Gå til innhold

***oss over 30***


Tigerlise&Anton prøver igjen

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Velkommen castoslo. :) Lykke til med prøvingen etter hvert! Håper syklusen ordner seg.

 

Takk for putetips Siri :) Du er jammen flink som står på sånn for å få til amminga!

 

I går hadde jeg en del brystspreng, og var litt for kjapp med å bytte pupp til hvert måltid, så lillebror fikk skikkelig vondt i magen :( Skrek og knøt seg hele ettermiddagen og kvelden, selv etter bæsj og noen små raper. Så jeg tipper han fikk for mye formelk. I dag har jeg gitt av samme pupp to-tre måltid, og i dag har han vært rolig og tilfreds. Hvorfor kunne ikke alle bare hatt passe mengde melk fra naturens side, i stedet for at noen må streve for å få skvisa ut noen edle dråper, mens andre er melkeku og må porsjonere ut med forsiktighet... jaja.

 

I dag 17. juli har jeg bursdag og blir 36 år :) Skal på barneforestilling med snuppa, søstra mi og gutten hennes her på Molde jazzfestival. Det blir nok stas. Mandarinsaft heter gruppa. Vi har en jule-CD av dem på jobben, og den er litt spesiell og koselig med fine sanger, så jeg er spent på denne forestillingen.

Gratulerer med dagen!!

Hadde samme problem som deg forrige ganger altfor mye melk. Folk sier det er et luksusproblem men det er faktisk utrolig slitsomt! Gutten min fikk også endel vondt i magen, og bæsja sånn grønnaktig skummende bæsj. Dessuten blir man jo veldig lett plaget med kuler og tilstoppede melkeganger. Har du sjekket inne på ammehjelpen, der står det en metode du kan bruke for å få produksjonen mer tilpassa behovet til ungen? Jeg brukte aldri hele prosedyren, men det som hjalp for meg var å konsekvent amme fra et bryst av gangen, i minimum tre timer. Til å begynne med vil du få spreng i det andre brystet, så du må kanskje håndmelket litt for å lette på det verste trykket, men det går seg til ganske fort. Da vil produksjonen reduseres, samt at du unngår at ungen bare får formelka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med dagen Unilon :) :)

Her har jeg startet med å gi velling/tynn grøt i går og det likte han lille meget godt! Han sov som en stein fra kl 20 til 2.30 i natt! Meeeen da gulpet han i hele senga vår og kom med tidenes bæsjebleie etterpå ;) Heldigvis sovnet han igjen og vi våknet klokka 7.30, følte meg faktisk relativt opplagt!

God helg damer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for gratulasjoner :D

 

Krumelur, ja jeg gir alltid kun fra ett bryst om gangen, som regel tar det to måltid før det er tomt. Hadde ikke så ille spreng i dag, men hvis det tar seg opp igjen kan jeg sjekke hva slags metode det er, takk for tips :)

 

Castoslo, ja han er rimelig fersk. Født 4. juni, seks uker gammel ♡

 

Mrs-impatient, trasig med sånn veldig gulp da :o Men herlig med soving! :D

 

Hvordan går det ellers? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe ja det var søye til styr den natta altså! Men men, får vel bare tåle det ;)

I dag har det vært helt håpløst å få lagt den lille, selv etter å ha gitt han velling, badet han, gitt pupp i senga, kost og forsøkt å roe han ned. Han var rett og slett helt spinnvill, sparket av seg dyna og lå og gneldret som en liten hund! Haha! Ingen dag er lik med andre ord ;)

 

Hvordan sover lille din Unilon? Startet med "leggerutiner" allerede da han var 8 uker vi og det har gått overraskende bra. Men som sagt, ingen dager er like og noen er vanskeligere enn andre ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Castoslo har endret navn til forevermamma  :Nikke: 

Er ikke bare bare når de er så små... husker de første ukene som i en fjern drøm, tror jeg var ganske sliten  :sjokkert: men herremin så fantastisk det er også da  :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten statusoppdatering herfra: jobber meg nå av mine kjære skjold, er nok de som er grunnen til mye klumper i brystene pga ikke får tømt ordentlig med de. Hadde aldri trodde jeg skulle klare å gi bryst uten å ha på skjoldet litt først engang, så er rimelig stolt! Haha! De rareste ting jeg blir stolt av😂 ellers har jeg fortsatt vondt i høyre knopp, går på soppkur, men kjenner ingen bedring....skjønner ikke hva det kan være?

 

hvordan går det med dere andre nybakte, prøvere og gravide? Hvem er egentlig neste i føderekka?

 

God sommer til deg, Vinterblomst! Håper alt er bra med deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra Siri!! Detta ordner seg nok nå :) 

 

Hmm titta på lista og et par som jeg ikke har sett noe på en stund som er neste, eller er det vel meg som ligger rimelig greit ann i løypa :P Max 36 dager igjen her nå til planlagt ks, men har en misstanke om at lillebrodern kommer noen dager før hvis han slekter på storesøster hihi..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2zp3389.jpg

 

Gravid!!! Yey!!!

Jeg som trodde vi kom til å prøve en stund siden jeg er over 30.

Hvis dette går bra så får vi et felles barn ☺😊 Har da 5 tilsammen 😊☺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer Nelly!!!! Kjempe moro!

