Gå til innhold

***oss over 30***


Tigerlise&Anton prøver igjen

Anbefalte innlegg

Oppdaget nettopp at stikningene jeg har kjent nok kan være el, elslim observert 😉 så da er det jo fint at vi har lagt inn noen aksjer de siste dagene 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei alle nye, og lykke til i prøvingen til alle!! Babystøv fra min vidunderlige 2 mnd gutt sendes til den som vil  :babygutt:

 

Vi har nylig flyttet, og det er da et lite kaos i seg selv, særlig når storesøster på akkurat 3 år sin bhg var stengt i hele sommer. Men nå er hverdagen tilbake, snuppa i bhg, og jeg får litt tid til å rydde litt i flytterotet, og lillebror får litt alenetid med mamma  :wub:

 

Vi har flyttet fra en moderne tomannsbolig fra 2009 til en stor enebolig fra 1986. Og selv om det blir deilig med masse plass, så angrer jeg nesten litt!  :ler: Det var så deilig med det forrige nye kjøkkenet og det store badet. Her får ikke stellebordet plass på badet engang, og må stå på vaskerommet! Der vi bodde før var et kvarters gange fra mamma, og da snuppa var baby trillet jeg titt og ofte bortom, det var så koselig. Nå må jeg bruke permisjonstiden på oppussing i stedet for koselige trilleturer, snufs har flytteblues. Jeg tror jeg utsetter oppussinga et par år sånn at jeg kan kose meg med ungene mens de er små, og heller ta det etterhvert. 

 

Spennende med så mange prøvere her inne nå! Er en veldig fin tråd dette, der man kan dele sine jubelrop såvel som sin dypeste sorg og alt imellom. Storesøster satt på første forsøk, mens vi prøvde ca et år før lillebrorspiren satt. Jeg har heldigvis sluppet å oppleve noen aborter, og ble lei meg for dere som har måttet gjennomgå det, noen flere ganger også. Stor klem til dere!! Jeg tror det snart vil poppe opp mange positive tester framover, gleder meg til å lese oppdateringene! :hallo:  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tro meg du er ikke alene om litt flytteblues Unilon! Jeg holder på å gå på vegga av alt rotet her i huset og da at jeg ikke klarer å gjøre noe selv om dagen. Er jo vant til å klare alt alene, men det går IKKE med stor mage, vondt bekken, en hyper 1,5åring og ikke generelt fin form om dagen. Er så lei av å snuble i esker og ROT som ligger overalt her nå. Mannfolket jobber natta nå så da forsvinner jo en del av døgnet til soving etc. Og masse andre ting om også må fikses enn bare å organisere rotet som jeg irriterer meg mest over. 

Nå er det litt ekstra stress for meg og en del bekymringer da eneste veien og tunnelen til sykehuset er stengt, og skal vi kjøre nå så er det fort en 4 timers tur noe jeg ikke har tid til hvis jeg får rier før planlagt ks og jeg må da ikke gå i aktiv fødsel pga risiko for både meg og barnet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kanskje det som skal til katta?

Kanskje :) Trudde ikkje eg va såå gira på denna prøvingo heilt endo. Men eg sku no ønska da gikk me ein gong alikavel kjenne eg :)

 

Uff.. Velkommen te Vestlandet Minnimusa :/ :( Har du snakka m jordmora di der du bur nå? Lagt ein kriseplan meine eg.. Veldig greit å gjera da. Nåke vi e go på her på denna kanten forsåvidt. Då lage du deg avtale om ka som ska skje "om atte, viss atte". Og sleppe måtta "krangla" me anten legevakt elle amk om nåke sku starta før tio.

