Gå til innhold

***oss over 30***


Tigerlise&Anton prøver igjen

Anbefalte innlegg

Godt å høyra det går på fram Siri

 

Takk for gode tankar jenter!

 

Ingen forklaring, men Crinone har no litt å seia ilag med pressinga. Håpar vi er ferdig no, med blødninger.

 

Fekk ikkje Vita kjønnet, litt tidleg enno og vanskelig å sjå sa ho, men nemnde at ho kunne sh noko mellom beina, så eit lite hint om ein lillebror? Reknar med å få Vita det om ein liten månad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

 

 

 

Åhh. Ca 1 år si eg har vore inne på forumet, og det første eg ser er "oss over 30". Ga ein merkelig god følelse :)

Og det første eg ser når eg klikker meg innpå er gamle "kjente". Veldig kjekt!

Mannen har bestemt at vi skal prøve på nummer 2 :D så eg klarte omsider å slutte på cerazette 1.juni. Eg va langt frå sikker på om eg var klar. Men likevel kjenne eg meg merkelig utålmodig på både mens og eggløysing. Har testa etter eggløysing kvar dag siden pilleslutt :-P

Syns virkelig den bør komma nå!! Gikk bare på cerazette'n i 6mnd..

Når eg får litt meir tid ska eg leita ette denna berømmelige listo vår og legga meg inn der som utålmodig prøvar.

Ser Grøne e i ruta med spira. Håpe virkelig alt står bra til der! E spent på koss da står til med alle dåke andre og dåke som e nye siden sist.

Wehee! I'm back!! ;-)

Hei, Katta, så hyggelig å høre fra deg! Hvordan har det gått med helsesøsterutanningen, det var deg ikke sant?

Selv ble jeg ferdig med studiene i vår, og fikk en etterlengtet lillebror for to uker siden. Tok et år lengre enn planlagt men nå er alt glemt Håper du får eggløsning snart og at den sitter raskere enn svint!

ÅÅÅ, ko kjekt! Då blei det to guta då? Va da lærar du blei? Gratulera så masse!

Deg har eg tenkt nett litt ekstra på. Eg trur eg og deg låg an til termin omtrent på likt i fjor sommar? Kjentes ekstra på kroppen når du mista. Meine vi var tre som låg likt i løypa, og begge dåke mista. Så med blødningar heile veien va "spøkelset" etter utfallet dåkas veldig nerme og reelt. Lurte og av og til på om eg møtte deg i gangene på HIOA :)

Utdanningen i boks, og vi har ein deilig gnadd som e konstant smilande og øve alt.

Har og hatt Cayenne i bakhåvet. Ekstra nå siste mnd. Har nett slutta på pillo, og e usikker på om eg egentlig e klar i da heila. Og likavel så urolig for om vi kan klara bli gravide ein gong te. Og sku helst vore i gong alt.

Eg kan ikkje begripe ka da gjer med psyken å venta og venta på positiv test. Eller ka da gjer me ein når ein har mista fleire gonger og aldri klare slappa av sjøl om alt ser ut te vera normalt og flott med svangerskapet.

Men no va vidunderet på vei der og!!? E så bra!!

Usj Siri83. Amming syns eg va både fantastisk og ein konstant bekymring. Va som du seie usikker på ko masse han fekk si han virka konstant svulten. Når han blei vegd va det tydelig at han fekk meir enn nok, men det virka absolutt ikkje sånn på gutten. Han va konstant desperat etter pupp. Trøsto e at sålenge du har melkeproduksjon skal det vere greit å få den opp igjen. Pumpe du utenom når han får mme? Ko gammal e han?

Lykke te grøne!

Nå er jeg lærer ja, og stolt mamma til to gutter Sier nok stopp her, etter så mye strev for å bli gravid/ aborter, og i tillegg komplikasjoner nå i dette svangerskapet tenker jeg at det er et hint om at to er nok:-) Har du begynt å jobbe som helsesøster? Det virker som en skikkelig koselig jobb :-)

Du/dåke har no litt tid før dåke må bestemma dåke for da. :) Plutselig snur da.

Ser du skrive at han e så liten. Kom han prematurt eller va han dysmatur?

Desverre ingen helsesøsterjobb endo. Kommunen lyser visst bare ut internt, og eg er statlig ansatt.. Så ikkje nåke muligheter endo. Men godt med utdanningen i boks. Så får eg håpa muligheten byr seg etter kvart. Trur da e ein fantastisk jobb!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

 

Åhh. Ca 1 år si eg har vore inne på forumet, og det første eg ser er "oss over 30". Ga ein merkelig god følelse :)

Og det første eg ser når eg klikker meg innpå er gamle "kjente". Veldig kjekt!

Mannen har bestemt at vi skal prøve på nummer 2 :D så eg klarte omsider å slutte på cerazette 1.juni. Eg va langt frå sikker på om eg var klar. Men likevel kjenne eg meg merkelig utålmodig på både mens og eggløysing. Har testa etter eggløysing kvar dag siden pilleslutt :-P

Syns virkelig den bør komma nå!! Gikk bare på cerazette'n i 6mnd..

