Gå til innhold

***oss over 30***


Tigerlise&Anton prøver igjen

Anbefalte innlegg

Heisa;

Her går det unna i svingene! Jeg har fått dato til KS 28 april, 15 dager før terminen 13 mai.

Et spm; har noen av dere andre tenkt på slik stammcelle høsting fra navlestrengsblod? Har dere noen formeninger om dette? Kostnad på 1000 kr året i nedfrysning i 20 år, og så 350kr året tror j det var. Har ikke gjort d m mine andre barn, men har ikke tenkt over muligheten. Disse stamcellene kan også Evt brukes på søsken. Engangskostnaden ved selve tappingen har j ikke funnet ut av ennå. Synes dette kan virke interessant... Hva mener dere andre?

Har lest på "Cryo-save" Norge.

Apex :) . Fødebagen er ennå ikke pakket, burde vel gjøre noe med det snart ;) .

Ellers, blir dessverre mye sofaligging for tiden. Får mye kynnere av turgåing og verking i bekken og nedpress av aktivitet altså... Tåler bedre en halvtime på Ellipsemaskinen på helsestudio enn en liten tur. Men den siste uka har j ikke vært innom noe helsestudio gitt ;) .

Ser frem til mer energi og laange trilleturer med den nye lille frøkna :) .

 

Lilu 81; Jeg er 37 og venter straks nr 4. Fikk mitt første barn da j var 27, så var jeg nær 32 med nr 2, 35 med nr 3. Har aldri hørt slike tilbakemeldinger fra de legene jeg har vært borti! Helt utrolig spør du meg, å sukke over alderen til ei jente på 34!

 

Tussemor; håper du får samlet litt krefter nå... Spennende å se når det starter hos deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hmmmm Bonanza, det har jeg overhodet ikke tenkt på...men tror ikke det tilbudet er her uansett....si fra hva dere bestemmer dere for,er jo veldig spennende å høre 😉 9 dager igjen til termin nå...Jeg er så sliten og lei at huff, men det er vel slik det skal være 😜 regner med at det blir noen dager over termin denne gangen også 😭 misunner deg litt å ha en dato for når alt er over 😉 samtidig som jeg ikke misunner deg keisersnitt...det er min store skrekk 😝 Nei, får hvile litt nå mens ungene leker fint 😉ha en god påskedag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bonanza: Jeg vurderer høsting av navlestrengblod :) men har heller ikke funnet ut hva selve høstingen koster.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal sjekke dette opp så fort som mulig og si ifra til dere.

Tussemor; ikkeno offentlig tilbud ennå, men cryo save er en privat bedrift som utfører og oppbevarer. Man tar kontakt og på østlandet kommer de og utfører det rett etter fødselen, og andre steder må jordmor på det aktuelle sykehuset utføre det etter instrukser fra cryo save. Synes igrunn det var billig for oppbevaring, bare lurer på hva selve utførelsen koster... Har en følelse av at "ulempen" ligger der 😳 . Kan jo ikke være "billig" at noen rykker ut i "hytt og pine ", ja på natta også, for å tappe navlestrengsblod. Men verdt å sjekke dette tenker jeg :) . Har heller ikke tenkt på dette før, iallefall ikke seriøst ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah - endeleg tilgang. Fleire som ikkje har fått skriva eller klikka i Safari nettlesaren? Har berre Epleprodukt og bruker Safari, kom plutseleg på at det kunne vera grunnen...og no er no eg iallefall innpå her!

 

Har snerra til legen som sa at 34 var gamalt! Her har kun ein vikarlege snakka om det til meg, og ho går eg ikkje til lenger...nektar! Ufin og lite hyggjeleg dame, bør trå litt varsamt når ein har med folk å gjera syns eg. Sjølvsagt veit vi at sjansane for abort og diagnosar aukar med vår alder, men prosenten er framleis svimlande liten..så legen kan klappa igjen.

