Gå til innhold

***oss over 30***


Tigerlise&Anton prøver igjen

Anbefalte innlegg

Huff så ekkelt Grøne! Men du har jo kommet såpass langt nå at sjansen er stor for at det går helt fint! Hvis du ikke har smerter heller lover jo det bra. Men skjønner veldig godt at du blir redd! Stor klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Krysser fingra Grøne! Jeg har hele veien fått litt blod i utfloden ved mye pressing på toalettet og noen ganger ved sex, så ikke alene der ❤️ Veit det er vanskelig, men prøv heller å slappe av hvis det låser seg, ta f.eks. med mobilen på do, spill et spill eller surf litt så glemmer du at du må på do og slapper mer av 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høyre, kjem litt restar igjen og eg synst det liknar litt for mykje på dei gongane eg har mista til at eg greier å slappa heilt av med det. Men prøver!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere venner som også er over 30: har noen av dere hatt en syklus som har forandret seg gjennom årene? Lutealfase eller bare antall dager mellom hver mens f.eks?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krysser fingrene for deg Grøne :) er det dumt å spise fet mat i kombinasjon med Lecithin? Blir fort litt mye av det om sommeren🙈

 

Brystet er på bedringens vei endelig, men i går stoppet melken helt opp på begge brystene og jeg kjente plutselig kuler i det andre brystet også...iiiiiiiiiiik!!! Men tror jeg har klart å massere en del bort. I natt våknet jeg plutselig med megabrystspreng og pumpet ut rekordmye! Var redd jeg måtte kutte ammingen helt eller i beste fall delamme, men nå har jeg trua på at jeg kan få til fullamming igjen uten mme. Skal bare holde av hele morgendagen og la mini få så mye pupp han vil, så håper jeg snart at produksjonen øker så mye at én pupp holder til ett måltid :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eg tålte ikkje feit mat i starten av amminga, då tetta det seg lett. Verker utan kapslane, men måtte vera forsiktig. Trur eg hadde gjort det eg og om eg var deg, i allefall ei stund no til det er stabilisert.

 

Godt å høyra det kjem seg, og du får løyst opp og pumpa, kjekt å ha litt i frysen om du får litt til overs..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff Siri, stakkars deg!! Har kun hatt en liten kul som jeg masserte ut på 1 dag, så jeg har vært utrolig heldig med amminga (null styr og stress). Fy søren så vond den lille kulen var, du har min medfølelse!! Håper det går seg til :)

 

Grøne, skjønner godt det blir lenge å vente til mandag.. :( Men burde du ikke dratt på legevakten hvis du blør? Er det i verste fall en inkomplett abort kan det være være veldig farlig for deg.. Da jeg hadde svangerskap utenfor livmoren var det kun en rar følelse som sa meg at jeg burde få sjekket det ut (hadde ikke vondt i det hele tatt og null blødning), så stol på magefølelsen din og søk hjelp nå hvis du føler for det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nelly: Tja min har vært noenlunde stabil og da mener jeg 28-32 dager, men har noen sånne lange på 42 dager(gjett om jeg den gangen hadde panikk for at jeg var gravid, var ung singel og på farta hehe), hadde også litt problemer med noe p-piller i begynnelsen av 20åra hvor jeg blødde i 4 mnd så og si konstant uten at legen min den gangen gadd å gjøre annet enn å bare gi meg nye piller. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhh. Ca 1 år si eg har vore inne på forumet, og det første eg ser er "oss over 30". Ga ein merkelig god følelse :)

Og det første eg ser når eg klikker meg innpå er gamle "kjente". Veldig kjekt!

 

Mannen har bestemt at vi skal prøve på nummer 2 :D så eg klarte omsider å slutte på cerazette 1.juni. Eg va langt frå sikker på om eg var klar. Men likevel kjenne eg meg merkelig utålmodig på både mens og eggløysing. Har testa etter eggløysing kvar dag siden pilleslutt :-P

Syns virkelig den bør komma nå!! Gikk bare på cerazette'n i 6mnd..

 

Når eg får litt meir tid ska eg leita ette denna berømmelige listo vår og legga meg inn der som utålmodig prøvar.

 

Ser Grøne e i ruta med spira. Håpe virkelig alt står bra til der! E spent på koss da står til med alle dåke andre og dåke som e nye siden sist.

 

Wehee! I'm back!! ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhh. Ca 1 år si eg har vore inne på forumet, og det første eg ser er "oss over 30". Ga ein merkelig god følelse :)

Og det første eg ser når eg klikker meg innpå er gamle "kjente". Veldig kjekt!

