Gå til innhold

***oss over 30***


Tigerlise&Anton prøver igjen

Anbefalte innlegg

Vi har prøvd siden oktober 2014, men ikke skjedd noe enda...

Jeg har vært bekymret for dette med økonomien siden jeg bare har 50% fast stilling. Jobber over 100% nå, men de siste 60% er vikariat. Jeg ønsker meg full stilling der jeg har fast 50%, men de har ikke behov for flere fulle stillinger nå. Skal få svar nærmere sommeren. Har søkt på to andre stillinger. Har vært på intervju på det ene stedet, men der virket det som de bare ville ha lærere i fulltidsstillinger. Jeg vil gjerne beholde stillingen jeg har på 50% og fylle opp et annet sted. Skjønner at man er litt mindre attraktiv på arbeidsmarkedet da, men men... Skal på intervju nr. 2 til uka...!! Spent! :)

Siden det ser ut som det kan ta litt tid å bli gravid, har vi bestemt oss for å bare fortsette prøvingen. Holder på med studier også, men hvis jeg skulle bli gravid nå, så får jeg bare prøve å fullføre våren 2016 eller utsette 1 år.

 

Har ikke fortalt andre enn samboeren at jeg har vært og skal på intervju... MÅTTE bare si det til noen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei, fikk veslejenta mi 14.45 i går. Keisersnittet gikk ukomplisert og fint. Fikk et blodtrykksfall (som er vanlig v spinalbedøvelse ), og d var d mest ubehagelige v selve snittet. Jenta vræla av full hals med en gang hun ble tatt ut. Frisk og fin jente med masse tett mørke brunt hår. Veide 2820 gram og 47 i lengde, 34 rundt hodet. Livmora hadde faktisk en rift i seg i et av de tidligere snittene, så dette kunne gått galt om j hadde fått rier. Men det gikk helt ukomplisert å forløse, og minimal blødning. De ville ikke at jeg skulle bli gravid mer, det ville være alt for høy risiko for meg og barnet. Livmoren tåler ikke mer rett og slett.! Hadde ikke planer om flere barn jeg, men likevel ble d shocking news å høre at livmoren nå var blitt så svak etter disse snittene. Likte ikke å høre det, men det var bra de var blodige ærlige med meg da☺. Veldig takknemlig for de 4 barna jeg har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt å høyra at alt er vel med deg og vesla, om enn litt vemodig med livmora. Godt du blei godt i varetatt i forkant!

 

Reknar med du nikosar med veslemor, nyt tida. Og gratulerer så mykje!

Endret av Grøne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med lille keiserinnen Bonanza! 💗

 

Lykke til med jobbsøking anonym superbruker! Håper du finner noe som passer for deg :)

 

Jeg har snikbegynt på permisjonen. Den begynner 3. Mai, men jeg hadde en del avspasering som måtte tas ut. Herlig. Så nå har jeg og snuppa vært tre dager hos søskenbarnet mitt og deres to små gutter på 2,5 år og 4 mnd. Fikk dermed en liten forsmak på babykos 💙 Jenta mi som også er 2,5 år var så snill med babyen og strøk ham så forsiktig på hodet, så jeg tenker hun blir en snill storesøster om en måned. :)

 

Håper alle har det bra! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med keiserinna Bonanza! Godt å høre at alt gikk bra! Det er aldri noe gøy å høre at kroppsdeler begynner å skrante 😜 men godt de er ærlige! Håper du får en komplikasjonsfri rekovalens nå!

 

Anonym, det var lillemor som hadde bæsjet i fostervannet....😖

 

Unilon, 1 mnd igjen? Jøye meg som tiden går...

 

God klem til dere alle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har akkurat vært på kontroll hos jordmor. 37 uker i dag. Alle mål og sånt så fine ut. Det er jo alltid godt å høre. Og gutten er en fornuftig kar som ligger med hodet ned. Var ikke festet enda, men kjenner at øverste del av magen ikke er like "stappa" og har litt press nede foran så regner med at han leter etter utgangen :D

 

Tussemor ja tiden har flydd! Det er jo faktisk litt under en måned til 24. mai :o Men regner med å gå litt over. Gikk 7 dager over med jenta. Hvordan går det med deg og lille dronninga? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig spennende unilon. Dronningen og jeg har det ganske så bra, bortsett fra at hun er potte tett og dermed sliter litt med å legge nok på seg...men hun er hyppig på puppen og suger kg av meg😃 håper det fortsetter slik😁 prøver så godt jeg kan å stå i mot kjekssuget og spise skikkelig😝

Gleder meg til å høre om fødselen din😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer, Bonanza! 