 

Sender varme tankar til deg Tussemor, håpar innspurten ikkje tar knekken på motet ditt!! Håpar kvila på sjukehuset hjelpte godt!

 

Bonanza -jammen nærmar det seg!! Heia heia :)

 

Her er det IKM om ei veke, håpar...men ikkje så veldig sidan eg fekk uvi no i ferien...men men vi får sjå. Begynner å bli ei stund sidan SA no, så då er det snart på tide med ei ny spire. Kan forsåvidt gjerne stå over akkurat denne mnd og heller få ein utpå nyåret...men no skal mannen vekk i el-tider, så då vert det putseleg lenge å venta. Vi tar det vi får!! Ei flott julegåve hadde det trass alt vore. Får vera tålmodig denne veka og ikkje kjenna for mykje etter..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for støtten her inne jenter,Grøne, bonanza og tussemor5. Får mer svar på blodprøver den 9. April. Går ikke på progresteron lenger og da er syklusen min tilbake på 25 dager. Ulvinne, så du nevnte Bvitamin for dette. Skal dette tas hele syklusen eller bare etter el? Håper alle har hatt en fin påske.

Endret av Lilu81
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lilu81: Jeg tok B-vitaminene hele perioden. Hadde syklus på 24 og 25 dager, startet på B-vitaminer og fikk først en syklus på 30 dager (mulig det var en kjemisk) og på neste satt spiren som jeg har i magen nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere.

Er kjapt innom for hive meg over på tredje trimester, herrefred hvor fort tiden plutselig har gått :o

 

 

Snart gravide:

Peiskos: 31 år, gift og har en sønn på 10 mnd. Prøver oss nå på et søsken til lillegutt

LykkeLi1978: 36 år, gift og har to gutter på 8 og 13 år, prøver på en attpåkladd.

Utålmodigemeg: 36 år. Fjernet spiral 25 sept. Har 2 barn fra før på 18 og 20 år.

Nybegynner1, straks 32 år, prøver igjen for første gang etter SA i 4. mnd i mars 14, og krysser fingre for en liten 2015-baby. Ingen barn fra før.

Svimmla: 37 år, tok siste pille 17.mai og håper systemet er raskt oppe igjen så man kan prøve på en spire.

Fisken 2012: 39 år, to barn fra før, har hatt 1 SA, 3 MA og 1 BO. Skal prøve igjen snart...

Duangdaw: 42 år og prøver med donor. 1 avbrutt svangerskap 30. april (uke 16+2) pga for tidlig vannavgang.

Jodi: 38 år, samboer, ett barn på 11 år fra før, begynte prøving i juni.

Love my kidz: gift, 1sønn på snart 7 år, pp1 etter MA i påsken, IKM 27.juni

Ovidia håper på førstefødte i 2015.

Aussiemama: 36 år, samboer, ett barn fra før, sluttet med p-sprøyte for 2 år siden, venter i spenning

Prøver1984: 30år, samboer, 2 barn på 9 og 6 år fra tidligere forhold. Sluttet på p-pillen aug-14

Ancear: 34 år, samboer, prøver på Nr1, prøvd siden juli 2014

prøver30: 30 år, samboer, ingen barn. MA 14.08.2014.

Vinterblomst - 43, har ei lita snelle ♡ ønsker en til ☆

Adenomyose: 36 år, bor i Oslo. Samboer. Ingen barn, 5 stebarn. Prøver i ca 10 år. 1 MA mars 2012.

IVF-innsatt 1 egg 19/10-14.

Susa84: 30 år. Sønn fra før 2003. 1.ivf okt 2014, fryseforsøk jan 2015

Grøne, 38 år, har vesla f. mai 2013, SA april 2014, MA august 2014, SA desember 14.

Utålmodig 82: 32 år, MA januar 15, prøver igjen på første barn.

