Gå til innhold

***oss over 30***


Tigerlise&Anton prøver igjen

Anbefalte innlegg

Skrekk og gru.... Då er eg gravid igjen. Vettskremt. I april fekk vi vite at barnet I magen hadde en så alvorlig hjertefeil at han ikkje ville leve på utsida av magen. Vi valgte derfor abort. Så I 22 svangerskapsuke fødte eg en skjønn liten gutt. Det var en opplevelse som vanskelig lar seg beskrive.... Har tre flotte barn fra før og vi hadde egentlig bestemt oss for at vi ikkje vågde å prøve igjen. Men no sitte eg altså her med en positiv test og er livredd. Første innlegget mitt her men har følgt med dokke her inne. Så tenkte å stikke innom å seie hei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skrekk og gru.... Då er eg gravid igjen. Vettskremt. I april fekk vi vite at barnet I magen hadde en så alvorlig hjertefeil at han ikkje ville leve på utsida av magen. Vi valgte derfor abort. Så I 22 svangerskapsuke fødte eg en skjønn liten gutt. Det var en opplevelse som vanskelig lar seg beskrive.... Har tre flotte barn fra før og vi hadde egentlig bestemt oss for at vi ikkje vågde å prøve igjen. Men no sitte eg altså her med en positiv test og er livredd. Første innlegget mitt her men har følgt med dokke her inne. Så tenkte å stikke innom å seie hei.

Masse lykke til med ny spire i magen :) det går nok bra denne gangen! :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har vore på ul og kika på lillebror igjen i dag. Fire veker til neste gong, får ekstra oppfølging pga at eg er rhesus minus og produserer antistoff. Legen meinte grunnen var at eg ikkje har fått antisprøyte etter spontanabortane i fjor- og lurte på om eg hadde vore i kontakt med sjukehuset...såg han vart litt oppgitt når eg hadde det, og likevel ikkje fått sprøyte...jaja. Alt ser så langt kjempebra ut, ny ul om fire veker. Då skal eg og ta blodprøve som skal gje svar på om lillemann er rhesus positiv eller negativ. Om han er negativ går dette heilt fint, litt meir spenning om han er positiv. Får då tettare oppfølging, og det er stor sjanse for at han då må ut i veke 37..altså veka før jul...så vi er ganske spente på om vi får julebaby eller januarbaby!

 

Uansett så er vi lukkelege for at alt ser bra ut så langt, vi gløymde å dobbelsjekka i dag om det verkeleg er ein gut inni der, så det får vi ta neste gong...håpar det, for no har vi seld nesten alle jentekleda og begynt å kjøpa gutekle

 

Kjenner meg igjen i det du skriver her Grøne.

Jeg er også rhesus negativ, men fikk ingenting etter MA'en i januar. Enda jeg faktiskutførte aborten PÅ sykehuset, så spurte de aldri om blodtype eller testet. Jeg hadde aldri fått vite fra min fastlege (DUST!!! Har byttet lege nå) at jeg var negativ, så visste det ikke selv. Oppdaget ikke det før blodprøvene som ble tatt i uke 14 i dette svangerskapet. 

 

Så jeg må også gjennom den ekstra oppfølgingen, MEN vi har gode indikasjoner (papirer og svigermors hukommelse) på at mannen også er A-, akkurat som meg. Så lenge det stemmer (papirene er fra utlandet før han kom til Norge for 14 år siden, så jeg er bare 95% overbevist om at det stemmer) blir dette heldigvis ikke noe problem for oss. Utrolig flaks i såfall!

 

Håper virkelig det går greit med dere selv om jeg leste at det er påvist antistoffer, og sender en stor klem! Det går jo som oftest helt bra allikevel og det er mye de kan gjøre underveis også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Svinger innom med en liten oppdatering her!

Er nå straks halvveis i svangerskapet, OUL viste at alt ser helt perfekt ut - og at vi venter ei lita jente :babyjente:

Jeg sliter fortsatt med nervøsitet etter MA'en sist, klarer ikke riste den av meg, og klarer ikke helt glede meg så mye.

Tulla sparker i magen og gir meg alle tegn på at alt er flott, men jeg innbiller meg allikevel at det plutselig kan skal ta slutt allikevel. Det er slitsomt å ha det slik, men jeg må bare leve med det. Har veldig forståelsesfull jordmor, så oppfølgingen er god. Må bare holde ut helt til mål :) Sikkert ikke uvanlig å ha det slik, men opplevelsen i januar har gått hardere inn på meg enn jeg hadde trodd faktisk...

Har ikke annet å si enn at jeg forstår deg godt. Har hatt det sånn som du beskriver i begge svangerskap. Det eneste jeg kan si er at sjansen for at det skal gå bra er overveiende stor så langt som du er nå. Og om noen uker er fosteret levedyktig dersom noe mot formodning skulle skje. Klem til deg!

