Gå til innhold

***oss over 30***


Tigerlise&Anton prøver igjen

Anbefalte innlegg

Oj, her har det skjedd mye siden sist. :) Gratulerer alle som har fått baby og Gratulerer til alle gravide. :) Og ikke minst lykke til alle prøvere.  :)  Her mistet jeg en 3 gang på under året for 3-4 uker siden. Kommer så langt at et hjerte begynner slå, for så stoppe opp igjen. Har nå blitt utredet, så er spent på om enn finner ut noe. Skal uansett gå på fragmin (blodfortynnende) neste forsøk. Har en blastocyst på frys, som vi håper på i Januar. Fyller 42 år på julaften,så klokken tikker veldig fort her nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Snart gravide:
Peiskos: 31 år, gift og har en sønn på 10 mnd. Prøver oss nå på et søsken til lillegutt
LykkeLi1978: 36 år, gift og har to gutter på 8 og 13 år, prøver på en attpåkladd.
Utålmodigemeg: 36 år. Fjernet spiral 25 sept. Har 2 barn fra før på 18 og 20 år.
Nybegynner1, straks 32 år, prøver igjen for første gang etter SA i 4. mnd i mars 14, og krysser fingre for en liten 2015-baby. Ingen barn fra før.
Svimmla: 37 år, tok siste pille 17.mai og håper systemet er raskt oppe igjen så man kan prøve på en spire.
Fisken 2012: 39 år, to barn fra før, har hatt 1 SA, 3 MA og 1 BO. Skal prøve igjen snart...
Duangdaw: 42 år og prøver med donor. 1 avbrutt svangerskap 30. april (uke 16+2) pga for tidlig vannavgang.
Jodi: 38 år, samboer, ett barn på 11 år fra før, begynte prøving i juni.
Ovidia håper på førstefødte i 2015.
Aussiemama: 36 år, samboer, ett barn fra før, sluttet med p-sprøyte for 2 år siden, venter i spenning
Prøver1984: 30år, samboer, 2 barn på 9 og 6 år fra tidligere forhold. Sluttet på p-pillen aug-14
Ancear: 34 år, samboer, prøver på Nr1, prøvd siden juli 2014
prøver30: 30 år, samboer, ingen barn. MA 14.08.2014.
Vinterblomst - 43, har ei lita snelle ♡ ønsker en til ☆
Susa84: 30 år. Sønn fra før 2003. 1.ivf okt 2014, fryseforsøk jan 2015
Utålmodig 82: 32 år, MA januar 15, prøver igjen på første barn.
FruRødhette: 31 år. Prøver på første. MA mai og september -14.
attpåklattnr2:40 år,Gift.3 døtre på 2,16,18.Et siste forsøk på en liten prins. eller enda en søt prinsesse i 2015 eller 2016 
Bethlisa: 41år, Gift, Telemark, Mannen min har ingen barn,mens jeg har 3 barn fra tidligere (skilt) f. 95,03,04. 1.IVF sept 14  BO (6+4) Fryseforsøk Jan 15  MA (8+4) 2.IVF Mai 15 Negativt. 3.IVF September 15 MA (7+1) Fryseforsøk Jan 16.
Lilu81: 34 år, gift ingen av oss har barn. Prøver på vår første, har vært til utredning, ingenting ble funnet, går til akupunktur.
Lykke *mamma til 2*: har 2 barn, forsøket på en attpåklatt har så langt endt i 2 SA; januar 2015 (11+4), mai 2015 (15+5)
Mysill: 31år, samboer, prøver på nr 1. Prøvd siden tidlig 2005
FrøkenSnuppelure: 32 år, prøver på nr 2 - PP1 nå 
Cayenne: 43 år, har to herlige og ganske store barn
Katta: 33 år, sønn 1 år, tok siste pille 31.5. ventar på at kroppen er oppe å går igjen. Pp1.
Telemarksjenta: 34 år, datter på 1,5 år. Tok ut spiral 29/7-15. 
AO3: 35 år, har to barn på 7 og snart 5 år. Tok også ut spiralen i slutten av juli 2015. 
_Harefrøken: 30 år, prøver på første. Prøvere siden august.
SpirenMin: 34 år, ett barn født juli 2014. MA mars 2012, SA okt 2015. Prøvere siden april 2015. 