Når eg får litt meir tid ska eg leita ette denna berømmelige listo vår og legga meg inn der som utålmodig prøvar.

Ser Grøne e i ruta med spira. Håpe virkelig alt står bra til der! E spent på koss da står til med alle dåke andre og dåke som e nye siden sist.

Wehee! I'm back!! ;-)

Hei, Katta, så hyggelig å høre fra deg! Hvordan har det gått med helsesøsterutanningen, det var deg ikke sant?

Selv ble jeg ferdig med studiene i vår, og fikk en etterlengtet lillebror for to uker siden. Tok et år lengre enn planlagt men nå er alt glemt Håper du får eggløsning snart og at den sitter raskere enn svint!

ÅÅÅ, ko kjekt! Då blei det to guta då? Va da lærar du blei? Gratulera så masse!

Deg har eg tenkt nett litt ekstra på. Eg trur eg og deg låg an til termin omtrent på likt i fjor sommar? Kjentes ekstra på kroppen når du mista. Meine vi var tre som låg likt i løypa, og begge dåke mista. Så med blødningar heile veien va "spøkelset" etter utfallet dåkas veldig nerme og reelt. Lurte og av og til på om eg møtte deg i gangene på HIOA :)

Utdanningen i boks, og vi har ein deilig gnadd som e konstant smilande og øve alt.

Har og hatt Cayenne i bakhåvet. Ekstra nå siste mnd. Har nett slutta på pillo, og e usikker på om eg egentlig e klar i da heila. Og likavel så urolig for om vi kan klara bli gravide ein gong te. Og sku helst vore i gong alt.

Eg kan ikkje begripe ka da gjer med psyken å venta og venta på positiv test. Eller ka da gjer me ein når ein har mista fleire gonger og aldri klare slappa av sjøl om alt ser ut te vera normalt og flott med svangerskapet.

Men no va vidunderet på vei der og!!? E så bra!!

Usj Siri83. Amming syns eg va både fantastisk og ein konstant bekymring. Va som du seie usikker på ko masse han fekk si han virka konstant svulten. Når han blei vegd va det tydelig at han fekk meir enn nok, men det virka absolutt ikkje sånn på gutten. Han va konstant desperat etter pupp. Trøsto e at sålenge du har melkeproduksjon skal det vere greit å få den opp igjen. Pumpe du utenom når han får mme? Ko gammal e han?

Lykke te grøne!

Nå er jeg lærer ja, og stolt mamma til to gutter Sier nok stopp her, etter så mye strev for å bli gravid/ aborter, og i tillegg komplikasjoner nå i dette svangerskapet tenker jeg at det er et hint om at to er nok:-) Har du begynt å jobbe som helsesøster? Det virker som en skikkelig koselig jobb :-)
Du/dåke har no litt tid før dåke må bestemma dåke for da. :) Plutselig snur da.

Ser du skrive at han e så liten. Kom han prematurt eller va han dysmatur?

Desverre ingen helsesøsterjobb endo. Kommunen lyser visst bare ut internt, og eg er statlig ansatt.. Så ikkje nåke muligheter endo. Men godt med utdanningen i boks. Så får eg håpa muligheten byr seg etter kvart. Trur da e ein fantastisk jobb!!

Nei han kom bare to uker før tida (ble satt i gang), hadde egentlig termin i dag. Men helt siden uke 28 ble det mistenkt at han var liten, ble så "friskmeldt". På svangerskapskontroll uke 36 hadde symfysemålet flata ut, og jeg hadde protein i urin og forhøyet blodtrykk. Ble så fulgt opp tett et par uker før de bestemte seg for induksjon. Han var bare 2239 g da han ble født, skulle altså vært en kg til.. Men han er frisk og rask, bare liten, helt nede på 5 percentilen, tror jeg. Vet ikke helt hva som ligger i begrepet dysmatur? Han er iallfall helt ferdig, utenom størrelsen. De vet ikke helt hvorfor han ikke vokste som han skulle, men regner med at morkaka ikke har fungert som den skulle, muligens pga preeklampsi. Godt å ha han ute iallfall :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det ei stund siden jeg har vært innom og jaggu har det ikke kommet enda en baby! :duskedame: Gratulerer! ♡

 

Grøne - ekstra glad på dine vegne, holdt pusten mellom de siste innleggene mens jeg ventet og håpet på gode nyheter for deg.