Bare innspurten igjen, Unilon, guri som tida flyr... 

Godt lilletuppa suger godt da, Tussemor, får håpe tettheten gir seg snart. Så plagsomt med tette neser for de små.

Dere andre er ikke glemt, men gravidtåka har senket seg kraftig over hodet mitt, for å si det sånn. Har vært noen dager på tur i utlandet med klassen min, veldig gøy men jaggu slitsomt i min tilstand. Har tatt det så rolig som mulig og hvilt på hotellrommet når vi har hatt "fri", men likevel ble jeg helt utslitt. Plutselig er det skikkelig tungt å være gravid! Har nå hatt en grusom hodepine i flere dager, i dag verre enn noen sinne. Noen som har hatt hodepine i 3. trimester? Tankene går jo med en gang til svangerskapsforgiftning, men har ingen andre symptomer på det. Tenker jeg kanskje ringer opp på føden og spør hvis det ikke er bedre i mårra. Gutten hadde forresten fine mål på kontrollen forrige uke, husker ikke om jeg har oppdatert etter det. Han er litt mindre enn gjennomsnittet men fint innenfor normalen. Sitter i sete fortsatt da, håper han har vett til å snu seg snart! Er 30 uker så han har jo fortsatt tid, men kjenner at det kunne vært fint om det skjedde veldig snart!

Nå skal jeg og lillegutt dra og hente moren min som kommer på besøk, blir godt å ha henne her noen dager, hun står jo mer enn villig opp med den kommende storebror, feks ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer, Bonanza!

Bare innspurten igjen, Unilon, guri som tida flyr...

Godt lilletuppa suger godt da, Tussemor, får håpe tettheten gir seg snart. Så plagsomt med tette neser for de små.

Dere andre er ikke glemt, men gravidtåka har senket seg kraftig over hodet mitt, for å si det sånn. Har vært noen dager på tur i utlandet med klassen min, veldig gøy men jaggu slitsomt i min tilstand. Har tatt det så rolig som mulig og hvilt på hotellrommet når vi har hatt "fri", men likevel ble jeg helt utslitt. Plutselig er det skikkelig tungt å være gravid! Har nå hatt en grusom hodepine i flere dager, i dag verre enn noen sinne. Noen som har hatt hodepine i 3. trimester? Tankene går jo med en gang til svangerskapsforgiftning, men har ingen andre symptomer på det. Tenker jeg kanskje ringer opp på føden og spør hvis det ikke er bedre i mårra. Gutten hadde forresten fine mål på kontrollen forrige uke, husker ikke om jeg har oppdatert etter det. Han er litt mindre enn gjennomsnittet men fint innenfor normalen. Sitter i sete fortsatt da, håper han har vett til å snu seg snart! Er 30 uker så han har jo fortsatt tid, men kjenner at det kunne vært fint om det skjedde veldig snart!

Nå skal jeg og lillegutt dra og hente moren min som kommer på besøk, blir godt å ha henne her noen dager, hun står jo mer enn villig opp med den kommende storebror, feks ;)

Jeg er 31 uker i dag og har hodepine veldig ofte. Men jeg har i tillegg svangerskapsmigrene.. I dag har vært en fæl dag! Går liksom ikke an å prøve å overse at hodet banker..

Jeg har blitt sjekka mot svangerskapsforgiftning (og blir sjekka jevnlig), siden jeg lå på grensen ved forrige svangerskap (mtp høyt undertrykk og + 3 i urinen). Bedre med en sjekk for mye, enn 1 for lite. Jeg hadde tatt kontakt med føden i helga eller helsestasjonen på mandag hvis jeg var deg og spurt om å få komme å måle blodtrykk og medbrakt urin :)

Endret av ØYNE
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med jenta Bonanza! Selv om man ikke planlegger flere barn så er det jo litt av et sjokk å få en slik beskjed. Jeg flippet litt ut når legen min spurte om jeg skulle sterilisere meg samtidig med keisersnittet jeg skal ha.. Eeeh, nei... mannen kan kutte snippen han :D

 

Lykke til med jobbsøking og intervjuet anonymsuperbruker.. Håper du finner noe raskt. 

