Gå til innhold

***oss over 30***


Tigerlise&Anton prøver igjen

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Håper det gikk greit på fredagen Grøne?

 

Så bra at teen har effekt Vinterblomst! :D Krysser fingrene for at det forbedrede miljøet fører til en sterk spire!

 

Lillegull ble 3 mnd den 4. sep, og vi har vært på kontroll. Solstrålen min er nå 7660 g og 65,4 cm. Og i dag har han for første gang rullet fra rygg til mage helt selv  :wub:

 

Hvordan går det med dere andre? :vinke:  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å så flink han er Unilon!! Moro når de blir mer bevegelige

Babyen mni har også begynt å rulle fra rygg til mage og det er kun det som gjelder nå for tiden. Legging er ett kapittel for seg selv for hun vil jo bare rulle hehe Skal bli godt når hun oppdager hvordan man ruller tilbake :)

 

Krysser fingrene for at teen fungerer Vinterblomst :) Jeg har også hørt "gode" ting om den teen.. 

 

Grøne, hvordan går det? Jeg måtte google selv om emnet for kan ikke noe om det. Håper alt står bra til! 

 

Jeg driver og maler eldstemanns rom roooooosa...

Vi har jo bare leid hus inntil nå og har ikke hatt lov (eller lyst) til å male, men siden vi endelig har eget hus så har hun nå fått velge farge.

Jeg tror hun har gått lei av å bo i grønt og beige soverom så hun valgte ut en nydelig litt mørkere rosafarge på en vegg og en veldig fin gråfarge på de andre veggene. Forhåpentligvis er det farger som er ok å ha på veggene når hun er tenåring også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååååå, ko kjekt Fisken!!! Fantastisk!

 

Tenke jenta blir fornøyd eg PeppaPig. Det e nåke spesielt me å bestemma farge på rommet sitt sjøl :)

Eg og gleda meg sånn te han klarte rulla tebake. Men da va no ikkje nåke greier, for han skjønte han kunne komma seg "fram" på den måten. For liksom aldri fram og tilbake. Men han for rundt og rundt :D

 

Stor og flink gutt Unilon! Begynne mimra når dåke skrive om sånt <3 Utrulig ko fort det går litt bak i minnebanken!

Om et år e da vår tur te vera kjempestolt øve alt vidundero våre klare Fisken!!

 

Eg va på ultralyd på mandag. Såg eit lite hjerta som banka <3 Legen meinte eg va tre daga lengre på vei, og då e eg 9+0 i dag :)

 

Eg veit eg ikkje kjenne dåke på skikkelig, men e likavel bekymra si vi ikkje har høyrt nåke frå Grøne! Håpe og krysse alt eg har for at alt e bra me både deg og lilletrille!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så strålende nyheter Fisken!! Gratulerer!!!

 

haha ja, jeg husker at jeg ville ha rosa og turkis på rommet mitt når jeg var liten. Jeg fikk det som jeg ville og angret selvfølgelig etter et år :D Men, men... 

 

Snart over de magiske 12 ukene Katta! Blir vårbaby dette da :)

 

Ja, jeg er litt bekymret over Grøne selv siden vi ikke har hørt noe. Men intet nytt er godt nytt?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det var godt å høre om Grøne Fisken2012! Har også tenkt på henne. Og håper det går bra :)

 

Gratulerer til deg med positiv test! Jeg fikk og positiv test igår, skrekkblandet fryd da jeg ikke trodde det kunne klaffe 4 dager før eggløsning, men det gjorde det og i mai kommer nr.3! Jeg er veldig kvalm, og da passer det litt dårlig med en baby som sto opp 5 idag, men det er vel prisen å betale for så tette barn ;)

 

Anonymous poster hash: a314c...e9e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var godt å høre om Grøne Fisken2012! Har også tenkt på henne. Og håper det går bra :)

 

Gratulerer til deg med positiv test! Jeg fikk og positiv test igår, skrekkblandet fryd da jeg ikke trodde det kunne klaffe 4 dager før eggløsning, men det gjorde det og i mai kommer nr.3! Jeg er veldig kvalm, og da passer det litt dårlig med en baby som sto opp 5 idag, men det er vel prisen å betale for så tette barn ;)

 

Anonymous poster hash: a314c...e9e

Jeg vet ikke hvorfor jeg blir anonym her inne hele tiden 😳 tror ikke jeg trykker på den knappen altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Så kjekt med så mange nygravide! Husker deg godt fra diverse IKM-grupper, Lulusen, sprekt med en til allerede :)

 

Er inne her og leser av og til, men har liksom ikke fått til å skrive. Det er jo travelt med baby, ingen tvil om det, selv om jeg husker det som mye mer stressende fra forrige gang. Man har en annen ro gang nr to, og godt er det!