 

Velkommen tilbake Katta82 - husker deg fra sist. Håper oppholdet som prøver blir kort, men at det blir ei fin tid uansett! ;)

 

Lilleberta mi får definitivt ikke flere søsken - hun må nok nøye seg med en stor storebror. Henger likevel innpå her for å følge litt med på dere som tok så godt imot og ikke minst vare på meg gjennom opp- og nedturer. Jenta vår kravler seg frem nå, hunden har faktisk begynt å flytte seg unna henne når hun blir for intens! :D Hun gikk jo ned endel i vekt til å begynne med og vi plages med å få opp mengdene.. Løsninga for å få oss over kneika, var til slutt det å pumpe det brystet som var ledig samtidig som hun ammet. (Klønet litt til å begynne med, men etter hvert fikk vi dreisen på å håndtere begge deler samtidig). Da fikk hun utpumpet morsmelk som tillegg og stimuleringa var visstnok bedre enn å pumpe etterpå iflg ny forskning. Slo til med mme innimellom og det var helt greit det og. Du kan jo ta det med som et tips, Siri83 :) Husk å hvile deg som best du kan, husarbeid kan vente til noen med mer overskudd kan gjøre det!

 

Ønsker dere alle kjempemasse lykke til med deres prosjekter - venter spent på neste positive test! Jeg driver i terrassebeising på kveldene og teller ned til det blir min tur til å jobbe litt noen uker på høsten.. Kjenner jeg har behov for mer voksentid selv om jeg koser meg med snuppa og føler meg privilegert som får følge fremskrittene dag for dag. Men, pappa trenger helt klart å få mer forståelse for hva hun trenger, og at hennes behov må komme først.. Er spent på om jeg får til å sove mellom nattevaktene mens han skal stelle hjemme!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære Siri,det gjør så vondt å høre hvordan du sliter med ammingen. Synes du er så flink som holder ut! Jeg slet litt med tredje mann, men da jeg klarte å slappe av kom melka sigende😉 i tillegg til å hvile og legge til ofte, husk å drikk mye!! Vann, munkholm og vørterøl har fungert godt hos meg! Jeg har stor tro på at du vil fullamme snart! God varm klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snart gravide:
Peiskos: 31 år, gift og har en sønn på 10 mnd. Prøver oss nå på et søsken til lillegutt
LykkeLi1978: 36 år, gift og har to gutter på 8 og 13 år, prøver på en attpåkladd.
Utålmodigemeg: 36 år. Fjernet spiral 25 sept. Har 2 barn fra før på 18 og 20 år.
Nybegynner1, straks 32 år, prøver igjen for første gang etter SA i 4. mnd i mars 14, og krysser fingre for en liten 2015-baby. Ingen barn fra før.
Svimmla: 37 år, tok siste pille 17.mai og håper systemet er raskt oppe igjen så man kan prøve på en spire.
Fisken 2012: 39 år, to barn fra før, har hatt 1 SA, 3 MA og 1 BO. Skal prøve igjen snart...
Duangdaw: 42 år og prøver med donor. 1 avbrutt svangerskap 30. april (uke 16+2) pga for tidlig vannavgang.
Jodi: 38 år, samboer, ett barn på 11 år fra før, begynte prøving i juni.
Ovidia håper på førstefødte i 2015.
Aussiemama: 36 år, samboer, ett barn fra før, sluttet med p-sprøyte for 2 år siden, venter i spenning
Prøver1984: 30år, samboer, 2 barn på 9 og 6 år fra tidligere forhold. Sluttet på p-pillen aug-14
Ancear: 34 år, samboer, prøver på Nr1, prøvd siden juli 2014
prøver30: 30 år, samboer, ingen barn. MA 14.08.2014.
Vinterblomst - 43, har ei lita snelle ♡ ønsker en til ☆
Susa84: 30 år. Sønn fra før 2003. 1.ivf okt 2014, fryseforsøk jan 2015
Utålmodig 82: 32 år, MA januar 15, prøver igjen på første barn.
FruRødhette: 31 år. Prøver på første. MA mai og september -14.
attpåklattnr2:40 år,Gift.3 døtre på 2,16,18.Et siste forsøk på en liten prins. eller enda en søt prinsesse i 2015 eller 2016  :)
Bethlisa: 41år, Gift, Telemark, Mannen min har ingen barn,mens jeg har 3 barn fra tidligere (skilt) f. 95,03,04. 1.IVF september 14 endte i BO. Fryseforsøk Jan 15 ente i MA. 2.IVF April 15
Lilu81: 34 år, gift ingen av oss har barn. Prøver på vår første, har vært til utredning, ingenting ble funnet, går til akupunktur.
Lykke *mamma til 2*: har 2 barn, forsøket på en attpåklatt har så langt endt i 2 SA; januar 2015 (11+4), mai 2015 (15+5)
Mysill: 31år, samboer, prøver på nr 1. Prøvd siden tidlig 2005
FrøkenSnuppelure: 32 år, prøver på nr 2 - PP1 nå  :)

Cayenne: 43 år, har to herlige og ganske store barn

1. trimester:
Parasoll☀️: 32 år, gutt som blir 2 år i begynnelsen av 2016. 5 pp, SA nå i juni, gravid på første forsøk etter det, termin ca 15.03.16. 


