Gå til innhold

***oss over 30***


Tigerlise&Anton prøver igjen

Anbefalte innlegg

Apex: Så bra dåpen gikk fint! Gleder meg til å organsiere dåp jeg :) Men huuuff farang etterpå er jo ikke akkurat å foretrekke da... Stakkar dere!! Lykke til hos HS :)

 

Er faktisk på sykehuset nå, sitter og venter på at de skal utføre et vendingsforsøk :/ Lillegutt sitter med føttene nederst, så rumpa oppå føttene (tror det kalles "complete breech" på engelsk..). Snakket med overlegen på avdelingen og han sa vi får KS om vi vil det. Men de anbefaler vaginal fødsel selv om halvparten av setefødslene ender med hastesnitt, og det er sikkert pga det hormonet du nevner :) Får bare krysse fingrene for at de klarer å snu dette stabeistet da ;) Hihi han ligner fælt på mamman sin, sta som et esel ;)

 

Lykke til med samboeren din! Håper dere finner ut av det :) Ta tia til hjelp!

 

Klem fra sykehuset :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei alle flotte damer!

Lenge siden jeg har gitt lyd i fra meg, selv om at jeg er inne og sniker en gang i blandt!

Ser det har vært ganske stille her en stund, ikke fullt så mye aktivitet, men sånn er det vel ;) ser at enkelte er høygravide også alt, skal si tiden går fort. Husker deg mrs impatient fra da jeg gikk gravid i vår/sommer (som vi dessverre mistet) og nå er du Fødeklar snart, tenk det . Krysser fingrene for at huleboeren din vil snu seg med litt hjelp, masse lykke til :) synes forøvrig at tiden flyr avgårde selv nå, jeg runder 23 fullgåtte uker på torsdag alt :o etter oul i uke 18 og vi fikk vite at alt står bra til med lilleprins, så har ukene bare flydd avgårde, og det gjør meg ingenting, for nå merker man tydelig at det begynner å gå mot vår med lysere ettermiddager, deilig :) ellers er formen fin her, den lille begynte å sprelle fra seg for et par uker siden, og sist uke kunne vi endelig kjenne sparkene fra utsiden også, for en herlig og utrolig følelse, at det ligger en baby og spreller inni magen min,hihi ;) håper det står bra til med dere alle, masse lykke til til dere høygravide, og tvi tvi for alle prøvere, slenger over masse babystøv ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liten oppdatering: Halleluja og hipp hipp hurra meg rundt en einerbærbusk!!!! :) Lillegutt snudde seg på vendingsforsøket!!! :) Ber til høyere makter at han blir liggende med hodet ned frem til fødselen! Fødselslegen sa at det bare var ca 30% av førstegangsfødende de klarer å snu babyen på, men når de først klarer det så blir de som regel liggende i hodeleie :) Krysser fingrene for at hun har rett! Ååååh for en lettelse :)

 

Fru Mille: Så koselig at du er hele 23 uker på vei!! Husker godt at du mistet da vi var i samme terminklubb :( Så utrolig bra at det går bra denne gangen! Vi får også en gutt :) Og ja, tiden flyyyyyr! Skjønner ikke at jeg faktisk snart er ferdig med graviditeten og at en sprell, levende baby skal komme ut! Hjelp! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikm 20.02. Ikke fått mensen enda. Pleier alltid å ha 28 dagers sykluser. En sjelden gang 29. Tok en test nå (clearblue), men den ble negativ. Er det bare å vente på mensen, da eller...?? Noen som har opplevd det samme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikm 20.02. Ikke fått mensen enda. Pleier alltid å ha 28 dagers sykluser. En sjelden gang 29. Tok en test nå (clearblue), men den ble negativ. Er det bare å vente på mensen, da eller...?? Noen som har opplevd det samme?

Oh yes og mange flere :) bare å vente. .. Ingen mens fremdeles håp inntil tr viser seg ;)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hadde ikm 20.02. Ikke fått mensen enda. Pleier alltid å ha 28 dagers sykluser. En sjelden gang 29. Tok en test nå (clearblue), men den ble negativ. Er det bare å vente på mensen, da eller...?? Noen som har opplevd det samme?