Cayenne: 42 år, har to herlige, ganske store troll, og håper det siste kommer i 2015

FruRødhette: 31 år. Prøver på første. MA mai og september -14.

attpåklattnr2:40 år,Gift.3 døtre på 2,16,18.Et siste forsøk på en liten prins. eller enda en søt prinsesse i 2015 eller 2016 :)

Bethlisa: 41år, Gift, Telemark, Mannen min har ingen barn,mens jeg har 3 barn fra tidligere (skilt) f. 95,03,04. 1.IVF september 14 endte i BO. Fryseforsøk Jan 15 ente i MA. 2.IVF April 15

 

1.trimester

Leirha: 35år, samboer, har 3 gutter, 17år, 6år og 2 år, Startet prøving i september, termin ca 1 august 2015

Marolla: snart 33, samboer, datter som blir 8. Prøvere siden feb 2010, termin 2.okt

Lykke *prøver igjen*: 32 år, samboer, har 2 barn, prøver på en attpåklatt :). SA jan 2015. Termin ca 17 nov 2015

 

2.trimester:

Mama foodie: 33 år, har en gullgutt, er nå gravid med nummer 2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ups, prøver igjen her jeg :o

 

Snart gravide:

Peiskos: 31 år, gift og har en sønn på 10 mnd. Prøver oss nå på et søsken til lillegutt

LykkeLi1978: 36 år, gift og har to gutter på 8 og 13 år, prøver på en attpåkladd.

Utålmodigemeg: 36 år. Fjernet spiral 25 sept. Har 2 barn fra før på 18 og 20 år.

Nybegynner1, straks 32 år, prøver igjen for første gang etter SA i 4. mnd i mars 14, og krysser fingre for en liten 2015-baby. Ingen barn fra før.

Svimmla: 37 år, tok siste pille 17.mai og håper systemet er raskt oppe igjen så man kan prøve på en spire.

Fisken 2012: 39 år, to barn fra før, har hatt 1 SA, 3 MA og 1 BO. Skal prøve igjen snart...

Duangdaw: 42 år og prøver med donor. 1 avbrutt svangerskap 30. april (uke 16+2) pga for tidlig vannavgang.

Jodi: 38 år, samboer, ett barn på 11 år fra før, begynte prøving i juni.

Love my kidz: gift, 1sønn på snart 7 år, pp1 etter MA i påsken, IKM 27.juni

Ovidia håper på førstefødte i 2015.

Aussiemama: 36 år, samboer, ett barn fra før, sluttet med p-sprøyte for 2 år siden, venter i spenning

Prøver1984: 30år, samboer, 2 barn på 9 og 6 år fra tidligere forhold. Sluttet på p-pillen aug-14

Ancear: 34 år, samboer, prøver på Nr1, prøvd siden juli 2014

prøver30: 30 år, samboer, ingen barn. MA 14.08.2014.

Vinterblomst - 43, har ei lita snelle ♡ ønsker en til ☆

Adenomyose: 36 år, bor i Oslo. Samboer. Ingen barn, 5 stebarn. Prøver i ca 10 år. 1 MA mars 2012.

IVF-innsatt 1 egg 19/10-14.

Susa84: 30 år. Sønn fra før 2003. 1.ivf okt 2014, fryseforsøk jan 2015

Grøne, 38 år, har vesla f. mai 2013, SA april 2014, MA august 2014, SA desember 14.

Utålmodig 82: 32 år, MA januar 15, prøver igjen på første barn.

Cayenne: 42 år, har to herlige, ganske store troll, og håper det siste kommer i 2015

FruRødhette: 31 år. Prøver på første. MA mai og september -14.

attpåklattnr2:40 år,Gift.3 døtre på 2,16,18.Et siste forsøk på en liten prins. eller enda en søt prinsesse i 2015 eller 2016 :)

Bethlisa: 41år, Gift, Telemark, Mannen min har ingen barn,mens jeg har 3 barn fra tidligere (skilt) f. 95,03,04. 1.IVF september 14 endte i BO. Fryseforsøk Jan 15 ente i MA. 2.IVF April 15

 

1.trimester

Leirha: 35år, samboer, har 3 gutter, 17år, 6år og 2 år, Startet prøving i september, termin ca 1 august 2015

Marolla: snart 33, samboer, datter som blir 8. Prøvere siden feb 2010, termin 2.okt

Lykke *prøver igjen*: 32 år, samboer, har 2 barn, prøver på en attpåklatt :). SA jan 2015. Termin ca 17 nov 2015

 

2.trimester:

Mama foodie: 33 år, har en gullgutt, er nå gravid med nummer 2 <3 Termin ca 17 februar.

