Gå til innhold

***oss over 30***


Tigerlise&Anton prøver igjen

Anbefalte innlegg

Ååå lulusen og corneliuss dere husker jeg jooo! Så koselig å se dere igjen:)) Jeg har akkurat blitt gravid med nr 2, testet positivt forrige uke. Og lillegutt har blitt 13 mnd:-) Håper alt står bra til med dere <3

Husker deg og veldig godt fra prøvetiden sist :) Gratulerer så mye med baby nr.2 i magen!! Så fantastisk <3 blir morro med to tette :) Mine er ikke like tette som dine blir, 2 1/2 år i mellom, men de har et fantastisk bånd allerede så bare å glede seg! Håper formen holder seg bra framover :)

 

Har ikke fått baby compen enda, men tester med eggløsningstester. Er ikke i nærheten av å få eggløsning enda, men har oss av og til uten prevansjon om dagen så vi får se hva som skjer. Spennende er det i hvert fall :P

 

Gratulerer Vinterblomst! Håper spiren sitter denne gangen <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Å men dere er søte ♡ jeg fikk blødning :( :( var vel derfor den var svak.. skal aldri mer teste ikm-dag! Jeg ble oppriktig lei meg og hadde ikke lyst å pelle meg på jobb idag. .men kom meg avgårde da :) ååååå altså :( tøffe tak!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå :( Mensen-mensen, elle blødning?

Tenke du at alt håp e ute?

 

Gratulera så masse Fillibobla!

det er nok mensen-mensen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har vore på ul og kika på lillebror igjen i dag. Fire veker til neste gong, får ekstra oppfølging pga at eg er rhesus minus og produserer antistoff. Legen meinte grunnen var at eg ikkje har fått antisprøyte etter spontanabortane i fjor- og lurte på om eg hadde vore i kontakt med sjukehuset...såg han vart litt oppgitt når eg hadde det, og likevel ikkje fått sprøyte...jaja. Alt ser så langt kjempebra ut, ny ul om fire veker. Då skal eg og ta blodprøve som skal gje svar på om lillemann er rhesus positiv eller negativ. Om han er negativ går dette heilt fint, litt meir spenning om han er positiv. Får då tettare oppfølging, og det er stor sjanse for at han då må ut i veke 37..altså veka før jul...så vi er ganske spente på om vi får julebaby eller januarbaby!

 

Uansett så er vi lukkelege for at alt ser bra ut så langt, vi gløymde å dobbelsjekka i dag om det verkeleg er ein gut inni der, så det får vi ta neste gong...håpar det, for no har vi seld nesten alle jentekleda og begynt å kjøpa gutekle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir spennende å se om du får 2015 eller 2016 barn da Grøne :) Jeg er heldigvis pluss og aner ikke hva mannfolket er, noe han selv ikke veit heller hehe.. Men nå har jeg fått to fine unger uten større problem så har nok vært helt greit. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som har tre barn eller bestemt dere for å gå for nr.3, hvordan følte dere dere klare? Med de to andre har jeg følt meg klar, men ikke nå- det som gjør meg usikker!

:D

Jeg prøver på nr. 3 og har egentlig vært bestemt på at 2 holdt til nå. Har de siste par årene kjent at vi skulle hatt 3 og angret på at vi ikke fikk 3 tettere. Det har gått opp for meg at det fortsatt ikke er for sent, og at det kan være mye positivt med en attpåklatt. Har ikke følt at jeg har hatt kapasitet til nr 3 tidligere, men nå som jeg har tatt valget føler jeg meg mer enn klar, og det føles fantastisk å kanskje skulle få oppleve dette nok en gang :) Mannen har alltid hatt lyst på en til, ellr helst en hel gjeng, så det har vært opp til meg. Lykke til !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Dere som har tre barn eller bestemt dere for å gå for nr.3, hvordan følte dere dere klare? Med de to andre har jeg følt meg klar, men ikke nå- det som gjør meg usikker!

Jeg prøver på nr. 3 og har egentlig vært bestemt på at 2 holdt til nå. Har de siste par årene kjent at vi skulle hatt 3 og angret på at vi ikke fikk 3 tettere. Det har gått opp for meg at det fortsatt ikke er for sent, og at det kan være mye positivt med en attpåklatt. Har ikke følt at jeg har hatt kapasitet til nr 3 tidligere, men nå som jeg har tatt valget føler jeg meg mer enn klar, og det føles fantastisk å kanskje skulle få oppleve dette nok en gang :) Mannen har alltid hatt lyst på en til, ellr helst en hel gjeng, så det har vært opp til meg. Lykke til !

