Gå til innhold

***oss over 30***


Tigerlise&Anton prøver igjen

Anbefalte innlegg

Hei! noen uker siden sist jeg var her inne.. Var vel rundt pilleslutt i midten av september. Var jo spent på hvor lang tid det ville ta å få normal syklus.. Men her klaffet det kjapt, testet positivt i går :-D

det var kjapt :) gratulerer så mye:)  :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tusen takk, ja har ikke helt gått opp for meg enda, men synker vel inn etterhvert😛 Gikk forsåvidt nesten like kjapt da vi fikk datter vår også, da sluttet jeg på plaster i månedsskifte juli/august, og testet positivt i midten av oktober😊 Hun blir 3 år 2. juli, foreløpig termin for spiren er ca 6. Juli 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært på ultralyd å sett en perfekt liten baby som sprella rundt inni der! Jeg kjente godt på kroppen da eggløsningen var, og mine beregninger stemte ganske godt med hvor langt jeg var på vei, 9+6. De er jo så søte på ultralyd rundt den tiden når de ligner en liten bamsemums, ble jo helt forelska <3 stakkars samboeren ble stua bak en gardin og fikk ikke sett noen ting (var en litt streng sær lege på ahus), men viktigste var frisk baby. Fikk bare en sånn sterk følelse av en bittelillebror Konrad da jeg så h*n på skjermen :) Håper denne babyen klarer seg gjennom operasjonen neste uke. Var en viss spontanabortfare, så gruer meg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye alle sammen som har testet positivt i det siste og til dere som har sett små bamsemums på ultralyd :)

I løpet av høsten er jeg sikker på at det er flere som kommer seg på 1. termin lista vår!! 

 

Her har babyen blitt neste hele 5 måneder gammel og jeg lurer på hvor tida blir av. Hun har såvidt begynt å smake på litt mat og rynker veldig på nesa av svisker haha. Hun fikk smake på litt leverpostei og hun spiste omtrent opp skjeen. Det smakte visst helt himmelsk. 

 

Ellers så er det vel ikke så mye som har skjedd.. Dro på F1 løpet i helgen da og fikk med meg Hamilton som ny verdensmester! Det var et utrolig spennende race! 

Vi gjør oss klare for Halloween og jeg må ærlig talt innrømme at jeg gleder meg til det er over. Ikke fordi jeg ikke liker å feire det men alt godteriet jeg har liggende i huset er MEGET fristende når jeg prøver å gå ned noen kilo. Har klart å gå ned 4 kg hittil så jeg vil ikke ødelegge det med å ha et etegilde hehe

Ellers har vi blitt invitert til Diwali fest (og jeg må derved google slik at jeg vet litt mer om hva dette er) men det skal bli spennende! 

 

Håper alle har det bra og nyter høsten!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Koselig å lese om flere nye på 1. Trimester lista! Gratulerer alle! :D Lykke til videre i svangerskapet!

 

Bedre lykke neste gang Vinterblomst! Klem!

 

Min er også straks 5 mnd gammel og er verdens beste lille gutt, så blid, fornøyd og god. Vi har også begynt med litt mat, og han digger det! Har foreløpig smakt avokado, banan, eple, pære, hjemmelaga og kjøpt babygrøt. Tenkte jeg skulle begynne å koke, mose og fryse grønnsaker snart. :) Skal på kontroll om noen dager.

 

Lykke til med operasjon Lulusen! Det går nok kjempebra skal du se! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært til privat gynekolog i dag.

Jeg fikk femar/letrozole og begynner i morgen cd3.

Er spent på å se hvordan det fungerer på kroppen.

