Gå til innhold

***oss over 30***


Tigerlise&Anton prøver igjen

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Da har jeg vært hos jordmor, terminkontroll i dag siden terminen er på søndag. Alt virket bra, hodet er festet og han har bare å komme  :babygutt:

 

Hvordan går det med Siri? Fått noe mer bekreftelse på hvordan han ligger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Attpåklattnr2: Har den testen blitt godkjent i Norge nå? Jeg er i usa og alle her får tilbudet om å ta dette.

Vi valgte å gjøre det da vårt første svangerskap endte i senabort grunnet triploidy (uforenelig med liv). Vi ønsket ikke å gjennomgå det igjen og ville heller vite tidligst mulig.

Testen ble tatt rundt uke 10 (de tappet endel blod) og vi fikk resultatene rundt en uke senere. I tillegg utførte de ultralyd rundt uke 16 (eller var det 18) hvor de sjekket anatomien til fosteret. Dette var grunnet en annen blodprøve hvor de sjekket for ryggmargsbrokk o.l. og vi fikk forhøyede verdier så da ble det grundig sjekket. Alt så (ser enda) bra ut men det var noen nervepirrende dager hvor vi ikke helt visste hvordan det lå an. Alt i alt syns jeg (og mannen min) at det var verdt det. Vi betalte i underkant av 3000kr, hvorav helseforsikringen vår dekket rundt 20,000kr. Vet ikke om det blir dekket av staten i Norge, eller om dere må betale det selv?

Vi fikk i tillegg vite kjønnet så tidlig som i uke 10, men jeg tror ikke Norge tillater dette?

 

Så flott Unilon. Da er du klar :) Når har du termin igjen? 

 

Jeg sitter nå bare og venter på at katta skal komme seg inn i huset. Det er så typisk at hun forsvinner hver gang vi skal reise bort.. Sist gang var hun borte i over en uke.  Kattepasseren min endte opp med å kun passe huset da katta ikke viste seg. Ser ut som det samme skjer denne gangen. Jeg antar at det er billig pass av huset de timene hun er er på dagtid, men det er jo ikke det jeg betaler henne for ;) Nei, jeg får komme meg ut og lete etter henne.. Har enda noen timer på å finne henne før vi skal dra. 

 

Ha en fortreffelig helg! Vi tar oss langhelg på hotell og krysser fingrene for at det blir sol selv om værmeldingen sier øsende pøsende regn  :regn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Attpåklattnr2: Har den testen blitt godkjent i Norge nå? Jeg er i usa og alle her får tilbudet om å ta dette.

Vi valgte å gjøre det da vårt første svangerskap endte i senabort grunnet triploidy (uforenelig med liv). Vi ønsket ikke å gjennomgå det igjen og ville heller vite tidligst mulig.

Testen ble tatt rundt uke 10 (de tappet endel blod) og vi fikk resultatene rundt en uke senere. I tillegg utførte de ultralyd rundt uke 16 (eller var det 18) hvor de sjekket anatomien til fosteret. Dette var grunnet en annen blodprøve hvor de sjekket for ryggmargsbrokk o.l. og vi fikk forhøyede verdier så da ble det grundig sjekket. Alt så (ser enda) bra ut men det var noen nervepirrende dager hvor vi ikke helt visste hvordan det lå an. Alt i alt syns jeg (og mannen min) at det var verdt det. Vi betalte i underkant av 3000kr, hvorav helseforsikringen vår dekket rundt 20,000kr. Vet ikke om det blir dekket av staten i Norge, eller om dere må betale det selv?

Vi fikk i tillegg vite kjønnet så tidlig som i uke 10, men jeg tror ikke Norge tillater dette?

 

Så flott Unilon. Da er du klar :) Når har du termin igjen? 

 

Jeg sitter nå bare og venter på at katta skal komme seg inn i huset. Det er så typisk at hun forsvinner hver gang vi skal reise bort.. Sist gang var hun borte i over en uke.  Kattepasseren min endte opp med å kun passe huset da katta ikke viste seg. Ser ut som det samme skjer denne gangen. Jeg antar at det er billig pass av huset de timene hun er er på dagtid, men det er jo ikke det jeg betaler henne for ;) Nei, jeg får komme meg ut og lete etter henne.. Har enda noen timer på å finne henne før vi skal dra. 

 

Ha en fortreffelig helg! Vi tar oss langhelg på hotell og krysser fingrene for at det blir sol selv om værmeldingen sier øsende pøsende regn  :regn:

Ja testen ble godkjent i Norge for ett par dager siden.I Norge er det bare de som er i risikogruppen som får Nipt testen.Dvs de som har stor sjanse for å få ett barn med trisomi og de som er over 38 år når barnet blir født.Staten dekker kostnadene ved denne testen.Tenker at vi i Norge ikke for vite kjønn i uke 10,for da vil myndighetene anta at endel vil ta abort pga kjønn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Attpåklattnr2: Har den testen blitt godkjent i Norge nå? Jeg er i usa og alle her får tilbudet om å ta dette.