 

Har jo helt glemt: gratulerer til Ulvinne!!

 

 

Ja, jeg må bare leve med å ha det slik har jeg skjønt. Det får gå :)

Det skal jo i teorien gå bra nå, genetisk er alt perfekt så langt de kunne se på UL, så babyen har det fint. Allikevel vet jeg at det er mer som kan trøble seg til underveis. At ting plutselig kan skje helt uventet. Det skjer jo... Så jeg tror liksom ikke på dette før hun er levende ute av meg tror jeg. Har liksom ikke lyst til å kjøpe inn noe før etter hun er født, just in case. Men må jo det tross alt. Det er litt kjipt å ha det sånn, utvilsomt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utålmodig

Det ser veldig bra ut med lille her no, antistoffverdiane mine frå sist har ikkje stige og alt ser supert ut på ul. Reknar med vi har han frisk og fin på utsida om ca tolv veker spent på om han får vera lenger i magen om alt ser fint ut...men veit jo at det er dei siste vekene tala Stig mest, så trur ikkje det.

 

Elles kjenner eg igjen tankane dine, om at det nok ikkje går bra no heller, men etter oul bestemte eg meg for å tru! Så eg har kjøpt klede og utstyr over ein lav sko...så det SKAL gå bra! Må tru, elles vert eg sprø, og no når eg får sjå han kvar fjortende dag og i tillegg kjenner masse liv er det lettare og lettare å tru på det og

 

Håpar du kjem deg over i den og

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde havna på side 2 denne tråden, slikt går ikke ann :D

 

Lite nytt å meddele herfra, i alle fall foreløpig. Krysser fingrene for at jeg snart skal kunne skrive at jeg er gravid igjen... Har et liiite håp nå for tiden, jeg har i månedene etter siste SA hatt en syklus på 22-24 dager. I dag er jeg på dag 26 i denne syklusen, har hatt mensmurringer siden onsdag, men ikke noe TR enda.. Har tatt 2 tester, på kveld riktignok, begge var blendahvite... Så vi får se om kroppen er heeelt på tur, på vei inn i normal syklus på 28 dager eller om jeg er gravid :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at det går bra med lillegutten i magen Grøne <3 håper det holder seg stabilt framover!

 

Og håper du får positiv test lykke- mamma til 2! Håper ikke tr har dukket opp?

 

Jeg er idag 7+0, kvalmen og trøttheten har tatt meg for fullt. Jeg prøver sea-band idag for første gang, og syns det hjelper så det er bra. Ultralyd om 6 dager, spent! Godt å være hjemme i permisjon til januar og sove masse på dagen med minste på 8 mnd. Ellers er jeg litt deppa for det er en tøff høst som venter, både med en rettsak vi skal igjennom og så fikk jeg beskjed om at jeg må fjerne ene eggstokken i uke 12, så jeg bekymrer meg såklart for den lille i magen som må bli med på en operasjon. Kirurgen mener det er trygt, så må jo stole på han, men mammahjertet blir jo automatisk bekymret for det. Ser fram til desember jeg nå når alt er overstått og forhåpentligvis drar vi til varmere strøk med barna og feirer jul etter denne tøffe perioden. Noe å glede seg til :)

 

Håper ellers det går bra med alle, og håper dere som prøver kommer etter med positiv test snart :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det Lulusen, var på sjekk i går og alt ser heilt fint ut så fint at legen begynte å snakka om at lillebror kanskje er negativ likevel, eller ikkje reagerer på antistoffa så han opna for at vi kan sjå på om eg kan gå,tida ut likevel, men må få gode svar på rhesusprøven hans først. Godt at det går rett veg.

 

Ønsker deg lukke til på ul og operasjon, det går helst bra

Håpar og rettssaka går bra og at de får ein velfortent kvil til jul!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen TR her enda, og mensmurringene er ikke så ille lengre heller. Hmmm... Fikk negativ test i går på morgenen, så jeg begynner å lurer på om syklusen er helt på bærtur, og at det var EL som var før helgen. I så fall har jeg plutselig en syklus på ca 10 dager lengre enn tidligere... Jaja, jeg har nå heldigvis 7-8 graviditetstester liggende, så jeg får teste innimellom med mindre TR dukker opp.