 

Hoh! Flytting og oppussing e no litt av et strev! Helde på me oppussing vi og. Men heldigvis ikkje av nåken av oppholdsrommo. Denna etagen va ferdig før småttisen kom heldigvis! Masse lykke te! Og 1986 e ein god årgang når da gjelde hus Unilon ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk snakket med jordmora og vi skal snakkes til mandag angående å legge meg inn tidligere så vi ikke risikerer noe fødsel og styr med transport. Så da får jeg betale flesk med toget ned og ta Flåmsbana med alle turistene :P Hu har mange med termin nå så hu har ordna med en del ekstra rom på sykehuset siden vi er da flere som må ned tidligere enn planlagt pga tunnelstenginga. Fikk også lovt enerom siden det når blir en del styr med reisinga for gubben også, er liksom ikke bare å kjører t/r nå :) Og skulle det skje noe som helst som jeg føler kan være tegn på fødsel så må jeg ringe med en gang og kan være mulighet for at de kjører meg til Førde, noe jeg virkelig ikke håper jeg må, litt sær der å liker helst å være et sted jeg vet de kjenner journalen min og at jeg ikke må krangle meg til ting, for det ender bare i at jeg drar hjem selvom jeg ikke burde. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott minnimusa!! Heldigvis e ein ganske god på å ta hensyn te desse veiene våre. Men di har vel kanskje følgetjeneste der og? At jordmora blir med? Og pengene får du sikkert igjen og. Tenk. Snart 2barnsmor <3 <3 E navnet klart?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jordmora bor her borti veien, men jobber da på Voss og en dag i uka her i Aurland. Så vi får håpe det går bra :) Navnet er klart ja etter lange diskusjoner med mannfolket :P Vi var jo enige om jentenavn nesten før vi ble sammen, og da veldig sikker på ei jente til, så når det blir gutt så ble vi litt paffe og fant ut at navnet vi først tenkte på ble heeeeelt feil. Men nå har vi inngått et kompromiss med at navnet jeg ikke likte som han SKULLE ha blir et mellomnavn så har vi laget et eget navn som blir til daglig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde navnet klart på storesøster ved Oul og hun var helt klart en Tiili Aurora nå hun kom ut 😜 Så får se om han er en Thorgir når han kommer, har veldig god følelse av navnet og bruker det når jeg snakker om han nå 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flotte navn! Vi og hadde klart og følte oss sikre. Men høyre så mange som seie navnet ikkje passe. Trur ungane vokse seg inn i navno sine eg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bare innom og kikker. Heier på deg her fra ammetåka, Katta :-)

Hehe, takk :)

Lette den ammetåko nåken gong? Si gutten kom har eg bare klart å huska å barbera begge leggane 2-3gonge. Kjeme ut frå dusjen me ein glatt og ein stikkete gong på gong :D Fattekje at da går an! Sol ute i dag, så må te me barberhøvlen om eg ska ut i denna knebukso i dag.. Igjen :P:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaha.. den ammetåka tror jeg er permanent Katta :P Min forsvant aldri og så ble den erstatta av den mindre kjente rugetåka hehe.. Hjalp kanskje heller ikke at jeg er født med alzheimer light heller :P

 

Jeg er såpass heldig at jeg er ekstremt lys i hud og hår at håra på beina så og si ikke synes så må ærlig innrømme at jeg ikke akkurat er veldig flink til å ta disse legga mine. Men det som nå er shit etter flyttinga er at jeg siste to år har gått å voksa hufsa noe jeg har virkelig satt pris på, mens på Voss kosta det 2-300,- kr mer pr gang enn hva jeg betalte i Rakkestad og da har ikke jeg råd til å gjøre det lengre og med magen nå så kan man si at høvelen ikke akkurat er godt brukt der, er jo fader meg et risikoprosjekt å prøve hehe.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så morro med en frisk liten gutt Grøne :) :)

 

Jeg er i dpo-land nå...og har begynte med progesteron x 2 om dagen....så får vi se om deg gjør susen. Snakket med en av gynekologene på jobben, og tenker også at det er lavt progesteron som gjør at jeg ikke blir gravid nå. Nå er vi i pp8, og det er litt uvant. Har vært gravid 7 ganger, og alle har sitti på første forsøk.

 

Ja ja, vi får se hvordan det går...

