Gå til innhold

***oss over 30***


Tigerlise&Anton prøver igjen

Anbefalte innlegg

Hahha pappa!

 

Nja, det er vanskelig å finne et sted i vår prisklasse som sokner til barneskolen hun går på nå. Men jeg snakket med en venninne som anbefalte en eiendomsmekler som kanskje kan utføre mirakler, så vi skal møtes om et par uker og diskutere hvor vi vil bo, budsjett osv osv

 

Usj, omgangssjuken i hus høres ikke bra ut! Håper dere slipper unna det verste av det.. Ikke moro og være syk, og enda mindre moro hvis man er gravid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Snart gravide:

 

Snart gravide:

Peiskos: 31 år, gift og har en sønn på 10 mnd. Prøver oss nå på et søsken til lillegutt

LykkeLi1978: 36 år, gift og har to gutter på 8 og 13 år, prøver på en attpåkladd.

Utålmodigemeg: 36 år. Fjernet spiral 25 sept. Har 2 barn fra før på 18 og 20 år.

Nybegynner1, straks 32 år, prøver igjen for første gang etter SA i 4. mnd i mars 14, og krysser fingre for en liten 2015-baby. Ingen barn fra før.

Svimmla: 37 år, tok siste pille 17.mai og håper systemet er raskt oppe igjen så man kan prøve på en spire.

Fisken 2012: 39 år, to barn fra før, har hatt 1 SA, 3 MA og 1 BO. Skal prøve igjen snart...

Duangdaw: 42 år og prøver med donor. 1 avbrutt svangerskap 30. april (uke 16+2) pga for tidlig vannavgang.

Jodi: 38 år, samboer, ett barn på 11 år fra før, begynte prøving i juni.

Love my kidz: gift, 1sønn på snart 7 år, pp1 etter MA i påsken, IKM 27.juni

Ovidia håper på førstefødte i 2015.

Aussiemama: 36 år, samboer, ett barn fra før, sluttet med p-sprøyte for 2 år siden, venter i spenning

Prøver1984: 30år, samboer, 2 barn på 9 og 6 år fra tidligere forhold. Sluttet på p-pillen aug-14

Ancear: 34 år, samboer, prøver på Nr1, prøvd siden juli 2014

prøver30: 30 år, samboer, ingen barn. MA 14.08.2014.

Vinterblomst - 43, har ei lita snelle ♡ ønsker en til ☆

Adenomyose: 36 år, bor i Oslo. Samboer. Ingen barn, 5 stebarn. Prøver i ca 10 år. 1 MA mars 2012.

IVF-innsatt 1 egg 19/10-14.

Susa84: 30 år. Sønn fra før 2003. 1.ivf okt 2014, fryseforsøk jan 2015

Grøne, 38 år, har vesla f. mai 2013, SA april 2014, MA august 2014, SA desember 14.

Utålmodig 82: 32 år, MA januar 15, prøver igjen på første barn.

Cayenne: 42 år, har to herlige, ganske store troll, og håper det siste kommer i 2015

FruRødhette: 31 år. Prøver på første. MA mai og september -14.

attpåklattnr2:40 år,Gift.3 døtre på 2,16,18.Et siste forsøk på en liten prins. eller enda en søt prinsesse i 2015 eller 2016 :)

Bethlisa: 41år, Gift, Telemark, Mannen min har ingen barn,mens jeg har 3 barn fra tidligere (skilt) f. 95,03,04. 1.IVF september 14 endte i BO. Fryseforsøk Jan 15 ente i MA. 2.IVF April 15

 

1.trimester

Leirha: 35år, samboer, har 3 gutter, 17år, 6år og 2 år, Startet prøving i september, termin ca 1 august 2015

Marolla: snart 33, samboer, datter som blir 8. Prøvere siden feb 2010, termin 2.okt

Lykke *prøver igjen*: 32 år, samboer, har 2 barn, prøver på en attpåklatt :). SA jan 2015. Termin ca 17 nov 2015

 

2.trimester:

Mama foodie: 33 år, har en gullgutt, er nå gravid med nummer 2 <3 Termin ca 17 februar.