 

Lulusen; det høres ikke akkurat ut som drømmehøsten nei! Jeg opererte forøvrig ut blindtarmen tidligere i år, da jeg var ca 9 uker på vei, og det gikk veldig fint. Slet med å få mat i meg både før og etterpå pga kvalme, så dermed brukte jeg litt tid på å få energien tilbake, men ellers gikk det strålene. (Mistet seinere i sv.skapet da, men det hadde ingenting med operasjonen å gjøre)

 

Grøne; så godt å høre at alt står bra til med deg og gutten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at det gikk bra å operere selv om du var gravid, man trenger sånne historier når man skal gjennom noe av det samme selv, så takk for det :) men trist å høre at du mistet. Håper du blir gravid igjen snart <3 ja, gruer meg til tiden etter operasjonen, har hatt en liknende operasjon tidligere og det var fryktelig smertefullt i ettertid, og matlysten var ikke akkurat på topp nei ;) men får bare komme seg gjennom dette og bli ferdig med det.

 

Det var gode nyheter Grøne. Håper han kan bli i magen lengst mulig! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TR kom i dag, på dag 31... Håper på at det betyr at kroppen er mer i gjenge, og at jeg blir gravid neste pp. Så lenge har vi faktisk aldri prøvd før, jeg har alltid blitt gravid påå 1 eller 2 pp, så å begynne på pp 5 er nytt for oss... Nå aner jeg jo ikke når jeg skal forvente IKM igjen da, når plutselig denne syklusen er på 31 dager.

 

Har kjøpt EL- tester på ebay, som kom i posten tidligere i uken, så tenkte at jeg skulle prøve ut det denne måneden. Hvilke dag bør jeg starte på? Tenkte på dag 7 i syklusen, sidne jeg har hatt sykluser på 22-24 dager tidligere, men når plutselig denne er på 31 dager, blir jeg brått usikker. Men da bør vel EL komme mellom dag 8 og dag 16 uansett? Har "bare" 20 EL-tester, frykter at det er for lite :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TR kom i dag, på dag 31... Håper på at det betyr at kroppen er mer i gjenge, og at jeg blir gravid neste pp. Så lenge har vi faktisk aldri prøvd før, jeg har alltid blitt gravid påå 1 eller 2 pp, så å begynne på pp 5 er nytt for oss... Nå aner jeg jo ikke når jeg skal forvente IKM igjen da, når plutselig denne syklusen er på 31 dager.

 

Har kjøpt EL- tester på ebay, som kom i posten tidligere i uken, så tenkte at jeg skulle prøve ut det denne måneden. Hvilke dag bør jeg starte på? Tenkte på dag 7 i syklusen, sidne jeg har hatt sykluser på 22-24 dager tidligere, men når plutselig denne er på 31 dager, blir jeg brått usikker. Men da bør vel EL komme mellom dag 8 og dag 16 uansett? Har "bare" 20 EL-tester, frykter at det er for lite :)

Da bør du vel teste fra tidligste antatte el dag ja, så får en håpe at syklus fikser seg :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Yes yes, oppdaga nettopp at det er under ei veke til tredje trimester!! Må snart leite oppatt lista, og då passar det jo at det kjem fleire på..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen babish! Høyres litt skummelt ut ja. Fekk du nåke oppfølging etter aborten sist? Høyres uansett ut som det kan vere lurt å be om oppfølging gjennom dette svangerskapet!

 

Høyres ut som du får ein veldig travel haust Lulusen! Halve svangerskapet kjem til å vere over før du får tid til å tenke på at du er gravid. Høyres ut som ein tiltrengt ferie til jul!!

 

Kor lang tid går det før du får svar på rhesusprøven Grøne?

 

Her har vi vore på ultralyd i dag. Var overbevist om at det var gut, men der trudde di at det var jente. Blei rett og slett vippa litt av pinnen. 12+5 i dag. Straks 2.trimester! Merkelig følelse!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går plutseleg veldig fort no ja!

 

Reknar med å få svar om ei veke når eg skal på ny ul, og så kjem det kanskje svar frå legen snart på forrige blodprøve av antistoff, mykje å halda styr på! Happy så lenge alt ser så bra ut❤

 

Spennande å sjå på oul då Katta! Her stemte 14 vekers ul

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenge i mellom jeg er innom her,men koselig å titte innom å se åssen det går med de forskjellige.

Jeg har kommet til pp 9.Har fått time til utredning hos gyn på det lokale sykehuset 14 des.Er vel ikke så mye de kan gjøre der heller.jeg er jo 40 år så jeg har jo ikke rett på ivf e.l.

Tok nye hormonprøver for 2 uker siden og det var jo litt oppløftende.alle  hormonene var innenfor referanseområde.Fsh hadde gått ned fra 13.7 i mai til 9.9 nå og det var jo positivt.Har igjen å ta progesteron etter el.

Er progesteronet bra og jeg har eggløsning,skulle det egentlig ikke være noe i veien for å bli gravid.