1. trimester:
Parasoll☀️: 32 år, gutt som blir 2 år i begynnelsen av 2016. 5 pp, SA nå i juni, gravid på første forsøk etter det, termin ca 15.03.16. 
Eplesol: 31 år. Gutt på 2 år fra før. Gravid med nummer to. Termin er enten 31.mai eller 1.juni 2016 (regnet ut selv. Menstermin er omlag 26. mai).
Hazel82: 32 år, jente på 2 år. Gravid med nummer 2, tror termin blir ca 6. Juli 2016

2. trimester:
elibjo: 34 år. Ingen barn fra før. 4. ivf-forsøk. Termin 7. desember 2015.
Lulusen: 31 år, to gutter på 3 år og 9 mnd fra før, gravid med nr.3, termin 27.mai 2016

3. trimester:
Grøne, 38 år, har vesla f. mai 2013, SA april 2014, MA august 2014, SA desember 14. Termin 13.1.16
blir igangsatt 21.12.15

Født:
Minnimusa: 33 år, har ei Tullehøne født jan 14. Venter en guttebass med OUL termin 3.9, men ks 21.august.
Ulvinne83: 31 år, gift, ingen barn fra før, prøvere siden september 2014, venter ei jente 31.8.15
Leirha: 35år, samboer, har 3 gutter, 17år, 6år og 2 år, Startet prøving i september, termin ca 1 august 2015
FruMille:30 år,gift, MA mai 14, venter vårt første barn med termin ca 28 juni
Great 42 samboer og en sønn på 5. Endelig gravid etter 3.5 prøving. Termin 17 mai 2015
Siri83: 30 år, gift, ingen barn fra før, MA 13.08.14, gravid igjen - foreløpig termin 27.mai 2015
ØYNE: 33 år, samboer, prinsesse født januar 2014, termin med nr. 2, 6. juli
PeppaPig: 36år, gift, datter på 5år. Termien 8.juni 2015
Krumelur: 37 år, venter gutt nr to i midten av juli
Girasol (32år, ingen barn fra før. Termin 28.09.14) Fødte en liten jente 21.09
Kjøttmeis (30 år, fikk en perfekt liten jente 21.09.14)
Apex 39år, 1 voksen sønn, Lille fine Aurora kom 27.11.14
Sjøgress (33 år, to barn) termin 20.09.14.
Corneliuss 36 år. To barn på 3 og 6 år. Fra Oslo. Ønsker et tredje lille nurk. Termin 5.des
Sidney - 33 år fra Sandnes. Gravid med første. Termin ca 10 januar.
Chloe30: 36, gift, jente og gutt, 9 og 6 år, Keisersnitt 23.mars, tvillinger,2 gutter
Mama foodie: 33 år, har en gullgutt, er nå gravid med nummer 2 <3 Termin ca 17 februar. ?
Cornetta: 31 år, gift, to jenter på 2 og 3,5 fra før. Termin ca. 30.mars -15 ?
Mrs-Impatient: 31 år fra Trondheim. Første barn. Termin 18.mars.
Tussemor5: 36 år, gift, tre gutter, 7,5 og 1 år...Termin, tja, den som vet, mars/april en gang :-P
Bonanza: 36 år, har 3 barn, termin 13 mai 2015 med nr 4. 
Unilon, gift, 35 år, har jente født 10.08.12 og fødte nå en gutt 04.06.15
Marolla: snart 33, samboer, datter som blir 8. Prøvere siden feb 2010, termin 2.okt
Mamma-til-Emma: 31 år, jente på snart 4 fra tidligere forhold. Vi ønsker oss to nurk til. <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal oppfatete listen på meg når jeg er på en data, men Lulusen - har du allerede fått vite kjønnet eller er planen å få kjønnet skrevet ned på en lapp på ordinær ultralyd. Var nemlig på ultralyd på mandag. Da var jeg 12+5 i følge henne og hun sa det var så likt at det er fort å se feil så tidlig. Så hun ville ikke si noe fra eller til og hadde et utrolig bra ultralydapparat. Fikk til og med sett den lille i 3D for moroskyld :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, her har det skjedd mye siden sist. :) Gratulerer alle som har fått baby og Gratulerer til alle gravide. :) Og ikke minst lykke til alle prøvere. :) Her mistet jeg en 3 gang på under året for 3-4 uker siden. Kommer så langt at et hjerte begynner slå, for så stoppe opp igjen. Har nå blitt utredet, så er spent på om enn finner ut noe. Skal uansett gå på fragmin (blodfortynnende) neste forsøk. Har en blastocyst på frys, som vi håper på i Januar. Fyller 42 år på julaften,så klokken tikker veldig fort her nå.