Oh yes og mange flere :) bare å vente. .. Ingen mens fremdeles håp inntil tr viser seg ;)

 

Hehe... godt å vite at vi er flere. Har aldri skjedd at jeg har gått over før. Pleier ALLTID å få mensen mellom klokka 13 og 14 på dag 28!

Så lenge testen blir negativ, tenker jeg at det er liten sannsynlighet for graviditet...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tjohooooo Mrs-I, så digg!!!!! var det vondt? Åhhhhh jeg husker den der følelsen såååååå sykt godt, når en er då redd også plutselig så bare ordner det seg det er så ufattelig utladende deilig gratulerer rett og slett

 

Så kjekt å høre fra deg Apex! Dog, så vondt at det går trått mellom deg og sambo. Jeg vet vel litt for godt hvordan det der er...men tiden hjelper ofte på...her er det gubben som savner nærheten mest. Jeg har mer enn nok nærhet fra de tre minste pluss ålen i magen men jeg vet at det går seg til om ett år el to håper dere finner ut av det. Jeg også gleder meg til dåp. Denne gangen skal jeg unne meg å bestille mat og lage minst mulig selv, bortsett fra kakene. Der er jeg litt sær, så det fikser jeg som regel selv. Det vil si som regel fikser jeg all maten selv, med pittelitt hjelp fra familien min (de tilbyr seg å hjelpe), svigers driter jeg en lang mars i,rett og slett. Kan til nød be om hjelp til ei kake, men der går grensa liksom....nei, det skal bli kos med dåp og mye god tapas bare få ut denne ungen først

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig lettet etter dagens "økt" altså :) Det var ikke så vondt som jeg hadde trodd/forestilt meg, men det var ikke akkurat godt nei ;) Mannen satt som forsteinet og så på med stooore øyne, han syntes det så meget brutalt ut! Jeg konsentrerte meg om å puste rolig, både legen og jordmora var strålende fornøyd med den rolige innsatsen min. Haha første gang jeg har fått kompliment for pustinga mi ;)

 

Tussemor: Det blir koselig å planlegge dåp :) Vi skal også bestille mat, skal forsøke å ikke stresse og styre så mye som jeg pleier! Blææææh så kjedelig med svigers... Min svigermor kan ta seg en bolle... Hun brølte til mannen min i sommer at hun aldri skal stille opp for han/oss igjen, og stabeistet i meg sier at jeg ALDRI skal be om en eneste liten tjeneste EVER. Haha ikke engang en kake til dåpen ;)

Endret av Mrs-impatient
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at det ikke var alt for ille. Var det innvendig eller utvendig snuing?

Jeg spør heller ikke. At gubben velger å gjøre det, får være opp til han. Svigermor har vært ekstremt tydelig på at det er sååååååslitsomt å ha ungene.....hvis det er så ille skal hun jaggu meg få slippe. De er to stk som ikke er i jobb lengre. De har ingenting annet enn ei bikkje å ta seg av, noe de forøvrig ikke er veldig gode på så det er jo forståelig at man kan bli sliten av å være sammen med barnebarna sine....spesielt når man lover dem at de skal få komme på overnatting osv og ikke holder løftene sine osv...Nei, nok dritt, jeg blir bare så trist på ungenes vegne! Heldigvis er mamman min litt mer oppegående

Nei, får vel komme meg i seng...blir en lang dag igjen i morgen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for at lillegutten tok til fornuft og snudde seg mrs impatient, selv om at han trengte litt hjelp :) det høres jo grådig brutalt ut, men de hadde vel ikke gjort slikt om det ikke var trygt! Tanken på at det skal komme ut en baby etterhvert synes forøvrig jeg også er helt sprøtt, men jeg kan bare tenke meg hvilke kjærlighet man vil føle med det samme, gleder meg <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var utvendig snuing :) Hihihi tror det bare er på kyr de foretar innvendig snuing ;) Hahahahaha!