Håper jo selvsagt at det skal gi meg en liten førjuls-spire :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så herlig med en blid godgutt Unilon :) Jeg lager også mye babymat selv, nå er min litt større enn din så kan lage både kjøtt, fisk og fugl. Han elsker middag og det er jo så lettvint å lage det selv og fryse :)

 

Håper du får positiv test før jul attpåklattnr2. Krysser fingrene! :)

 

Her har operasjonen gått bra! Eggstokken og egglederen er fjernet, og det viktigste av alt var at jeg fikk en lynkjapp ultralyd etterpå og så at babyen hadde klart seg fint gjennom operasjonen. Lykke <3 Har bestilt time hos Martin Lundring på Jessheim for ultralyd om en og en halv uke. Vil ha en ekspert til å sjekke at det ser bra ut etter å ha proppet i meg smertestillende, morfin+ narkose. Usikker på om vi vil vite kjønnet, er 12+6 da, har hørt at han kan se det da. Vi får se :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så herlig med en blid godgutt Unilon :) Jeg lager også mye babymat selv, nå er min litt større enn din så kan lage både kjøtt, fisk og fugl. Han elsker middag og det er jo så lettvint å lage det selv og fryse :)

 

Håper du får positiv test før jul attpåklattnr2. Krysser fingrene! :)

 

Her har operasjonen gått bra! Eggstokken og egglederen er fjernet, og det viktigste av alt var at jeg fikk en lynkjapp ultralyd etterpå og så at babyen hadde klart seg fint gjennom operasjonen. Lykke <3 Har bestilt time hos Martin Lundring på Jessheim for ultralyd om en og en halv uke. Vil ha en ekspert til å sjekke at det ser bra ut etter å ha proppet i meg smertestillende, morfin+ narkose. Usikker på om vi vil vite kjønnet, er 12+6 da, har hørt at han kan se det da. Vi får se :)

Takk :) Er i 10 pp nå så håper det klaffer innen nyttår.

Hørt masse bra om Martin lundring. Tenker jeg skal dit også når den tid kommer. Lykke til med ul :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg måtte lete etter tråden, hva skjer jenter? Langt nede på side 2 jo :P

 

Babyen her har oppdaget å komme seg frem, eller rettere sagt bakover i verden. På en merkelig måte så åler hun seg baklengs og jeg har flere ganger oppdaget henne andre steder i stua enn der jeg la henne fra meg. Hun har såvidt bikket 5 mnd så jeg syns det går litt fort i svingene. Dette er mitt siste barn så jeg hadde håpet på å ha babytiden litt lenger! Når det er sagt så skal det bli godt når hun kommer seg til de stedene hun vil og slutter å klage over å ikke komme seg noen vei :D

Ellers så skjer det ikke stort her i gården!

 

Håper alt står bra til med dere andre :)

Endret av PeppaPig
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg e innom. Men akkurat som sist graviditet har eg fått teflonhjerne. Når eg e ferdig me ein kommentar og begynne på neste så har eg glømt ka som stod ovanfor. Tryggast å ikkje skriva nåke når da e sånn. Ingen nevnt, ingen glemt :P

Ordinær ultralyd i veka som kjem. Spennande!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er innom eg og

Fem veker att i dag! Så no er eg såvidt i gang med vasking av klede og utstyr..tar litt tid. Målingene på lillebror ser framleis bra ut på ul kvar veke, men antistofftala Stig, så det e flott for spennande for min del...men det går nok bra me då god oppfølging.

 

Elles er bekkenet på tulletur. Så alt tar litt ekstra tid...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

koselig å høre fra gamle kjente :D

masse lykke til Grøne!! Hei å hå som tida går :) snart har du lillegull i armene dine ♡

Jeg suser avgårde i hverdagens mas å kjas som vi alle har! har ikm straks men ingen spesielle forhåpninger ;)

Å snart er til og med julestria igang!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snart gravide:

Peiskos: 31 år, gift og har en sønn på 10 mnd. Prøver oss nå på et søsken til lillegutt

LykkeLi1978: 36 år, gift og har to gutter på 8 og 13 år, prøver på en attpåkladd.

Utålmodigemeg: 36 år. Fjernet spiral 25 sept. Har 2 barn fra før på 18 og 20 år.

Nybegynner1, straks 32 år, prøver igjen for første gang etter SA i 4. mnd i mars 14, og krysser fingre for en liten 2015-baby. Ingen barn fra før.