Cornetta: 31 år, gift, to jenter på 2 og 3,5 fra før. Termin ca. 30.mars -15

Great 42 samboer og en sønn på 5. Endelig gravid etter 3.5 prøving. Termin 17 mai 2015

Siri83: 30 år, gift, ingen barn fra før, MA 13.08.14, gravid igjen - foreløpig termin 27.mai 2015

PeppaPig: 36år, gift, datter på 5år. Termien 8.juni 2015

FruMille:30 år,gift, ingen barn fra før, MA mai 14, termin ca 28 juni

ØYNE: 33 år, samboer, prinsesse født januar 2014, termin med nr. 2, ca 7. juli

Krumelur: 36 år, venter gutt nr to 13. juli

Ulvinne83: 31 år, gift, ingen barn fra før, prøvere siden september 2014, termin ca 29.8.15

Minnimusa: 33 år, har ei Tullehøne født jan 14. Foreløpig termin 4.9

 

3 trimester:

Mamma-til-Emma: 31 år, jente på snart 4 fra tidligere forhold. Vi ønsker oss to nurk til. <3

Mrs-Impatient: 31 år fra Trondheim. Første barn. Termin 18.mars.

Tussemor5: 36 år, gift, tre gutter, 7,5 og 1 år...Termin, tja, den som vet, mars/april en gang :-P

Bonanza: 36 år, har 3 barn, termin 13 mai 2015 med nr 4.

Unilon, 35 år, gift, datter 2 år, termin 24. mai, venter en gutt!

 

Født:

Supersnusken (termin 25.des), født 1/1-14

HH80 (termin 4.januar)

En til,please. (38 og fjerdegangs. termin 04.03.2014).bittelille vakre Signe som ble født på tampen av uke 32 12 januar

MissAlma (31 år, ingen barn, termin 27.02-02.03 (?))

Mrs Rose(30 år, ingen barn, termin 18. mars).

Løve2012 (31 år, gutt født i juli 2012 fra før, termin ca 20. mai)

Barn nr 3 2014(10pp), (33 år, 2 barn på snart 2 og 4, termin 25 mai)

Katta82 (31år, ingen barn. Venter en gutt 1. juni 2014)

Kjærepære (35 år, Hønefoss, ingen barn, 5 ins, 4 ivf, termin 4. juli -14, småpærene kom 28.juni)

Dossa (38 år, har to jenter og en gutt. Etter en EXU og SA så er nå spira på plass! Termin ca 29. juli 2014

SpirenMin (33 år, Oslo, ingen barn, MA mars '12, termin 1. juli 2014, fødte en gutt 2.juli)

Mamma&storebror(35år, 1 barn, termin 29 juli-14) Fødte en velskapt gutt 15

Linda1976 (37 år, ingen barn fra før, venter jente, termin 15 juli)

ini (30 år. Har en nydelig fin gutt på 2. Termin 17.08.14 )

Jmar (termin ca 26 august. 3 gutter på 4,9 og 15 fra før ;-) Bor i østfold

Sharmi81(termin 8.9)

Girasol (32år, ingen barn fra før. Termin 28.09.14) Fødte en liten jente 21.09

Kjøttmeis (30 år, fikk en perfekt liten jente 21.09.14)

Apex 39år, 1 voksen sønn, Lille fine Aurora kom 27.11.14

Sjøgress (33 år, to barn) termin 20.09.14.

Corneliuss 36 år. To barn på 3 og 6 år. Fra Oslo. Ønsker et tredje lille nurk. Termin 5.des

Sidney - 33 år fra Sandnes. Gravid med første. Termin ca 10 januar.

Chloe30: 36, gift, jente og gutt, 9 og 6 år, Keisersnitt 23.mars, tvillinger,2 gutter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke typisk at alt kommer på en gang og gjerne når man går høygravid pepapig? Jeg har litt kjennskap til diabetes og det viktigste du holder deg unna er hvetemel!!!! Jeg kjenner en som kan spise haugevis med sjokolade og ha normalt blodsukker 2 timer etter inntak, men spiser vedkommende noe som helst med hvetemel skyter blodsukkeret til værs....så med andre ord, sukker er faktisk ikke det værste...men vann er super drikk håper du får god hjelp hos ernæringsfysiologen også håper jeg dere får en enkel flytteprosess....