 

Velkommen til alle nye, gratulerer til alle som endelig er i ammetåka og gratulerer til alle med to streker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig har jeg fått internett installert!! Jeg kan ikke tro at vi endelig er i det nye huset, aldri med leie på oss! Stolte huseiere :D Mannen min ble sendt på forretningsreise akkurat den uka vi skulle flytte så jeg leide inn to sterke karer til å ta seg av alt. Med litt hjelp av 6-åringen, og ikke minst en baby som velvillig la seg til å sove så fikk vi flyttet alt sammen over uten problemer. Har enda masse å pakke ut, men det går seg til etterhvert. 

 

Så gøy med en gutt Grøne! Tenk at du har kommet så langt i svangerskapet allerede. Jeg håper at skuldrene dine har senket seg et lite hakk og at du kan starte å nyte den voksende magen. 

 

Velkommen alle nye her. Jeg håper at dere får positiv test veldig snart. Vi trenger å fylle på terminlistene :)

Og ikke minst alle dere andre som prøver her også! Sender over masse babystøv! 

Er det noen som har testet positivt siden sist jeg tittet innom mon tro? 

 

Babyen her er straks 2.5 måned og vi nyter hver dag vi har med henne. Storesøster er kjempeflink med henne og jeg har ikke sett noe mer til sjalusi. Det var litt akkurat de første ukene etter at hun var født, men det var nok fordi jeg måtte være på sykehuset såpass lenge, og så fikk vi jo enda et opphold etter det. Storesøster følte nok at hun ble satt litt til side akkurat da. Men alt det er i fortiden og vi koser oss med babyen. 

Her starter skolen igjen om halvannen uke og storesøster gleder seg veldig til det. Hun måtte jo bytte skole siden vi flyttet og har nok vært litt nervøs for hvordan det blir. Men vi fikk sett skolen her om dagen da vi registrerte henne som elev, og nå har jeg en 6-åring som gleder seg kjempemasse.  (og en mamma som gleder seg stort også. Etter 11 uker sommerferie så er det på tide at skolen starter igjen da hu mor er litt sliten  :sjenert:  :sove: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ÅÅÅ!! Trur eg svare på oppfordringen din me ein gong eg PeppaPig.. Fekk svakt positiv på billig el-test i kveld. Så eg slo te me ein billigstrimmel graviditetstest og. Der kom da ein svak strek!!

 

Viste da te pappen, og han trudde ikkje heilt på da. Eg trudde da jo heller ikkje så e ikkje løye han ikkje trudde nåke på da. Når han holdt på med legging av gutten så klarde eg skvisa ut nåken dråpar te. Tok ein rfsu-test. Den va negativ. Og slengte på ein digital clearblue me vekeindikator og brukte samme urinen som på rfsu'en. Den vise gravid 1-2!!

 

Blei veldig egoinnlegg detta. Men e litt kaos i toppen her!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann alle sammen.

Jeg er helt elendig på å være aktiv her inne!

Liten oppdatering fra denne kanten;

Termin etter OUL er fremdeles 2.okt. Det er en liten, navnløs, gutt.

Jeg er nå sykemeldt frem til permisjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marolla: Spennende, skjer snart dette :)

 

Katta: Gratulerer! :)

 

 

Jeg var ganske sikker på at jeg hadde eggløsning den 10., men ser at folk som faktisk tester har hatt det litt senere, så nå ble jeg usikker. Har alltid hatt sterke magesmerter ved eggløsning og mye slim, så var liksom så skråsikker. I går fikk jeg plutselig kjempevondt i halsen og er potte tett i nesen og hadde da og nå i morges ganske sterke smerter som om jeg skal ha mensen snart. Forventer jo selvsagt ikke at vi skulle få det til på første forsøk, men må kanskje vurdere å investere i eggløsningstester :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stikninger og murringer i magen ned mot lysken, stikninger i puppene, økt utflod, trøtt.....

Tok ut spiralen 29.juli og hadde kraftige stikninger som kan ha vært el? rundt 9-10 August.....

Spennende...

Endret av Telemarksjenta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...