Cornetta: 31 år, gift, to jenter på 2 og 3,5 fra før. Termin ca. 30.mars -15

Great 42 samboer og en sønn på 5. Endelig gravid etter 3.5 prøving. Termin 17 mai 2015

Siri83: 30 år, gift, ingen barn fra før, MA 13.08.14, gravid igjen - foreløpig termin 27.mai 2015

PeppaPig: 36år, gift, datter på 5år. Termien 8.juni 2015

ØYNE: 33 år, samboer, prinsesse født januar 2014, termin med nr. 2, ca 7. juli

Krumelur: 36 år, venter gutt nr to 13. juli

Ulvinne83: 31 år, gift, ingen barn fra før, prøvere siden september 2014, venter ei jente ca 29.8.15

Minnimusa: 33 år, har ei Tullehøne født jan 14. Venter en guttebass med OUL termin 3.9, men mest sannsynlig KS noe tidligere.

 

3 trimester:

FruMille:30 år,gift, MA mai 14, venter vårt første barn med termin ca 28 juni

Mamma-til-Emma: 31 år, jente på snart 4 fra tidligere forhold. Vi ønsker oss to nurk til. <3

Mrs-Impatient: 31 år fra Trondheim. Første barn. Termin 18.mars.

Tussemor5: 36 år, gift, tre gutter, 7,5 og 1 år...Termin, tja, den som vet, mars/april en gang :-P

Bonanza: 36 år, har 3 barn, termin 13 mai 2015 med nr 4.

Unilon, 35 år, gift, datter 2 år, termin 24. mai, venter en gutt!

 

Født:

Supersnusken (termin 25.des), født 1/1-14

HH80 (termin 4.januar)

En til,please. (38 og fjerdegangs. termin 04.03.2014).bittelille vakre Signe som ble født på tampen av uke 32 12 januar

MissAlma (31 år, ingen barn, termin 27.02-02.03 (?))

Mrs Rose(30 år, ingen barn, termin 18. mars).

Løve2012 (31 år, gutt født i juli 2012 fra før, termin ca 20. mai)

Barn nr 3 2014(10pp), (33 år, 2 barn på snart 2 og 4, termin 25 mai)

Katta82 (31år, ingen barn. Venter en gutt 1. juni 2014)

Kjærepære (35 år, Hønefoss, ingen barn, 5 ins, 4 ivf, termin 4. juli -14, småpærene kom 28.juni)

Dossa (38 år, har to jenter og en gutt. Etter en EXU og SA så er nå spira på plass! Termin ca 29. juli 2014

SpirenMin (33 år, Oslo, ingen barn, MA mars '12, termin 1. juli 2014, fødte en gutt 2.juli)

Mamma&storebror(35år, 1 barn, termin 29 juli-14) Fødte en velskapt gutt 15

Linda1976 (37 år, ingen barn fra før, venter jente, termin 15 juli)

ini (30 år. Har en nydelig fin gutt på 2. Termin 17.08.14 )

Jmar (termin ca 26 august. 3 gutter på 4,9 og 15 fra før ;-) Bor i østfold

Sharmi81(termin 8.9)

Girasol (32år, ingen barn fra før. Termin 28.09.14) Fødte en liten jente 21.09

Kjøttmeis (30 år, fikk en perfekt liten jente 21.09.14)

Apex 39år, 1 voksen sønn, Lille fine Aurora kom 27.11.14

Sjøgress (33 år, to barn) termin 20.09.14.