2. trimester:

Grøne, 38 år, har vesla f. mai 2013, SA april 2014, MA august 2014, SA desember 14. Termin 13.1.16


3. trimester:

Leirha: 35år, samboer, har 3 gutter, 17år, 6år og 2 år, Startet prøving i september, termin ca 1 august 2015

Marolla: snart 33, samboer, datter som blir 8. Prøvere siden feb 2010, termin 2.okt
Mamma-til-Emma: 31 år, jente på snart 4 fra tidligere forhold. Vi ønsker oss to nurk til. <3
Minnimusa: 33 år, har ei Tullehøne født jan 14. Venter en guttebass med OUL termin 3.9, men ks rundt den 24.august.
Ulvinne83: 31 år, gift, ingen barn fra før, prøvere siden september 2014, venter ei jente 31.8.15

Født:

FruMille:30 år,gift, MA mai 14, venter vårt første barn med termin ca 28 juni

Great 42 samboer og en sønn på 5. Endelig gravid etter 3.5 prøving. Termin 17 mai 2015
Siri83: 30 år, gift, ingen barn fra før, MA 13.08.14, gravid igjen - foreløpig termin 27.mai 2015
ØYNE: 33 år, samboer, prinsesse født januar 2014, termin med nr. 2, 6. juli
PeppaPig: 36år, gift, datter på 5år. Termien 8.juni 2015
Krumelur: 37 år, venter gutt nr to i midten av juli
Girasol (32år, ingen barn fra før. Termin 28.09.14) Fødte en liten jente 21.09
Kjøttmeis (30 år, fikk en perfekt liten jente 21.09.14)
Apex 39år, 1 voksen sønn, Lille fine Aurora kom 27.11.14
Sjøgress (33 år, to barn) termin 20.09.14.
Corneliuss 36 år. To barn på 3 og 6 år. Fra Oslo. Ønsker et tredje lille nurk. Termin 5.des
Sidney - 33 år fra Sandnes. Gravid med første. Termin ca 10 januar.
Chloe30: 36, gift, jente og gutt, 9 og 6 år, Keisersnitt 23.mars, tvillinger,2 gutter

Mama foodie: 33 år, har en gullgutt, er nå gravid med nummer 2 <3 Termin ca 17 februar. ?
Cornetta: 31 år, gift, to jenter på 2 og 3,5 fra før. Termin ca. 30.mars -15 ?
Mrs-Impatient: 31 år fra Trondheim. Første barn. Termin 18.mars.
Tussemor5: 36 år, gift, tre gutter, 7,5 og 1 år...Termin, tja, den som vet, mars/april en gang :-P
Bonanza: 36 år, har 3 barn, termin 13 mai 2015 med nr 4. 
Unilon, gift, 35 år, har jente født 10.08.12 og fødte nå en gutt 04.06.15

 

 

Då har eg redigert etter beste evne. Fint om de sjekkar over sjølve at eg ikkje har vore for ivrig i klippinga og liminga.

Kom plutseleg på at eg er i andre trimester :danse: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, e vel stort sett da som ligge i dysmatur baby. Små i forhold til kor langt svangerskapet va. Oftast pga manglande ernæring heilt på slutten. Kan nok godt vera pga preeklampsi. Stort sett friske og raske. Ofta litt ekstra svulten einaste :) Og da e jo bare bra!

Plutselig fyke han oppøve på prosentilen! Da går så fort!

 

Kor gammal e jenta di nå Apex? Godt å høyra da e fleire som tenke litt sånn som meg. Eg og savne veldig voksentid. Kjekt å vera mamma, men hadde vore godt å vore litt meir enn "bare" mamma og. Ikkje så mykje forståelse å møta frå alle når da gjelde nett da. Folk ser rart på meg når eg seie eg glede meg te barnehagestart i august.

 

Å pumpe motsatt pupp samtidig som du amme som Apex seie funke strålande! Det stimulerer godt til å auke produksjonen. Utenom det er dei tinga som funker best å droppe skjoldet (om du klarer såklart) og nattamming.. Mange grøsse av tanken. Særlig viss di har ungar som sover godt. Men si kroppen produsere meir av hormonene som stimulerer til melkeproduksjon på natta så e da mykje meir effektivt å amma då når ein ønske å auka produksjonen. Men legge barnet greit på seg så trenge du jo ikkje vekka på natto. Men ha klokka på så du sjøl står opp og pumpe kvar 3.time ca. Helst ikkje sjeldnare.

Trenge ikkje gjera da så mange nettene før du e i sving igjen.

Ha pumpo (evt pumpene) liggande klar me sengo. Evt pump motsatt pupp mens du amme. Vil du ikkje spara melko trenge du ikkje stå opp eingong. Men vil du da så sette du da rett i frysen eller kjøleskapet før du stikke under dyno igjen. Veldig kjekt med et lite lager i frysen i tilfelle du vil avgårde på nåke eller viss du kjenne du vil spe på litt ekstra når da e behov for da.

