Gå til innhold

***oss over 30***


Tigerlise&Anton prøver igjen

Anbefalte innlegg

Hei søte apex. Jeg er her vettu. Men jeg leser mest, og skriver ikke så mye nå. Men jeg heier, gråter og gledes med dere alle sammen. Gullet mitt vokser og blir stor. Og jeg kjenner meg igjen i alt du skriver. Inkludert det å bli støl og ødelagt i kroppen av å ligge på siden. Vi skal snart en liten alenetur til Tyrkia for å hilse på foreldrene mine. Blir godt for meg og minstemann, men kommer til å savne mann og barn. Ellers går det i huspåbyggings-prosjekt som nå har nådd nye høyder (blir veldig stort påbygg om vi skulle velge siste løsning). Herlig å høre at det går bra med deg, apex. Samt mann og barn. Hvordan er det med eldstemann?

 

Jeg har så vondt av deg, lykke. Sender en god klem. Til dere som har fått barn så håper jeg dagene (og nettene) er gode. Masse lykke til dere som venter på fødsel. Og ikke minst dere dom venter på å bli gravide. Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ava er nå nesten 12 timer gammel!!

Keisersnittet gikk kjempebra. Har ingen smerter (enda hehe).

Vi øver oss på pupp og det ser ut til å gå rette veien denne gangen.

 

Vekstestimeringen var total feil! De bomma med en kilo. Hun veide rett over 3000 gram istedenfor 4000. Storesøster var 4.4kg så hun her er bitteliten i forhold :)

 

Nå sover hun søtt så jeg skal prøve få meg noen timer selv!

 

Klem til dere alle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med lille Ava, Peppa! ♡ Nydelig navn. Nyt stunden, vær forsiktig med løft og spis smertestillende regelmessig så trenger det ikke bli så vondt. Jeg var i så fin form etter mitt snitt at jeg fant frem til stellerommet selv midt på natta, hang bare posen til kateteret på babysenga og trilla avgårde! 😊 Andre klarer stakkars ikke snu seg i senga engang. Vi er forskjellige heldig vis!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye Peppa!!! Og så gidt å høre at ks gikk så fint. Elsker navnet! Nyt tiden! Her har jeg første dag alene med lillemann, merker jeg synes det er litt skummelt etter å ha fått så mye hjelp fra mannen frem til nå. Har egentlig bare trengt å ligge/sitte klar med pupp😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med Ava! :D Kjempefint navn, og så bra at du er smertefri og i god form!

 

Vi flyttet snuppa på eget rom da hun var 11 mnd. Men det er jo individuelt. :) Hun våknet hver time natta gjennom til hun var 10 mnd. Så jeg hadde henne i storsenga for å slippe å stå opp så mye. Kjenner meg igjen i å ligge vondt! Jeg skal prøve hardere med lillebror for å få ham til å sove fra yngre alder. Men ikke alltid så lett.

 

Ingen fødsel her, venter enda. 9 dager over i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Følger spent med deg Unilon! Like spent hver gang jeg kikker innom her for å se om det er noe nytt;) hvilket sykehus skal du føde på?

 

Vi har knøttet i babynest mellom oss i senga. Han våkner stort sett bare en gang ila natta, men da er det veldig greit å bare vippe han over til puppen☺️ Også er far bleieskiftarbeider😄 Har en liten seng ved siden av sengen vår også, men nå de første ukene tror jeg vi kommer til å ha han mellom oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med lille Ava Peppa!! Jeg klarte også fint ks, fikk smertestillende to ganger om dagen mens jeg var på sykehuset(4dager) og så fikk jeg med meg litt hjem som jeg bare tok hvis det ble litt ekstra ømt nå og da. 

 

Apex: Her flytta snuppa på eget rom mellom 3-4 mnd da hu da begynte å sove hele natta, var utrolig deilig for oss og mye mer søvn på alle parter. Snuppa her sov i vognbaggen på gulvet ved siden av senga da hu nekta å sove i vugga, men veldig greit egentlig for var bare å bære baggen opp når vi skulle legge oss. Nå er hu 16mnd og går faktisk å skal legge seg selv innimellom hihi :P

 

Unilon: sukk jeg hadde gått på vegga så utålmodig som jeg er!! Når jeg snakka med sykehuset forrige gang, før jeg fikk beskjed om ks, så sa de at på Fredrikstad sykehus så går man max 7 dager over. Rart at det er så forskjellige rutiner på sykehusene rundt omkring. 

 

Jeg har igjen en veldig aktiv pøbel i magen, i natt så hadde han skikkelig rave-party i magen frem til 2-2.30 tiden så klin umulig å sove. Og akkurat i det han roa seg såpass så jeg begynte å gli inn i drømmeland så kommer det hyyyyl fra snuppa sitt rom.. men gudskjelov kun en smokk på avveie så var bare å dytte den inn så var det stille. 