 

Joa formen er jo mye bedre dette svangerskapet, men mye kraftige kynnere og føles som bekkenet har tenkt å dele seg innimellom, men passer på å gå litt småturer for det virker som hjelper litt mer enn å sitte stille :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk dere!!!

Er så glad for at dere som er her er en blanding av gravide, prøvere, erfarne mødre osv osv.

Hvis dette får bra blir jeg å spørre en hel haug om amming vet jeg :) Fikk ikke melka orntlig i gang med nr 2 så denna gangen skal jeg klare det!!!

Bare håper spira vokser seg stor og sterk nå ☺😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer Nelly!! :) Så koselig!! :)

 

Flere på barselgruppa mi sliter også med såre brystvorter og det høres bare så forferdelig ut :( Du har min sympati Siri!!

 

Etter noen søvnløse netter har jeg lært noe nytt; ikke gi velling på kvelden til en hyper baby ;)

Så i dag ga jeg vellingen på morgenen og alt virker å være søye så mye bedre!! Krysser fingrene for mer enn 40 min sammenhengende søvn i natt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja her e da godt Nelly! Godt med voksne støttende damer! Va passe pessimistisk og negativt inne på ikm-gruppo. Nesten som eg måtte smila litt av og te.

 

Her håpe eg da e tante rød som e komt og at eg kan forventa eggløysing om nåken veke. Men må innrømma at eg likavel håpe litt sånn innerst inne at eg kanskje e gravid likavel og at starten e sånn som sist. :-P Dvs normal mens når ikm var og ingen positiv graviditetstest før i veke 6.. Ikkje at sjansen e så stor for at da skjer igjen då men :-D Iallefall ikkje når eg ikkje har klart å få positiv eggløysingstest di siste 50dagane heller. Pluss at mannen bare har hatt fri frå jobb 5netter siste mnd, og viss da e ikm som e nå så jobba mannen 6 nette på rad rundt der eggløysingo må ha vore.. Hohoho! Jaja, kan jo ikkje skada å ver positiv?!? :-D

 

Å flink og sterk lille trille du har mrs-impotent!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ohh my!! Autokorrekturen klarde få impatient te bli impotent Eg må bare finna ut koss eg ska kobla ut den der altså!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer dere som har født!! :D

 

Og gratulerer til Nelly med positiv test!

 

Her er formen fin og om 22 timer er jeg offisielt høygravid :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ohh my!! Autokorrekturen klarde få impatient te bli impotent Eg må bare finna ut koss eg ska kobla ut den der altså!!

Hahahahahahaha!!! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer som høygravid Ulvinne83! :D

 

Gratulerer så masse med positiv test Nelly82! :D Wow, 5 barn til sammen! Det høres jo herlig ut (og litt slitsomt? hihi) Håper du får en fin og grei graviditet. :)

 

Mrs-impatient, lillegutt sover så mye bedre enn hva storesøster gjorde. Hun våknet minst en gang i timen hele natta gjennom og hadde mange netter der vi gikk og byssa og bar henne og mye styr. Han her sovner utpå kvelden og sover da både tre og fire timer sammenhengende. Jeg samsover med ham foreløpig og jeg har ikke oversikt over hvor mange timer han sover om natta for jeg gidder ikke sjekke mobilen for klokka. Men jeg tror jeg bare slenger ut puppen en eller to ganger sånn midt på natta, føler at jeg får nok-ish søvn. Vi skal snart flytte og da skal han få snuppa sin sprinkelseng og hun få juniorseng. Hvordan gjorde dere det med leggerutiner da han var 8 uker? Tar gjerne imot tips. :D

 

Så flink og standhaftig du er Siri83! Det høres ut som du og lillegutt er i rute med amminga. Kanskje må ta tiden til hjelp med den såre knoppen, vet ikke årsaken til det så er vanskelig å si. :)

 

Katta82 krysser fingrene for at du er gravid! Og om ikke så håper jeg du rekker å treffe mannen din ofte nok neste gang ;)

 

Hei Vinterblomst, hyggelig å se deg igjen! Hvordan står det til med deg? :)

 

Minnimusa det blir kjekt når lillebror kommer! :D Flink du som går turer.

 

Uff midnatt gitt. Må legge meg! Men så godt å sitte litt alene i sofaen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så masse, Nelly! Og hyggelig å høre fra deg, Ulvinne, snart i mål du og gitt :-) Høres ut som om det ordner seg med ammingen, Siri. Her går det helt knirkefritt nå, så det var verdt et par uker med jobbing! Lillegutt går opp 200 g i uka og er nå oppe i 2600 g!

 

Må spørre dere som har født flere ganger, hvordan har det gått med underlivet? Var jo så fin etter fødsel denne gangen, men har til min store forskrekkelse oppdaget at alt henger der inne... Det virker som det bare har kollapset og jeg har nå lest side opp og side ned om fremfall. Var hos legen i dag for å kontrollere blodtrykket, og nevnte dette. Hun mente det var normalt så kort tid etter fødsel og at det mest sannsynlig trekker seg tilbake. Prøver så hardt jeg klarer å knipe, men får ikke helt tak, er jo bare tre uker siden fødsel. Huff, blir helt stressa, skrekk og gru! Noen som har vært borti lignende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...