 

Deilig med fri da Unilon. Da kan du samle krefter til veslegutten kommer :) 

 

Urk, det er så kjipt når de blir pottetette når de er så små tussemor. Man føler liksom at man ikke får gjort stort. Men bra at hun enda suger bra!! 

 

Min var i sete frem til uke 33 og noen dager Krumelur. Du har enda god tid på deg. Førstemann tror jeg ikke snudde seg før rundt uke 35 eller noe. Har ikke hatt hodepine i 3.trimester så har ingen gode råd å komme med. Drikk masse vann og ikke nøl med å ringe føden om du er bekymret. Bedre med en sjekk for mye enn en for lite!

 

 

Her har babyen snudd seg med hodet ned og ifølge fødselslegen min kan jeg kanskje gå inn i naturlig fødsel før det planlagte keisersnittet. Vi har bestilt en langhelg borte uka før keisersnittet så det kan jo kanskje hende at vi må endre bestillingen til å inkludere en nyfødt også. Men vi satser på at hun holder seg inne til datoen som allerede er bestemt :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tussemor; ja, jeg må jo si at jeg likte svært dårlig å få en slik beskjed 😞. Og jeg ville fortsatt ikke sterilisere meg😁, så da måtte jeg love å bruke prevensjon Hehehe! Hva tror de om meg liksom, at j er en uansvarlig 37 åring Hehehe! skal bruke hormonspiral jeg👍! I morgen er det hjem fra sykehuset og hverdagen starter igjen🌟. Hvorfor skal du ha KS Peppa? Om du har nevnt d før så husker jeg det ikke nå😉!

Klem til alle dere superkoslige jentene her inne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehehehe Bonanza, det er jo ikke akkurat en avgjørelse man bare tar på stående fot etter at man er blitt firebarns mor og fått beskjed om at ungenes hybel ikke "holder mål" lengre Jeg hadde nok latt meg sterilisere umiddelbart, men så har jeg tenkt grundig gjennom det Nå er det i stede gubben som må til pers...han krymper seg ved tanken, men jeg har sagt at hvis han vil ha sengekos fremover, så blir ikke det før han har vært under kniven....han prøver seg med at det er så dyrt...MEN den går jeg ikke på så får vi se hvor lenge han orker å holde ut....jeg fikser meg selv en periode uten problem og akkurat nå frister det ikke veldig mye Håper det går bra med deg og lillemor

 

Det er ikke noe gøy når Lillemor er så tett. Vi har faktisk begynt å gi henne litt nesedråper, det hjelper godt på, men hvordan det skal gå når de fem dagene er over, lurer jeg på...hun har ikke feber, så,det er liksom så lite å gå til legen med også....hun blir så sliten stakkars. Har gitt henne nesedråper på kvelden før siste måltidet før vi legger oss og da har hun spist så godt og sovet skikkelig lenge (5 - 6t) det har vært utrolig deilig!!! Å der knirker hun gitt....får skrive mer senere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bonanza: De anbefalte keisersnitt pga min forhistorie med fødsel, SUA (2 arterier i navlestrengen istedenfor 3) og svangerskapsdiabetes.

Sukk- Jeg tror også at de er redde for å bli saksøkt skulle noe gå galt. Før de oppdaget alt dette skulle jeg jo få lov til å føde naturlig... Men,men så lenge hun kommer ut frisk og fin er det ikke så nøye hvilken utgang hun bruker hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tussemor: Jeg regner med dere har prøvd det vanlige med nesesuger, heve enden på senga osv?

Håper det går over snart for veslejenta di!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt er prøvd peppa...nesedråpene var siste desperate utvei😉 nå sover hun fredelig med puppen i munnen😜 jeg også håper det snart går over!! Tror ikke du automatisk hadde fått ks her i Norge med de argumentene😝

 

Mrs I hvordan går det med dere?

Apex, hvordan har du det, fineste deg💖

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahah Nei, de er litt kjappere med å gi ks her borte. De tjener jo temmelig mye penger på det også :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bonanza Gratulerer så mye med baby :) :)

så koselig å lese om dere som venter !