Svimmla: 37 år, tok siste pille 17.mai og håper systemet er raskt oppe igjen så man kan prøve på en spire.

Fisken 2012: 39 år, to barn fra før, har hatt 1 SA, 3 MA og 1 BO. Skal prøve igjen snart...

Duangdaw: 42 år og prøver med donor. 1 avbrutt svangerskap 30. april (uke 16+2) pga for tidlig vannavgang.

Jodi: 38 år, samboer, ett barn på 11 år fra før, begynte prøving i juni.

Ovidia håper på førstefødte i 2015.

Aussiemama: 36 år, samboer, ett barn fra før, sluttet med p-sprøyte for 2 år siden, venter i spenning

Prøver1984: 30år, samboer, 2 barn på 9 og 6 år fra tidligere forhold. Sluttet på p-pillen aug-14

Ancear: 34 år, samboer, prøver på Nr1, prøvd siden juli 2014

prøver30: 30 år, samboer, ingen barn. MA 14.08.2014.

Vinterblomst - 43, har ei lita snelle ♡ ønsker en til ☆

Susa84: 30 år. Sønn fra før 2003. 1.ivf okt 2014, fryseforsøk jan 2015

Utålmodig 82: 32 år, MA januar 15, prøver igjen på første barn.

FruRødhette: 31 år. Prøver på første. MA mai og september -14.

attpåklattnr2:40 år,Gift.3 døtre på 2,16,18.Et siste forsøk på en liten prins. eller enda en søt prinsesse i 2015 eller 2016 

Bethlisa: 41år, Gift, Telemark, Mannen min har ingen barn,mens jeg har 3 barn fra tidligere (skilt) f. 95,03,04. 1.IVF september 14 endte i BO. Fryseforsøk Jan 15 ente i MA. 2.IVF April 15

Lilu81: 34 år, gift ingen av oss har barn. Prøver på vår første, har vært til utredning, ingenting ble funnet, går til akupunktur.

Lykke *mamma til 2*: har 2 barn, forsøket på en attpåklatt har så langt endt i 2 SA; januar 2015 (11+4), mai 2015 (15+5)

Mysill: 31år, samboer, prøver på nr 1. Prøvd siden tidlig 2005

FrøkenSnuppelure: 32 år, prøver på nr 2 - PP1 nå 

Cayenne: 43 år, har to herlige og ganske store barn

Katta: 33 år, sønn 1 år, tok siste pille 31.5. ventar på at kroppen er oppe å går igjen. Pp1.

Telemarksjenta: 34 år, datter på 1,5 år. Tok ut spiral 29/7-15. 

AO3: 35 år, har to barn på 7 og snart 5 år. Tok også ut spiralen i slutten av juli 2015.  

_Harefrøken: 30 år, prøver på første. Prøvere siden august.

SpirenMin: 34 år, ett barn født juli 2014. MA mars 2012, SA okt 2015. Prøvere siden april 2015. 

 

1. trimester:

Parasoll☀️: 32 år, gutt som blir 2 år i begynnelsen av 2016. 5 pp, SA nå i juni, gravid på første forsøk etter det, termin ca 15.03.16. 

Lulusen: 31 år, to gutter på 3 år og 9 mnd fra før, gravid med nr.3, termin 27.mai 2016

Eplesol: 31 år. Gutt på 2 år fra før. Gravid med nummer to. Termin er enten 31.mai eller 1.juni 2016 (regnet ut selv. Menstermin er omlag 26. mai).

Hazel82: 32 år, jente på 2 år. Gravid med nummer 2, tror termin blir ca 6. Juli 2016

 

2. trimester:

elibjo: 34 år. Ingen barn fra før. 4. ivf-forsøk. Termin 7. desember 2015.

 

3. trimester:

Grøne, 38 år, har vesla f. mai 2013, SA april 2014, MA august 2014, SA desember 14. Termin 13.1.16

blir igangsatt 21.12.15

 

Født:

Minnimusa: 33 år, har ei Tullehøne født jan 14. Venter en guttebass med OUL termin 3.9, men ks 21.august.

