Gå til innhold

***oss over 30***


Tigerlise&Anton prøver igjen

Anbefalte innlegg

Ko spennande telemarksjenta!! Krysse fingrane.

Her gikk da nok ikkje likavel.. Tok rfsu og bt på morgenurin i dag. Rfsu va negativ og bt blei ikkje svakt positiv før ette tio va gått ut. Har nok ikkje festa seg skikkelig. Mykje tankar no. Men som evig optimist så klare eg ikkje heilt tenka at da ikkje gikk. Leve i håpet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så utrolig at du snart skal få en liten til Minnimusa! ! :) masse lykke til !!

Lykke til til deg og Grøne :)

Katta, håper lykken står deg bi!!

Vi er i el-tid og prøver atter en gang :D herrrrrlighet! Det er ikke lett å være verpesyk og godt voksen ass. ... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katta og Telemarksjenta: Krysser fingrene :)

 

Vinterblomst: Lykke til med prøving! :)

 

Her har samboeren blitt symptomjeger... :forvirret: Nå er jeg livredd for å nevne noe som helst i frykt for at han skal hype meg opp hehe :P Så langt har han konkludert med at jeg iallefall har hatt menslignende smerter i fem dager, han har lest på nett at sår hals kan være ett symptom og selv om jeg forsøker å fortelle han at jeg har vondt i høyre bryst fordi en knekt bh-spile forsøkte å grave seg inn er han sikker på at dette også skyldes graviditet.... :roll:

 

Men litt gøy at han ser ut til å være litt mer ivrig enn han var da han annonserte at vi skulle slutte å bruke kondom hehe

Endret av _Harefrøken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada er innom litt nå og da mellom flytteesker og fødselsforberedelser, tenk maks 5 dager til jeg treffer lillebror ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei jenter.

Ikke vært så veldig aktiv her inne i det siste...

Prøver å holde meg opptatt med mest mulig om dagene. :P

Testdag nærmer seg sakte men sikkert..

Føler igrunn hverken eller med dette forsøket.

Har en del tegn som mest sannsynlig er bivirkninger av progesteronen jeg tar.

Synes det er lange dager...Hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lykke til, Minnimusa!

 

Her er det 2 uker til termindato. Jeg er ikke lei av å være gravid, men begynner å bli lei av å føle meg tung.. Det er vel meningen det :P Synes det er litt skummelt å bli mamma, men andre har jo fått det til før meg. Gleder meg jo veldig også samtidig, har litt blanda følelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, det har gått fort Ulvinne!

Vi testa vel positivt omlag likt oppunder jul? Eg mista den som skulle kome 31.8. Veldig glad for at nestemann ser ut til å ha festa seg godt i holda si 19 veker i dag!

 

Du skal sjå det går heilt fint når du berre er i gang, hektisk men fint

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ko ti e ikm mysill, harefrøken, vinterblomst og telemarksjenta? Va da endo fleire?? Fisken??

 

Ulvinne. Va du ein av di som gifta seg sist sommar?? Blir da gutt elle jenta?

 

Masse lykke til Minnimusa! Må vera litt rart å nesten veta fødselsdatoen så lang tid på forhånd :) kor mykje før termin ska ks tas?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke sikker på ikm katta....

Tok ut spiralen 29.juli.

 

Da jeg ble gravid for drøye 2 år siden tok jeg siste ppilla 28.april og fikk klar og tydelig positiv test på ettermiddagsurin 23. Mai.... Så hadde vel tidlig el da og lurer på om jeg kanskje hadde det nå og.

Så håper på å teste positivt mot slutten av uka 😉 har en del symptomer, men er vel like sannsynlig at det kommer av kroppen som finner seg selv etter 15 mnd på hirmonspiral 🙈 pleier ikke å ha disse stikningene i pupper og mage ihvertfall....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heier og venter i spenning på positive tester! Krysser fingrene for dere Mysill, Katta, Telemarksjenta, Vinterblomst, Harefrøken, Fisken2012 og ja alle som er prøvere!  :duskedame:

 

Bra dere legger en slagplan Minnimusa. Får jeg spørre hva slags risiko du har som gjør at du ikke skal i aktiv fødsel? Det er fortsatt også forferdelig rotete her i "nyhuset". Vet liksom ikke helt enda hvor jeg vil ha ting, og har verken hatt tid eller ork til så mye rydding enda. Føler at jeg ikke rekker over vanlig rydding en gang, kjøkken og klesvask, leker og bad og sånt, for ikke å snakke om å komme til videre oppussing av snuppas rom. Mamma kom og klippet gresset i går  :laugh:

 