Lillegutt har nå blitt 11 uker, han har lagt på seg godt og veier nå over 5 kg. Begynner å få skikkelig dobbelthake og runde lår. Etter de to første ukene der jeg måtte pumpe og styre fordi han ikke greide å suge, har ammingen gått som en drøm. Ingen såre pupper denne gangen, og passelig med melk. Han har vært mye plaget med magen stakkar, fra uke 4-7 var det grusomt med skriking dagen lang. Nå går det mye bedre men han har enkelte dager som han fortsatt strever med mye luft. Fjerter som en voksen mann! Ellers er han frisk og fin, og det er vel snart over vil jeg tro. Han sover godt om natta, og er en rolig gutt når han får fred for magen.

 

Er litt misunnelig på dere som er i gang med en til. Hadde lyst på en til med en gang denne var ute! Det er nok uaktuelt her i gården, vi har ikke plass eller økonomi før om noen år, og da er jeg nok for gammel. Men tror nok jeg fint skal greie å slå meg til ro med de to jeg har :)Tipper det blir travelt nok når hverdagen setter inn ;) Føler meg som verdens heldigste som har fått to friske, flotte gutter, den siste her kom jo ikke så lett heller. Men er vemodig å tenke på at det er siste gang med baby!

 

Storebror har taklet overgangen bra. Han gjør jo mye ut av seg når og da for å få oppmerksomhet selvsagt, men er veldig stolt av lillebroren og over å være stor gutt :) Ser fram til  jeg er litt mindre bundet, og jeg og han kan finne på noe bare vi to, det er nok et savn.

 

Gratulerer igjen, alle dere gravide, og gratulerer med babyen, Minnimusa! Spent på å høre hvordan det har gått, Grøne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye Lulusen!! Hurra!!

 

Uff Krumelur, jeg kjenner på den med å få en baby til.. Vi har både plass og økonomi til det, men etter et svangerskap med mye bekymring og ikke minst sykehusinnleggelsen av baby i etterkant, har jeg slått tanken fra meg. Jeg klarer ikke gå gjennom det en gang til rett og slett. 

Inntil videre så fostrer vi heller kattunger ;) Og så kanskje vi ser på muligheten til å være fosterhjem for barn når våre egne har blitt litt eldre. 

 

Jeg får krype i seng snart. Fredag imorgen og endelig helg :D Det er hele 40% salg på malingen som jeg skal ha til eldstejentas rom så her skal det shoppes og males i løpet av helgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Othilie ble født 10. september :) En 4135 gr og 51 cm lang stjernekikker. 10 dager over termin, dagen før jeg skulle settes igang. Det var en ganske tøff fødsel og jeg mistet en del blod, men nå har jeg fått det litt på avstand :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Grattis Ulvinne!!! Tenk vi hadde termin nesten samtidig(1 & 3 sept), men her ble jo lillebror tatt 13 dager før termin den 21.august og du hadde ei som koste seg godt inne i magen <3 Godt det gikk bra selvom det var en hard fødsel! Kos dere masse med stjernekikkeren <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg er ny her inne, eller var litt aktiv på forumet før jeg ble gravid i 2012 og i begynnelsen av graviditeten den gangen... Vi har nå bestemt oss for å prøve på en liten søster eller bror. Sluttet på minipillen forrige søndag, så spent på hvor lang tid det tar før jeg får normal syklus. Har ikke hatt blødninger siden jeg begynte på pillen. Jenta vår er 2 år og 2 mnd, så klaffer det i løpet av høsten blir det ca 3 år mellom :-)

 

Spennende å lese om dere andre her inne, gratulerer til dere som nylig er blitt gravide :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen Hazel :) Masse lykke til i prøvinga!!

 

Her går dagene sin vante gang, lillebror ble 1mnd i går og foretrekker å være våken mesteparten av tiden så mor ikke får gjort så mye i huset som hun ønsker. For må ikke tro at han kan ligge våken i baggen og se på verden, ÅH nei du her skal vi bæres rundt så vi får fult overblikk over hva som skjer. I går så toppet det seg litt da far måtte jobbe overtid så jeg prøvde å lage nuddel wok med en stk hylene bebis som helst skulle være på armen og storesøster på 1,5 som helst skulle hjelpe til å lage mat og smake på alt hehe.. Men men maten kom på bordet tilslutt om ikke akkurat perfekt wok så var det nå spisanes :P

 

Til torsdag skal vi på 1 mnd kontroll så blir spent å se hvor mye matvraket har lagt på seg, så rett fra kontroll så tar vi bilturen opp til Molde for å være hos Besta en uke så storesøster får litt alenetid med papsen og mor litt "alenetid" hos bestemor :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye Ulvinne!!!

 

Velkommen Hazel! Lykke til med prøving!