 

Det føltes veldig trygt altså! Var på St Olavs dette og de er veldig flinke der. Målte hjertelyden til babyen i nesten 1 time vendingen ble satt i gang. Selve vendingen var over på typ 3-4 minutter (maks), så det gikk fort! Etterpå lå jeg med måling av hjertelyd i over 30 min før vi dro hjem. Positivt overrasket :) Har mye kynnere nå da og litt murringer både nede ved skambeinet og i ryggen, så i morgen skal jeg pakke fødebaggen sånn just in case det blir tidlig fødsel!

 

Helt enig med du Tussemor, mannen gjør hva han vil, jeg holder meg på avstand (milevis). Liker henne rett og slett ikke, hun er ekstremt manipulerende og har skjøvet alle i sin egen familie bort (bortsett sin egen sønn, dog klikket hun i vinkel på han i sommer). Flere av hennes nærmeste har advart meg mot henne og hjelpes meg så mange historier jeg har fått høre om oppførselen hennes. Huff!!! Nei, jeg holder avstand!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det i dag mrs I? Murrer det like godt? Hørtes litt spennende ut med den snuinga, men jeg er sjeleglad for at jeg har sluppet hittil. Jeg har havnet i en resignasjonsfase,tanken på fødsel gjør meg helt utslitt men tror det er fordi det er så lenge til og fordi jeg ikke når målet mitt med datainnsamlinga til mastern min men det går seg vel til når det nærmer seg termin Synes det er litt skummelt at vi venter jente også. Svigermor er helt på tuppa og det kommer til å bli en hinnsides forskjellsbehandling dog, ikke så lenge jeg får ha ett ord med De skal ikke være enkle disse svigerforeldrene

 

Fru Mille, så godt at du gleder deg! Jeg har aldri opplevd den der spontane kjærligheten til ungene mine. Rett etter fødsel er det kun en ting som betyr noe MAT Hva som skjer med ungen betyr fint lite, bare jeg får mat....men gubben derimot gir uttrykk for rimelig mye sterkere følelser enn jeg besitter da. Jeg sier det bare, slik at du kan være obs på at det ikke er alle som får denne wow kjæelighets/ mamma følelsen med en gang. Hører flere som blir så skuffet når de ikke opplever den. Men tro meg, den kommer etterhvert, snikende, med en uendelig plagsom angst Jeg elsker ungene mine over alt på denne jorden, men det er ingen som får meg til å kjenne på så mye sinne også Håper dog, virkelig at du får oppleve den der overveldende følelsen

 

Nei, nå går klokka fra meg gitt. Jeg må få mini opp av senga og i barnehagen gitt. Full fart her i dag.

 

Ha en strålende dag alle sammen!!! For dere som ønsker, sender dere bøttevis med babystøv.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han ligger fortsatt i hodeleie :) Myyye murringer, kjenner noe annerledes i ryggen, rar feeling nedover lårene og det er mye lettere å ta på seg sokkene når hodet til lillegutt ikke stanger i ribbeina mine ;) Han er veldig ivrig på sparkinga si der inne da, sikkert godt å få føttene "fri"! Beklager ekkel detalj, men jeg har fått ganske urolig mage med litt diaré, så jeg begynner nesten å tro at fødselen faktisk kan starte mye tidligere enn forventet. Hadde innstilt meg på å gå 10-14 dager over termin, men kaaaanskje jeg slipper det :)

 

Ha en fin dag damer :) Her i huset skal fødebaggen pakkes og babyklær vaskes/skyldes opp :)

Endret av Mrs-impatient
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

MrsImpatient; Så flott at minimennesket ligger rette veien og at vendingen ble vellykket! Følger spent med og heier på deg! :duskedame:

 

Huff, føler med dere og svigersproblematikken.. Skulle så gjerne hatt svigerforeldre men de er dessverre døde begge to og jeg rakk aldri å treffe dem. Men, vi er heldige og jeg har en flott svigerbror og hans kvinne i nabolaget. De er virkelig supre, kommer innom for å beundre lillemor rett som det er, og var til uvurderlig hjelp når vi skulle arrangere barnedåpen. Håper på fortsatt god kontakt med dem - både som venner og familie! Mine egne foreldre stilte opp for prinsen og meg i hans oppvekst, men der synes jeg nå at det ble litt i overkant med engasjement så i stedet for å igjen bli "umyndiggjort" blir det mer min baby denne gangen.. Men, pappajente som jeg alltid har vært vil det nok bli god kvalitetstid med dem for lillemor selv om de ikke får like mye overnattingsgjest denne gangen! ;)