Hadde vært stort å starte det nye året med en liten spire :)

Endret av attpåklattnr2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det katta82...☺ Har en fantastisk fastlege som ga meg den tida eg trengte etter aborten. Han har lovt tett oppfølging denne gangen. Så no sitte eg og venta på dei første symptoma... ☺Merker ingenting på kroppen at eg er gravid, så det har ikkje heilt gått opp for meg enda.... ☺ Men sånn har det vore dei andre gangane og..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenge i mellom jeg er innom her,men koselig å titte innom å se åssen det går med de forskjellige.

Jeg har kommet til pp 9.Har fått time til utredning hos gyn på det lokale sykehuset 14 des.Er vel ikke så mye de kan gjøre der heller.jeg er jo 40 år så jeg har jo ikke rett på ivf e.l.

Tok nye hormonprøver for 2 uker siden og det var jo litt oppløftende.alle  hormonene var innenfor referanseområde.Fsh hadde gått ned fra 13.7 i mai til 9.9 nå og det var jo positivt.Har igjen å ta progesteron etter el.

Er progesteronet bra og jeg har eggløsning,skulle det egentlig ikke være noe i veien for å bli gravid.

Hadde vært stort å starte det nye året med en liten spire :)

Håper at du får det til!! Jeg var 41 når jeg fikk lillepia i 2012 :) så du har sjansen ennå :)

håper så inderlig på en til nå men det kan se "tråkig" ut gitt. Alderen er jo absolutt imot meg og jeg er litt realist oppi det hele. Har begynt å forberede salg av babyting og tang til nyåret ;) må jo forberede meg mentalt også, det er ikke bare slutt neste onsdag liksom :sjokkert: selv om det føles litt sånn!!  Lykke til dere med baby i magen og selvfølgelig alle prøvere!!  :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Lenge i mellom jeg er innom her,men koselig å titte innom å se åssen det går med de forskjellige.

Jeg har kommet til pp 9.Har fått time til utredning hos gyn på det lokale sykehuset 14 des.Er vel ikke så mye de kan gjøre der heller.jeg er jo 40 år så jeg har jo ikke rett på ivf e.l.

Tok nye hormonprøver for 2 uker siden og det var jo litt oppløftende.alle  hormonene var innenfor referanseområde.Fsh hadde gått ned fra 13.7 i mai til 9.9 nå og det var jo positivt.Har igjen å ta progesteron etter el.

Er progesteronet bra og jeg har eggløsning,skulle det egentlig ikke være noe i veien for å bli gravid.

Hadde vært stort å starte det nye året med en liten spire :)

Håper at du får det til!! Jeg var 41 når jeg fikk lillepia i 2012 :) så du har sjansen ennå :)

håper så inderlig på en til nå men det kan se "tråkig" ut gitt. Alderen er jo absolutt imot meg og jeg er litt realist oppi det hele. Har begynt å forberede salg av babyting og tang til nyåret ;) må jo forberede meg mentalt også, det er ikke bare slutt neste onsdag liksom :sjokkert: selv om det føles litt sånn!!  Lykke til dere med baby i magen og selvfølgelig alle prøvere!!  :hjerte:

 

Har mange ganger tenkt jeg på gi opp forsøket på siste babyen.Men er ikke så lett selv om det nå har gått snart 9 mnd.de 3 siste gangene jeg ble gravid tok det 2-3 mnd,men det var før jeg ble 40.SÅ skal prøve noen mnd til.Håper du også plutselig treffer på gullegget :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :) Da er vi igang med prøving på nummer 2, veldig spennende :) PP1, ikm lørdag/søndag... spotter litt i dag, så det er enten en sen festeblødning (noe jeg hadde med første), eller en tidlig mens (noe som er veldig uvanlig, jeg har en litt lang syklus).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :) Da er vi igang med prøving på nummer 2, veldig spennende :) PP1, ikm lørdag/søndag... spotter litt i dag, så det er enten en sen festeblødning (noe jeg hadde med første), eller en tidlig mens (noe som er veldig uvanlig, jeg har en litt lang syklus).

så spennende da!! når vil du teste ??? :) hehe elsker å teste

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sender deg ein klem Vinterblomst! Heiar jo litt ekstra på deg, Fisken og Cayenne etter så lang tid i samme båt..håpar det klaffar, elles skjer det vel når du har seld alt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hei :) Da er vi igang med prøving på nummer 2, veldig spennende :) PP1, ikm lørdag/søndag... spotter litt i dag, så det er enten en sen festeblødning (noe jeg hadde med første), eller en tidlig mens (noe som er veldig uvanlig, jeg har en litt lang syklus).

så spennende da!! når vil du teste ??? :) hehe elsker å teste

 

Tester i morgen tidlig :) Fortsatt ikke noe ordentlig blødning, bare litt brunt når jeg tørker meg... spennende ;)

Endret av forevermamma
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...