Gå til innhold

***oss over 30***


Tigerlise&Anton prøver igjen

Anbefalte innlegg

Kjære Tussemor, du må gle deg over vesla med full innsats! Det har ingenting med våre manglande spirer å gjera. Skulle sjølvsagt ynskja vi var omlag akkurat like langt, men det er berre ikkje slik- og det har ikkje du ansvar for.

Håpar dronninga finger deg fred til å bli ferdig med det du skal, og så har vet til i komma ut med ein gong ho er klar

 

Lukke til med notatet, og klem til lillegutt med tårene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fine Grøne, det er nok mest drømmen og ønsket om at også dere skulle være like heldige vet du ;-) :wub: Jeg kommer til å nyte dronninga til fulle når hun endelig kommer seg ut. Gjør det innimellom nå også, men smertene tar veldig fort overhånd :-( Dog, jeg skal heie som en gal på dere alle sammen  :blomst:  :klappe:  :ironi:  :hoppendeglad:

 

Hahahaha poden med tårer kom hjem med halen mellom beina i dag og var så flau fordi han hadde melding med seg hjem fra rektor, han hadde bråket litt vel mye i timen :-P Tror ikke det kommer til å gjenta seg med det første :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tussemor: Håper lillepia di har festet seg!! :) Du må huske å puste innimellom, høres ut som du har særs travle dager! Han ligger fortsatt med hodet nede, jippi!!!! Så da blir det forhåpentligvis vannfødsel som jeg har "ønsket" meg! Lillingen hadde ikke festet seg sist jeg var hos legen, men skal til jordmor på fredag så vi får se da. Tror nok det blir å gå over termin dessverre. Har termin neste onsdag (18.mars)! Kynnerne kommer hele tiden, men ikke gått over til rier enda..

 

Hihi jeg er meget god til å slappe av forresten ;) Har planta stumpen min godt nedi sofaen sammen med kattene mine og her har jeg sittet i 3-4 dager! Prøver desperat å motivere meg for å vaske hus, men ååh det er jo så kjedelig... Mye morsommere å se Sex & the City på HBO ;)

 

Vi er på husjakt for tiden forresten, og det er ingen spøk her i bartehovedstaden altså! ALT av eneboliger/tomannsboliger går jo seriøst for 1 million eller mer over takst :( Helt vanvittig! Kjenner jeg blir litt motløs... Men men, i morgen er det to stk visninger. Satser på at vannet ikke går på visning ;) haha!

 

Ha en finfin uke alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her lever vi litt i troen...:) tok test i dag tidlig, en slik skikkelig billig fra ebay, og i det 5 minutter var gått, dukka det opp en svak, tynn strek nummer 2.. Siden resultatet kan være ugyldig etter 5 min, tør jeg ikke å si skråsikkert at jeg er gravid, men har 2 CB liggende, så tar en av de i løpet av uken.. Bekkenløsningen har dukket opp igjen, etter 5 år uten, og det gjør jo at jeg tror litt mer....:) hadde bekkenløsning i de to svangerskapene som har gått bra, mens jeg ikke kjente noe i det 2 som endte i SA, så jeg er jo nesten glad for smerten...:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mrs I, husvask kan jeg bare drømme om alt som innebærer å måtte bøye seg mer enn 1cm er uaktuelt, da er jeg handicappet i ett døgn etterpå og er det noe jeg er lite interessert i så er det fødsel med de samme bekkensmertene jeg hadde sist. Jeg kunne seriøst myrdet jm da hun ba meg skreve for å gi bedre plass til lillegull, da hun i tilegg prøvde å ta i beinet mitt....oi,oi,oi...nordnorsk temperament i kombinasjon med smerter...trenger jeg si mere? riene var bagateller i forhold!!!!! Har planta baken i godstolen jeg også nå og nyter at jeg ikke er heeeeelt utslitt etter dagens gjøremål....men regner med jeg er i seng om ett par timer