Så leit for deg :( håper du får god oppfølging! Lykke til :) :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eplesol: jeg var hos Martin Lundring som er spesialist i fosterdiagnostikk, han er veldig god på å tippe kjønn, spesielt når man kommer 12+6 for da har gutter fått "tuten opp" sa han så da kan man skille de. Så han visste det med 90% sikkerhet sa han. Han skrev det ned på en lapp, jeg har enda ikke tittet på den så skal prøve å holde meg til jul ;) Tror ikke jeg får oul før jul siden vi har termin så sent i mai, eller har du fått innkalling til oul? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for at min opplevelse er gjeldende, men fikk vite kjønnet 13+0 sist gang. Hun sa det var enkelt å se fordi det var en gutt, da er man ofte mindre i tvil. Så kanskje er det en gutt? Men, siden du sier han er spesialist så betyr det kanskje at han også klarer å se om det er jente:)

 

Jeg har ordinær ultralyd når jeg er 18+6, 29. desember. Midt i romjula. Det fikk jeg sist gang også, artig nok:)

 

Hva sier magefølelsen din? Jeg tror jeg har en gutt til i magen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg aner faktisk ikke, har to gutter fra før av, så magefølelsen sier mest gutt pga det ;) jeg er veldig kvalm og kaster opp enda, men det gjorde jeg i første svangerskap og! Så kan ikke si at dette svangerskapet skiller seg særlig ut fra de andre.

 

Håper jeg får time i romjula jeg og, venter på time. Blir spennende å se hva vi har i magen da. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, Bethlisa! Håpe det går bra neste gong!! Ko ti du får svar på utredningen?

Leste om ane Dahl thorp som og hadde mista tre ganger før det satt. Der kalte di "fenomenet" for noko som eg ikkje huske igjen nå. Eg tørde ikkje søke det opp si det var i den tida vi bestemte oss for å prøve, men forstod at det av ein elle anna grunn "alltid" gikk på fjerde forsøk.

Eg var 12+5 når eg nå fekk beskjed om at han meinte det var jente. Trur han blei litt satt ut når eg og mannen sa det var gutt. "Nei, eg meine det er jente!" Kikka rart på oss, peika på skjermen og var luren på kvifor vi meinte det var gutt :D Håpe vi får sikkert svar i måro :)

 

Ko gøy Lulusen! Kjekk julepresang til kvarandre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen JuNi. Og gratulerer! Eg og deg var i samme IKMgruppe. Ko ti du har termin?

Takk for det 😊 Ja det husker jeg 😊 langt er du på vei nå? Jeg har termin 29/6 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Velkommen JuNi. Og gratulerer! Eg og deg var i samme IKMgruppe. Ko ti du har termin?