Så koselig at dere har bestemt dere for nr.3! Håper spiren sitter raskt :) Det er jo litt sånn at når man først er klar, så vil man helst at det skal skje nå med en gang. Her vil det bli tre tette i såfall. Blir noen hektiske år det, men redd for å angre på at vi ikke bare hoppet i det. Eller kanskje det til slutt blir en attpåklatt her og, vet jo aldri ;)

 

Eggløsning kom plutselig en hel uke tidligere enn hva den hadde gjort de siste månedene, så ble litt tatt på senga der! Hadde sex fire dager før eggløsninga plutselig kom, så det kan jo i teorien klaffe (selv om jeg har mine tvil så mange dager før eggløsning). Men ble jo plutselig litt spenning de neste ukene nå. Kjenner jeg både er glad hvis det klaffa og letta hvis det ikke gjorde det på en gang. Rart det her!

 

 

 

Anonymous poster hash: a314c...e9e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ai ai ai lenge siden sist jeg tittet innom her!

Sommeren er offisielt over nå som vi har bikket over til september. Enda sommertemperaturer her men jeg håper på litt kjøligere vær snart slik at jeg kan begynne å gå litt turer med babyen uten å dø av heteslag. 

 

Spennende å se om det blir jule-baby eller ei Grøne! 

Gratulerer så mye Fillibobba!! 

Sender deg en godklem Vinterblomst, krysser fingrene for at den sitter neste gang!

 

Her har vesla blitt hele 3 mnd gammel. Hun har nå begynt å gripe etter leker og ta de til munnen - kjempemoro! Hvertfall for storesøster som endelig kan leke litt mer med henne. Hun prøver også hardt å rulle fra rygg til mage, men har ikke knekt koden enda. Hun ender bare opp med å dytte seg litt lengre bakover istedenfor rundt - jeg trodde ikke mine egne øyne når hun plutselig lå en halvmeter unna der jeg hadde lagt henne ned. Og sånn går no dagan hehe 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Moro når de blir litt større og mer oppmerksom på omverdenen Peppa 😉 Og skal love deg at det går fort fremover nå, plutselig er hu på andre siden av rommet. Jeg kjøpte meg en brukt lekegrind som man han heve bunnen på som snuppa mi ble plassert i så jeg hadde nogenlunde kontroll på hvor hun befant seg 😊

Her går no også dagene mot høst, kjempe missunnelig på mannfolket som fikk to jaktdager i fjellet forrige helg og som drar opp igjen i kveld, men kommer da ned i morgen kveld igjen. Fælt å være jeger og lenka til hjemmet midt i jakta!! Men som jeg tenker så er det kun detta året jeg går glipp av jakta, neste år får vi finne noe barnevakt hehe

Thorgir er en snill fyr, han spiser som en hest, sover og fyller bleia. Han er uttrolig våken i forhold til søstra som bare som mellom måltidene, han kan fort være våken 2-3 timer i strekk og vil da gjerne opp av baggen å se på verden rundt. Og da får ikke mor gjort mye av det hun har planlagt å gjøre. Gleder meg veldig til fattern drar hjem så det blir litt lettere å gjøre ting her. Greit med gjester og sånt, men når de er her en uke og ikke gjør noe annet enn å ligge på sofaen å sover og promper høylytt så blir jeg litt irritert. I tillegg så er faren min litt vel "åpen" i forhold til meg og han gang på gang bare valser inn på badet mens jeg enten skifter på unge eller tar klesvaska og bare vrenger ned buksa for å gå på do. Jeg aner ikke hvor mange ganger jeg sier at han kan jo bare si i fra så jeg kan gå ut, men da får man bare svaret "herregud skal jo bare pisse" *sukk* er liksom ikke alltid lett å rømme rommet hvis ungen ligger bleieløs på stellematta!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om å ønske seg tre barn: Vi tenkte da vi ble sammen at vi ønsket oss tre barn. Nå har vi fått nr 2 og det har ærlig talt vært en overgang, særlig siden vi flyttet samtidig og det er så hektisk på jobben til mannen. Storesøster som akkurat ble tre år har sine stunder med sjalusi og raseri, og det var etter nok et raserianfall at gubben utbrøt at to unger definitivt er nok. Da ble jeg lei meg, og fikk snakket om det etterpå. Greit nok at vi har litt startproblemer med å være tobarnsforeldre, men vi kan ikke avgjøre dette når andremann bare er et par måneder, det vil jo gå seg til etter hvert. Jeg sa som flere her har nevnt, at jeg tror vi angrer på at vi ikke fikk tre når vi i utgangspunktet ønsket det. De slitsomme første månedene er jo bare en kort periode av livet. Så jeg satser på å prøve på nummer tre om et års tid :D Lykke til med videre familieplanlegging!