 

Haha kjenner til den med å lage middag med "kokkeassistent" og hylende baby :)

 

Min bedagelige lille baby har bestemt seg for å bare sove halvtimes økter på dagtid så malingen av storesøsters rom tar litt lengre tid enn planlagt. Er ikke mye man rekker å male på 30 minutter... Så nå får jeg heller male etter at unga er i seng på kvelden.. Sukk - og jeg som nettopp hadde begynt å se på Elementary ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja kjenner igjen det der. Har vært umulig å få gjort noe som helst her fram til nå nylig, men noe har vel skyldtes vondt i magen. Han også har bare sovet korte intervaller. Er bedre nå som han ikke har så vondt, men skikkelig lenge sover han bare hvis vi er på tur. Men nå finner han seg iallfall i å sitte litt i vippestol og se på mens jeg gjør ting. Han er tolv uker nå så begynner vel å komme litt over kneika. Heftig å ha de såpass tett som deg, Minnimusa!

Var på gruppe på helsestasjonen i går, og veide lillemann med det samme. 5300 g nå, så han begynner å ta igjen de andre på sin alder. 3 kg har han gått opp siden fødselen, eller på 10 uker da for han var tilbake på fødselsvekten da han var to uker 😀 flink gutt! Ser ut som om det er futt i melka denne gangen også! Tida går så skrekkelig fort altså. Føler at permisjonen kommer til å være over før jeg får sukk for meg!

Endret av Krumelur
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svinger innom med en liten oppdatering her!
Er nå straks halvveis i svangerskapet, OUL viste at alt ser helt perfekt ut - og at vi venter ei lita jente  :babyjente: 

Jeg sliter fortsatt med nervøsitet etter MA'en sist, klarer ikke riste den av meg, og klarer ikke helt glede meg så mye.
Tulla sparker i magen og gir meg alle tegn på at alt er flott, men jeg innbiller meg allikevel at det plutselig kan skal ta slutt allikevel. Det er slitsomt å ha det slik, men jeg må bare leve med det. Har veldig forståelsesfull jordmor, så oppfølgingen er god. Må bare holde ut helt til mål :) Sikkert ikke uvanlig å ha det slik, men opplevelsen i januar har gått hardere inn på meg enn jeg hadde trodd faktisk... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svinger innom med en liten oppdatering her!

Er nå straks halvveis i svangerskapet, OUL viste at alt ser helt perfekt ut - og at vi venter ei lita jente :babyjente:

Jeg sliter fortsatt med nervøsitet etter MA'en sist, klarer ikke riste den av meg, og klarer ikke helt glede meg så mye.

Tulla sparker i magen og gir meg alle tegn på at alt er flott, men jeg innbiller meg allikevel at det plutselig kan skal ta slutt allikevel. Det er slitsomt å ha det slik, men jeg må bare leve med det. Har veldig forståelsesfull jordmor, så oppfølgingen er god. Må bare holde ut helt til mål :) Sikkert ikke uvanlig å ha det slik, men opplevelsen i januar har gått hardere inn på meg enn jeg hadde trodd faktisk...

Har ikke annet å si enn at jeg forstår deg godt. Har hatt det sånn som du beskriver i begge svangerskap. Det eneste jeg kan si er at sjansen for at det skal gå bra er overveiende stor så langt som du er nå. Og om noen uker er fosteret levedyktig dersom noe mot formodning skulle skje. Klem til deg!

 

Har jo helt glemt: gratulerer til Ulvinne!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres kjent ut med baby som ikke vil ligge alene våken ja, her skulle hun helst bæres rundt og se. Skulle ihvertfall ikke ligge og sove i vugge eller vognbag inne på dagtid. Enten måtte vi ut og trille, eller så sov hun i armene våre😛 Så jeg gikk myyyye tur i permisjonen min😉 Sluttet med dagsovinga i sommer, rundt tida hun ble 2 år😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk til alle som Har tenkt på meg

Ul både den fredagen og i dag har gått kjempebra, lillebror veks og trivs inni der. Så førebels ser det ikkje ut som om antistoffverdiane påverkar lille. Legen viste oss både 3D bilete og profil i dag, kjekt!

Skal på ul om to veker att, då får vi og svar på om lille er rhesus pluss, noko legen trur sidan antistoffverdiane hadde stige litt. Har ikkje fått svar på forrige test, så veit ikkje noko meir der.

 

Kjekt å lesa om nye graviditetar og ul, herleg når det er positiv drive her inne. Håpar det kjem fleire på listene etterkvart og

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg som ikke skulle teste før ikm noensinne igjen, svei av en negativ idag :D to dager før. Har mye murringer og bare venter det skal komme strømmende! ! Velvel. . God lørdag damer, og lykke til videre Grøne ♡

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...