Gå til innhold

***oss over 30***


Tigerlise&Anton prøver igjen

Anbefalte innlegg

Mrs I, hvordan går det? 2 dager igjen nå.... jeg holder på å kjede vettet av meg etter en dag uten å "måtte" noe heldigvis bytur i morgen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mrs I, hvordan går det? 2 dager igjen nå.... jeg holder på å kjede vettet av meg etter en dag uten å "måtte" noe heldigvis bytur i morgen

Ååh de siste dagene har jeg bare lest her inne og ikke hatt ork til å skrive noe.. Giddaslaus sa du!! Har fått så vondt i bekkenet, tror faktisk det er bekkenløsning :( Vi går (haha eller rettere sagt jeg vagger) på visninger, så jeg har iallefall noe å gjøre noen dager i løpet av uka ;) Ellers er det mye sofasliting her i gården altså. Du hadde sikkert kjedet deg halvt ihjel hvis du hadde levd livet mitt akkurat nå ;)

 

Hvordan er formen din Tussemor??

 

Jeg får bare beklage til dere andre som er flinke til å holde liv i den fine tråden vår, jeg er hyperlat for tiden :( Håper alle sammen har det bra og ønsker det beste for dere alle :) Klemmer fra den vaggende late trønder'n <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehehehe...hadde en rolig dag i går, men bekkenet er såpass vinglete at det er svært begrenset hva jeg orker/ klarer å gjøre. Nå sitter jeg bekymrer meg over lite liv...vurderer å ringe jm. Vurderte faktisk føden i natt, men så kom det noen spark så da avventet jeg...men jeg liker det ikke. Har helt innpå med kaffe og sjokkis nå for å se om det hjelper. Er det ikke normal aktivitet om ca 15 min, ringer jeg skulle egentlig på kafé i dag, men venninna mi er blitt syk, så da spørs det hva jeg gidder....Jeg har alltid vært innmari glad i sofaen, så skjønner ikke helt hvor den makken er kommet fra formen er ellers grei. Har ekstremt med kynnere og halsbrann og nedpress i perioder...kjenner at jeg er fulle klar til å få ut denne ungen snart.....har dere funnet en aktuell bolig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj! Ring føden hvis sjokkis og kaffe ikke funka du!! Mye bedre med en sjekk for mye enn en for lite!! Et vennepar av oss mistet babyen som lå i magen i fjor og det har satt skikkelige spor hos meg.. De var 36 uker på vei :( Så jeg er hysterisk når det gjelder bevegelse..

 

Har ikke funnet hus enda nei. Det er så dyrt her i Trondheim og det er så ufattelig lite på markedet akkurat nå. Spørs om vi bare må vente til etter påske, da pleier det å komme mye mer til salgs :)

 

Som sagt, ring føden om litjpia i magen ikke har sparket/beveget seg som normalt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her har vi gått i en "boble" i noen uker, kom oss hjem på søndag. Så nå er twinsa hjemme sammen med 2 stolte storesøsken. Her er det amming og atter amming. Trener på å dobbeltamme, så jeg slipper å sitte med puppene ute i all evighet hver gang det er tid for mat :) Gutta er ikke store, begge ca 2,2 kg nå :) denne uken blir brukt til å sjekke om de legger på seg hjemme, så det blir flere turer til helsestasjonen for veiing. Men syns allerede gutta har fått litt bollekinn :D

 

Det er kanskje lurt å pakke fødebagen allerede nå, tussemor, man vet aldri om man plutselig føder før tiden likevel, hehe. Jeg var bombesikker på at jeg skulle gå frem til keisersnittsdato, men den gang ei :P med de 2 eldste gikk jeg til termin ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom og kikker til dere fine frøkner og ser at det i allefall er en positiv test (eller mange!) hos Lykke!! Gratulerer! :duskedame:

Tussemor - jeg holder pusten for dere. Er så ekkelt når minimennesket er roligere enn normalen, men det går helst godt. Husker ett av de tilfellene der vår snuppe var alt for rolig og jeg brøt i meg x-antall kindereggsjokolade.. Det tok virkelig løs i livmor da. Stakkar lita! ;)

 

Her er det en rolig formiddag. Gullet sover og jeg har endelig funnet frem decoupage-stæsj og pyntet rammen som gipsavtrykket til hennes 2-mnds fotavtrykk skal inn i. Blir fint, så nå geder jeg meg til å gjøre det helt ferdig. Tenk at hun snart blir 4 mnd!

Forholdet har jeg forsøkt å få en prat rundt, men uansett hvor åpne spørsmål jeg stiller møter jeg enten taushet eller en fyr som ikke forstår at jeg har problemer med å forholde meg til tingene. Det gikk så langt at jeg sa at hvis ikke vi snakker sammen, så må vi i alle fall snakke sammen om hvordan vi skal samarbeide rundt jenta vår når det blir slutt, for det vil være eneste løsninga hvis det ikke skjer endringer. Den hadde han ikke sett komme.. Så jeg tror han på sitt teite mannens tror at ting går over om en bare ignorerer det.. men, på eget initiativ hadde han ryddet seg fri hele påska for at vi kunne være sammen, så "noe" må ha gått inn en plass. Er forsiktig optimist.

