så lei meg på dine vegne, utrolig urettferdig at det ikke går veien for deg enda :( men det virker som du er ved godt mot, er ikke alle som hadde klart det! God klem til deg!

 

Apex: hurra hurra for deg i morgen, på selveste termindatoen min ;)selv fyller jeg 31 på mandag, hadde vært fint hvis lillegutt kom på termindatoen og ikke på min dag, slik at han får sin egen bursdag, men så enkelt er det jo ikke ;) 40 er da ingen alder, er jo det nye 30 sies det :P gratulerer på forhånd :)

 

Som nevnt over her, så har jeg altså termin i morgen,hjeeeelpes tiden har flydd :o

i dag skal vi feire bursdagen min som er på mandag, så i hele går sto jeg på kjøkkenet og bakte og forberedte selskapet til i dag, men da er det er vel utgjort at fødselen starter Ila av dagen og maten blir stående :P kjenner på formen at det skal bli greit å bli ferdig med fødsel, begynner å bli tungt dette her, men sånn er jo det for alle høygravide på slutten :)

Ønsker dere en fin fin dag og helg videre damer, her skal jeg på polet og kjøpe alkoholfri musserende, feire både termindato, bursdag, sommer og det som er ;) ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

FruMille: Typen er odelssønn i Flåm så hadde håpet å få leie noe her frem til vi skal bygge hus etterhvert, men er klin umulig å finne noe så da ble det til at vi kjøpte huset til kompisen hans i Aurland i stedet så lenge :) Akkurat nå litt stressa da jeg skal dra østover i morgen så har jeg 3 dager på å pakke ned hele huset mitt til typen kommer natt til fredag med flytte bilen. I tillegg så glemte jeg å kjøpe maling til vinduskarmer og lister i går som jeg da skulle male i dag på rommet til snuppa i nye huset så det er klart til vi kommer neste helg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så masse med dagen, Apex! :D - og snart til deg også Fru Mille! :D Blir Spennende om baby kommer på bursdagen din, da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne jo blitt med her jeg som er i 30-åra. Men det ser ut som dere kjenner hverandre så godt her fra før 😀

Og alle er gravide eller har født? 😊☺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen hit, Nelly82! Her kommer det stadig nye til:-)

 

Nå ligger jeg jaggu på Føden og her blir jeg til han er ute. Var ikke særlig moden så det tar vel litt tid. Fått en modningstablett, slapp ballong iallfall. Greier ikke helt å slappe av, er så spent og oppgir, og kan jo ikke si annet enn at jeg gruer meg til riene... Men glad for at jeg slapp å bli sendt hjem :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krumelur: så du sniker i "fødselskøen" :P

Tuller selvsagt med deg, det viktigste er at du og baby har det bra!!!!spennende på mandag da, venter i spenning på oppdatering fra deg! masse lykke til :)

 

Minnimussa: Gratulerer med huskjøp i Aurland, av alle steder på jord ;) har dere tilknytning til Aurland siden dere flytter dit? Vi kjører forbi der når vi skal på hytten på Hallingskarvet, men stopper aldri :P Også ser jeg at du har vært på samtale med jm på Voss? Svogeren min og ekskona hadde ks der for 7 år siden, veldig greit på Voss sykehus. Kunne godt tenkt å føde der selv, men tar ikke sjansen å kjøre fra Bergen når riene setter i gang. Kan risikere fødsel langs E16 da :P

 

Cayenne: blir så lei meg på dine vegne, utrolig urettferdig at det ikke går veien for deg enda :( men det virker som du er ved godt mot, er ikke alle som hadde klart det! God klem til deg!

 

Apex: hurra hurra for deg i morgen, på selveste termindatoen min ;)selv fyller jeg 31 på mandag, hadde vært fint hvis lillegutt kom på termindatoen og ikke på min dag, slik at han får sin egen bursdag, men så enkelt er det jo ikke ;) 40 er da ingen alder, er jo det nye 30 sies det :P gratulerer på forhånd :)

 

Som nevnt over her, så har jeg altså termin i morgen,hjeeeelpes tiden har flydd :o

i dag skal vi feire bursdagen min som er på mandag, så i hele går sto jeg på kjøkkenet og bakte og forberedte selskapet til i dag, men da er det er vel utgjort at fødselen starter Ila av dagen og maten blir stående :P kjenner på formen at det skal bli greit å bli ferdig med fødsel, begynner å bli tungt dette her, men sånn er jo det for alle høygravide på slutten :)

Ønsker dere en fin fin dag og helg videre damer, her skal jeg på polet og kjøpe alkoholfri musserende, feire både termindato, bursdag, sommer og det som er ;) ❤️

Nå er vel termindato overstått, skjer det noe? Er lagt inn på Føden nå så regner med at det blir junibaby her og!

Gratulerer med dagen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med overstått Apex og grattis med dagen fru Mill! Masse lykke til Krumelure,dette går bra, nå er du snart i mål 😀

 

Velkommen tilf du nye😃 her er det godt å vær! Jeg har gjennomført 3 svangerskap her og fått gode venner for livet😉

 

Sitter med tuppa på brystet så litt vanskelig å skrive...håper dere alle har en god dag😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen, Nelly! :)

 

Jeg er gravid med min første ;) Her er det alltid rom for flere, jeg har ihvertfall ikke følt meg utenfor og jeg joinet for under et år siden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen Nelly! Jeg er ikke gravid, og prøver faktisk ikke for tiden heller :) Etter 2 spontanaborter (i uke 12, samt en senabort i uke 16) som begge endte med sykehusinnleggelse pga komplikasjoner, har vi en liten pause fra prøvingen. Vi har 2 flotte barn sammen fra før, og ønsker oss en attpåklatt. :)

Endret av Lykke - mamma til 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...