 

Mannen har bestemt at vi skal prøve på nummer 2 :D så eg klarte omsider å slutte på cerazette 1.juni. Eg va langt frå sikker på om eg var klar. Men likevel kjenne eg meg merkelig utålmodig på både mens og eggløysing. Har testa etter eggløysing kvar dag siden pilleslutt :-P

Syns virkelig den bør komma nå!! Gikk bare på cerazette'n i 6mnd..

 

Når eg får litt meir tid ska eg leita ette denna berømmelige listo vår og legga meg inn der som utålmodig prøvar.

 

Ser Grøne e i ruta med spira. Håpe virkelig alt står bra til der! E spent på koss da står til med alle dåke andre og dåke som e nye siden sist.

 

Wehee! I'm back!! ;-)

Hei, Katta, så hyggelig å høre fra deg! Hvordan har det gått med helsesøsterutanningen, det var deg ikke sant?

 

Selv ble jeg ferdig med studiene i vår, og fikk en etterlengtet lillebror for to uker siden. Tok et år lengre enn planlagt men nå er alt glemt 😍 Håper du får eggløsning snart og at den sitter raskere enn svint!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg endelig på bedringens vei, og de store klumpene er borte. Har noen små klumper i begge bryst, men masserer som en gal og satser på at de ikke utvikler seg.

 

MEN nå har jeg mistet så og si all melk i BEGGE brystene.... Må gi begge bryst ved mating og fortsatt er mini helt desperat så må gi han mme etter det, og da drikker han ca 120ml...så lurer virkelig på hvor mye/lite jeg har i brystene. Har prøvd å ha en skikkelig ammedag i dag med kun amming og hvile for å få opp produksjonen, men har måttet gi han mme 3ganger... Blir så lei meg og vil så gjerne fullamme..vet det ikke er nederlag med mme, men det er jo så mye styr også. Blir helt oppgitt...hadde endelig fått fin produksjon før brystbetennelsen, men nå føler jeg at jeg er tilbake til start..eller at jeg ikke skal få tilbake melken...

 

Masse lykke til i morgen, Grøne! Tenker på deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk Siri, er dritnervøs!

 

Vêr tålmodig, så kjem mjølka, la småen kose se litt ekstra så kjem det nok meir etterkvart. Har du prøvd ammete? Den får Klosteret syns eg var effektiv, følte i allefall at det hjelpte, fekk den i tepper på helsekosten. Lukke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Åhh. Ca 1 år si eg har vore inne på forumet, og det første eg ser er "oss over 30". Ga ein merkelig god følelse :)

Og det første eg ser når eg klikker meg innpå er gamle "kjente". Veldig kjekt!

Mannen har bestemt at vi skal prøve på nummer 2 :D så eg klarte omsider å slutte på cerazette 1.juni. Eg va langt frå sikker på om eg var klar. Men likevel kjenne eg meg merkelig utålmodig på både mens og eggløysing. Har testa etter eggløysing kvar dag siden pilleslutt :-P

Syns virkelig den bør komma nå!! Gikk bare på cerazette'n i 6mnd..

Når eg får litt meir tid ska eg leita ette denna berømmelige listo vår og legga meg inn der som utålmodig prøvar.

Ser Grøne e i ruta med spira. Håpe virkelig alt står bra til der! E spent på koss da står til med alle dåke andre og dåke som e nye siden sist.

Wehee! I'm back!! ;-)

Hei, Katta, så hyggelig å høre fra deg! Hvordan har det gått med helsesøsterutanningen, det var deg ikke sant?

Selv ble jeg ferdig med studiene i vår, og fikk en etterlengtet lillebror for to uker siden. Tok et år lengre enn planlagt men nå er alt glemt Håper du får eggløsning snart og at den sitter raskere enn svint!

ÅÅÅ, ko kjekt! Då blei det to guta då? Va da lærar du blei? Gratulera så masse!

Deg har eg tenkt nett litt ekstra på. Eg trur eg og deg låg an til termin omtrent på likt i fjor sommar? Kjentes ekstra på kroppen når du mista. Meine vi var tre som låg likt i løypa, og begge dåke mista. Så med blødningar heile veien va "spøkelset" etter utfallet dåkas veldig nerme og reelt. Lurte og av og til på om eg møtte deg i gangene på HIOA :)

Utdanningen i boks, og vi har ein deilig gnadd som e konstant smilande og øve alt.

Har og hatt Cayenne i bakhåvet. Ekstra nå siste mnd. Har nett slutta på pillo, og e usikker på om eg egentlig e klar i da heila. Og likavel så urolig for om vi kan klara bli gravide ein gong te. Og sku helst vore i gong alt.

Eg kan ikkje begripe ka da gjer med psyken å venta og venta på positiv test. Eller ka da gjer me ein når ein har mista fleire gonger og aldri klare slappa av sjøl om alt ser ut te vera normalt og flott med svangerskapet.

Men no va vidunderet på vei der og!!? E så bra!!