Vi valgte å gjøre det da vårt første svangerskap endte i senabort grunnet triploidy (uforenelig med liv). Vi ønsket ikke å gjennomgå det igjen og ville heller vite tidligst mulig.

Testen ble tatt rundt uke 10 (de tappet endel blod) og vi fikk resultatene rundt en uke senere. I tillegg utførte de ultralyd rundt uke 16 (eller var det 18) hvor de sjekket anatomien til fosteret. Dette var grunnet en annen blodprøve hvor de sjekket for ryggmargsbrokk o.l. og vi fikk forhøyede verdier så da ble det grundig sjekket. Alt så (ser enda) bra ut men det var noen nervepirrende dager hvor vi ikke helt visste hvordan det lå an. Alt i alt syns jeg (og mannen min) at det var verdt det. Vi betalte i underkant av 3000kr, hvorav helseforsikringen vår dekket rundt 20,000kr. Vet ikke om det blir dekket av staten i Norge, eller om dere må betale det selv?

Vi fikk i tillegg vite kjønnet så tidlig som i uke 10, men jeg tror ikke Norge tillater dette?

 

Så flott Unilon. Da er du klar :) Når har du termin igjen? 

 

Jeg sitter nå bare og venter på at katta skal komme seg inn i huset. Det er så typisk at hun forsvinner hver gang vi skal reise bort.. Sist gang var hun borte i over en uke.  Kattepasseren min endte opp med å kun passe huset da katta ikke viste seg. Ser ut som det samme skjer denne gangen. Jeg antar at det er billig pass av huset de timene hun er er på dagtid, men det er jo ikke det jeg betaler henne for ;) Nei, jeg får komme meg ut og lete etter henne.. Har enda noen timer på å finne henne før vi skal dra. 

 

Ha en fortreffelig helg! Vi tar oss langhelg på hotell og krysser fingrene for at det blir sol selv om værmeldingen sier øsende pøsende regn  :regn:

Ja testen ble godkjent i Norge for ett par dager siden.I Norge er det bare de som er i risikogruppen som får Nipt testen.Dvs de som har stor sjanse for å få ett barn med trisomi og de som er over 38 år når barnet blir født.Staten dekker kostnadene ved denne testen.Tenker at vi i Norge ikke for vite kjønn i uke 10,for da vil myndighetene anta at endel vil ta abort pga kjønn.

 

 

Aah, jeg må ha gått glipp av den nyheten. Jeg syns det er flott at de innfører mulighet til å ta nipt testen, da slipper forhåpentligvis endel kvinner å ta morkakeprøve/fostervannsprøve. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Attpåklattnr2: Har den testen blitt godkjent i Norge nå? Jeg er i usa og alle her får tilbudet om å ta dette.

Vi valgte å gjøre det da vårt første svangerskap endte i senabort grunnet triploidy (uforenelig med liv). Vi ønsket ikke å gjennomgå det igjen og ville heller vite tidligst mulig.

Testen ble tatt rundt uke 10 (de tappet endel blod) og vi fikk resultatene rundt en uke senere. I tillegg utførte de ultralyd rundt uke 16 (eller var det 18) hvor de sjekket anatomien til fosteret. Dette var grunnet en annen blodprøve hvor de sjekket for ryggmargsbrokk o.l. og vi fikk forhøyede verdier så da ble det grundig sjekket. Alt så (ser enda) bra ut men det var noen nervepirrende dager hvor vi ikke helt visste hvordan det lå an. Alt i alt syns jeg (og mannen min) at det var verdt det. Vi betalte i underkant av 3000kr, hvorav helseforsikringen vår dekket rundt 20,000kr. Vet ikke om det blir dekket av staten i Norge, eller om dere må betale det selv?

Vi fikk i tillegg vite kjønnet så tidlig som i uke 10, men jeg tror ikke Norge tillater dette?

 

Så flott Unilon. Da er du klar :) Når har du termin igjen? 

 

Jeg sitter nå bare og venter på at katta skal komme seg inn i huset. Det er så typisk at hun forsvinner hver gang vi skal reise bort.. Sist gang var hun borte i over en uke.  Kattepasseren min endte opp med å kun passe huset da katta ikke viste seg. Ser ut som det samme skjer denne gangen. Jeg antar at det er billig pass av huset de timene hun er er på dagtid, men det er jo ikke det jeg betaler henne for ;) Nei, jeg får komme meg ut og lete etter henne.. Har enda noen timer på å finne henne før vi skal dra. 

 

Ha en fortreffelig helg! Vi tar oss langhelg på hotell og krysser fingrene for at det blir sol selv om værmeldingen sier øsende pøsende regn  :regn:

Ja testen ble godkjent i Norge for ett par dager siden.I Norge er det bare de som er i risikogruppen som får Nipt testen.Dvs de som har stor sjanse for å få ett barn med trisomi og de som er over 38 år når barnet blir født.Staten dekker kostnadene ved denne testen.Tenker at vi i Norge ikke for vite kjønn i uke 10,for da vil myndighetene anta at endel vil ta abort pga kjønn.