 

Håper dere har det bra der ute. Leser mer enn jeg skriver for tida, men tenker på dere oftere enn jeg gir livstegn! ♡ Klem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk Mrs-i...skikkelig ekkelt, men lillemor har enten snudd seg i sete eller gjort ett forsøk på å feste seg med hodet....Skal tilbake på fredag og sjekkes mer 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra du får oppfølging Tussemor! Huff så ekkelt når man kjenner at "noe" er annerledes eller feil.. Får håpe litjpia har forsøkt å feste seg med hodet ned og at hun ikke har snudd seg feil vei!!! :)

 

Chloe: Åååååh tvillinger Hihi tipper man føler seg som en liten melkeku når man sitter med to stk som skal ha mat hele tiden! Håper de går opp i vekt :) Og håper det går bra med deg i "bobla" :)

 

Apex: Gurimalla, er lille 4 med allerede?? Tia flyr! Håper du og mannen får snakket sammen i påska når det blir litt roligere rundt dere. Ikke morsomt å ikke ha det bra i et forhold :( Er så vanskelig når disse mannfolka ikke vil prate ordentlig om vanskelige ting. De er som regel ikke oppdratt til å snakke om følelser, så kanskje still en del spørsmål uten å virke anklagene (denne sliter jeg med)? Forsøke å få han til å tenke over saker og ting? Ønsker deg masse lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chloe, den fødebagen skal pakkes i dag, tro du meg så deilig for dere å komme hjem!!! Håper det vises på vekta om du har fløte i puppene

 

Apex, så kjekt å høre fra deg!!!! Tenk at Lillemor er 4 mnd allerede...vær optimist! Det må ofte drastiske tiltak til verks for å få mennene til å tenke.....tro meg, been there done that....Håper dere får ei god påske

 

Mrs I, hun kan bare prøve seg med baken ned, da skal hun virkelig få med meg å bestille Var godt å få sjekket opp forholdene med jm og få instrukser på hva jeg gjør videre. Det er fremdeles lite liv eller liv med mindre kraft, men er ikke like redd nå....jeg synes de er veldig flinke til å følge opp. Var litt overrasket over at det ikke ble ul, men det gjør ingenting. Blir vel det på fredag om hun mistenker seteleie....for da må nok fødselen planlegges og siden jeg bruker å få store unger regner jeg med at jeg ikke får føde osv...å da trenger mor laaaaang tid på å forberede seg mentalt på keisersnitt

 

Nå skal jeg hvile litt før de to minste skal hentes.

 

Ha en fortsatt god dag damer!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liten replikk Tussemor, vesla mi gjorde det samme og då,tok det mindre enn ei veke til ho var he kjende ikkje liv og reiste på obs-posten for sjekk, alt var i orden, men vips( ja,ja, vips og vips..) men det gjekk ikkje ei veke ein gong før ho var ute. Du skal berre sjå ho kjem før påske

 

Elles er eg

No sikker på at tante er her, nokre dagar før tida, men denne syklusen har vore heilt tullete...like godt å bli ferdig med det. Har bestil cb eggløsningstestar, har prøvd desse strimlane ei stund, men får ikkje heilt taket på dei...så skal eg prøva å følgja godt med om det i det heile tatt er noko el, nåledama seier det kanskje ikkje er...men gyn sa alt såg fint ut..greitt å få skikkeleg oversikt, håpar berre dessetestane er så lette å forstå som dei påstår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du Grøne, skulle ikke forundre meg 😋 etter us i dag har jeg hatt så vondt i ryggen og stikkinger i magen at huff. Puster og peser gjennom smertene 😆 skulle pakke bagen i dag, men jeg har så vondt at det får vente til i morgen 😜 nå venter en varm dusj og senga 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oi, spennende Tussemor ♡ Snart er hun her, tenk det! :) Ønsker deg kjempemasse lykke til med "sjarmøretappen" og håper mye mer på fødsel snart enn seteleie for deg!

 

Vel, her ligger minimor og skravler og smiler ved siden av meg. Er på tide å starte dagen, synger hun! 😄 Ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt i overkant spennende Apex...i dag fikk jeg små panikk,så nå er vogga skrudd opp, store deler av bagen pakket og klær vasket 😜 i morgen skal det produseres vårruller, strykes klær, vogga skal vaskes +++ gubben er på tur ned for telling, noe som passer meg dårlig. Håper han får ei god natts søvn og kommer seg! Eldste mann er heller ikke i form, så blir en spennende dag i morgen😜 det har plutselig slått meg at dette er siste gang jeg bærer frem ett barn og det plager meg at jeg ikke nyter det mer...plutselig er lillemor her og da er det slutt...en rar følelse. Håper dere får ei god natt alle sammen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En dag over termin nå!! ;) Lurer på hvir lenge jeg må gå over..?