Ellers så er det jo en spennende tif fremover, huset er solgt og kontrakt skrevet i går med overtakelse 31.7... meeen har vi noe sted å bo?? Nope! Typen jobber på spreng for å finne husrom til oss fra juli så vi får flytta ut, har noen alternativer nå som skal sjekkes ut. Snakk om en kompis som hadde et brakkehus som vi kan "arve" men må da få orden på div offentlige ting for å få flytta det til en tomt svigerfar har tilgang til. For leiemarkedet er rimelig stappa nå midt på sommeren med så mye sesongarbeidere som det er i Flåm, skulle vi flytta i sept-okt hadde det ikke vært noe problem. Men sånn går det når man tror huset skal ta lang tid å få solgt og plutselig solgt dagen etter visning hehe :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, veldig rart at det er så stor forskjell! 7 dager over var jo lite da. Snuppa kom av seg selv på dag 7, og jeg er litt nervøs for igangsetting, det er vel mye vondere enn vanlig fødsel, eller?  :wacko: De tok ikke vaginal undersøkelse, så ingenting ble røska, men de skal ta sånn undersøkelse i morra. 

 

Håper det ordner seg med husrom for dere Minnimusa!

 

Siri, jeg skal føde på Molde sykehus. :) Høres ut som dere koser dere med lillegutten.  :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg bare erfaring med ks, Unilon, men veit ei på svangerskapskurset ble satt i gang og der ga de hu vist litt stor dose så hu fikk styrt fødsel som ikke var så bra. Men veit at hu da var 19 og en person som kan både overdrive litt og være veldig påståelig så kan jo hende hu har masa seg til dobbel dose og så angra litt i ettertid hehe.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så masse, Peppa :) Flott å høre at alt gikk bra, og nydelig navn på jenta. Rart at de tar så feil på de vekstestimeringene, har hørt om det mange  ganger.

 

Håper det går greit etter forholdene, Lykke, og at du og mannen kommer på samme sted i forhold til veien videre etterhvert.

 

Kjekt å høre fra deg, Corneliuss :) Og fint å høre at det går bra, Apex! Håper det ordner seg raskt med husrom, Minnimusa, er ikke sånt stress man trenger når man er gravid!

 

Lykke til Unilon, nå er det ikke lenge igjen iallfall! Kjenner meg igjen i det du sier om intensjoner for søvnvaner... Storebror kommer fortsatt inn til oss de fleste netter, og vi sitter hos han til han sovner om kveldene... Så eh, vi har også planer om å få litt mer skikk på nestemanns rutiner ;)

 

Nå er jeg ferdig med tre års studier, det er fantastisk! Leverte bacheloroppgaven på fredag, så nå kan jeg faktisk slappe av litt framover. Har jo mye å ordne her hjemme, men kan jo ta litt hver dag. Jobber noen timer i uka fortsatt, men det er jo bare 2,5 uker til permisjonen starter. Ganske utrolig! Har begynt å kjøpe inn småting til babyen, men det er ikke så mye vi trenger. den største oppgaven er å få ordna badet, driver og henter inn pristilbud på rørlegger og elektriker.De tar seg jaggu godt betalt, iallfall elektrikere. Skal bare koble til et armatur over speilet samt legge opp en stikkkontakt, og vi snakker 5000 kr!

 

Helt utrolig at det bare er seks uker til termin! Må si at det har gått fort denne gangen...  Ha en flott tirsdag, vakre kvinnfolk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unilon, sist gjekk vatnet på meg, men ingenting skjedde. Fekk tabletter og vart satt i gang med det. Kan ikkje tenkja meg at det er vandre enn å starta naturleg? Gjekk i allefall heilt fint trur ikkje du skal grua deg så veldig.

 

I dag har vi fått kikka på lille frø igjen, 7+4 og framleis bankande hjarte, har vokst perfekt siste veka, sånn er det to veker til neste kikk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott, Grøne! Fikk også samme oppfølging fram til uke 12 denne gangen, det hjalp utrolig mye å få komme ofte til ul og se at det var liv!

 

Glemte å si det i stad, Unilon. Tror det varierer veldig med igangsetting. Søsteren min ble satt i gang med begge sine før termin, og de var ute på noen timer begge to :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer så mye med vesle Ava, Peppa! :D:wub: Veldig vakkert navn, som er like fint på norsk og engelsk.