Jeg venter fremdeles på regelmessig syklus!!! Den som venter på noe godt?? :)

God helg damer, og en riktig god vår med mange spirer som holder hele veien! ♡

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spent - svak svak svak strek i dag, ikm på laurdag som kjem, men hadde tidleg el så klarte ikkje venta med å testa!! Håpar denne sit, sjølv om husmorferien neste helg då ikkje vert heilt som planlagt..men men, det får vi ta med :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spent - svak svak svak strek i dag, ikm på laurdag som kjem, men hadde tidleg el så klarte ikkje venta med å testa!! Håpar denne sit, sjølv om husmorferien neste helg då ikkje vert heilt som planlagt..men men, det får vi ta med :)

Så spennende, heier på deg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Titter innom jeg ;) er her og leser av og til, men har hatt så mye å gjøre før perm startet så har ikke blitt så ofte. Men nå er jeg er i perm og kommer nok til å henge her litt mer:)

 

Først-gratulerer Bonanza!!!! Nyt tiden!

 

Jeg går og venter på at lille skal snu seg. Er litt over 37uker på vei og virker som lillegutt sitter litt for behagelig med stumpen ned (ikke festet). Har fått time på sykehuset neste uke for å sjekke på ul og evt bli sent videre til snuing utenifra. Merker jeg synes det er litt skummelt. Og jeg er livredd for å måtte føde i seteleie og få en grusom opplevelse.. Vil jo helst ha naturlig fødsel, men hvis han ikke ligger riktig vil jeg heller ha planlagt ks. Noen som har vært i lignende situasjon?

 

Unilon: du ligger bare en dag foran meg! Spennende å følge deg og se når vi får nurkene våre ;) er formen din fin?

 

PeppaPig: når har du fått ks-dato?

 

Ønsker alle en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei alle flotte damer 😄 Er ny her!

Jeg er 31 år. Har en sønn fra før på 11 og prøver nå på nr 2 😄👍 (ikke med samme mann)

Dette et min første pp sånn offisielt 😛

Vi har ikke fortalt noen om at vi prøver og da er det godt å kan få luftet seg litt med folk i samme situasjon 😄

Har ikm den 7 mai og testet negativ nå på fredag. men men.... Har det ikke kjempetravelt egentlig men er så nyskjerrig og det bobler av spenning 😄😄😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde samme opplevelse siri! De forsøkte med to forsøk på ytre vending, men gikk ikke. Måtte velge mellom KS og fødsel og valgte fødsel.. Etter mye frem og tilbake med fordeler/ulemper. Det som betrygget meg mest var samtalen med sykehuset om at dersom fødselen går sakte fremover tar man snitt for å unngå et såkalt haste haste snitt! Sykehuset var flinke til å informere underveis, og fødselen gikk strålende!! Måtte ha epidural, og fødselen var ikke smertefull i det hele tatt! Man må ta et lite skråklipp(dette var jeg livredd for, men merket det selvfølgelig ikke). I ettertid ble det sydd kjempe fint og man ser ingenting nå. Revnet heller ikke! Så det gikk kjempe fint og var en fantastisk opplevelse! Håper du får en fin fødsel uansett hva du velger :))!

 

Anonymous poster hash: 523a5...5ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde samme opplevelse siri! De forsøkte med to forsøk på ytre vending, men gikk ikke. Måtte velge mellom KS og fødsel og valgte fødsel.. Etter mye frem og tilbake med fordeler/ulemper. Det som betrygget meg mest var samtalen med sykehuset om at dersom fødselen går sakte fremover tar man snitt for å unngå et såkalt haste haste snitt! Sykehuset var flinke til å informere underveis, og fødselen gikk strålende!! Måtte ha epidural, og fødselen var ikke smertefull i det hele tatt! Man må ta et lite skråklipp(dette var jeg livredd for, men merket det selvfølgelig ikke). I ettertid ble det sydd kjempe fint og man ser ingenting nå. Revnet heller ikke! Så det gikk kjempe fint og var en fantastisk opplevelse! Håper du får en fin fødsel uansett hva du velger :))!

 

Anonymous poster hash: 523a5...5ec

Så godt å høre en god historie om setefødsel! Takk for at du delte! Jeg har bare hørt og lest fæle opplevelser som skremmer vettet av meg. Leste også at ytre vending kunne i verste fall føre til hastekeisersnitt??

Kan jeg spørre hvilket sykehus du var på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...