 

Var veldig nervøs i går, syntes det var lite liv. Prøvde med sjokolade og kald drikke, men null reaksjon. Dro til føden og jordmora dytta en del på magen, da våknet lillegutt og det ble full rulle! Phuu..

 

Og så kjøpte vi oss ny bolig i går!!! Jippi!!! :) :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med ny bolig mrs I!!!!!!!!!!!!! Det må bli knall gøy :-) Huff, den der lite liv greia misunner jeg deg ikke...her har det vært full pinne siden vi var hos jm på tirsdag, heldigvis!!!!!!!!!! Jeg har jo vært så tøff i trynet hele dette svangerskapet, men nå har jeg begynt å kjenne på en del følelser som jeg ikke viste lå under overflaten og ulmet...type, shit vi skal ha baby, jeg skal føde den, det gjør vondt osv :-P Kjenner på ett tilnærmet konstant nedpress om dagen som minner meg på hva jeg skal gjennom...Du har heldigivis max 13 dager igjen mrs I ;-) her kan det fort gå opp til 5 uker :-O I dag er det sykedag på eldstemann, han har hodepine og feber, så da venter en kopp kaffe, litt sjokkis også skal vi starte vårrull produksjonen vår ;-) gleder meg til ferske vårruller til middag :-D Håper du får en god dag med masse kraftige rier ;-)

 

Til alle dere andre, beklager at det blir litt ensporet her...den fødselen kom plutselig veeeeeeeeeeeeldig nært...og hodet klarer ikke å forholde seg til så mye mer akkurat nå....men jeg håper virkelig dere har det bra alle sammen!!!!!! God varm klem og masse babystøv til dere som vil ha :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med hus mrs.I!! Vi driver å pusser opp nå for å legge ut for salg i mai, håper virkelig vi får solgt til den prisen vi vil ha, må ha egenkapital til å bygge hus på vestlandet(akkurat nå har vi ikke gang noe hus å leie der og skal flytte i løpet av sommern eller høsten hihi). 

Sukk kjedelig å gå over tida, snuppa mi som da skulle komme med planlagt KS gadd ikke vente på det en gang hu og kom da med haste KS 4 dager før planlangt hihi.. Men ikke noe stor dramatikk da, håper nå at de har tenkt å legge det planlagte KS tidligere denne gangen. Typen håper vi kan få til 14 dager før denne gangen for da rekker han reinsjakta hihi.. 

 

Ja tenk nå er det ikke lenge til dronninga di kommer Tussemor :D Synes ikke det var lenge siden vi tusla på Roseby og snakket om den lille spira :) 

 

Sukk kan noen være så snill å gi meg litt motivasjon til å starte å male??!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En dag over termin nå!! ;) Lurer på hvir lenge jeg må gå over..?

 

Var veldig nervøs i går, syntes det var lite liv. Prøvde med sjokolade og kald drikke, men null reaksjon. Dro til føden og jordmora dytta en del på magen, da våknet lillegutt og det ble full rulle! Phuu..

 

Og så kjøpte vi oss ny bolig i går!!! Jippi!!! :) :) :)

Gratulerer med ny bolig!!!!! Så spennende :)

 

Tror det er litt ulik praksis fra sykehus til sykehus, men i Stavanger går man max 10 dager over. Det var i alle fall den beskjeden jeg fikk når jeg fødte for lille tulla for et år siden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk takk :) :) Er helt i ørska etter besøk av både takstmann og stylist her i boligen vi skal selge! Gurimalla det går slag i slag!! Må rydde masse og style litt både ute og inne. Hehe synd for mannen som kommer til å bli dirigert rundt og frem og tilbake ;)

 

Blir satt igang søndag 29.mars hvis ingenting har skjedd innen da på St Olavs! Så vi får se om lillingen tar styringen selv eller om han holder seg der inne til neste søndag da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit å ha en dato å forholde seg til da mrs I 😃 Her er eldstemann skikkelig dårlig med sterk hodepine og feber. Paracet tar en god del av smertene, men ikke all feberen...huff, synes det er så vanskelig å vite når man bør kontakte lege og ikke. Skal sjekke tp nå så får vi se. Har ellers fått rullet 200 vårruller, tok knekken på rygg og nakke,men gleder meg til middag😁 heldige mannen din som må style bolig mrs I.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så skulle jeg få oppleve dette også 😃hodet til turbodronninga er festet,så da er det ikke så rart at jeg til stadighet føler for å gå på do 😝 håper virkelig at jeg slipper å gå slik i ukevis...det kan bli hardt for gubben 😜

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...