 

Krumelure, masse god bedring!!!!

 

Jeg har hatt min første fridag og er helt utslitt... gleder meg til å legge meg rett og slett....Huff, nå holder gubben på å gå ut av sitt gode skinn. Får gå å redde freden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde også at TV2 var involvert, fikk meg en god latter da jeg skjønte det dreide seg om tvilling 2  :legrine:

 

Krumelur: Vi har også ei sånn lampe til datteren vår, sånn som lyser natt og dag. Den funker kjempebra! Hun legger seg jo 7, og brukte også å sove til 7 om morgenen, men tidligere i vinter begynte hun å våkne i 5-tida. Alt for tidlig. Så da kjøpte vi den lampa, og stilte den først på dag til 5.30, etter en stund til 6.00, og nå lyser den dag kl. 6.30. Sånn fikk vi henne gradvis over på rett kjøl igjen, helt uvurdelig  :D

 

Så trasig at du har fått svangerskapsdiabetes Peppa Pig. Men det går over etter graviditeten? Vet ikke noe om det. Jeg fikk svar på min glukosebelastning at den var helt fin heldigvis. Lykke til med flytting! Vi flyttet inn her vi bor nå da snuppa var 3 uker gammel. Så mannen tok seg av all flyttingen mens jeg var hos mamma og ammet og sånn hehe.

 

På snuppa ble vi fort enige om navn, men denne gangen har vi havnet på hvert vårt navn og der ingen vil gi seg  :krangle: Blir vel en navnløs gutt dette.. 

 

Gratulerer så mye med graviditet Lykke!  :D

 

Fikk vite i dag at ei venninne er gravid med sin første Ble kjempeglad, jeg tenkte faktisk på henne for noen dager siden og jeg fikk en følelse av at hun kanskje er gravid. Og så fikk jeg melding fra henne i dag med nyheten! Visste ikke at de prøvde eller noe, kanskje jeg må melde meg på sånn synskeprogram hihi. 

 

Selv har jeg kommet over i tredje trimester. Som tiden har flydd da! Den første graviditeten syntes jeg gikk kjempesakte, det var langdrygt og nærmest kjedelig. Men denne gangen har ukene føket forbi. Håpet er at alle prøvere kommer etter snart! Så kan vi glede oss sammen! Grøne! Cayenne! Vinterblomst! Fisken! Utålmodig! Og alle andre! Sender masse graviditetsstøv deres vei! Vit at jeg heier inderlig på dere!  :duskedame:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å så fantastisk Unilon! Syns du nettopp hadde positiv test!

 

Lykke- hurra!

 

Peppapig, Høyres ut som om du får nok av utfordringar framover! Håpar det løyser seg så du får skuldrene ned.

 

Her går vi litt i tåka, er på slutten av veke to med feber, den friskeste i huset er vesla..USA. I tilleg begynte eg som sagt å blø den dagen det skulle vore ul og har spotta sidan det. Bikka ei veke på onsdag, liknar litt på begynnende SA- berre at her manglar ein graviditet...veit ikkje heilt kva som skjer. I allefall ikkje den beste starten på ei helg med strålande sol. Vesla er på overnatting hjå mommora si så vi her heime får samla krefter. Håpar på magisk vis å vakna feberfri og frisk i morgon!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for alle gratulasjoner :) Oppdaterte lista i dag tidlig etter enda en positiv CB - jeg klarer liksom ikke helt å tro at jeg er gravid, selv om symptomene absolutt er til stede. men nå er jeg tom for tester, og etter 5 (!!) tester bør jeg vel tro på det:) Nå venter 2 skumle måneder, aldri har jeg vel gledet meg så mye til mai før :)

 