Masse lykke te! Amming e kjekt når ein får det til. Men akk ko mykje bekymringar da kan gi og..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grøne. Har du lyst te legga meg inn på prøvarane? Får ikkje te å gjer da på paddo. Ikkje eg iallefall :-P

 

Må bli nåke sånn som Katta: 33år. Sønn på 1år. Tok siste pille 31.mai g venter på at kroppen er oppe og går igjen?. Eller venter på 1PP? Huska ikkje heilt ka da betydde då men :-D Var PP prøveperiode?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja da er det vel dysmatur han er! Sulten er han iallfall, i går kveld var puppene ute fra 21 til 02.30, var så trøtt at jeg holdt på å daue.. Mulig økedag? Han var ikke særlig fornøyd heller, var ikke mye å få ut etterhvert;-) Men det får vel opp produksjonen. Amminga går ellers veldig bra nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snart gravide:
Peiskos: 31 år, gift og har en sønn på 10 mnd. Prøver oss nå på et søsken til lillegutt
LykkeLi1978: 36 år, gift og har to gutter på 8 og 13 år, prøver på en attpåkladd.
Utålmodigemeg: 36 år. Fjernet spiral 25 sept. Har 2 barn fra før på 18 og 20 år.
Nybegynner1, straks 32 år, prøver igjen for første gang etter SA i 4. mnd i mars 14, og krysser fingre for en liten 2015-baby. Ingen barn fra før.
Svimmla: 37 år, tok siste pille 17.mai og håper systemet er raskt oppe igjen så man kan prøve på en spire.
Fisken 2012: 39 år, to barn fra før, har hatt 1 SA, 3 MA og 1 BO. Skal prøve igjen snart...
Duangdaw: 42 år og prøver med donor. 1 avbrutt svangerskap 30. april (uke 16+2) pga for tidlig vannavgang.
Jodi: 38 år, samboer, ett barn på 11 år fra før, begynte prøving i juni.
Ovidia håper på førstefødte i 2015.
Aussiemama: 36 år, samboer, ett barn fra før, sluttet med p-sprøyte for 2 år siden, venter i spenning
Prøver1984: 30år, samboer, 2 barn på 9 og 6 år fra tidligere forhold. Sluttet på p-pillen aug-14
Ancear: 34 år, samboer, prøver på Nr1, prøvd siden juli 2014
prøver30: 30 år, samboer, ingen barn. MA 14.08.2014.
Vinterblomst - 43, har ei lita snelle ♡ ønsker en til ☆
Susa84: 30 år. Sønn fra før 2003. 1.ivf okt 2014, fryseforsøk jan 2015
Utålmodig 82: 32 år, MA januar 15, prøver igjen på første barn.
FruRødhette: 31 år. Prøver på første. MA mai og september -14.
attpåklattnr2:40 år,Gift.3 døtre på 2,16,18.Et siste forsøk på en liten prins. eller enda en søt prinsesse i 2015 eller 2016   :)
Bethlisa: 41år, Gift, Telemark, Mannen min har ingen barn,mens jeg har 3 barn fra tidligere (skilt) f. 95,03,04. 1.IVF september 14 endte i BO. Fryseforsøk Jan 15 ente i MA. 2.IVF April 15
Lilu81: 34 år, gift ingen av oss har barn. Prøver på vår første, har vært til utredning, ingenting ble funnet, går til akupunktur.
Lykke *mamma til 2*: har 2 barn, forsøket på en attpåklatt har så langt endt i 2 SA; januar 2015 (11+4), mai 2015 (15+5)
Mysill: 31år, samboer, prøver på nr 1. Prøvd siden tidlig 2005
FrøkenSnuppelure: 32 år, prøver på nr 2 - PP1 nå   :)

Cayenne: 43 år, har to herlige og ganske store barn

Katta: 33 år, sønn 1 år, tok siste pille 31.5. ventar på at kroppen er oppe å går igjen. Pp1.

1. trimester:
Parasoll☀️: 32 år, gutt som blir 2 år i begynnelsen av 2016. 5 pp, SA nå i juni, gravid på første forsøk etter det, termin ca 15.03.16. 


2. trimester:

Grøne, 38 år, har vesla f. mai 2013, SA april 2014, MA august 2014, SA desember 14. Termin 13.1.16


3. trimester:

Leirha: 35år, samboer, har 3 gutter, 17år, 6år og 2 år, Startet prøving i september, termin ca 1 august 2015

Marolla: snart 33, samboer, datter som blir 8. Prøvere siden feb 2010, termin 2.okt
Mamma-til-Emma: 31 år, jente på snart 4 fra tidligere forhold. Vi ønsker oss to nurk til. <3
Minnimusa: 33 år, har ei Tullehøne født jan 14. Venter en guttebass med OUL termin 3.9, men ks rundt den 24.august.
Ulvinne83: 31 år, gift, ingen barn fra før, prøvere siden september 2014, venter ei jente 31.8.15

Født:

FruMille:30 år,gift, MA mai 14, venter vårt første barn med termin ca 28 juni

Great 42 samboer og en sønn på 5. Endelig gravid etter 3.5 prøving. Termin 17 mai 2015
Siri83: 30 år, gift, ingen barn fra før, MA 13.08.14, gravid igjen - foreløpig termin 27.mai 2015
ØYNE: 33 år, samboer, prinsesse født januar 2014, termin med nr. 2, 6. juli
PeppaPig: 36år, gift, datter på 5år. Termien 8.juni 2015
Krumelur: 37 år, venter gutt nr to i midten av juli
Girasol (32år, ingen barn fra før. Termin 28.09.14) Fødte en liten jente 21.09
Kjøttmeis (30 år, fikk en perfekt liten jente 21.09.14)
Apex 39år, 1 voksen sønn, Lille fine Aurora kom 27.11.14
Sjøgress (33 år, to barn) termin 20.09.14.
Corneliuss 36 år. To barn på 3 og 6 år. Fra Oslo. Ønsker et tredje lille nurk. Termin 5.des
Sidney - 33 år fra Sandnes. Gravid med første. Termin ca 10 januar.
Chloe30: 36, gift, jente og gutt, 9 og 6 år, Keisersnitt 23.mars, tvillinger,2 gutter

Mama foodie: 33 år, har en gullgutt, er nå gravid med nummer 2 <3 Termin ca 17 februar. ?
Cornetta: 31 år, gift, to jenter på 2 og 3,5 fra før. Termin ca. 30.mars -15 ?
Mrs-Impatient: 31 år fra Trondheim. Første barn. Termin 18.mars.
Tussemor5: 36 år, gift, tre gutter, 7,5 og 1 år...Termin, tja, den som vet, mars/april en gang :-P
Bonanza: 36 år, har 3 barn, termin 13 mai 2015 med nr 4. 
Unilon, gift, 35 år, har jente født 10.08.12 og fødte nå en gutt 04.06.15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere venner som også er over 30: har noen av dere hatt en syklus som har forandret seg gjennom årene? Lutealfase eller bare antall dager mellom hver mens f.eks?

Jeg har hatt veldig variabel syklus. Alt fra 25 - 42 dager.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Dere venner som også er over 30: har noen av dere hatt en syklus som har forandret seg gjennom årene? Lutealfase eller bare antall dager mellom hver mens f.eks?

 

Jeg har hatt veldig variabel syklus. Alt fra 25 - 42 dager.

Nelly og Mysil. Etter mange år på p pille og p stav hadde jeg en syklus på 23 dager, mensen to ganger i måneden. Sånn hadde jeg det i 18 måneder. Trodde jeg skulle bli gal. Gikk til akupunktør som "ordnet opp" i sakene og nå er syklusen min på 28 dager. Akupunktur kan anbefales. Dersom dere bor i Oslo kan jeg jo tipse dere om hun jeg går til. :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kor gammal e jenta di nå Apex? Godt å høyra da e fleire som tenke litt sånn som meg. Eg og savne veldig voksentid. Kjekt å vera mamma, men hadde vore godt å vore litt meir enn "bare" mamma og. Ikkje så mykje forståelse å møta frå alle når da gjelde nett da. Folk ser rart på meg når eg seie eg glede meg te barnehagestart i august.

Snuppa er nå 7,5 mnd - og det er virkelig supert å være så nær.. men det er slitsomt å gå så lang tid uten særlig til avlastning for faren er en opptatt mann som har mye på programmet, og han fungerer visst ikke så godt når han sover dårlig (oppstykket).. Derfor lar jeg han sove i ukedagene - han skal jo på jobb. Synes det er greit og fornuftig for det er uansett jeg som våkner av hver minste lyd. Men, 3. August er det vaktskifte og da skal øreproppene frem så jeg får sove om natta hvis jeg ikke har jobb. Gleder meg, det er utsikter til å våkne uthvilt mange netter på rad! :D

Hva andre mener om at jeg ser frem til at han får ta større del i hennes liv bryr jeg meg fint lite om. Folk får mene hva de vil, det er det som er så ålreit med å endelig være voksen! ;) Bhg blir ikke før i desember for hennes del, da er hun passert året og siden jeg enda er i permisjon får hun korte dager og lang tilvenning for å bli kjent. Fordelen med turnus er at sånn blir hverdagene hennes der også. :) Hvor gammel er din når Bhg starter og permisjonen er slutt? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Kor gammal e jenta di nå Apex? Godt å høyra da e fleire som tenke litt sånn som meg. Eg og savne veldig voksentid. Kjekt å vera mamma, men hadde vore godt å vore litt meir enn "bare" mamma og. Ikkje så mykje forståelse å møta frå alle når da gjelde nett da. Folk ser rart på meg når eg seie eg glede meg te barnehagestart i august.