Corneliuss 36 år. To barn på 3 og 6 år. Fra Oslo. Ønsker et tredje lille nurk. Termin 5.des

Sidney - 33 år fra Sandnes. Gravid med første. Termin ca 10 januar.

Chloe30: 36, gift, jente og gutt, 9 og 6 år, Keisersnitt 23.mars, tvillinger,2 gutter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk Grøne! De to dagene på sykehuset var magisk!!! Det er nesten så jeg angrer på at jeg ikke ble lengre 😝 ungene forteller meg hver dag nå hvor godt det skal bli å få bebisen ut...det sier vel sitt om hvor ufordragelig jeg er for tiden 😥 Jeg er så lei at jeg ikke vet hvor jeg skal gjøre av meg. Fødesmertene uten rier er hyppig tilstede, mest på kvelden før jeg sovner....men jeg har bestemt meg for å bite tennene sammen og holde ut til termin og litt til, hvis det trengs😉 men jeg tror nok de vil vurdere seriøst å sette meg i gang til termin i og med at jeg er så sliten som jeg er....Skal på kontroll til jordmor i morgen, så tar vi det derfra. Gubben er klar på at min eneste jobb nå fremover er å levere unger i barnehagen og hvile 😊 Noe jeg skal gjøre nå snart....en varm god dusj også rett i seng 😉 Heier virkelig på deg nå! Håper dere får en skikkelig overraskelse snart. God varm klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hold ut Tussemor, plutselig er du aldri mer gravid! :D

 

Ligger og venter på at eldste skal sovne så jeg kan lukke øynene. Hun er b-menneske fra før og blir ikke bedre i ferier...

 

Nattaklem til alle! :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apex: Fødebag, jeg?? iik, det har jeg ikke begynt å tenke på en gang, bra vi har noen her som følger med :D :D Men har da goood tid til 24. mai hihi. Har bare ut måneden igjen på jobb, og har fått 50% svangerskapspenger, så jeg jobber halv dag, og det gjør godt. Håper dere fikk det fint i påska, med litt mindre mobil og nettbrett. :) Hvordan går det med lillejenta?

 

Så bra at du fikk noen dager på avlasting Tussemor, og helt enig med mannen din, nå er jobben din å samle krefter til fødselen :) Hvordan gikk det hos jordmor i dag?

 

Lilu81, for en rar kommentar fra legen. Jeg har faktisk motsatt erfaring fra min lege. Fikk mitt første barn da jeg var 33, og nå blir jeg 36 noen måneder etter andremann blir født. Da jeg ymtet frampå at vi også egentlig ønsker et tredje barn, men at jeg er usikker på om vi rekker det på grunn av alder, så begynte han nærmest å le, og syntes at det var da en voldsom overdrivelse liksom :D Han mente at det skulle jeg ikke bekymre meg for i det hele tatt, men at det selvfølgelig kan bli vanskeligere om noen år. Lilu, du er jo fortsatt godt innenfor fruktbar alder! :D 

 

Gratulerer med plass på tredje trimester FruMille! Håper flere kommer på gravidlista snart!

 

Grøne, en ekstra stor klem til deg vennen! Nå er det vår, så nå spirer det nok snart i magen skal du se!

 

Hvordan ligger dere andre prøvere an? Cayenne skulle trimme først? Vinterblomst? Adenomyose? Duangdaw? Behlisa? Utålmodig? Og ja, selv om du ikke er nevnt, er du ikke glemt, heier på alle prøverne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk Cayenne! Jeg skal bruke det sitatet til å holde motivasjonen oppe den neste uken ;-)

 

