Gå til innhold

***oss over 30***


Tigerlise&Anton prøver igjen

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Godt det gjekk bra Peppapig! Litt skummelt med liten i magen, men heldigvis går det oftast bra :)

 

Heiar på deg Tussemor, og at dronninga snart melder sin entre ut i den store verda, godt du får kvile og godt stell. Håpar du greier å slappa av og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snart gravide:
Peiskos: 31 år, gift og har en sønn på 10 mnd. Prøver oss nå på et søsken til lillegutt
LykkeLi1978: 36 år, gift og har to gutter på 8 og 13 år, prøver på en attpåkladd.
Utålmodigemeg: 36 år. Fjernet spiral 25 sept. Har 2 barn fra før på 18 og 20 år.
Nybegynner1, straks 32 år, prøver igjen for første gang etter SA i 4. mnd i mars 14, og krysser fingre for en liten 2015-baby. Ingen barn fra før.
Svimmla: 37 år, tok siste pille 17.mai og håper systemet er raskt oppe igjen så man kan prøve på en spire.
Fisken 2012: 39 år, to barn fra før, har hatt 1 SA, 3 MA og 1 BO. Skal prøve igjen snart...
Duangdaw: 42 år og prøver med donor. 1 avbrutt svangerskap 30. april (uke 16+2) pga for tidlig vannavgang.
Jodi: 38 år, samboer, ett barn på 11 år fra før, begynte prøving i juni.
Love my kidz: gift, 1sønn på snart 7 år, pp1 etter MA i påsken, IKM 27.juni
Ovidia håper på førstefødte i 2015.
Aussiemama: 36 år, samboer, ett barn fra før, sluttet med p-sprøyte for 2 år siden, venter i spenning
Prøver1984: 30år, samboer, 2 barn på 9 og 6 år fra tidligere forhold. Sluttet på p-pillen aug-14
Ancear: 34 år, samboer, prøver på Nr1, prøvd siden juli 2014
prøver30: 30 år, samboer, ingen barn. MA 14.08.2014.
Vinterblomst - 43, har ei lita snelle ♡ ønsker en til ☆
Adenomyose: 36 år, bor i Oslo. Samboer. Ingen barn, 5 stebarn. Prøver i ca 10 år. 1 MA mars 2012.
IVF-innsatt 1 egg 19/10-14.
Susa84: 30 år. Sønn fra før 2003. 1.ivf okt 2014, fryseforsøk jan 2015
Grøne, 38 år, har vesla f. mai 2013, SA april 2014, MA august 2014, SA desember 14.
Utålmodig 82: 32 år, MA januar 15, prøver igjen på første barn.
Cayenne: 42 år, har to herlige, ganske store troll, og håper det siste kommer i 2015
FruRødhette: 31 år. Prøver på første. MA mai og september -14.
attpåklattnr2:40 år,Gift.3 døtre på 2,16,18.Et siste forsøk på en liten prins. eller enda en søt prinsesse i 2015 eller 2016  :)
Bethlisa: 41år, Gift, Telemark, Mannen min har ingen barn,mens jeg har 3 barn fra tidligere (skilt) f. 95,03,04. 1.IVF september 14 endte i BO. Fryseforsøk Jan 15 ente i MA. 2.IVF April 15

1.trimester

Marolla: snart 33, samboer, datter som blir 8. Prøvere siden feb 2010, termin 2.okt
Lykke *prøver igjen*: 32 år, samboer, har 2 barn, prøver på en attpåklatt  :). SA jan 2015. Termin ca 17 nov 2015

2.trimester:

Krumelur: 36 år, venter gutt nr to 13. juli

Leirha: 35år, samboer, har 3 gutter, 17år, 6år og 2 år, Startet prøving i september, termin ca 1 august 2015
Ulvinne83: 31 år, gift, ingen barn fra før, prøvere siden september 2014, venter ei jente ca 29.8.15
Minnimusa: 33 år, har ei Tullehøne født jan 14. Venter en guttebass med OUL termin 3.9, men mest sannsynlig KS noe tidligere.