Jeg rakk akkurat første sv.skapskontroll før jeg mistet i januar, og turnuslegen som jeg var hos, sa at jeg måtte ta glukosetest i uke 28 i sv.skapet pga vekta mi.. Gruer meg til det, spesielt i disse dager når jeg går her og er småkvalm.. Jeg er sjokoman, så skrekken for meg er å få beskjed om å kutte ut sukker... Da blir det abstinenser:) men men, den tid den sorg er det vel det heter. Så du har min medfølelse PeppaPig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer lykke!! Her fikk jeg en skikkelig panikkoppvåkning natt til i går, magen var ikke fornøyd og måtte opp i en fart, vært sengeliggende siden foruten da de religiøse møtene med porselenet. Stakkars snuppa mi ble skikkelig sur og skjønte ikke hvorfor ikke mamma kunne gjøre som vanlig. Fikk gudskjelov hjelp av tremenningen min som kom å henta henne og hatt henne hele dagene så mor kunne ligge å bli frisk. De religiøse møtene er over, men kun fått i meg drikke, potetgull og et par pizzabiter i dag så slapp.

Nå er det bare å vente på mannfolket som forhåpentligvis er hjemme i morgen kveld og så kattefødsel. Håper bare kattemor Ellie ikke skal føde ved siden av meg i dobbeltsenga kl 4 om morran denne gangen som hun gjorde sist!! De andre hukattene mine har alltid gått til fødekassa når pressriene kom, men Ellie skulle ligge ved siden av mor ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom å leser bare ;) mye sykdom ser jeg, god bedring til alle sammen :) !! Og gratulerer med positiv tester til dere som har fått doble streker eller kryss eller til og med "gravid" :D all lykke!

Jeg har kapitulert litt ifht testing å hele pakken der, da syklus fremdeles tuller med meg :(;) vi humper i vei rundt El, også venter på ikm-dag :D

God helg damer!

Endret av Vinterblomst
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant ut på ultralyd her om dagen at det er ei lita tulle inni magen min <3 Det var bare en kollega av meg som sjekket da, så det er vel ikke 100% sikkert (det er det vel ikke uansett). Skal til OUL 1. april, blir spennende å se om de er enige ;)

 

Snart gravide:

Peiskos: 31 år, gift og har en sønn på 10 mnd. Prøver oss nå på et søsken til lillegutt 
LykkeLi1978: 36 år, gift og har to gutter på 8 og 13 år, prøver på en attpåkladd.
Utålmodigemeg: 36 år. Fjernet spiral 25 sept. Har 2 barn fra før på 18 og 20 år.
Nybegynner1, straks 32 år, prøver igjen for første gang etter SA i 4. mnd i mars 14, og krysser fingre for en liten 2015-baby. Ingen barn fra før.
Svimmla: 37 år, tok siste pille 17.mai og håper systemet er raskt oppe igjen så man kan prøve på en spire.
Fisken 2012: 39 år, to barn fra før, har hatt 1 SA, 3 MA og 1 BO. Skal prøve igjen snart...
Duangdaw: 42 år og prøver med donor. 1 avbrutt svangerskap 30. april (uke 16+2) pga for tidlig vannavgang.
Jodi: 38 år, samboer, ett barn på 11 år fra før, begynte prøving i juni.
Love my kidz: gift, 1sønn på snart 7 år, pp1 etter MA i påsken, IKM 27.juni
Ovidia håper på førstefødte i 2015.
Aussiemama: 36 år, samboer, ett barn fra før, sluttet med p-sprøyte for 2 år siden, venter i spenning
Prøver1984: 30år, samboer, 2 barn på 9 og 6 år fra tidligere forhold. Sluttet på p-pillen aug-14
Ancear: 34 år, samboer, prøver på Nr1, prøvd siden juli 2014
prøver30: 30 år, samboer, ingen barn. MA 14.08.2014.
Vinterblomst - 43, har ei lita snelle ♡ ønsker en til ☆
Adenomyose: 36 år, bor i Oslo. Samboer. Ingen barn, 5 stebarn. Prøver i ca 10 år. 1 MA mars 2012.
IVF-innsatt 1 egg 19/10-14.
Susa84: 30 år. Sønn fra før 2003. 1.ivf okt 2014, fryseforsøk jan 2015
Grøne, 38 år, har vesla f. mai 2013, SA april 2014, MA august 2014, SA desember 14.
Utålmodig 82: 32 år, MA januar 15, prøver igjen på første barn.
Cayenne: 42 år, har to herlige, ganske store troll, og håper det siste kommer i 2015
FruRødhette: 31 år. Prøver på første. MA mai og september -14.
attpåklattnr2:40 år,Gift.3 døtre på 2,16,18.Et siste forsøk på en liten prins. eller enda en søt prinsesse i 2015 eller 2016   :)
Bethlisa: 41år, Gift, Telemark, Mannen min har ingen barn,mens jeg har 3 barn fra tidligere (skilt) f. 95,03,04. 1.IVF september 14 endte i BO. Fryseforsøk Jan 15 ente i MA. 2.IVF April 15