Unilon, det gikk i og for seg greit hos jordmoren i dag. Vi har en veldig god tone og snakker godt sammen, så 30 min hos henne er alt for lite :-P Hadde på en måte et håpe om at hun ville finne en grunn til at jeg måtte settes i gang ol, men samtidig er det bare irrasjonell tenking fra meg siden jeg er lei. Hun var dog glad for at jeg har kommet i "gi fan" boblen, for da er jeg vist nok fødeklar....Jeg har også, utrolig nok klart å avlyse alle avtaler og kun fokusere på meg selv fremover...det er hardt, men det var ingen god opplevelse å være så sliten som jeg var før påske....Jeg har tom sagt til vennene mine at hvis de vil komme på besøk er de hjertelig velkommen, men da må de ta med seg mat for jeg orker ikke å stelle i stand til noe og jeg orker ikke å drive å farte rundt ;-) Så får vi se da, om de vil komme å holde meg med selskap fremover ;-)

 

FruMille, grattis med tredje trim...her går det jaggu meg unna!!!!!!!!!

 

Apex, hvordan går det med deg? 

 

Grøne, jeg tror du og cayenne må komme hit en tur å drikke av sædkoppene :-D slik at vi kan få fortgang i nye graviditeter ;-) Jeg og gubben er skjønt enige om at vi ikke trenger dem mer :-P

 

Nå har lillegull kapret nettbrettet mitt og sitter i stillhet å ser på Elias, det var faktisk litt deilig. De andre to er ute på vift. Kjenner jeg gleder meg til natta ;-) Sove, sove, sove....det er det beste som finnes for tiden....

 

Håper alle dere andre har det bra og at dere nyter våren :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel til helga pøbeldronninga skal ut etter termin? Så då får vi tru jm har rett når ho seier du er klar. Eg synast du har vore flink å seia frå at du ikkje orkar, syns og at mannen dinhøyrest ut til å ha skjerpa seg??

Lukke til i innspurten.

 

I mellomtida tvingar eg tomlar og ventar, skal til tannlegen på torsdag- så då får eg testa for sikkerhetsskuld likevel...for røntgen ja. Elles er ikkje IKM før til helga, etter kalenderen på søndag, men testa positivt på el fredag sist...så eg får seia til helga

 

Om der er blendakvitt får eg ta med Cayenne og Vinterblomst på kaffislabberas og barselvisitt....vi får stå for bakinga

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apex: Fødebag, jeg?? iik, det har jeg ikke begynt å tenke på en gang, bra vi har noen her som følger med :D :D Men har da goood tid til 24. mai hihi. Har bare ut måneden igjen på jobb, og har fått 50% svangerskapspenger, så jeg jobber halv dag, og det gjør godt. Håper dere fikk det fint i påska, med litt mindre mobil og nettbrett. :) Hvordan går det med lillejenta?

 

Så bra at du fikk noen dager på avlasting Tussemor, og helt enig med mannen din, nå er jobben din å samle krefter til fødselen :) Hvordan gikk det hos jordmor i dag?

 

Lilu81, for en rar kommentar fra legen. Jeg har faktisk motsatt erfaring fra min lege. Fikk mitt første barn da jeg var 33, og nå blir jeg 36 noen måneder etter andremann blir født. Da jeg ymtet frampå at vi også egentlig ønsker et tredje barn, men at jeg er usikker på om vi rekker det på grunn av alder, så begynte han nærmest å le, og syntes at det var da en voldsom overdrivelse liksom :D Han mente at det skulle jeg ikke bekymre meg for i det hele tatt, men at det selvfølgelig kan bli vanskeligere om noen år. Lilu, du er jo fortsatt godt innenfor fruktbar alder! :D 

 

Gratulerer med plass på tredje trimester FruMille! Håper flere kommer på gravidlista snart!

 

Grøne, en ekstra stor klem til deg vennen! Nå er det vår, så nå spirer det nok snart i magen skal du se!

 

Hvordan ligger dere andre prøvere an? Cayenne skulle trimme først? Vinterblomst? Adenomyose? Duangdaw? Behlisa? Utålmodig? Og ja, selv om du ikke er nevnt, er du ikke glemt, heier på alle prøverne!