3 trimester:
FruMille:30 år,gift, MA mai 14, venter vårt første barn med termin ca 28 juni
Mamma-til-Emma: 31 år, jente på snart 4 fra tidligere forhold. Vi ønsker oss to nurk til. <3

Great 42 samboer og en sønn på 5. Endelig gravid etter 3.5 prøving. Termin 17 mai 2015
Siri83: 30 år, gift, ingen barn fra før, MA 13.08.14, gravid igjen - foreløpig termin 27.mai 2015
Tussemor5: 36 år, gift, tre gutter, 7,5 og 1 år...Termin, tja, den som vet, mars/april en gang :-P
Bonanza: 36 år, har 3 barn, termin 13 mai 2015 med nr 4.
Unilon, 35 år, gift, datter 2 år, termin 24. mai, venter en gutt!
ØYNE: 33 år, samboer, prinsesse født januar 2014, termin med nr. 2, 6. juli

PeppaPig: 36år, gift, datter på 5år. Termien 8.juni 2015

 

Født:


Girasol (32år, ingen barn fra før. Termin 28.09.14) Fødte en liten jente 21.09
Kjøttmeis (30 år, fikk en perfekt liten jente 21.09.14)
Apex 39år, 1 voksen sønn, Lille fine Aurora kom 27.11.14
Sjøgress (33 år, to barn) termin 20.09.14.
Corneliuss 36 år. To barn på 3 og 6 år. Fra Oslo. Ønsker et tredje lille nurk. Termin 5.des
Sidney - 33 år fra Sandnes. Gravid med første. Termin ca 10 januar.
Chloe30: 36, gift, jente og gutt, 9 og 6 år, Keisersnitt 23.mars, tvillinger,2 gutter

 

Mama foodie: 33 år, har en gullgutt, er nå gravid med nummer 2 <3 Termin ca 17 februar. ?
Cornetta: 31 år, gift, to jenter på 2 og 3,5 fra før. Termin ca. 30.mars -15 ?

Mrs-Impatient: 31 år fra Trondheim. Første barn. Termin 18.mars.

 

Håpar dei tre siste her er vel utkomne?

Har prøvd å rydda litt i lista, håpar eg ikkje rotar det til!!

Rydda og vekk dei som er fødd første halvdel av -14

 

Syns det er for få på 1. tri og for mange på snart, så då reknar eg med at vi på snart tar litt ekstra ansvar framover for å jevne ut fordelinga litt?  Hohoooooo!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snart gravide:

Peiskos: 31 år, gift og har en sønn på 10 mnd. Prøver oss nå på et søsken til lillegutt

LykkeLi1978: 36 år, gift og har to gutter på 8 og 13 år, prøver på en attpåkladd.

Utålmodigemeg: 36 år. Fjernet spiral 25 sept. Har 2 barn fra før på 18 og 20 år.

Nybegynner1, straks 32 år, prøver igjen for første gang etter SA i 4. mnd i mars 14, og krysser fingre for en liten 2015-baby. Ingen barn fra før.

Svimmla: 37 år, tok siste pille 17.mai og håper systemet er raskt oppe igjen så man kan prøve på en spire.

Fisken 2012: 39 år, to barn fra før, har hatt 1 SA, 3 MA og 1 BO. Skal prøve igjen snart...

Duangdaw: 42 år og prøver med donor. 1 avbrutt svangerskap 30. april (uke 16+2) pga for tidlig vannavgang.

Jodi: 38 år, samboer, ett barn på 11 år fra før, begynte prøving i juni.

Love my kidz: gift, 1sønn på snart 7 år, pp1 etter MA i påsken, IKM 27.juni

Ovidia håper på førstefødte i 2015.

Aussiemama: 36 år, samboer, ett barn fra før, sluttet med p-sprøyte for 2 år siden, venter i spenning

Prøver1984: 30år, samboer, 2 barn på 9 og 6 år fra tidligere forhold. Sluttet på p-pillen aug-14

Ancear: 34 år, samboer, prøver på Nr1, prøvd siden juli 2014

prøver30: 30 år, samboer, ingen barn. MA 14.08.2014.

Vinterblomst - 43, har ei lita snelle ♡ ønsker en til ☆

Adenomyose: 36 år, bor i Oslo. Samboer. Ingen barn, 5 stebarn. Prøver i ca 10 år. 1 MA mars 2012.

IVF-innsatt 1 egg 19/10-14.

Susa84: 30 år. Sønn fra før 2003. 1.ivf okt 2014, fryseforsøk jan 2015

Grøne, 38 år, har vesla f. mai 2013, SA april 2014, MA august 2014, SA desember 14.

Utålmodig 82: 32 år, MA januar 15, prøver igjen på første barn.