1.trimester
Leirha: 35år, samboer, har 3 gutter, 17år, 6år og 2 år, Startet prøving i september, termin ca 1 august 2015
Marolla: snart 33, samboer, datter som blir 8. Prøvere siden feb 2010, termin 2.okt
Lykke *prøver igjen*: 32 år, samboer, har 2 barn, prøver på en attpåklatt  :). SA jan 2015. Termin ca 17 nov 2015

2.trimester:
Mama foodie: 33 år, har en gullgutt, er nå gravid med nummer 2 <3 Termin ca 17 februar.
Cornetta: 31 år, gift, to jenter på 2 og 3,5 fra før. Termin ca. 30.mars -15
Great 42 samboer og en sønn på 5. Endelig gravid etter 3.5 prøving. Termin 17 mai 2015
Siri83: 30 år, gift, ingen barn fra før, MA 13.08.14, gravid igjen - foreløpig termin 27.mai 2015
PeppaPig: 36år, gift, datter på 5år. Termien 8.juni 2015
FruMille:30 år,gift, ingen barn fra før, MA mai 14, termin ca 28 juni
ØYNE: 33 år, samboer, prinsesse født januar 2014, termin med nr. 2, ca 7. juli
Krumelur: 36 år, venter gutt nr to 13. juli 
Ulvinne83: 31 år, gift, ingen barn fra før, prøvere siden september 2014, venter ei jente ca 29.8.15
Minnimusa: 33 år, har ei Tullehøne født jan 14. Foreløpig termin 4.9

3 trimester:
Mamma-til-Emma: 31 år, jente på snart 4 fra tidligere forhold. Vi ønsker oss to nurk til. <3
Mrs-Impatient: 31 år fra Trondheim. Første barn. Termin 18.mars. 
Tussemor5: 36 år, gift, tre gutter, 7,5 og 1 år...Termin, tja, den som vet, mars/april en gang :-P
Bonanza: 36 år, har 3 barn, termin 13 mai 2015 med nr 4.
Unilon, 35 år, gift, datter 2 år, termin 24. mai, venter en gutt!

Født:
Supersnusken (termin 25.des), født 1/1-14
HH80 (termin 4.januar)
En til,please. (38 og fjerdegangs. termin 04.03.2014).bittelille vakre Signe som ble født på tampen av uke 32 12 januar
MissAlma (31 år, ingen barn, termin 27.02-02.03 (?))
Mrs Rose(30 år, ingen barn, termin 18. mars).
Løve2012 (31 år, gutt født i juli 2012 fra før, termin ca 20. mai)
Barn nr 3 2014(10pp), (33 år, 2 barn på snart 2 og 4, termin 25 mai)
Katta82 (31år, ingen barn. Venter en gutt 1. juni 2014)
Kjærepære (35 år, Hønefoss, ingen barn, 5 ins, 4 ivf, termin 4. juli -14, småpærene kom 28.juni)
Dossa (38 år, har to jenter og en gutt. Etter en EXU og SA så er nå spira på plass! Termin ca 29. juli 2014
SpirenMin (33 år, Oslo, ingen barn, MA mars '12, termin 1. juli 2014, fødte en gutt 2.juli)
Mamma&storebror(35år, 1 barn, termin 29 juli-14) Fødte en velskapt gutt 15
Linda1976 (37 år, ingen barn fra før, venter jente, termin 15 juli)
ini (30 år. Har en nydelig fin gutt på 2. Termin 17.08.14 )
Jmar (termin ca 26 august. 3 gutter på 4,9 og 15 fra før ;-) Bor i østfold
Sharmi81(termin 8.9)
Girasol (32år, ingen barn fra før. Termin 28.09.14) Fødte en liten jente 21.09
Kjøttmeis (30 år, fikk en perfekt liten jente 21.09.14)
Apex 39år, 1 voksen sønn, Lille fine Aurora kom 27.11.14 
Sjøgress (33 år, to barn) termin 20.09.14.
Corneliuss 36 år. To barn på 3 og 6 år. Fra Oslo. Ønsker et tredje lille nurk. Termin 5.des 
Sidney - 33 år fra Sandnes. Gravid med første. Termin ca 10 januar.
Chloe30: 36, gift, jente og gutt, 9 og 6 år, Keisersnitt 23.mars, tvillinger,2 gutter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så frustrert, får positive G teste men spiren vill ikkje klore seg fast. Kva hjelper for at spiren klorer seg fast ? Noen gode råd, er jo så desperato.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du snakka md lege/gynekolog? Eg har fått Crinone som er progrsteron(eit hormon) som skal hjelpa for akkurat dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du snakka md lege/gynekolog? Eg har fått Crinone som er progrsteron(eit hormon) som skal hjelpa for akkurat dette.