 

 

Aah, jeg må ha gått glipp av den nyheten. Jeg syns det er flott at de innfører mulighet til å ta nipt testen, da slipper forhåpentligvis endel kvinner å ta morkakeprøve/fostervannsprøve. 

 

jeg ble kjempeglad da jeg oppdaget denne nyhet.jeg hadde tenkt å reise til danmark når jeg evt blir gravid å gjør det.

Nå slipper jeg det i tillegg er det gratis :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Natt til fredag kom vår herlige, lille gutt til verden et par dager før termin! Var på ul noen dager før og fikk vite at han lå med hodet ned, men ikke helt festet. Så startet murring i mage, rygg og lår og to dager senere gikk vannet. Et døgn senere var han ute. En lang og tøff fødsel, men alt i alt en fantastisk opplevelse som jeg med glede gjør igjen. Nå ligger nurket mellom mannen og meg og er bare helt nydelig. Ammepress og -stress derimot, det er ikke noe gøy. Men det kommer etterhvert håper jeg.

 

Unilon og Peppa, nå er vel dere neste ut?

 

Ps: kan anbefale sex til utålmodige gravide. To runder i høyet på en dag-og et døgn etterpå gikk vannet😉👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra! Gratulerer med gutten Siri! Nyt dagene til det fulle!

 

Jeg opplevde også ammingen som et styr med førstemann, mye fordi jeg ikke fikk det til og opplevde som deg mye press. Vi endte opp med å gi babyen Nan innimellom, slik at jeg slappet litt mer av. Da løsnet ammingen, og jeg ammet eldste til han var 10 mnd og minsta til hun var 14 mnd. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer så masse, Siri!! Kjenenr igjen det du sier om ammestress, sleit de første dagene selv med gutten min, syntes det var helt forferdelig og følte meg helt mislykket. Det gikk seg til etter noen dager, anbefaler deg å prøve litt til (men ikke for enhver pris) for det er så utrolig lettvint når det funker. Men går det ikke så er det også helt greit!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye Siri og vel blåst😃 nyt tiden...den går så durabelig fort. Ang amming, lytt til deg selv!!! Jordmødrene og helsesøster er eksperter på å stresse opp nybakte mødre med den ammingen. Helsesøster klarte å stresse meg opp denne gangen enda det er nr 4😠 barsel tiden skal være mest kos!!! Lykke til med puppinga😉 det er et pes fram til du får nok melk og knoppene er herdet, etter det er det bare kos😉 og går det ikke, ja da kan dere dele desto mer på foringa og dere får begge del i kosen😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå gratulerer så mye Siri! 😀💙 Godt å høre at alt gikk bra, selv om det ble en lang fødsel. Du har vært kjempeflink, og fått din belønning for strev og smerte. Jeg håper virkelig at gutten min vil ut snart også! Håper gullgutten din koser seg med puppen, så går det seg nok til etter hvert, oppmuntrende klem! 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mykje Siri! Håpar det går seg til, flott og lettvint med amming når det fungerer, men ikkje for einkvar pris. For meg gjekk det seg til, men det tok veldig lang tid før eg fekk skikkeleg hjelp. Anbefaler ammepoliklinikk om de har det i nærleiken. Helsesøster her var ikkje flink nok, og fann ikkje ut kva eg gjorde feil før e g skjønte det sjølv etter tre mnd...men då var det berre kjekt etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra! Gratulerer så mye Siri! Nyt øyeblikkene, forsøk å stresse ned, drikk rikelig så vil det gå seg til med puppings etter hvert på den ene eller andre måten! :) Gleder meg til fødselshistorien din hvis du vil dele den når du har fått igjen pusten. Stor klem! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med sønnen, Siri :) Nyt tiden og forsøk å skyve ammestresset vekk!

Endret av ØYNE
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lukke, har vore på ul og sett bankande hjarte. 6+4, letta! Ny time om ei veke.

Å Grøne, så fantastisk! Veldig vel unt! Denne gangen skal det gå bra:) Sa legen noe om hva blødningen kunne komme av? Jeg hadde litt brunt blod på IKM i dette svangerskapet, legen mente det kunne komme av at egget grov seg lengre inn i livmorslimhinnen. Men det var jo veldig lite da.  Så glad på dine vegne  :hoppendeglad:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk svar på fsh og østradiol i dag.

resultatene var skuffende.Fsh var på 13,7.De sier fsh skal helst være under 11 for å være innenfor normalen.Over 12 vil da si dårlig eggkvalitet.

Blir nok ingen lillesøster el bror på veslejenta mi nå.Er utrolig skuffet :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å så leit Attpåklatt, skjønar du er skuffa! Vi har og gått nokre rundar og tenkt tanken på at det vert med vår eine, og det gjer vondt langt inn i hjarterota, sjølv om det no ser ut til å løysa seg for oss skjønar eg korleis det er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...