 

Åhhhhh Lykke, så spennende!!!!! Drister meg til ett lite grattis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her lever vi litt i troen...:) tok test i dag tidlig, en slik skikkelig billig fra ebay, og i det 5 minutter var gått, dukka det opp en svak, tynn strek nummer 2.. Siden resultatet kan være ugyldig etter 5 min, tør jeg ikke å si skråsikkert at jeg er gravid, men har 2 CB liggende, så tar en av de i løpet av uken.. Bekkenløsningen har dukket opp igjen, etter 5 år uten, og det gjør jo at jeg tror litt mer....:) hadde bekkenløsning i de to svangerskapene som har gått bra, mens jeg ikke kjente noe i det 2 som endte i SA, så jeg er jo nesten glad for smerten...:)

Er ikkje dei testane på Ebay 5 til 10 min ein skal lese av resultatet ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi er fortsatt på nyfødt intensiven. Gutta blir nå "feta" opp, for så å spisetrene igjen. Tv2 hektet seg på med en gang, mens tv1 kan bruke utrolig lang tid på å hekte seg på brystet, men til gjengjeld er tv1 mye mer effektiv og får i seg mer på mye kortere tid :) men han gaper ikke høyt nok :( ...så vanskelig å få han til å ta brystet ordentlig...

 

Jeg hadde par dager hvor jeg var utrolig trøtt og sliten, men det er blitt bedre nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt at det går betre Chloe!! Heiar på gutane dine, lo litt då eg skjønte at Tv2 var tvilling 2 og ikkje fjernsynskanalen som hadde hekta seg på...fnis!

 

Lykke!!! Dristar meg og til eit lite hurra!! Håpar det sit no :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre Chloe, jeg ble helt imponert over at Tv2 hadde hengt seg på....helt til jeg, som Grøne, skjønte forkortelsen....ler enda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisa Tussemor ;) . Ja jammen så nærmer det seg her også, skal på sykehuset på torsdag og regner ned å få dato for keisersnittet da (mitt 4 KS). Formen er igrunn bra, men merker det endel i bekkenet nå. Ellers skal jeg absolutt ikke klage :) . Så imponert over alle du har husket på! Har mer teflon hjerne her gitt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

haha bra å se at jeg ikke var den eneste som tenkte tv-kanalen da jeg leste Tv2 :D 

 

Lykke-prøver igjen - spennende å høre om testen. Når er IKM?

 

Nå om dagen har vi store diskusjoner om hva navnet til babyen skal være. Jeg trodde (i 3 hele uker) at vi hadde blitt enige om Emma, men dengang ei. Mannen sa plutselig her om dagen at det navnet hadde han jo aldri likt så det var uaktuelt å bruke. Argh! Men jeg har begynt å hviske "Emma" i øret til han etter at han har sovnet så jeg håper at underbevisstheten hans plukker det opp og han begynner å like navnet  :ph34r:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PeppaPig; Åhh jeg kjenner meg igjen, jeg og typen har hatt jentenavn klart nå siden nesten før jeg fikk Tiili(hun er jo bare min så der bestemte jeg alene hihi), men hatt alvorlige diskusjoner om guttenavn, hvor han har som mannen din plutselig kommet med helt andre navn enn hva han har nevnt tidligere og da med samme unnskyldninger, men nå har vi tatt hverandre i hånda og blitt enige om guttenavn også :P Så nå er det bare å bite tenna sammen i 3 uker får vi finner ut hva det blir ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at dere har blitt enige! Da er det nok lys i tunnelen for oss også hehe :D Jeg tror ikke mine telepatiske evner fungerer sånn nevneverdig hehe

 

Men ble det et kompromiss og ble du bare halvfornøyd med navnet, eller fant dere et navn du virkelig liker?