Har sjekka meg for hormoner. Alt var ok. Hadde full sjekk i fjor og alt ok. Skal ha ny sjekk aug igjen. Har godt ned i vekt 10 kg er jo ikkje liten og det kan vere eit hinder ut fra legens kommentar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tussemor5: Hvetemel ja.. hmmm.. Da må jeg kanskje kutte ut pastaen min da  :cry3: Jeg tror nesten det er enklere å kutte ut sukkeret og sjokolaen haha.. 

Ja, ja, vi får se hva ernæringsspesialisten sier.. Mellom det ene som kan gi meg en baby med lav fødselsvekt og det andre som kan gi meg en baby med høy fødselsvekt så lander vi kanskje på "normalen" tilslutt hehe

 

Grøne: Så kjedelig med sykdom i hus. Det er mye som går av dette nå om dagen høres det ut som.. Og noen ganger oppfører kroppen seg merkelig. Fingre er krysset for at du er tilbake til normalen snart og får din etterlengtede spire!!

 
Lykke prøver igjen: Ja, ikke ta sorgene på forskudd! Og skulle du få svangerskapsdiabetes så er det jo bare for en kort tid slik jeg ser det (med mindre man er en av de uheldige hvor det ikke går bort etter svangerskap. Men den tid - den sorg). Nyt heller svangerskapet og sjokolade inntil du får svaret :D
 
Ulvinne: Næmmin, en liten jente... Venter i spenning til du har hatt OUL og fått det bekreftet. Jeg husker ikke - har du barn fra før eller er dette din første? Det klør vel i fingrene å kjøpe inn litt jenteklær hihi 
 
Slurpå: Så frustrerende! Jeg har dessverre ingen råd å komme med, men sender over en klem  :klem: Kanskje det er verdt å høre med en annen lege/gynekolog? 
 
Jeg hører da til 3.trimester fra mandag av WooHoo! Barnevogn ble bestilt idag - da er det bare seng, stellebord og litt småting igjen. 
Ellers har jo svigermor landet og skal bli her en uke... Næh - ikke spør meg engang om hvordan det er. Vi har litt ulikt syn på ting. Jeg svelger mange kameler og det gjør helt sikkert hun også... 
 
 
Ha en ellers fortreffelig helg damer!! Endelig sol og varme her så resten av helgen blir tilbrakt utendørs. 
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da får jeg aprilbarn istedenfor mai. De vil ta babyen ut helt i slutten av april, ca 2 uker før termin. Ble da plutselig såå nært! D er jo neste måned😁😳!

 

Ellers har j hatt 3 barn med omgangssyke på likt her, og ja phuuu, det var heftig! Første dag i dag uten spy, så langt..

 

Peppapig; hva slags barnevogn landet dere på?

Må jammen meg få bestilt jeg også,

Og kjøpe en sprinkelseng til. Fikk plutselig litt lite tid😳!

 

lykke til videre dere som er prøvere, ig Gratulerer dere som har testet positivt🌟

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Har du snakka md lege/gynekolog? Eg har fått Crinone som er progrsteron(eit hormon) som skal hjelpa for akkurat dette.