 

I dag er lillebror tre måneder! Han har begynt å prøve å rulle fra rygg til mage, får det ikke til helt selv, men om han holder hånda mi får han det til, ikke hver gang, men har ikke prøvd så mye enda heller. Men å ligge på magen er tungt, da henger hodet nesten nedi golvet hehe. Men han har holdt hodet selv i noen uker nå, sånn når jeg holder ham på fanget og sånn. På onsdag blir det tremånederskontroll :)

 

Denne uka har vi vasket ned den solgte boligen vår, og i dag er det overtakelse til de nye eierne, så da er det kapittelet avsluttet. Mannen er superbusy på jobb fram til våren, så vi har bestemt oss for å la oppussing ligge og heller spare penger til da, og se hva vi kan gjøre neste vår/sommer. Jeg ønsker jo også å ta kontantstøtteåret med lillebror slik jeg gjorde med storesøster, har heller lyst til det enn på et fancy hus <3 Vi får se vi får se. 

 

Egoinnlegg fra meg, men jeg leser alle innleggene og heier på alle, og føler med de som mister, og jubler med de som har positive nyheter, og koser meg med å lese om babyene her inne. Høstklem fra meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj, fått telefon frå sjukehuset om å komma på ekstra ul igjen , og frå lege om å ta nye blodprøvar. Fekk til slutt Vita resultatet frå forrige..stige frå 4 til 128! På antistoff. Så då kan eg vel rekna med at lille er positiv, litt i overkant spennande dette svangerskapet syns eg.

 

Alt såg bra ut for ei veke sidan, så får berre kryssa for at det gjer det no og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj, fått telefon frå sjukehuset om å komma på ekstra ul igjen , og frå lege om å ta nye blodprøvar. Fekk til slutt Vita resultatet frå forrige..stige frå 4 til 128! På antistoff. Så då kan eg vel rekna med at lille er positiv, litt i overkant spennande dette svangerskapet syns eg.

Alt såg bra ut for ei veke sidan, så får berre kryssa for at det gjer det no og.

Ohh :o Ka seie di då? Kan detta bli skummelt for deg elle mini?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dei seier ingenting, for dei veit ikkje...så får berre venta til timen på fredag på,sjukehuset. Kan bli farleg for mini etterkvart, blodmangel og blodoverføring i magen og å bli tatt tidleg ut var det vi snakka om som konsekvens sist, men då visste vi jo ikkje at tala skulle stiga så fort...så,no er eg spent på,fredag med lege og ny ul.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22+1, så leeenge igjen.

Har ikkje turt å Google, men fekk ein link frå ei anna med liknande problem. Ikkje så lystig lesning, men som oftast går det heldigvis bra og får god oppfølging, men skulle gjerne hatt eit heilt normalt svangerskap!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22+1, så leeenge igjen.

Har ikkje turt å Google, men fekk ein link frå ei anna med liknande problem. Ikkje så lystig lesning, men som oftast går det heldigvis bra og får god oppfølging, men skulle gjerne hatt eit heilt normalt svangerskap!

Klart da hadde vore best!

Va ikkje nåke dyster lesning da eg fant. Men da kreve tett oppfølging og da virke da som du får.

Håpe fredagen komme fort!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahhaaahha minnimusa! ! Syns jeg ser :D blir godt med litt fred tenker jeg ;)

Masse lykke til Grøne, det går nok fint skal du se :)

Jeg driver å drikker Rooiboos te for å øke næringsstatus pluss har lest at det være bra for "miljøet der nede" :D synes faktisk det er blitt mer fuktig på det jevne og håper det er godt nytt hihi :) nydelig kveld dere ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...