Cayenne: 42 år, har to herlige, ganske store troll, og håper det siste kommer i 2015

FruRødhette: 31 år. Prøver på første. MA mai og september -14.

attpåklattnr2:40 år,Gift.3 døtre på 2,16,18.Et siste forsøk på en liten prins. eller enda en søt prinsesse i 2015 eller 2016  :)

Bethlisa: 41år, Gift, Telemark, Mannen min har ingen barn,mens jeg har 3 barn fra tidligere (skilt) f. 95,03,04. 1.IVF september 14 endte i BO. Fryseforsøk Jan 15 ente i MA. 2.IVF April 15

Lilu81: 33 år, gift ingen av oss har barn. Prøver på første, har vært til utredning, mannen har bare 30% levende sperm 30 min etter ejakulasjon, håper vi får hjelp.

 

1.trimester

Marolla: snart 33, samboer, datter som blir 8. Prøvere siden feb 2010, termin 2.okt

Lykke *prøver igjen*: 32 år, samboer, har 2 barn, prøver på en attpåklatt  :). SA jan 2015. Termin ca 17 nov 20152.trimester:

Krumelur: 36 år, venter gutt nr to 13. juli

Leirha: 35år, samboer, har 3 gutter, 17år, 6år og 2 år, Startet prøving i september, termin ca 1 august 2015

Ulvinne83: 31 år, gift, ingen barn fra før, prøvere siden september 2014, venter ei jente ca 29.8.15

Minnimusa: 33 år, har ei Tullehøne født jan 14. Venter en guttebass med OUL termin 3.9, men mest sannsynlig KS noe tidligere.3 trimester:

FruMille:30 år,gift, MA mai 14, venter vårt første barn med termin ca 28 juni

Mamma-til-Emma: 31 år, jente på snart 4 fra tidligere forhold. Vi ønsker oss to nurk til. <3

Great 42 samboer og en sønn på 5. Endelig gravid etter 3.5 prøving. Termin 17 mai 2015

Siri83: 30 år, gift, ingen barn fra før, MA 13.08.14, gravid igjen - foreløpig termin 27.mai 2015

Tussemor5: 36 år, gift, tre gutter, 7,5 og 1 år...Termin, tja, den som vet, mars/april en gang :-P

Bonanza: 36 år, har 3 barn, termin 13 mai 2015 med nr 4.

Unilon, 35 år, gift, datter 2 år, termin 24. mai, venter en gutt!

ØYNE: 33 år, samboer, prinsesse født januar 2014, termin med nr. 2, 6. juli

PeppaPig: 36år, gift, datter på 5år. Termien 8.juni 2015

 

Født:

 

Girasol (32år, ingen barn fra før. Termin 28.09.14) Fødte en liten jente 21.09

Kjøttmeis (30 år, fikk en perfekt liten jente 21.09.14)

Apex 39år, 1 voksen sønn, Lille fine Aurora kom 27.11.14

Sjøgress (33 år, to barn) termin 20.09.14.

Corneliuss 36 år. To barn på 3 og 6 år. Fra Oslo. Ønsker et tredje lille nurk. Termin 5.des

Sidney - 33 år fra Sandnes. Gravid med første. Termin ca 10 januar.

Chloe30: 36, gift, jente og gutt, 9 og 6 år, Keisersnitt 23.mars, tvillinger,2 gutter

 

Mama foodie: 33 år, har en gullgutt, er nå gravid med nummer 2 <3 Termin ca 17 februar. ?

Cornetta: 31 år, gift, to jenter på 2 og 3,5 fra før. Termin ca. 30.mars -15 ?

Mrs-Impatient: 31 år fra Trondheim. Første barn. Termin 18.mars.

 

Håpar dei tre siste her er vel utkomne?

Har prøvd å rydda litt i lista, håpar eg ikkje rotar det til!!

Rydda og vekk dei som er fødd første halvdel av -14

 

Syns det er for få på 1. tri og for mange på snart, så då reknar eg med at vi på snart tar litt ekstra ansvar framover for å jevne ut fordelinga litt?  Hohoooooo!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemme på permisjon i natt,så får vi se hva dagene bringer. Eldstemann var overlykkelig for å få mammaen sin hjem 😉 han er så spent på å få en lillesøster at han snart går ut av sitt gode skinn 😝 nå er det kveldsmat også skal jeg sove😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg titter stadig innom her for å se om noe er i gang enda Tussemor.. Men du skriver kanskje ikke her om du ligger på føden hehehe

 

Takk for at dere oppdaterte lista! Jeg håper på å se flere flytte seg over til 1.tri ettersom dagene går! Må det bli en fruktbar vår for dere alle :)