Ulvinne83: 31 år, gift, ingen barn fra før, prøvere siden september 2014, venter ei jente 31.8.15

Leirha: 35år, samboer, har 3 gutter, 17år, 6år og 2 år, Startet prøving i september, termin ca 1 august 2015

FruMille:30 år,gift, MA mai 14, venter vårt første barn med termin ca 28 juni

Great 42 samboer og en sønn på 5. Endelig gravid etter 3.5 prøving. Termin 17 mai 2015

Siri83: 30 år, gift, ingen barn fra før, MA 13.08.14, gravid igjen - foreløpig termin 27.mai 2015

ØYNE: 33 år, samboer, prinsesse født januar 2014, termin med nr. 2, 6. juli

PeppaPig: 36år, gift, datter på 5år. Termien 8.juni 2015

Krumelur: 37 år, venter gutt nr to i midten av juli

Girasol (32år, ingen barn fra før. Termin 28.09.14) Fødte en liten jente 21.09

Kjøttmeis (30 år, fikk en perfekt liten jente 21.09.14)

Apex 39år, 1 voksen sønn, Lille fine Aurora kom 27.11.14

Sjøgress (33 år, to barn) termin 20.09.14.

Corneliuss 36 år. To barn på 3 og 6 år. Fra Oslo. Ønsker et tredje lille nurk. Termin 5.des

Sidney - 33 år fra Sandnes. Gravid med første. Termin ca 10 januar.

Chloe30: 36, gift, jente og gutt, 9 og 6 år, Keisersnitt 23.mars, tvillinger,2 gutter

Mama foodie: 33 år, har en gullgutt, er nå gravid med nummer 2 <3 Termin ca 17 februar. ?

Cornetta: 31 år, gift, to jenter på 2 og 3,5 fra før. Termin ca. 30.mars -15 ?

Mrs-Impatient: 31 år fra Trondheim. Første barn. Termin 18.mars.

Tussemor5: 36 år, gift, tre gutter, 7,5 og 1 år...Termin, tja, den som vet, mars/april en gang :-P

Bonanza: 36 år, har 3 barn, termin 13 mai 2015 med nr 4. 

Unilon, gift, 35 år, har jente født 10.08.12 og fødte nå en gutt 04.06.15

Marolla: snart 33, samboer, datter som blir 8. Prøvere siden feb 2010, termin 2.okt

Mamma-til-Emma: 31 år, jente på snart 4 fra tidligere forhold. Vi ønsker oss to nurk til. <3

Endret av SpirenMin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn, la meg til på lista igjen. Jeg er gammel traver her inne, men lenge mellom hver gang jeg skriver. Leser og følger med på dere, gleder meg over alle som blir gravide og føler med dem som mister eller må vente.. 

Jeg er altså 34, bor i Oslo, har en sønn på halvannet og håper på et lillesøsken (eller gjerne flere) til ham etterhvert. Hadde en SA i uke 6/7 i oktober, håper at neste sitter løpet ut :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sniker meg over på 2.trimester jeg da når alt så bra ut på ultralyd idag og jeg er 13+0 imorgen :) Helt fantastisk å se den lille som lå å gjespet og viste seg å være frisk å fin! Lykkelig <3

 

Snart gravide:

Peiskos: 31 år, gift og har en sønn på 10 mnd. Prøver oss nå på et søsken til lillegutt

LykkeLi1978: 36 år, gift og har to gutter på 8 og 13 år, prøver på en attpåkladd.

Utålmodigemeg: 36 år. Fjernet spiral 25 sept. Har 2 barn fra før på 18 og 20 år.

Nybegynner1, straks 32 år, prøver igjen for første gang etter SA i 4. mnd i mars 14, og krysser fingre for en liten 2015-baby. Ingen barn fra før.