Katta, 86-tallshus dere også?  :briller2: Jeg har faktisk hatt lyst på 80-tallshus en stund, fordi de er mye hus for penga, ofte god eller i hvertfall grei planløsning, og sånn som her er det jo både kjeller, hovedetasje og loftsetasje som er fullt brukbare, så tre stuer, sju soverom, tre bad osv. er jo herlig med mange rom da! Har ikke møbler til rommene enda men.. Vi har satt sofaen oppe på loftsstua, den skal brukes som lekerom, pluss at vi skal ha sofa og tv her. Snuppa er storfornøyd med lekerommet, særlig etter at hun fikk lekekjøkken fra Ikea. På selve stua står foreløpig bare spisemøblene  :P Kan jeg spørre hvordan dere har pusset opp? Har dere revet og byttet ut vegger og golv, eller malt og sånn det som er der fra før? Her er jo alt panel, og soverommene har gammeldags tapet, golvene er gulnede og slitte. Pluss at det er litt lytt mellom etasjene og suser veldig i rørene fra badene. Vi har ikke peiling på oppussing, så vi er litt nølende til å begynne med noe stort hehe. Samtidig blir vi kanskje ikke så fornøyde om vi bare maler alt, og likevel irriterer oss over at det er lytt. Er ikke meningen å gjøre om dette til en oppussingstråd altså!  :engel:

 

Ulvinne, synes tida har gått fort jeg, synes ikke det er lenge siden jeg leste på bloggen din om prøvetida! Lykke til med fødselen! Bare gå inn i det med åpent sinn, fødsel og å bli mamma kan jo være overveldende, men go with the flow mener jeg  :tommelopp: Det er jo koselig med baby, og mammarollen blir til sammen med barnet. Jeg husker jeg av og til tenkte på forhånd og nesten grudde meg til ulike stadier, f.eks. babymat, soverutiner, barnehagestart, trassalder, bleieslutt osv. Men når man kommer til neste fase så er man så midt oppi det at det føles naturlig og ikke så vanskelig likevel. Vår siste fase "bleieslutt" gikk som en drøm, fra at hun nektet plent å gå på do før sommerferien til at hun i sommer bare slutta med bleie så og si på egen hånd  :hoppendeglad: Nå er det jo lenge til du kommer til den fasen da! Men mente bare som et eksempel på at alt går seg til på veien  :smilyblomst:

 

Grøne, veldig stas at denne spira holdt seg godt fast og nå ligger og spreller og vinker inni magen! Kos deg videre med en voksende lillebrorspire!  :babygutt:

 

Så kjekt med eid hus Peppa Pig! Hvordan ser huset ut? Skikkelig amerikansk? (Hva nå det er hehe)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ko ti e ikm mysill, harefrøken, vinterblomst og telemarksjenta? Va da endo fleire?? Fisken??

 

Ulvinne. Va du ein av di som gifta seg sist sommar?? Blir da gutt elle jenta?

 

Masse lykke til Minnimusa! Må vera litt rart å nesten veta fødselsdatoen så lang tid på forhånd :) kor mykje før termin ska ks tas?

 

KS er 13 dager før termin, de hadde egentlig satt det opp 9 dager før, men siden storesøster kom 10 dager før termin og 4 dager før planlagt ks så følte de det var greit å ta det litt tidligere denne gangen. 

 

 

Unilon: Jeg måtte ta ks med storesøster da jeg et år tidligere fjerna et 600g myome på baksiden av livmora, og siden de nå allerede har skjært meg opp 2 ganger og de er litt usikker på hvor tykk bakveggen min er så er det såpass stor risiko å la meg gå i aktiv fødsel i forhold til at livmora kan revne av kraftige rier over lengre tid(noe som også ligger i familien). Jeg var utrolig skuffa første gang jeg fikk beskjed om at jeg ikke kunne føde naturlig og måtte ha ks, men når de forklarte meg detaljert hvor stor risiko det kunne være for meg å barnet å gå i aktiv fødsel så var det helt greit. Så var veldig klar over denne gangen at det skulle bli ks en gang til. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unilon: Ja. E mykje hus for pengene. Eg bur på landet et då, så da e sikkert endo billigare her. Kjøpte huset som student så det var ikkje mulighet til å ta alle romma på ein gong. Tok derfor et par i slengen og for å få råd til det kunne eg ikkje flytte så mykje på veggene. Men opna mellom stove og kjøkken einaste. Har tatt alle romma i hovedetagen. Har rive opp golv og reve ned gammal tapet og plater. Så alt e nytt. E vel derfor eg ikkje hadde råd til å ta alt på ein gong og. Men har gjort det meste sjøl. Fått hjelp av pappen når vi la fliser og golv einaste. Og så fekk eg hjelp av mammo med tapetesering. Greit å vera to på dei tinga.

Trur ikkje eg hadde roa meg med å bare male. Har og etterisolert og bytta alledørene til heiltredører. Desse e meir lydisolerande.