Nå må jeg komme meg i gang med dagens prosjekt - gjøre klart gjesterommet til tantejenta mi kommer på besøk for vinterferien. :)

Ha en ålreit dag! :)

Endret av Apex
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhhhhh mrs I....dette er litt i overkant spennende men jeg kjenner meg igjen i beskrivelsene dine kanskje ikke så mye murringer, men periodevis vonde kynnere, rar mage og nedpress, periodevis føles både lår og rumpe døde og smerter i korsryggen. Kjenner også at bekkenet begynner å mørne litt håper du slipper å gå langt over tiden, det er såååååå kjedelig. Jeg forventer også å gå over, men jeg har klaget litt på terminen, så de skulle sjekke status dagen før termin fytti som jeg gleder meg til å bli ferdig!!!! Savner å være mer aktiv sammen med ungene og ta unna mere husarbeid. Stakkars gubben,han jobber hardt for tiden. Han tar det aller meste av husarbeid og legging av unger i tillegg til at han er på jobb. Mens jeg sitter i en stol å kommanderer og studerer litt fantastisk arbeidsfordeling. Nå skal jeg sove litt, før minstemann skal hentes i barnehagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han ligger fortsatt i hodeleie :) Myyye murringer, kjenner noe annerledes i ryggen, rar feeling nedover lårene og det er mye lettere å ta på seg sokkene når hodet til lillegutt ikke stanger i ribbeina mine ;) Han er veldig ivrig på sparkinga si der inne da, sikkert godt å få føttene "fri"! Beklager ekkel detalj, men jeg har fått ganske urolig mage med litt diaré, så jeg begynner nesten å tro at fødselen faktisk kan starte mye tidligere enn forventet. Hadde innstilt meg på å gå 10-14 dager over termin, men kaaaanskje jeg slipper det :)

 

Ha en fin dag damer :) Her i huset skal fødebaggen pakkes og babyklær vaskes/skyldes opp :)

Diaré er en klar indikasjon på at det skal skje noe ja :D

Masse lykke til! !!!!!!! Oh glede :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann damer :) 

Nei, absolutt ikke i fødsel.. ;) Det er såååå typisk om jeg nå plutselig "må" gå langt over termin!! Hehe det ligger nemlig litt i familien å gå MYE over tiden dessverre. Søren altså, jeg som håpte at vendingsforsøket skulle sette i gang det hele! Jaja.. Har iallefall fått klar fødebagen da  :klappe: Har fortsatt mye kynnere og murringer, men det kan godt hende det bare er at han fester seg (?)! 

 

Enn dere skjønne damer? Noen som har noe nytt å berette? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe.. typisk det. Tanta mi har en som kom på termin og en som var for tidlig født, jeg fødte 10 dager før termin sist og da 4 dager før planlagt KS så håper kanskje de setter KS noen dager tidligere denne gangen så jeg slipper å måtte diskutere med jordmor om at jo ungen har ikke tenkt til å vente, mens hu mente at nei vi venter til i morgen = 7 min senere måtte hun ringe legen og booke operasjonsstue hehehe.. Åhh hadde veldig "I told you so!!" etterpå  :P Mora mi fikk meg på overtid i følge ene terminen hu fikk og før termin i forhold til andre terminen så spørs hva man sier der, lillebrodern kom 8 dager over. 