Snuppa er nå 7,5 mnd - og det er virkelig supert å være så nær.. men det er slitsomt å gå så lang tid uten særlig til avlastning for faren er en opptatt mann som har mye på programmet, og han fungerer visst ikke så godt når han sover dårlig (oppstykket).. Derfor lar jeg han sove i ukedagene - han skal jo på jobb. Synes det er greit og fornuftig for det er uansett jeg som våkner av hver minste lyd. Men, 3. August er det vaktskifte og da skal øreproppene frem så jeg får sove om natta hvis jeg ikke har jobb. Gleder meg, det er utsikter til å våkne uthvilt mange netter på rad! :D

Hva andre mener om at jeg ser frem til at han får ta større del i hennes liv bryr jeg meg fint lite om. Folk får mene hva de vil, det er det som er så ålreit med å endelig være voksen! ;) Bhg blir ikke før i desember for hennes del, da er hun passert året og siden jeg enda er i permisjon får hun korte dager og lang tilvenning for å bli kjent. Fordelen med turnus er at sånn blir hverdagene hennes der også. :) Hvor gammel er din når Bhg starter og permisjonen er slutt? :)

Skjønner deg godt jeg, Apex, jeg er ikke en sånn som kunne gått hjemme og dillet i årevis! Trenger mer stimuli enn som så.. Storebror begynte i Bhg da han var 1,5, fikk ikke plass før. Var fin alder det, men mor var rimelig lei av å være hjemme! Pappaen var hjemme tre mnd midt i da. Når det er sagt skal denne permisjonen nytes, siden det blir siste gang. Håper det blir en fin høst med sol og lange trilleturer i marka 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Dere venner som også er over 30: har noen av dere hatt en syklus som har forandret seg gjennom årene? Lutealfase eller bare antall dager mellom hver mens f.eks?

Jeg har hatt veldig variabel syklus. Alt fra 25 - 42 dager.
Nelly og Mysil. Etter mange år på p pille og p stav hadde jeg en syklus på 23 dager, mensen to ganger i måneden. Sånn hadde jeg det i 18 måneder. Trodde jeg skulle bli gal. Gikk til akupunktør som "ordnet opp" i sakene og nå er syklusen min på 28 dager. Akupunktur kan anbefales. Dersom dere bor i Oslo kan jeg jo tipse dere om hun jeg går til. :)

 

Er endometriose og pcos som er årsaken til min variable syklus. ;)

Går på Metformin for tiden så får se om den gjør ting litt bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Kor gammal e jenta di nå Apex? Godt å høyra da e fleire som tenke litt sånn som meg. Eg og savne veldig voksentid. Kjekt å vera mamma, men hadde vore godt å vore litt meir enn "bare" mamma og. Ikkje så mykje forståelse å møta frå alle når da gjelde nett da. Folk ser rart på meg når eg seie eg glede meg te barnehagestart i august.

Snuppa er nå 7,5 mnd - og det er virkelig supert å være så nær.. men det er slitsomt å gå så lang tid uten særlig til avlastning for faren er en opptatt mann som har mye på programmet, og han fungerer visst ikke så godt når han sover dårlig (oppstykket).. Derfor lar jeg han sove i ukedagene - han skal jo på jobb. Synes det er greit og fornuftig for det er uansett jeg som våkner av hver minste lyd. Men, 3. August er det vaktskifte og da skal øreproppene frem så jeg får sove om natta hvis jeg ikke har jobb. Gleder meg, det er utsikter til å våkne uthvilt mange netter på rad! :D

Hva andre mener om at jeg ser frem til at han får ta større del i hennes liv bryr jeg meg fint lite om. Folk får mene hva de vil, det er det som er så ålreit med å endelig være voksen! ;) Bhg blir ikke før i desember for hennes del, da er hun passert året og siden jeg enda er i permisjon får hun korte dager og lang tilvenning for å bli kjent. Fordelen med turnus er at sånn blir hverdagene hennes der også. :) Hvor gammel er din når Bhg starter og permisjonen er slutt? :)

Skjønner deg godt jeg, Apex, jeg er ikke en sånn som kunne gått hjemme og dillet i årevis! Trenger mer stimuli enn som så.. Storebror begynte i Bhg da han var 1,5, fikk ikke plass før. Var fin alder det, men mor var rimelig lei av å være hjemme! Pappaen var hjemme tre mnd midt i da. Når det er sagt skal denne permisjonen nytes, siden det blir siste gang. Håper det blir en fin høst med sol og lange trilleturer i marka

Han blir 14mnd ved bhg start. Va egentlig pappaen som sku ha heile fellesperioden hos oss, men si eg ikkje fekk begynna i jobb og blei sjukemeldt, så fekk ikkje han lov te da. Så eg e vel egentlig heima ufrivillig. Savne veldig å vera i jobb!

Når han begynne i bhg så kan eg sleppa drassa han me meg i taxi te behandling hos fysio fleire gonge i veko. Og eg kan ta igjen litt søvn som eg ikkje får på natto. Søvn e ein stor mangelvare for å sei da sånn!

E redd gutten nok får vela lange dagar i bhg Når pappaen har vert på nattevakt. Per nå får eg ikkje verken kjøra eller skubba vogn, så pappaen må levera ette jobb og henta når han står opp igjen. Men sånn e da bare. Trur han komme te få da fint eg :)

Men ja Grøne. Eg trur da e ein stor fordel å vera voksen før ein får barn. Ein får så mykje input frå alle veier. E mykje enklare å vera trygg på seg sjøl og valgo ein tar når ein har litt år på baken!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen Katta82! :D Lykke til med prøvingen!