Nå står da utendørs for tur. Fylle i tomta og bygge store terassar. Blir te at vi låne opp mykje meir, men vi syns da e verdt da :)

 

Prøve å få på plass godkjenningane for nå. Vil ha da klart til slutten på april/begynnelsen på mai. Då da forhåpentligvis e ein te i familien. CB viste 2-3 midt på dagen i dag. Då går iallefall HCG opp, og eg ser på meg sjøl som graviiiiid ;)

 

Håpe alle dåke andre følle på i løpet av di neste vekene. Hehe, ja Telemarksjenta. Gikk fort då. Kan skje igjen da ;)

 

Godt di passe på deg Minnimusa!

Endret av Katta82
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ko ti e ikm mysill, harefrøken, vinterblomst og telemarksjenta? Va da endo fleire?? Fisken??

Ulvinne. Va du ein av di som gifta seg sist sommar?? Blir da gutt elle jenta?

Masse lykke til Minnimusa! Må vera litt rart å nesten veta fødselsdatoen så lang tid på forhånd :) kor mykje før termin ska ks tas?

Både jeg og Ulvinne giftet oss i fjor sommer ;) ikm her er 23/24....bruker progesteron, så får vi se om det gjør noen forskjell ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Ko ti e ikm mysill, harefrøken, vinterblomst og telemarksjenta? Va da endo fleire?? Fisken??

Ulvinne. Va du ein av di som gifta seg sist sommar?? Blir da gutt elle jenta?

Masse lykke til Minnimusa! Må vera litt rart å nesten veta fødselsdatoen så lang tid på forhånd :) kor mykje før termin ska ks tas?

Både jeg og Ulvinne giftet oss i fjor sommer ;) ikm her er 23/24....bruker progesteron, så får vi se om det gjør noen forskjell ;)

Spennande!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra, Katta! :duskedame: Gratulerer så mye med mirakelet, håper spiren klorer seg fast og er frisk og rask. Hvordan er formen?? ♡

 

Innom og kikker etter gode nyheter fra Side, Tyrkia. Er på ferie på samme sted som vi var på babymoon i mai i fjor. Går veldig greit med lillemor i varmen, til tross for over 40 grader alle dagene til nå. Mye bading og drikker masse, spiser greit. Hun er virkelig noe for seg selv den ungen her. ♡ På vei mot ni mnd nå. Har fått 2 tenner, spiser alt hun får smake på, har en formening om hvem mamma er, at Nei betyr nei og er veldig nysgjerrig på livet og omgivelsene. Har såvidt krøpet, men det teller vel ikke når mamma ikke så det selv? ;)

 

Nyt høsten - håper på flere positive nyheter her inne. Alltid så koselig når det klaffer for en av våre, og hyggelig å se at det kommer nye til her inne. Her er det godt å være ♡

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melder meg inn her jeg :hallo:

 

31 år i mars, har en aktiv to-åring og ønske om en til. Har prøvd siden juli og fikk positiv test forrige uke, men spiren glapp dessverre i går. Har nå bortfallsblødning/kraftig mens, og er klar for å starte på nytt. Syns det er vanskelig at det tar "lang" tid og at kroppen min "ikke fikk det til", men er også glad for at kroppen er rask med å ordne opp når det ikke gikk veien. Går till fr7, em og tilbake på hva jeg føler og tenker i grunnen.

 

Forventer ikm i uke 37, mener jeg det var, og syns alltid ventetiden frem til da er så uendelig lang. Skal prøve å ikke telle så mye denne gangen (hvilken dag jeg er i syklusen, etc) og la være å teste før faktisk ikm. Mest for at jeg ikke skal bli så tullerusk som jeg har vært siden starten av juli. Trenger å tenke på andre ting også og få et mer avslappet forhold til det hele.

 

Er det flere som sliter med å bli sugd rett inn i prøvebobla?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer Katta!! Hurra for spiren!  :bolledeig:

 

Velkommen Eplesol! Tror nok mange kan kjenne seg igjen i det du skriver. For oss tok det bortimot et år før nr. 2 satt. Ble etter hvert litt for mye prøveboble og tok en pause fra forum og alt som var. Men kom fort tilbake da spira satt, for det er så koselig tråd dette  :hjerter_rundt: Nå er lillebror 2 mnd, og storesøster er 3 år. Synd at det ikke gikk hele veien med denne graviditeten din, men enig i det du sier at det bra kroppen ordner opp raskt, slik at dere kan prøve igjen. Du blir nok snart gravid igjen med en riktig gullspire skal du se, lykke til!

 

Så hyggelig å høre fra deg Apex! Nyt sydenturen og lillemor!!  :smilorange:

 

I dag skal lillegutt til manuellterapeut. Han har hatt tendens til yndlingsside, og i forrige uke ble han plutselig stiv i nakken slik at han bare klarte å bøye hodet til høyre, og ikke til venstre. Har jobbet med vondsida hans siden da, med gode tips fra Tussemor, og han er mye bedre allerede, så får vi se hva terapeuten sier. :hjertesmil:

 

:kaklehone:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...