 

Jeg vet jo at mannfolkene har like stor rett til å velge navn som det vi har, men jeg har ikke lyst til å ha et navn som jeg bare liker sånn halvveis.. Og mannen min sitter jo bare å nikker og sier jaha til alle forslag jeg kommer med, så jeg føler jo at han kanskje ikke har like stor entusiasme som meg til å finne det riktige navnet. Hvis han er SÅ misfornøyd med navnet så får jo HAN komme med noen forslag da, men det gjør han jo ikke. Litt frustrert her jeg sitter ja.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Han SKULLE ha en gutt som skulle het Reodor, men det sa jeg med en gang at var heeelt uaktuelt, så kom Jackson, Lavrans etc som jeg i hvertfall ikke var enig i. Vi har lenge snakket litt om å gjøre om på da Reodor til Leodor hvor jeg sa at det kan jeg være med på. Så da blir det Leodor hvis det blir gutt. Jente så har vi hele tiden vært enige om Idril, men litt frem og tilbake om mellomnavn, men har nå havna på Eileen. Veldig deilig å være da ferdig med den diskusjonen for å si det sånn ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minnimusa: Hihi ville han ha navnet Reodor, typ Reodor Felgen?? ;) Hihihi! Bra du fikk endret forbokstav!

 

Artig med navnediskusjoner, kommer alltid opp så mange rare navn og ikke minst rare grunner til hvorfor/hvorfor ikke man liker det! Derfor har vi ikke diskutert navn med noen andre, vi har holdt det internt. Vi har to alternativer nå, men jeg ville lenge ha Lavrans som et alternativ også (ble nedstemt så det ljomer etter av mannen). Så nå står vi igjen med Oliver (som er ute av topp 10-lista, jippi) og Leonard. Men det blir nok det siste ❤️

Leonard betyr "sterk som en løve" og det er nettopp det lillegutt i magen har vært! Han har overlevd, noe de tre andre babyene ikke gjorde.. Så det navnet betyr mye for oss :)

Endret av Mrs-impatient
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha.. jupp som Reodor Felgen :o Eneste vi begge alltid har vært enige om er at vi vil ikke ha noe vanlig navn, men samtidig navn som ikke blir rare eller folk synes blir veldig "teite". Jeg valgte jo Tiili Aurora selv til snuppa mi, Tiili er det kun 4 stk som heter i Norge, men samtidig et lett navn og Aurora er da mer vanlig, men ikke topp 10 liksom :) Ville da han navn på T og A etter farfaren min Trygve og mamman min Aud. Idril likte jeg og typen med en gang vi fant det da det minner om litt norrønd, men samtidig ikke vanlig(er fra Tolkien), ønsket da et mellomnavn igjen på jenta og igjen valgte et litt mer vanlig navn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snart gravide:

Peiskos: 31 år, gift og har en sønn på 10 mnd. Prøver oss nå på et søsken til lillegutt 
LykkeLi1978: 36 år, gift og har to gutter på 8 og 13 år, prøver på en attpåkladd.
Utålmodigemeg: 36 år. Fjernet spiral 25 sept. Har 2 barn fra før på 18 og 20 år.
Nybegynner1, straks 32 år, prøver igjen for første gang etter SA i 4. mnd i mars 14, og krysser fingre for en liten 2015-baby. Ingen barn fra før.
Svimmla: 37 år, tok siste pille 17.mai og håper systemet er raskt oppe igjen så man kan prøve på en spire.
Fisken 2012: 39 år, to barn fra før, har hatt 1 SA, 3 MA og 1 BO. Skal prøve igjen snart...
Duangdaw: 42 år og prøver med donor. 1 avbrutt svangerskap 30. april (uke 16+2) pga for tidlig vannavgang.
Jodi: 38 år, samboer, ett barn på 11 år fra før, begynte prøving i juni.
Love my kidz: gift, 1sønn på snart 7 år, pp1 etter MA i påsken, IKM 27.juni
Ovidia håper på førstefødte i 2015.
Aussiemama: 36 år, samboer, ett barn fra før, sluttet med p-sprøyte for 2 år siden, venter i spenning
Prøver1984: 30år, samboer, 2 barn på 9 og 6 år fra tidligere forhold. Sluttet på p-pillen aug-14
Ancear: 34 år, samboer, prøver på Nr1, prøvd siden juli 2014
prøver30: 30 år, samboer, ingen barn. MA 14.08.2014.
Vinterblomst - 43, har ei lita snelle ♡ ønsker en til ☆
Adenomyose: 36 år, bor i Oslo. Samboer. Ingen barn, 5 stebarn. Prøver i ca 10 år. 1 MA mars 2012.
IVF-innsatt 1 egg 19/10-14.
Susa84: 30 år. Sønn fra før 2003. 1.ivf okt 2014, fryseforsøk jan 2015
Grøne, 38 år, har vesla f. mai 2013, SA april 2014, MA august 2014, SA desember 14.
Utålmodig 82: 32 år, MA januar 15, prøver igjen på første barn.
Cayenne: 42 år, har to herlige, ganske store troll, og håper det siste kommer i 2015 
Lykke *prøver igjen*: 32 år, har 2 skolebarn, prøver på en attpåklatt. SA i januar 2015.
FruRødhette: 31 år. Prøver på første. MA mai og september -14.
attpåklattnr2:40 år,Gift.3 døtre på 2,16,18.Et siste forsøk på en liten prins. eller enda en søt prinsesse i 2015 eller 2016     :)

Bethlisa: 41år, Gift, Telemark, Mannen min har ingen barn,mens jeg har 3 barn fra tidligere (skilt) f. 95,03,04. 1.IVF september 14 endte i BO. Fryseforsøk Jan 15 ente i MA. 2.IVF April 15

1.trimester
Leirha: 35år, samboer, har 3 gutter, 17år, 6år og 2 år, Startet prøving i september, termin ca 1 august 2015
Marolla: snart 33, samboer, datter som blir 8. Prøvere siden feb 2010, termin 2.okt

2.trimester:
Mama foodie: 33 år, har en gullgutt, er nå gravid med nummer 2 <3 Termin ca 17 februar.
Cornetta: 31 år, gift, to jenter på 2 og 3,5 fra før. Termin ca. 30.mars -15
Great 42 samboer og en sønn på 5. Endelig gravid etter 3.5 prøving. Termin 17 mai 2015
Siri83: 30 år, gift, ingen barn fra før, MA 13.08.14, gravid igjen - foreløpig termin 27.mai 2015
PeppaPig: 36år, gift, datter på 5år. Termien 8.juni 2015
FruMille:30 år,gift, ingen barn fra før, MA mai 14, termin ca 28 juni
ØYNE: 33 år, samboer, prinsesse født januar 2014, termin med nr. 2, ca 7. juli
Krumelur: 36 år, venter gutt nr to 13. juli 

Ulvinne83: 31 år, gift, ingen barn fra før, prøvere siden september 2014, termin ca 29.8.15

Minnimusa: 33 år, har ei Tullehøne født jan 14. Foreløpig termin 4.9


3 trimester:
Mamma-til-Emma: 31 år, jente på snart 4 fra tidligere forhold. Vi ønsker oss to nurk til. <3
Mrs-Impatient: 31 år fra Trondheim. Første barn. Termin 18.mars. 
Tussemor5: 36 år, gift, tre gutter, 7,5 og 1 år...Termin, tja, den som vet, mars/april en gang :-P
Bonanza: 36 år, har 3 barn, termin 13 mai 2015 med nr 4.

Unilon, 35 år, gift, datter 2 år, termin 24. mai, venter en gutt!