Har sjekka meg for hormoner. Alt var ok. Hadde full sjekk i fjor og alt ok. Skal ha ny sjekk aug igjen. Har godt ned i vekt 10 kg er jo ikkje liten og det kan vere eit hinder ut fra legens kommentar.

 

Alt sjekk ut og ok her og, men det er vanleg å gje denne støtta til dei som vert gravide men mister lett..pussig at ikkje legen høyrer på deg. Eg måtte til gyn for å få det - men vart henvist dit etter tre SA/MA, sjølv om den ein var berre eit par dagar etter ikm. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da får jeg aprilbarn istedenfor mai. De vil ta babyen ut helt i slutten av april, ca 2 uker før termin. Ble da plutselig såå nært! D er jo neste måned😁😳!

 

Ellers har j hatt 3 barn med omgangssyke på likt her, og ja phuuu, det var heftig! Første dag i dag uten spy, så langt..

 

Peppapig; hva slags barnevogn landet dere på?

Må jammen meg få bestilt jeg også,

Og kjøpe en sprinkelseng til. Fikk plutselig litt lite tid😳!

 

lykke til videre dere som er prøvere, ig Gratulerer dere som har testet positivt🌟

April er jo en fin måned :) Kan jeg spørre om hvorfor de tar ut babyen før?

 

Vi kjøpte B.O.B Motion. http://www.bobgear.com/strollers/motion

Usikker på om den selges i Norge, men man trenger liksom ikke noe mer her i Texas. Det snør ikke, regner sjelden og vognbag har de færreste hørt om hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehehehe Peppapig....vet ikke om de har det der borte i Texas, men fullkornspasta funker som ei kule ;-) Jeg la om kosten før jeg ble gravid. Kuttet ut sukker og hvetemel og fytti grisen for en energi jeg plutselig fikk...ja, også begynte jeg å knaspre på spirulina da :-P Det er nesten så jeg har abstinenser (handler det aller meste av slike ting fra USA ;-) ). 

 

Bonanza, da kan det hende du tar innersvingen på meg :-P Jeg går jo alltid over termin :-P 

 

Her er tvillingvogna i hus, stellebordet henger på veggen og er i bruk daglig ;-) vuggen står klar til å bli montert, det samme gjør en baby crib (eller hva det nå heter, type sprinkelseng, som du kan ta ned den ene siden, dra inntil senga di og slippe å stå opp for å amme...) Til påske tar vi hjem simovogna også får minstemann bruke sportsvogna som sovevogn i barnehagen! Gubben holder på å kveles av alt utstyret :-P Gleder meg stort til han begynner å forstå hvor mye og store leker jenter bruker :-D (dukkevogn, dukke hus osv). Jeg har fått levert siste oppgaven før sommern på master studiet mitt, fått avklart med forskningsfeltet at jeg er velkommen, så nå er ALT klart for lille trille til å komme ut. Det eneste jeg mangler er knapper på en buksedrakt jeg har strikket som vi skal bruke når vi skal hjem fra sykehuset, ellers er lue og sokker strikket. Nytt teppa har ei venninde av meg strikket....Mangler bare å pakke bagen nå, men det er vel litt tidlig...4 uker igjen....Har begynt å strikke på et, for meg, avansert prosjekt til dåpen. Er veeeeeeeeeeldig spent på om jeg blir ferdig, den som lever får se....Jeg lever ellers livet i en heteboble om dagen. digger at det er fint vær, men kuldegradene kunne da vitterligen holdt seg litt til...Jeg går i shorts og singlet ute!!!!!!!!!!!! Trenger jeg si noe om hvordan det da er inne????? :-P Nei, nå skal jeg bestille litt garn før minstemann våkner og vi skal ut på tur.

 

Ha en strålende og fruktbar søndag alle sammen!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Har du snakka md lege/gynekolog? Eg har fått Crinone som er progrsteron(eit hormon) som skal hjelpa for akkurat dette.

 

Har sjekka meg for hormoner. Alt var ok. Hadde full sjekk i fjor og alt ok. Skal ha ny sjekk aug igjen. Har godt ned i vekt 10 kg er jo ikkje liten og det kan vere eit hinder ut fra legens kommentar.