Takk for oppmuntrende svar Unilon. Synd du bor i Molde da, ellers skulle jeg ha gått til din lege. Jeg får vurdere å bytte lege. Skal sikkert bli henvist til gyn, får håpe h*n er bedre. Lykke til i svangerskapet. Storebroren min er født 22. mai. Fin dato, det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Titter innom her...lenge siden sist. Rart å tenke på at tvillingene blir seks uker imorgen! Skal på vektkontroll idag, blir spent å se hvor mye de har gått opp siden sist( nesten 2 uker siden ). Ut i fra det jeg ser, må de ha gått opp, i hvertfall tvilling2, han har blitt god og rund syns vi :) mens broren har fått litt bollekinn, men ser ikke ut som han ellers har lagt på seg, i hvertfall ikke mye. Sist var det kun 40 g som skilte de, nå tror jeg det er større forskjell :P men begge bæsjer og tisser så det holder, så da får de nok mat :D vi er så heldig med at de sover godt, begge to, enn så lenge, håper de fortsetter med det....har slutta å stille alarmer for mating på natten :P

 

Tussemor, krysser fingra for at det skjer noe veldig snart! Godt du fikk en dag med skikkelig hvile.

 

Bonanza, vi har høstet stamceller fra storebror og tvillingene, men det er fordi storesøster har en alvorlig kronisk sykdom som kun kan kureres med benmargstransplantasjon. Storebror(hennes lillebror) var ikke match, så vi håper en av tvillingene matcher. Det var Riksen som utførte dette, så har ikke erfaringer med private aktører. Du bør nok bestemme deg rimelig kjapt, ser at ks dato er ikke så altfor lenge til, de må nok planlegge de også, og vurdere om de har kapasitet til å rykke ut om fødsel skulle starte før planlagt ;) eller evt at de har noen som kan høste den 28.april :) lykke til!

 

Tida går fort, ser det er flere som flytter på seg på trimestrene! Ikke lenge igjen for flere av dere ser jeg, snart har dere gullet deres i armene :)

 

Tenker stadig på dere, grøne og cayenne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stå på Lilu81. Har nettopp vært til gynekolog og med mine snart 36 år har jeg vært redd for at løpet er kjørt...men nei. Han sa at 36år er ingen alder og jeg har flere aktive år igjen:-) Stå på, skift lege. 😃Du er enda ung.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unilon: Lilleberta er ei artig frøken, mye smil og godlyder så jeg liker å tro hun har det fint! ♡ Har begynt sånn smått med grøt og litt smakemat så det går fremover. Tipper at hs jubler over at hun får mer enn pupp og mme når vi kommer på kontroll i neste uke. Her er det hunden som er lillemor sin store glede, det er tydelig spennende når han kommer og snuser på henne og hun ler høyt når han leker med pipedyrene sine! :)

 

Ellers går det greit her. Roligere etter påsken hvor sambo faktisk var flink til å legge bort dingser og bruke tid sammen med oss. Han inviterte faktisk til et glass vin på balkongen en kveld etter lillemor hadde lagt seg - så det er faktisk litt initiativ igjen her, pluss i boka for den!!

 

Tussemor; så godt at du har vett til å ta det med ro, det er ikke kult å sette grenser men fy så deilig det er å ikke slite seg ut for å tjene andre hele tida. Nå er det din tur til å få besøk og omsorg, og nyt å bli dullet med. Snart er det på tide å møte minimennesket deres, så hvil deg og samle krefter! ♡

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stå på Lilu81. Har nettopp vært til gynekolog og med mine snart 36 år har jeg vært redd for at løpet er kjørt...men nei. Han sa at 36år er ingen alder og jeg har flere aktive år igjen:-) Stå på, skift lege. 😃Du er enda ung.

Takk, Krilor. Godt å få støtte. Ble en smule stressa av legen. Må nok se å finne en ny lege.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chloe: Håper det gikk bra på vektkontroll idag, - spennende!