Født:
Supersnusken (termin 25.des), født 1/1-14
HH80 (termin 4.januar)
En til,please. (38 og fjerdegangs. termin 04.03.2014).bittelille vakre Signe som ble født på tampen av uke 32 12 januar
MissAlma (31 år, ingen barn, termin 27.02-02.03 (?))
Mrs Rose(30 år, ingen barn, termin 18. mars).
Løve2012 (31 år, gutt født i juli 2012 fra før, termin ca 20. mai)
Barn nr 3 2014(10pp), (33 år, 2 barn på snart 2 og 4, termin 25 mai)
Katta82 (31år, ingen barn. Venter en gutt 1. juni 2014)
Kjærepære (35 år, Hønefoss, ingen barn, 5 ins, 4 ivf, termin 4. juli -14, småpærene kom 28.juni)
Dossa (38 år, har to jenter og en gutt. Etter en EXU og SA så er nå spira på plass! Termin ca 29. juli 2014
SpirenMin (33 år, Oslo, ingen barn, MA mars '12, termin 1. juli 2014, fødte en gutt 2.juli)
Mamma&storebror(35år, 1 barn, termin 29 juli-14) Fødte en velskapt gutt 15
Linda1976 (37 år, ingen barn fra før, venter jente, termin 15 juli)
ini (30 år. Har en nydelig fin gutt på 2. Termin 17.08.14 )
Jmar (termin ca 26 august. 3 gutter på 4,9 og 15 fra før ;-) Bor i østfold
Sharmi81(termin 8.9)
Girasol (32år, ingen barn fra før. Termin 28.09.14) Fødte en liten jente 21.09
Kjøttmeis (30 år, fikk en perfekt liten jente 21.09.14)
Apex 39år, 1 voksen sønn, Lille fine Aurora kom 27.11.14 
Sjøgress (33 år, to barn) termin 20.09.14.
Corneliuss 36 år. To barn på 3 og 6 år. Fra Oslo. Ønsker et tredje lille nurk. Termin 5.des 

Sidney - 33 år fra Sandnes. Gravid med første. Termin ca 10 januar.

Chloe30: 36, gift, jente og gutt, 9 og 6 år, Keisersnitt 23.mars, tvillinger,2 gutter 
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha ha vi er så langt fra å ha navn klart som det er mulig å komme! Har ikke anelse! Jeg kommer med noen nølende forslag men ingenting har falt i smak hos mannen. Selv har han ingen forslag 😝 Vel vel, sånn var det sist og. Vi ble da enige til slutt, og er veldig fornøyd med det navnet fortsatt. Han har et kort, norrønt navn, vil gjerne ha noe som passer med det. Leonard er kjempeflott synes jeg, Mrs I!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har også holdt det internt, orker ikke diskutere navnevalget med resten av slekta... Jeg bare vet at det kunne blitt noen heftige diskusjoner! Bedre å bare si "her er [babynavnet]" - ikke så mye de kan si da hehe

 

Eileen var faktisk ett av navnene på lista mi, men det ble nedstemt av mannen (som vanlig)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morsomt med navn :) Jeg har "samlet på" navn siden jeg gikk på ungdomsskolen. Har forandret smak en del de siste 15 årene, så er litt spent på om vi (jeg) noen gang greier å finne NAVNET. Tidligere favoritter var norrøne, og helst veldig uvanlige navn. Har et guttenavn på lista mi som nesten ingen heter i Norge. Har gått litt bort fra norrøne navn nå, og er mer glad i navn som var populære første halvdel av 1900-tallet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PeppaPIg: ikke 100% sikker på når ikm var, andre syklus etter SA og jeg har ikke testet etter EL. Men har hatt som utgangspunkt at IKM var på søndag, da var det 4 uker siden forrige mens, og den kom 29 dager etter SA.