 

Det var skremmende å falle, og etter at jeg hadde snakket med legen så satt jeg og gråt i 10 minutter av ren lettelse. Og så kjøpte jeg en sjokolade fordi jeg syns jeg fortjente det. Har ikke smakt sjokolade siden jeg fikk svangerskapsdiabetes og herregud det smakte pyton, så da gråt jeg en skvett over at jeg ikke likte sjokolade lenger. Jeg skylder på hormoner  :sjenert: ... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan går det Tussemor? Vi venter i spenning :)

 

Usj, ringte Føden i dag fordi jeg synes babyen har vært så rolig de siste dagene. Fikk komme opp og det ble tatt CTG og sparketest, alt vel. Men jordmora syntes magen var liten, så hun målte, det viste seg at jeg ligger langt under det grønne feltet på helsekortet. Det ble så tatt ultralyd for å sjekke størrelsen på baby, og det viste seg at han er ganske liten. Hodet og lårbein osv lå i nedre normalområde, men magen var visst i minste laget. Så skal inn igjen neste fredag. Han lå med rumpa ned i bekkenet så hun sa at det var mulig at målingene ble litt rare fordi han krønsja magen på en måte. Fikk beskjed om å ta livet veldig med ro, og fikk aller nådigst fortsette i den lille stillingsprosenten, helst ville hun sykemelde meg helt. Er han like liten om en uke blir det vel det. Ikke noe moro! Alt så bra ut ellers, han bevegde seg bra, god gjennomstrømning i navlestrengen og bra med fostervann. Men ble likevel bekymra. Storebroren var ganske liten ved fødsel, men hadde normal vekst i svangerskapet. Legen min har ikke greid å måle magen fordi hun ikke har funnet kanten, så har ikke blitt målt før nå. Det går jo sikkert fint, men synes ikke det var noe særlig. Får håpe det har tatt seg opp neste uke!

Endret av Krumelur
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mykje Tussemor! Godt ho er ute, håpar ho skjønar sitt eige beste og er litt meir på lag no når ho er ute og har oversikten.

 

Sender deg ein klem Krumelur, satsar på at alt er bra! Men når helsepersonell trur at vi greier å slappe av og ikkje tenkja på det...ja då trur dei som oftast feil. Men så har dei jo ofte rett, at det meste er i orden berre ein sjekkar skikkeleg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med Lillemor, Tussemor! ♡ Godt å høre at hun er kommet - jeg har bekymret meg for deg!

 

Sender deg en god klem, Krumelur - satser på at det bare var en dårlig vinkel - men ta nå livet med ro og hør på fagfolkene.

 

PeppaPig - hvordan går det med deg? Jeg spiste også sjokolade etter fallet, for å sikre meg at det var liv der inne.. så lenge baby beveget seg skulle jeg ikke bekymre meg sa de på sykehuset - så jeg endte opp kvalm og med dødsdårlig samvittighet for minimennesket som hadde skyhøyt blodsukker og ble spinnvill..

 

Vi var hos hs i går - da hadde lilleberta endelig begynt å bevege seg fra "sin egen vektkurve" og litt oppover. Og hun var over gjennomsnittet lang, plutselig!?! Varer nok ikke lenge med hennes nordnorske rasegener! ;) Har nytt et par dager med sol nå, et snev av vår var deilig.. :) Ønsker dere alle god helg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye Tussemor!!  :babyjente:  :duskedame: Sikkert godt å ha henne på utsiden nå :)

 

Sender deg en godklem Krumelur. Uansett hva de sier så er det vanskelig å ikke bekymre seg. Men siden han ikke har blitt målt før nå så følger han kanskje bare sin egen vekstkurve? Skal du inn igjen til neste uke for ny måling?

 
Står bra til her Apex. Har ikke spist noe mer sjokolade, men hadde meg et stort glass appelsinjuice igår kveld. Hun ble ganske turbo i magen så jeg fikk litt dårlig samvittighet da.
 
Var inne hos legen igjen idag på (enda en) ultralyd. Nå går jeg ukentlig for å sjekke at alt er bra (pga navlestrengen med bare 2 vener/arterier, samt svangerskapsdiabetes).. Det er litt pes siden det tar meg 45-60 minutter å kjøre en vei, og det på en strekning med bare kø, kø og mere kø.. Men jeg skal ikke klage, jeg får jo sett babyen på skjermen ganske ofte.. 
 