Takk for det Ja det husker jeg langt er du på vei nå? Jeg har termin 29/6

Blir sommarbarn på deg då :) Eg e 18+1 og ska på ordinær ultralyd i måro. E litt spent!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Velkommen JuNi. Og gratulerer! Eg og deg var i samme IKMgruppe. Ko ti du har termin?

Takk for det Ja det husker jeg langt er du på vei nå? Jeg har termin 29/6
Blir sommarbarn på deg då :) Eg e 18+1 og ska på ordinær ultralyd i måro. E litt spent!
Ja, det blir det jammen 😊 Oi, er du allerede der? Mange barn har du? Hva sier magefølelsen da?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lukke til i dag Katta

 

Bethlisa, vår satt på fjerde forsøk..mista og tre på under eitt år, men no er eg snart 33 veker med lillebror. Så det går ofte bra til slutt, sjølv med mykje styr og skuffelser undervegs. Fekk Hromoner og Albyl-e denne gongen, og ser jammen ut som om det var det som skulle til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lukke til i dag Katta

 

Bethlisa, vår satt på fjerde forsøk..mista og tre på under eitt år, men no er eg snart 33 veker med lillebror. Så det går ofte bra til slutt, sjølv med mykje styr og skuffelser undervegs. Fekk Hromoner og Albyl-e denne gongen, og ser jammen ut som om det var det som skulle til

 

Takk for svar og gratulerer med graviditeten. Herlig å lese at du lykkes til slutt :) Jeg har også fått Lutinus (progesteron) og Abyl E, men har ikke lykkes for det om. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, Bethlisa! Håpe det går bra neste gong!! Ko ti du får svar på utredningen?

Leste om ane Dahl thorp som og hadde mista tre ganger før det satt. Der kalte di "fenomenet" for noko som eg ikkje huske igjen nå. Eg tørde ikkje søke det opp si det var i den tida vi bestemte oss for å prøve, men forstod at det av ein elle anna grunn "alltid" gikk på fjerde forsøk.

Eg var 12+5 når eg nå fekk beskjed om at han meinte det var jente. Trur han blei litt satt ut når eg og mannen sa det var gutt. "Nei, eg meine det er jente!" Kikka rart på oss, peika på skjermen og var luren på kvifor vi meinte det var gutt :D Håpe vi får sikkert svar i måro :)

 

Ko gøy Lulusen! Kjekk julepresang til kvarandre!

 

De sa vi ville få svar etter 4-6 uker. Er spent. Håper det ligger noe i det med 4 forsøket da. ;) Håper alt vi kan på neste forsøk. :) Nå er jeg spent på hvordan det gikk  idag? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for lykkeønskningane alle sammen! Det såg ut som at barnet var heilt perfekt!

Fremdeles ikkje heilt sikker, men han her og meinte jenta. Blei flytta endo meir så nå er terminen 18.april :)

Fekk tilbud om ny ultralyd i veke 28. Heilt gratis, bare for å sjå koss det står til inni der. Og for å sjå om vi kan få vete kjønnet sikkert. Er dette vanlig når alt stod bra til?? Merkelig. Men vi takka jo såklart ja il å kikke på vidunderet endo ein gong :)

 

Ja JuNi, eg har vore kjempeheldig! Det klaffa på første pp. Har ein ubeskrivelig deilig gutt frå før, så dette er nummer to :)

 

Spennande veker då Bethlisa! Men dåke treng vel ikkje vente på svaret for å prøve igjen? Du veit iallefall at du kan bli gravid. Håpe desse medisinene du får nå skal gjere at neste sitter skikkelig.