 

Nelly, etter første fødselen så ble syklusen min helt rar, det tok lang tid før mensen kom tilbake og lå på 40-45 dager mellom med ymse variasjon både kortere og lengre. Som også gjorde at prøvingen på andremann føltes utrolig langdryg i og med at det var så lenge mellom hver gang vi kunne ha håp om klaff. Men nå er lillebror her 1 mnd gammel og året med prøving er glemt 💙 :)

 

Grøne, så glad for at ul gikk bra! Tenk at du nå er i 2. trimester! :D

 

Det er lov å glede seg til bhg start og jobb. Kjenner jeg gleder meg til mann og storesøster er ferdig med ferien sånn at jeg kan ha full fokus på babyen igjen og få litt søvn på dagtid igjen. Uansett synes jeg at alle har lov til å føle hva de vil og ta de valgene de vil, uten at folk trenger å mene så mye om andres liv. Selv var jeg hjemme i 2 år med snuppa, og var dagmamma det andre året. Og selv om det var til tider slitsomt å ha ansvar for tre ettåringer, så var det en herlig periode jeg ikke ville vært foruten. Hørte heldigvis ikke noe særlig negativt selv om det var litt utenom A4 loven. Dere vet hva som er best for deres familie. :)

 

Tror denne gutten min blir en kjempe! I morra er han 6 uker, og bruker allerede 68 str! Når det gjelder amming, så har jo jeg mye melk og har ingen problemer sånn sett, men jeg liker ikke sittende amming. Foretrekker å ligge, helst i senga, eventuelt i sofaen. Synes det er så knotete å sitte mens han enda er såpass liten . Puter og ammeputa bare glir unna, og han ligger med bretta øre på arma mi og jeg blir uansett sittende skjevt og skakt. :P Er ikke god på det.

 

Fortsatt god sommer! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten seiersdans her nå etter å ha klart å pumpe 100ml!! Og lillegutt virker ikke såååå desperat etter å ha fått pupp, så tror jeg har fått litt mer melk. Gir han nan fortsatt men har fått trua på at jeg kanskje kan gå tilbake til fullamming etterhvert :)

 

Har også begynt på soppkur i dag på det brystet som hadde betennelse, for å se om knoppen blir mindre sår. Men miksturen mini skal ha er ikke populær...han spytter ut og brekker seg og virkelig HATER det..

 

Unilon: Har du prøvd ammeputen CozyFix? Den synes jeg er helt genial! Er et slags "brett" du klipser rundt livet. Synes også mini har lett for å skli av vanlig ammepute, men denne er litt stivere og flatere og du kan stramme den så den er helt inntil deg. Du kan Google og se bilde, anbefaler virkelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere, titter inn her og blir en stund, om jeg får lov :)

 

Får presentere meg da...

Jeg er 32, samboer med en flott mann, og sammen har vi en fin liten gutt som ble 2 i mai. Nå er vi i prosess med å forberede nr 2, for å si det sånn. Fra å være presis som ei klokke før første svangerskap, er syklusen min nå helt ute å kjøre. Har ikke kontroll på eggløsning og blødninger, og sjelden ordentlig mens. Har fått påvist endometriose, men vet ikke om det har noen sammenheng... Uansett, jeg er VELDIG spent på hvordan dette kommer til å gå! Vi skal ikke begynne å prøve før i september (grunnet at jeg begynner i ny jobb i august, og var veldig kvalm sist...). Krysser fingrene for at det går fort. Jeg er full av beundring for de av dere som er langtidsprøvere! Gleder meg til å følge dere fremover :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen castoslo. :) Lykke til med prøvingen etter hvert! Håper syklusen ordner seg.

 

Takk for putetips Siri :) Du er jammen flink som står på sånn for å få til amminga!

 

I går hadde jeg en del brystspreng, og var litt for kjapp med å bytte pupp til hvert måltid, så lillebror fikk skikkelig vondt i magen :( Skrek og knøt seg hele ettermiddagen og kvelden, selv etter bæsj og noen små raper. Så jeg tipper han fikk for mye formelk. I dag har jeg gitt av samme pupp to-tre måltid, og i dag har han vært rolig og tilfreds. Hvorfor kunne ikke alle bare hatt passe mengde melk fra naturens side, i stedet for at noen må streve for å få skvisa ut noen edle dråper, mens andre er melkeku og må porsjonere ut med forsiktighet... jaja.

 

I dag 17. juli har jeg bursdag og blir 36 år :) Skal på barneforestilling med snuppa, søstra mi og gutten hennes her på Molde jazzfestival. Det blir nok stas. Mandarinsaft heter gruppa. Vi har en jule-CD av dem på jobben, og den er litt spesiell og koselig med fine sanger, så jeg er spent på denne forestillingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med en liten en Unilon :) høres ut som han er ganske fersk ;)

 

Takk dere, jeg blir nok mer aktiv etter ferie og jobbstart. Men er innom og leser :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...