 

Nå har jeg hatt min første forelesning, phu!! Går da nettstudier så var veldig spent på hvordan den første forelesningen ble. Gikk veldig greit da jeg har vært gjennom akkurat det samme tidligere. Så nå er det bare å klare å få knottet ned første oppgave som skal leveres til mandag. Problemet er at siden NAV brukte så lag tid på å gi meg riktig info og gjorde mye feil med søknaden så fikk jeg tilgang i går til studiet så ikke bøker og sånt ennå. Men funnet scann av sidene jeg trenger på nett, men kjenner at det er ikke lett å sitte på laptop med 4 forskjellige vinduer å svitche mellom for å få infoen til oppgaven. Men men går nok bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror faktisk oldemor, mormor og mamma alle sammen fikk alle sine barn ca 3 uker etter termin!  :sjokkert: Nå får man jo ikke gå så lenge over tiden heldigvis! Min søster gikk 10 dager over med sin første. Neiiii ååh, håper jeg slipper å gå over altså! 

 

Haha du skulle ha sagt "hva sa jeg" til jordmora Minnimusa! Men fikk du KS eller ble det vaginal fødsel?? 

 

Oj, nettstudier! Så spennende!! Hva studerer du? Jeg forsøker meg på en master på deltid, men hvor motivasjonen min gikk hen det vet jeg ikke... Poooffff så var motivasjonen borte  :eeeh:  Er meldt opp til noen fag til våren, men tror neppe jeg orker å ta eksamen. Jeg bor i Trondheim og skolen min er på Østlandet, og jeg MÅ reise nedover for å få tatt eksamen. Blæh! Tror kanskje jeg skal fokusere på den lille som kommer i stedet  :hjerte: Får ta eksamen i faget "husmor" her hjemme i stedet  :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde veldig lyst for å si det sånn, men turte ikke. Jeg måtte ha KS pga risiko for både meg og barn, var da derfor veldig viktig at jeg ikke gikk inn i den aktive delen av fødselen pga at livmoren min kunne være svekket da jeg har fjernet et myome på 600g ett år tidligere. Og siden de nå har vært inne å "rota" i livmora mi to ganger siden oktober 2013 så blir det KS denne gangen også, det sa de i hvertfall sist når jeg spurte i forhold til flere barn. 

 

WOW master, imponert! Nei jeg tar bare et regnskapskurs nå. Har jobbet med administrasjon og avlasta div regnskapsavdelinger tidligere, men ønsket nå å fylle på kompetansen min så jeg kan gjøre skikkelig regnskap ikke bare punche bilag :P Og siden vi tenker å flytte til indre Sognefjorden i løpet av høsten(hvis vi får solgt huset mitt her i Rakkestad til sommern), hvor da arbeidsmarkedet er skralt så er det alltid greit med regnskap, for det trengs overalt. Og så skal vi jo ta over gården til svigefar i fremtiden en gang og skader jo ikke å kunne kjøre regnskapet der også og spare noe penger :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh gurimalla Minnimusa! Myom på 600 gr?? HUFF!!!  :hakeslepp: Bra du får og fikk KS, noe annet ville jo vært galskap! Det hørtes forøvrig utrolig vondt ut å ha en så stor muskelknute/svulst.. Hadde du mye smerter før du fant ut hva det var?? Og hvordan fant de det ut? Ai ai ai! Stakkar deg :( Det går bra med deg nå? 

 

Hehe ikke bli imponert over denne masteren jeg forsøker å ta, jeg er tidenes lateste student som aldri kommer til å fullføre graden ;) Jeg bare orker ikke, selv om jeg ELSKER fagene og det å lære. Men jeg er lat latere latest.. Skolen er ikke langt unna Rakkestad, den gamle landbrukshøgskolen på Ås. Men det er mye mer imponerende å ta et regnskapskurs, bestå og faktisk bruke det til noe fornuftig :) DET står det respekt av  :klappe:  Flinke jenta! Kjempelurt med regnskap, det er som du sier - behov for det uansett hvor man bor! Jøss, skal dere flytte fra østlandet til Indre Sognefjorden? Spennende!! Hadde jeg flyttet dit måtte jeg ha snakket engelsk tror jeg, skjønner seriøst ikke sogn-dialekt  :ler:

 

Marolla: Tusen takk!!! Krysser fingrene selv :) Nå er det jo hele 3 uker igjen til termin, så jeg skal ikke begynne å klage enda. Men om lillingen ikke har kommet før 18.mars blir det en klagemaraton fra meg. Just sayin' ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...