 

Kunne neste som skal skrive seg opp på lista vår skrive meg inn på 2.trimester?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med vel overstått oul Katta82! Og så herlig med en frisk liten lillesøster (mest sannsynlig) :) Har ikke hørt om at man får ny ultralyd når alt var bra, men jeg hadde også takket ja til en ny sniktitt på babyen :) <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katta82, så godt at alt sto bra til med den lille. Jeg hadde 4 ul uten at det var noe galt, men jeg var jo under ekstra oppfølging pga risikosvangerskap. Jeg vil tro at han hadde nevnt noe nå, hvis grunnen til tilbudet om ny ul skyldes at han mistenker at noe er galt. Det ville vært veldig etisk underlig å ikke nevne en eventuell bekymring! Men om det bekymrer deg at du fikk tilbudet, kan du helt sikkert ringe til der du var på ul og spørre om det er en grunn til at du fikk tilbud om ny ul. Så blir du helt sikkert beroliget og kan slippe å ha det i bakhodet. Jeg hadde helt garantert tenkt masse på det, og bekymret meg helt unødig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SpirenMin. Neida. Ingen bekymring :) Bare stille meg litt undrande til denne legen. Han e privat og har i tillegg avtale med helseforetaket.

For å få tidlig ultralyd betalt av staten må fastlegen henvise på medisinsk grunnlag. Det handle jo om både kostnader og om etikk. Det heite seg at ordinær ultralyd e den einaste ultralyden ein skal få så lenge det ikkje må tettare oppfølging til. Fekk 7 elle 9 sist, men det var pga blødningar. Stille meg undrande til legen. Ka skriv han i begrunnelsen når han skal ha betaling. Eg trur ikkje at det er noko gale, då hadde eg fått den tidligare. Han spurde om vi ville sjå på babyen ein gong til. Eg kikka på mannen og snudd meg tilbake og spurde ka det ville koste. Han sa det var gratis så lenge vi ikkje ville ønskte 3D ultralyd. Så vi takka ja til gratis vanlig ultralyd. Sa vi måtte be sekretæren om ultralyd i veke 28 då vi ville få finast bilde rundt den veka.. Føler det handlar meir om å tjene penger frå hans side. Han er heilt nyoppstarta nemlig. Legen min sa at han hadde sendt ut ein presentasjonsvideo med seg sjøl der han oppmuntra legane på legesenteret om å henvise til han istadenfor til sjukehuset :P

Blei langt detta. Ingen bekymring. Men glede oss til å kikka på mageboaren ein gong til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, det var jo etisk underlig, men på en helt annen måte :P Jeg hadde muligens også takka ja, men kanskje med en viss ettertanke pga at det jo koster samfunnet mer at jeg da hadde fått en ekstra UL bare for at han skal tjene penger. 

 

Her er EL over, kjenner det så godt på kroppen etter at jeg fikk barn. Nå er det bare å vente, disse to ukene er laaaange altså :P Håper, håper, håper at det klaffer denne pp og at den spiren sitter, for da har vi fortsatt en mulighet til å rekke barnehagefristen. Går det ikke, så går det ikke, da blir det ekstra lang permisjon på meg, men det hadde vært kjekt å iallefall ha en sjanse. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ja. Da e nettopp ettertankane eg sitte med nå :) Eg spurte svigerinna mi om ho kjente til slik praksis, og ho visste om fleire som hadde fått uten medisinsk grunn. To av dei var på sjukehuset. Syns det er merkelig.

 

Tvi tvi!! Håpe det klaffar! Både for deg og dei andre som prøve her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig etter nærmere 10 mnd skjer det noe.Fikk letrozol av Gyn denne mnd selv om jeg har EL av meg selv. Gyn mente dette skulle gi meg bedre EL . Han sa jeg kunne komme tilbake i uke 8 å ta ul. Kanskje han fikk rett ;)

Har hatt noen svake tester etter tidsfristen på tirsdag, men i går fikk jeg 2 stykk etter 4 min. Og jammen kom det ikke opp strek etter 3,5 i dag. Jeg klarer nesten ikke tro det helt uvirkelig etter 10 mnd med blenda tester.

Her er testene fra i går og idag :)

 

29kykoz.jpg

Endret av attpåklattnr2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...