 

Usj Siri83. Amming syns eg va både fantastisk og ein konstant bekymring. Va som du seie usikker på ko masse han fekk si han virka konstant svulten. Når han blei vegd va det tydelig at han fekk meir enn nok, men det virka absolutt ikkje sånn på gutten. Han va konstant desperat etter pupp. Trøsto e at sålenge du har melkeproduksjon skal det vere greit å få den opp igjen. Pumpe du utenom når han får mme? Ko gammal e han?

 

Lykke te grøne!

Endret av Katta82
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krysser fingrene for deg Grøne :) er det dumt å spise fet mat i kombinasjon med Lecithin? Blir fort litt mye av det om sommeren

Brystet er på bedringens vei endelig, men i går stoppet melken helt opp på begge brystene og jeg kjente plutselig kuler i det andre brystet også...iiiiiiiiiiik!!! Men tror jeg har klart å massere en del bort. I natt våknet jeg plutselig med megabrystspreng og pumpet ut rekordmye! Var redd jeg måtte kutte ammingen helt eller i beste fall delamme, men nå har jeg trua på at jeg kan få til fullamming igjen uten mme. Skal bare holde av hele morgendagen og la mini få så mye pupp han vil, så håper jeg snart at produksjonen øker så mye at én pupp holder til ett måltid :)

Hvor ofte legger du til? For å øke produksjon er det lurt å legge til hver andre time (det vet du sikkert allerede :) ). Hos meg følte jeg at produksjonen økte hvis jeg fikk sove mellom mating, selvom jeg måtte mate så ofte. Det er mest vanlig å gi begge bryst til hvert måltid? Gjorde det med mine 2 eldste :) Med tvillingene får de bare ett bryst hver da, har jo ikke flere bryst, hehe, men har jo de muggene når de er "fulle". Hadde så h****** spreng inatt, måtte opp å pumpe meg kl03. Da var hele brystet skikkelig hardt :P ene tvillingen hadde sovet i nesten 9 timer ! Når du masserer brystet, gjør du det mens han ligger til brystet? det er også lurt å legge han til i forskjellige ammestillinger :) Spør evt helsesøsteren din om å vise/hjelpe til ;) Håper det løsner for dere snart! Ikke godt å ha brystbetennelse...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så er vi heime, og letta. Alt såg bra ut, veks aå godt at vi vart flytta fram fire dagar! 14 veker i dag, heilt sikker på at det ikkje stemmer, men det er greitt med tanke på overtid😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra Grøne, hurra! :D :D :D

 

Velkommen tilbake, Katta! :D Nei, vi er dessverre ikke gravide, men vi tar det helt som det kommer. Begynner å helle mot at det er like greit - både med tanke på alder, og ikke minst aldersforskjell ift barna vi allerede har. Men mannen er veldig gira på en til nå, så vi "prøver" vel en liten stund til.

 

Lykke til med brystbetennelser og tilstoppede melkeganger - jeg slet veldig med det med første, og hadde 40 i feber minst en gang per mnd. Har ikke noen gode råd bortsett fra å bruke store ullinnlegg. Brukte dette med andre og tror jeg hadde det maks en gang da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ohh :-O

Eg som va sikker på at eg hadde sett deg på listo.. Beklaga!! Va ikkje meiningo å gni da inn!!

 

Supert Grøne! Fekk du veta kjønnet og då kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt å høre at alt var bra på ultralyd i dag Grøne :) har tenkt litt ekstra på deg i dag, og ble så glad når jeg leste oppdateringen din :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ohh :-O

Eg som va sikker på at eg hadde sett deg på listo.. Beklaga!! Va ikkje meiningo å gni da inn!!

 

Supert Grøne! Fekk du veta kjønnet og då kanskje?

Ja, har nok glemt å flytte meg tilbake til snart gravide. Det går helt fint. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så er vi heime, og letta. Alt såg bra ut, veks aå godt at vi vart flytta fram fire dagar! 14 veker i dag, heilt sikker på at det ikkje stemmer, men det er greitt med tanke på overtid😊

Så godt, Grøne!! Fikk du noen forklaring på hvorfor du blødde?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg endelig på bedringens vei, og de store klumpene er borte. Har noen små klumper i begge bryst, men masserer som en gal og satser på at de ikke utvikler seg.

 

MEN nå har jeg mistet så og si all melk i BEGGE brystene.... Må gi begge bryst ved mating og fortsatt er mini helt desperat så må gi han mme etter det, og da drikker han ca 120ml...så lurer virkelig på hvor mye/lite jeg har i brystene. Har prøvd å ha en skikkelig ammedag i dag med kun amming og hvile for å få opp produksjonen, men har måttet gi han mme 3ganger... Blir så lei meg og vil så gjerne fullamme..vet det ikke er nederlag med mme, men det er jo så mye styr også. Blir helt oppgitt...hadde endelig fått fin produksjon før brystbetennelsen, men nå føler jeg at jeg er tilbake til start..eller at jeg ikke skal få tilbake melken...