 

Grøne: Masse lykke til med testing, jeg krysser fingrene for deg :) Ellers er det ikke mye stråling hos tannlegen altså og strålingen er i god avstand fra en liten spire, så ikke bli redd hvis den er positiv i etterkant <3

 

Tussemor: Bra du tar vare på deg selv, det tror jeg er kjempeviktig!! Både for deg og den lille <3

 

Apex: Så gøy å høre at lillemor og hunden går godt overens! Vi har hund og selv om han er veldig flink rundt de barna han har møtt så langt så er jeg litt spent på hvordan han takler en baby og hvordan hun takler en snusete hund ;)

 

Her kommer helgens prosjekt å være drenering av huset *sukk* Har sittet med telefoner og mailer de siste par dagene for å få tak i det vi trenger. Heldigvis er vi så heldige at vi har folk som hjelper til. Svigerfar har fått lånt graver av en kompis og fått kjøpt rør/duk billig gjennom firmaet sitt. Min svoger har ordnet traktor med henger for å frakte gravmasse og for å hente pukk. Så nå føler jeg at det er litt sånn "jeg lukker øyne og ører fram til mandag og krysser fingrene for at alt gikk bra". Er jo så godt når alt er gjort, er bare noe herk mens det står på. Nå er jeg ihvertfall ferdig med å pusse opp 2. etg, inkl vesleprinsessa sitt rom :)

 

Jeg lurte forresten på om noen her inne har hatt eller har vurdert hjemmefødsel?

 

Klem klem <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk fint på vektkontroll idag, gått opp 370g tv1 og 400g tv2 på 2 uker, så dette ser bra ut :D ingen flere ekstra kontroller fremover :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra Chloe skuldrene ned og nyt då!

 

Takk for info Ulvinne, då er det ikkje såå skummelt likevel.

 

Håpar på snarleg action Tussemor!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulvinne, jeg var med på en hjemmefødsel en gang. Tror jeg var ca 20 år. Det var en opplevelse helt til jeg ble sittende med ansvaret for den nyfødte, mammaen og 4 unger...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her gikk innlegget litt fort jeg ble med andre ord vettskremt....etter det og de to første fødslene mine er det ikke noe alternativ for meg å føde hjemme. Jeg er for pinglete

 

Takk for støtten rundt grensesetting...blir nok ikke dullet med, men det får så være. Folk (tom de jeg anser som nære venner) er livredde for å komme på besøk og "slite meg ut"... For det er jo såååååååå spennende og givende å sitte her alene dag ut og dag inn å vente men,men...i morgen skal vi feire gubben, så har klasket sammen en marengs som står i ovnen, kommer litt familie på pizza og kake og jeg regner med at de rydder opp og tar ungene litt ellers er det ikke tegn til annen action enn turn og dansetrening...noe som forøvrig er ganske smertefullt....i går strakk lillegull seg då lang hun var med hodet ned og beina langt inn i levra mi....trodde jeg skulle kveles, hun fikk værtfall bevist at hun har god plass

 

Apex, det er godt å høre at det kommer noen oppmerksomhets drypp, selv om at de er små

Chloe, så kjekt å høre fra deg! Så deilig at guttene vokser!!! Nå blir det vel bare kos fremover

Mrs I, hvordan går det med dere?

Krumelur, har du hodet over vann? Går det bra med jobben, skolen og lille i magen?

Cayenne, hvordan går det egentlig med deg? Tenker mye på deg!!!!

Grøne, vet du, gubben er en helt annen mann (husker ikke om jeg svarte deg), det har vært en fryd å gå gravid denne gangen i forhold til sist. Det har vært minimalt med krangling og ikke en gang har det blitt nevnt samlivsbrudd!!!! Det har vært utrolig fint!!!❤ Gleder meg til å se han holde datteren sin for første gang

 

Nei, nå skal jeg hvile litt mens jeg venter på marengsen og eldstemann...Ha en strålende dag damer!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...