 

Og så heier vi på deg, Unilon! :duskedame:  :duskedame:  :duskedame: 

Anbefaler røsking/stripping, det har gjort susen for meg sammen med fødselsforberedende aku. Sistemann kom vel en dag etter stripping og samme dag som aku, om jeg husker riktig 8er jo nesten 9 år siden...) :o

 

Er SÅ glad for at det ser ut til å gå veien for deg nå, Grøne!!! :D

Og så lei meg for at det gikk galt igjen Lykke :( It's a bitch.. Stor klem :hug:

 

Her lyste det to streker mot meg i går, er vel ca 4+2 tenker jeg. Tenkte det var på tide å teste da tanta drøyde det vel lenge...

Tar det helt med ro og slipper ikke gleden løs før rundt uke 12 tenker jeg. Prøver nå crinone og albyl e som deg, Grøne.

 

 

Nå skal jeg hente mini og sjekke om han vil på fotballtrening på den svært sannsynlig flomrammede fotballbanen. :fisk: Tror kanskje ikke det... Men da får vi en relativt rolig ettermiddag for en gangs skyld!

Endret av **Cayenne**
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhh Cayenne <3 <3 <3 Litt vått i øyekroken her også nå, håper denne gror seg godt fast!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cayenne! :duskedame: Herregud kor koselig! HURRA! Denne gangen håper jeg så inderlig at spiren klorer seg fast, ønsker deg alt godt ♡ Dette var gode nyheter, jeg ble skikkelig glad på dine vegne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med Ava, Peppa!!

 

Så fantastisk med 2 streker, Cayenne!! Krysser fingrene for deg :)

 

Veldig gode nyheter, Grøne, - satser på at det går hele veien!! <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk søte dere :hjerte: Jeg har litt sånn vi tar det som det kommer-holdning, heldigvis. Fin tirsdagskveld til alle! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempegod nyhet Cayenne! Hurra! :D Krysser fingrene for at det går helt i mål. Satser på at de midlene du skal ta har super effekt!

 

Kjempefint å høre at hjertet fortsatt slår Grøne! Et flott utgangspunkt for at dette går bra!

 

Gratulerer med ferdige studier Krumelur! Og ikke så lenge til babyen kommer heller. Nyt tiden framover! Vi får håpe at vi begge får sovebarn denne gangen ;)

 

Godt å høre at igangsetting er greit. Vet ikke helt hvor jeg har fått for meg at det skulle være vondere eller verre enn en vanlig fødsel.

 

Jeg fikk panikk i ettermiddag fordi jeg hadde ikke kjent liv i hele dag. Begynte å prøve å provosere fram spark med å drikke kaldt vann, spiste noe søtt og strøk og dultet på magen. Men ingen respons. Ringte føden og fikk hulket fram at jeg ikke kjente liv og var redd. Fikk komme rett inn og ble koblet på hjertelydmåler. Den begynte jo å slå perfekt med en gang selvfølgelig og da var det i hvert fall ei som grein! Lå i over en halvtime på den monitoren, og fikk høre at frekvensen på hjertelyd og bevegelse og sånt var helt perfekt. Men jeg måtte kjenne veldig etter for å kjenne spark. Så jordmor mente at han sikkert har vendt seg sånn til at han sparker mot innvoller som er vanskelig å merke. Nå er jeg vel hjemme på sofaen og nå kjente jeg litt bevegelse! :) Håper han vil ut i natt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for omtanken alle! Går etter forholdene bra, og for hver dag som går, går det litt bedre med meg.

 

Gratulerer med vel overstått fødsel Peppa, Ava er en utrolig fint navn!

 

Cayenne; så glad på dine vegne! Gratulerer med 2 streker! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ava er nå nesten 12 timer gammel!!

Keisersnittet gikk kjempebra. Har ingen smerter (enda hehe).

Vi øver oss på pupp og det ser ut til å gå rette veien denne gangen.

 

Vekstestimeringen var total feil! De bomma med en kilo. Hun veide rett over 3000 gram istedenfor 4000. Storesøster var 4.4kg så hun her er bitteliten i forhold :)

 

Nå sover hun søtt så jeg skal prøve få meg noen timer selv!

 

Klem til dere alle

Gratulerer med prinsesse Ava. Vakkert navn 😊det fine KS er at man får smertestillende så man har lite vondt.hadde ks forrige gang og var i veldig bra form 😀kos deg med veslejenta 😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk søte dere :hjerte: Jeg har litt sånn vi tar det som det kommer-holdning, heldigvis. Fin tirsdagskveld til alle! :D

Gratulerer med spiren 😀
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer Cayenne!!!

Det var gode nyheter 💜😊

 

Jeg er selv 13+4 i dag, og begynner å slappe litt av. 4. ivf, så håper vi kommer i mål denne gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...