Svimmla: 37 år, tok siste pille 17.mai og håper systemet er raskt oppe igjen så man kan prøve på en spire.

Fisken 2012: 39 år, to barn fra før, har hatt 1 SA, 3 MA og 1 BO. Skal prøve igjen snart...

Duangdaw: 42 år og prøver med donor. 1 avbrutt svangerskap 30. april (uke 16+2) pga for tidlig vannavgang.

Jodi: 38 år, samboer, ett barn på 11 år fra før, begynte prøving i juni.

Ovidia håper på førstefødte i 2015.

Aussiemama: 36 år, samboer, ett barn fra før, sluttet med p-sprøyte for 2 år siden, venter i spenning

Prøver1984: 30år, samboer, 2 barn på 9 og 6 år fra tidligere forhold. Sluttet på p-pillen aug-14

Ancear: 34 år, samboer, prøver på Nr1, prøvd siden juli 2014

prøver30: 30 år, samboer, ingen barn. MA 14.08.2014.

Vinterblomst - 43, har ei lita snelle ♡ ønsker en til ☆

Susa84: 30 år. Sønn fra før 2003. 1.ivf okt 2014, fryseforsøk jan 2015

Utålmodig 82: 32 år, MA januar 15, prøver igjen på første barn.

FruRødhette: 31 år. Prøver på første. MA mai og september -14.

attpåklattnr2:40 år,Gift.3 døtre på 2,16,18.Et siste forsøk på en liten prins. eller enda en søt prinsesse i 2015 eller 2016

Bethlisa: 41år, Gift, Telemark, Mannen min har ingen barn,mens jeg har 3 barn fra tidligere (skilt) f. 95,03,04. 1.IVF september 14 endte i BO. Fryseforsøk Jan 15 ente i MA. 2.IVF April 15

Lilu81: 34 år, gift ingen av oss har barn. Prøver på vår første, har vært til utredning, ingenting ble funnet, går til akupunktur.

Lykke *mamma til 2*: har 2 barn, forsøket på en attpåklatt har så langt endt i 2 SA; januar 2015 (11+4), mai 2015 (15+5)

Mysill: 31år, samboer, prøver på nr 1. Prøvd siden tidlig 2005

FrøkenSnuppelure: 32 år, prøver på nr 2 - PP1 nå

Cayenne: 43 år, har to herlige og ganske store barn

Katta: 33 år, sønn 1 år, tok siste pille 31.5. ventar på at kroppen er oppe å går igjen. Pp1.

Telemarksjenta: 34 år, datter på 1,5 år. Tok ut spiral 29/7-15.

AO3: 35 år, har to barn på 7 og snart 5 år. Tok også ut spiralen i slutten av juli 2015.

_Harefrøken: 30 år, prøver på første. Prøvere siden august.

SpirenMin: 34 år, ett barn født juli 2014. MA mars 2012, SA okt 2015. Prøvere siden april 2015.

 

1. trimester:

Parasoll☀️: 32 år, gutt som blir 2 år i begynnelsen av 2016. 5 pp, SA nå i juni, gravid på første forsøk etter det, termin ca 15.03.16.

Eplesol: 31 år. Gutt på 2 år fra før. Gravid med nummer to. Termin er enten 31.mai eller 1.juni 2016 (regnet ut selv. Menstermin er omlag 26. mai).

Hazel82: 32 år, jente på 2 år. Gravid med nummer 2, tror termin blir ca 6. Juli 2016

 

2. trimester:

elibjo: 34 år. Ingen barn fra før. 4. ivf-forsøk. Termin 7. desember 2015.

Lulusen: 31 år, to gutter på 3 år og 9 mnd fra før, gravid med nr.3, termin 27.mai 2016

 

3. trimester:

Grøne, 38 år, har vesla f. mai 2013, SA april 2014, MA august 2014, SA desember 14. Termin 13.1.16

blir igangsatt 21.12.15

 

Født:

Minnimusa: 33 år, har ei Tullehøne født jan 14. Venter en guttebass med OUL termin 3.9, men ks 21.august.