 

Innser nå at jeg kanskje bør begynne å tro på ordentlig at jeg er gravid :) tok 2 tester i dag tidlig (eller i natt, måtte tisse kl 04.30, så da testet jeg :) ) en ebay- test, som ble svakt positiv rett etter fristen, så nå har jeg 3 slike.., og en CB, som ble positiv etter et par min,mog innenfor fristen... Ikke et supersterkt kryss, men et kryss er vel et kryss... :) bekkenløsnings-smertene er her enda, i går var det litt mindre vondt siden det var rolig på jobb, men kjente det allikevel. Ellers har jeg metallsmak i munnen, antydninger til halsbrann, vondt i korsryggen samt lette magesmerter, noe jeg alltid har når jeg er gravid. Så nå MÅÅÅ spiren henge fast til november! <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahah, ser jeg ikke er den eneste som gikk på den med tvilling 2 altså, tenkte seriøst at tv2 hadde vært innom,hehe ;)

 

Her er navnet til lillegutt klart, det har det vært siden vi hadde navnet "oppe til høring" da begge besteforeldrepar var samlet på hytta i fjor sommer, og da var jeg jo ikke gravid engang,hehe ;) det er et enkelt og greit navn som jeg alltid har likt, ikke er det på navnetoppen heller, og det falt godt i smak hos familiene. Mannen min er Mr Ubesluttsomheten selv så han har vært litt fram og tilbake, men nå har han begynt å kalle lillegutt i magen for navnet som er bestemt for lengst :P

 

Lykke-prøver igjen: hvisker et forsiktig gratulerer, så spennende da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke- prøver igjen: Et kryss er et kryss! Gratulerer så mye :D

 

Jeg har fått svaret på glukosetesten jeg tok i sist uke, og det viser seg at jeg har svangerskapsdiabetes. Jeg skal inn for samtale/veiledning med en matspesialist (aner ikke hva det heter på norsk, dietician på engelsk hvertfall) om halvannen uke, så da får jeg vel litt mer info. Inntil det så holder jeg meg unna det meste av sukker og drikker vann med sitron og spiser salatblader. Veldig typisk at dette skjer akkurat når jeg har kjøpt inn litt sjokolade til helgen ;)

 

I tillegg til denne nyheten, så fikk vi melding fra huseier at han skal selge huset vi leier av han. Greit nok det, vi regnet jo ikke med å få bo her i all evighet og vi hadde planer om å flytte på oss til neste år. Men selvfølgelig så utløper leiekontrakten vår akkurat rundt termin. Jeg vet ikke om jeg skal le eller gråte  :frown:   Vi kan mest sannsynlig få lov til å bo her litt lenger, men jeg har ikke lyst til at datteren min må bytte skole midt i skoleåret, så vi ender vel opp med å flytte med en gang babyen har blitt født, eller prøve å få det til rett før fødsel. Det som er bra er jo at jeg vet hvilken dag hun blir født på siden det blir keisersnitt - litt enklere med planlegging hvertfall. 

 

OK, nok om meg og mitt... 

 

Hvordan står det til ellers jenter? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff så kjedelig, Pappa, både med diabetes og ufrivillig flytting! Er det vanskelig å finne noe nytt der dere bor?

Hadde heldigvis normal glukosebelastning, men regner med at jeg må ta den på nytt litt lengre ut i svangerskapet.

 

Her har omgangssyke kommet på besøk, slapp visst ikke med én runde i år. Skulle inn på guttungen rom med noen klær da jeg så at han hadde kasta opp i søvne, uten å våkne. Hadde Taco til middag så det var mais overalt! Bar han inn til oss og da kasta han opp på nytt. Går unna på sengetøy her nå. Har siste dagen i praksis i mårra så pappaen må bli hjemme. Har lagt meg på ungene rom mens han ligger inne med far, har en lag dag foran meg og min kjære tar heldigvis hensyn til det. Var hjemme en dag hver tidligere i uka pga feber hos lillegutt, så det er liksom bra nå... Håper bare vi voksne slipper unna, det weber så slitsomt de greiene der....

Endret av Krumelur
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...