 

Masse lykke til i morgen, Grøne! Tenker på deg!

Sjekk ammehjelpen.no hvis du ikke har gjort det, der er tips til hvordan du kan øke produksjonen. Ellers er det vel lurt å pumpe litt når du må gi mme, slik at puppene får beskjed om å lage melk. Jeg må også gi fra begge bryst, det er helt vanlig. Forrige gang hadde jeg veldig mye melk, da ga jeg som regel fra et av gangen. Denne gangen dabbet det litt av,ca lillegutt ikke var så god til å suge, men merker at jeg får mer og mer nå som han suger bra. Det går seg til det der, bare la han suge selv om det kjennes tomt ut, da vil produksjonen øke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Åhh. Ca 1 år si eg har vore inne på forumet, og det første eg ser er "oss over 30". Ga ein merkelig god følelse :)

Og det første eg ser når eg klikker meg innpå er gamle "kjente". Veldig kjekt!

Mannen har bestemt at vi skal prøve på nummer 2 :D så eg klarte omsider å slutte på cerazette 1.juni. Eg va langt frå sikker på om eg var klar. Men likevel kjenne eg meg merkelig utålmodig på både mens og eggløysing. Har testa etter eggløysing kvar dag siden pilleslutt :-P

Syns virkelig den bør komma nå!! Gikk bare på cerazette'n i 6mnd..

Når eg får litt meir tid ska eg leita ette denna berømmelige listo vår og legga meg inn der som utålmodig prøvar.

Ser Grøne e i ruta med spira. Håpe virkelig alt står bra til der! E spent på koss da står til med alle dåke andre og dåke som e nye siden sist.

Wehee! I'm back!! ;-)

Hei, Katta, så hyggelig å høre fra deg! Hvordan har det gått med helsesøsterutanningen, det var deg ikke sant?

Selv ble jeg ferdig med studiene i vår, og fikk en etterlengtet lillebror for to uker siden. Tok et år lengre enn planlagt men nå er alt glemt Håper du får eggløsning snart og at den sitter raskere enn svint!

ÅÅÅ, ko kjekt! Då blei det to guta då? Va da lærar du blei? Gratulera så masse!

Deg har eg tenkt nett litt ekstra på. Eg trur eg og deg låg an til termin omtrent på likt i fjor sommar? Kjentes ekstra på kroppen når du mista. Meine vi var tre som låg likt i løypa, og begge dåke mista. Så med blødningar heile veien va "spøkelset" etter utfallet dåkas veldig nerme og reelt. Lurte og av og til på om eg møtte deg i gangene på HIOA :)

Utdanningen i boks, og vi har ein deilig gnadd som e konstant smilande og øve alt.

Har og hatt Cayenne i bakhåvet. Ekstra nå siste mnd. Har nett slutta på pillo, og e usikker på om eg egentlig e klar i da heila. Og likavel så urolig for om vi kan klara bli gravide ein gong te. Og sku helst vore i gong alt.

Eg kan ikkje begripe ka da gjer med psyken å venta og venta på positiv test. Eller ka da gjer me ein når ein har mista fleire gonger og aldri klare slappa av sjøl om alt ser ut te vera normalt og flott med svangerskapet.

Men no va vidunderet på vei der og!!? E så bra!!

 

Usj Siri83. Amming syns eg va både fantastisk og ein konstant bekymring. Va som du seie usikker på ko masse han fekk si han virka konstant svulten. Når han blei vegd va det tydelig at han fekk meir enn nok, men det virka absolutt ikkje sånn på gutten. Han va konstant desperat etter pupp. Trøsto e at sålenge du har melkeproduksjon skal det vere greit å få den opp igjen. Pumpe du utenom når han får mme? Ko gammal e han?

 

Lykke te grøne!

Nå er jeg lærer ja, og stolt mamma til to gutter 😊 Sier nok stopp her, etter så mye strev for å bli gravid/ aborter, og i tillegg komplikasjoner nå i dette svangerskapet tenker jeg at det er et hint om at to er nok:-) Har du begynt å jobbe som helsesøster? Det virker som en skikkelig koselig jobb :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å Grøne!! Så glad på dine vegne!!

 

Ja, masserer når han ligger ved brystet, både for å forhindre kuler og for å stimulerer produksjonen siden jeg bruker skjold. Hadde en skikkelig ammedag i går, da jeg ammet 20ganger. I dag har jeg hvilt mye, og kan se ut til at jeg har fått litt mer melk, men han vil fortsatt ha mme ved siden av... Men skal prøve å være tålmodig en stund til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...