Ulvinne83: 31 år, gift, ingen barn fra før, prøvere siden september 2014, venter ei jente 31.8.15

Leirha: 35år, samboer, har 3 gutter, 17år, 6år og 2 år, Startet prøving i september, termin ca 1 august 2015

FruMille:30 år,gift, MA mai 14, venter vårt første barn med termin ca 28 juni

Great 42 samboer og en sønn på 5. Endelig gravid etter 3.5 prøving. Termin 17 mai 2015

Siri83: 30 år, gift, ingen barn fra før, MA 13.08.14, gravid igjen - foreløpig termin 27.mai 2015

ØYNE: 33 år, samboer, prinsesse født januar 2014, termin med nr. 2, 6. juli

PeppaPig: 36år, gift, datter på 5år. Termien 8.juni 2015

Krumelur: 37 år, venter gutt nr to i midten av juli

Girasol (32år, ingen barn fra før. Termin 28.09.14) Fødte en liten jente 21.09

Kjøttmeis (30 år, fikk en perfekt liten jente 21.09.14)

Apex 39år, 1 voksen sønn, Lille fine Aurora kom 27.11.14

Sjøgress (33 år, to barn) termin 20.09.14.

Corneliuss 36 år. To barn på 3 og 6 år. Fra Oslo. Ønsker et tredje lille nurk. Termin 5.des

Sidney - 33 år fra Sandnes. Gravid med første. Termin ca 10 januar.

Chloe30: 36, gift, jente og gutt, 9 og 6 år, Keisersnitt 23.mars, tvillinger,2 gutter

Mama foodie: 33 år, har en gullgutt, er nå gravid med nummer 2 <3 Termin ca 17 februar. ?

Cornetta: 31 år, gift, to jenter på 2 og 3,5 fra før. Termin ca. 30.mars -15 ?

Mrs-Impatient: 31 år fra Trondheim. Første barn. Termin 18.mars.

Tussemor5: 36 år, gift, tre gutter, 7,5 og 1 år...Termin, tja, den som vet, mars/april en gang :-P

Bonanza: 36 år, har 3 barn, termin 13 mai 2015 med nr 4.

Unilon, gift, 35 år, har jente født 10.08.12 og fødte nå en gutt 04.06.15

Marolla: snart 33, samboer, datter som blir 8. Prøvere siden feb 2010, termin 2.okt

Mamma-til-Emma: 31 år, jente på snart 4 fra tidligere forhold. Vi ønsker oss to nurk til. <3

 

Dette innlegget har blitt redigert av SpirenMin: i dag, 13:26

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får nok også melde meg inn her.

 

Hormontrollet, gift, ett barn på 3,5, og blir snart 38 år. Er 4+2 gravid. :)

 

Anonymous poster hash: d3896...d3e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulera så masse hormontrollet! Velkommen hit :)

 

Takk for sist SpirenMin! Håpe det går veien neste gong.

 

Kanskje det er då det klaffar Vinterblomst?

 

Ko deilig Lulusen! Fekk du indikasjon på ka som budde inni der, eller ønske dåke å ikkje vete kjønnet?

Eg får få hjelp til å putte meg inn på 2.trimester etter eg får fastsett termin på fredag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fikk med kjønnet på en lapp i en konvolutt! Vi skal åpne den på julaften tenkte vi ;)

Lykke til på ordinær ultralyd Katta82! :)

Så morsomt! Kjempelurt! Var det deres idé?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Vi fikk med kjønnet på en lapp i en konvolutt! Vi skal åpne den på julaften tenkte vi ;)

Lykke til på ordinær ultralyd Katta82! :)

Så morsomt! Kjempelurt! Var det deres idé?

Ja :) vi er på gran canaria på julaften, så tenkte det var litt koselig å ta med bare en eneste julegave, nemlig hvem som bor i magen <3

 

Da er du i 2.trimester du og Eplesol! :) skiller bare én dag mellom våre terminer da, jeg har 27.mai foreløpig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...