Her tordner og lyner det for tiden.. Gleder meg til solskinn dagen lang!!! Men vi trenger regnet mtp at vi har hatt tørke her de siste årene. Ellers så vurderer vi å kjøpe hus istedenfor å leie nå når leiekontrakten vår utløper. Skal til banken på mandag for å se hvilke alternativer vi har. Problemet er at vi har ikke så mye egenkapital som de kanskje ønsker at vi skal ha, men vi får se hva de sier.  
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Krumelur; kjenner godt til bekymringene som oppstår når målingene sier liten mage og lite barn. Dette med sf-målet behøver ikke å tilsi at barnet er lite. Venninnen min lå under det grønne feltet hele veien, og hun fikk ei jente på nesten 3,8. I mitt første svangerskap lå jeg over det grønne feltet og fikk ei jente på 3kg. Men j hadde for mye fostervann da. Ellers får j også xtra ulytralyder pga små barn. Man blir jo bekymret, sånn er det bare. Betryggende at det var normal flow i navlestrengen :) !! Godt å bli fulgt opp, skal se at målene er mer beroligende for deg på kontrollen om ei uke. Blir du for bekymret, eller ønsker en "second opinion" så kan du bestille deg privat UL også ;) . Sånn er jeg ;) .

 

PeppaPig; husk at mitt "største" barn hadde SUA, bare en arterie.

I mine to påfølgende svangerskap ble babyene mindre selv om de hadde sine 2 arterier. Men flott å bli fulgt opp, og som du sier så får du sniktittet xtra på frøkna i magen, hyggelig det tross litt køkjøring .

 

Huff, sovnet et par timer på soffan og nå ligger jeg her i senga og ikke får sove, det er SÅ frustrerende !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for støttende ord, jenter, dere er fine!

 

Skal inn igjen om en uke ja, Peppa, og ikke nøle med å ta kontakt i mellomtiden hvis jeg følte noe var annerledes eller feil. Tar det litt bedre i dag, leser jo om mange som har opplevd det samme og det går nå som regel bra. Har også kjent godt med liv både i går kveld og i dag, det er jo et tegn på at han har det bra der inne. Men tenker nå mitt. Det er jo ikke helt gunstig at SF-målet ikke har vært målt før nå? Det er jo ikke sikkert avviket var like stort for en mnd siden, men jeg lå jo ganske langt under streken. Gutten jeg har fra før var liten ved fødsel, men la på seg i rekordfart da han var ute, så kanskje ikke næringstilgangen inne i kroppen min er den aller beste? Får se hva de sier om en uke. Har også kontroll hos fastlegen på mandag, så da er det vel mulig å få luftet noen tanker.

 

Så bra at du blir fulgt opp skikkelig, Peppa, selv om det er lang kjørevei. Men hvis du ikke jobber så er det vel greit nok å ta seg den tiden? Håper dere får lån i banken, er kjekt å ha sitt eget! Da slipper man å plutselig måtte flytte og den slags :)

 

Så fint at tuppa har begynt å legge på seg, Apex! Det går seg som regel til med vekta på de små, har jeg inntrykk av, til tross for at de stresser på Helsestasjonen.

 

Du begynner å nærme deg, Bonanza, hvordan er formen?

 

Pff, innså plutselig at jeg hadde en innlevering til mandag som jeg trodde skulle inn i slutten av neste uke... Måtte be om utsettelse og det gikk heldigvis greit... Begynner å få dårlig tid på den bacheloroppgaven gitt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer Tussemor!!

 

Jeg er i dag 10+1, og ligger her med operasjonssår på magen... Etter et par dager med magesmerter ble jeg sendt på sykehuset, og lang historie kort; nå er jeg en blindtarm fattigere. Jeg fikk se småen på UL både før og etter operasjonen, så nå mååå det bare gå veien! Dette året har bydd på for mye (negativ) action allerede, nå trenger vi noe å se frem mot!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God bedring til deg, Lykke-prøver igjen! Betryggende å ha fått sett ekstra til mini nå tenker jeg. Håper det går smertefritt og flott med dere videre nå. :) Ønsker du å vite hva dere får når dere kommer til oul?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk! Klarer bare å sove på ryggen pga stingene, så jeg sover litt dårlig, men føler meg ganske bra. Skulle ønske matlysten kunne komme tilbake snart da...

 

Vi håper på å få vite hva det er på OUL ja, jeg er alt for nysgjerrig til å la vær :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...