Alt sjekk ut og ok her og, men det er vanleg å gje denne støtta til dei som vert gravide men mister lett..pussig at ikkje legen høyrer på deg. Eg måtte til gyn for å få det - men vart henvist dit etter tre SA/MA, sjølv om den ein var berre eit par dagar etter ikm.

Han legen jeg har er jeg så fornøyd med. Han har privat UL apparat og har sjekka eggstokkane og livmora mi. Han har meg under oppsikt. Han har nevna Albyle til meg og han meiner vekta er med og holder tilbake. Kommer til og kontakte han til veka.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal også bruke progesteron neste gang jeg blir gravid. Det er utrolig vanskelig å påvise progesteronmangel, fordi blodprøven må tas på akkurat 21 i syklusen (jeg vet ikke eksakt når jeg er på dag21 hvertfall). Men det er ganske vanlig at man får progesteronmangel når man "drar litt på åra". Albyl-e har i utganspunktet ingen dokumentert effekt, så sant du ikke har en koagulasjonssykdom eller fått påvist sirkulasjonssvikt i morkake tidligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lilu, nå må du se å få sendt den gubben din til legen for testing! Store sjanser for at det er der problemet ligger siden du har regelmessig syklus og dere har prøvd så lenge. Det ordner seg på ett eller annet vis :D

Håper du overlevde helgen Tussemor, du er tøff! :D

Hei Cayenne, når har mannen i huset time neste mandag for å teste soldatene sine. Lurer på om jeg har et ugunstig miljø i livmorhalsen, at jeg dreper sædceller. Får se om vi får testet meg i april.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Da får jeg aprilbarn istedenfor mai. De vil ta babyen ut helt i slutten av april, ca 2 uker før termin. Ble da plutselig såå nært! D er jo neste måned!

Ellers har j hatt 3 barn med omgangssyke på likt her, og ja phuuu, det var heftig! Første dag i dag uten spy, så langt..

Peppapig; hva slags barnevogn landet dere på?

Må jammen meg få bestilt jeg også,

Og kjøpe en sprinkelseng til. Fikk plutselig litt lite tid!

lykke til videre dere som er prøvere, ig Gratulerer dere som har testet positivt

April er jo en fin måned :) Kan jeg spørre om hvorfor de tar ut babyen før?

Vi kjøpte B.O.B Motion. http://www.bobgear.com/strollers/motion

Usikker på om den selges i Norge, men man trenger liksom ikke noe mer her i Texas. Det snør ikke, regner sjelden og vognbag har de færreste hørt om hehe

Jeg har 3 KS fra før, og de ville ikke vente lenger enn uke 38 pga de ønsker ikke å utsette livmora for rier. I verste fall kan livmoren revne(sjeldent). Det er bare det at han private spesialisten jeg går til for svangerskspkontroller og UL, sa at de tok ca 7 dager før, og han vet jo historien min han også . Han sier også at livmoren min tåler fint noen rier og at j ikke skal være redd. Så kommer sykehuset og skremmer meg litt igjen da.....

 

Blir en TFK her ;). Har bagen, så bestilte (i dag) bare ny sportsdel, siden minste bruker den andre sportsdelen .

 

Tussemor; når er datoen din? Jeg ville jo helst hatt babyfrøkna inne litt lenger, da jeg får så små babyer. 3010 gram (4 dager før termin) har vært den største, så 2980 gram (2 dager før termin) og siste på 2780 gram(en uke før termin).

Men men, får jo bare høre på dem vel ☺ ☺ .

Endret av Bonanza
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har glemt å gratulere, Lykke, krysser fingrene for at du kommer i mål denne gangen :)

 

Kjedelig med så mange kjemiske, Slurpå! Må innrømme at jeg ikke har særlig trua på det babyklister-greiene, har lest at det er blanda ut en million ganger og dermed umulig kan ha noe virkning. I tillegg er det vel ikke akkurat billig?

 

Lillegutt er i form igjen i dag, men kom fortsatt noen reale bløte forsyninger i bleia i dag, med den umiskjennelig sure lukta, så må nok holde ham hjemme en dag til. Får fart på seg de sykt barn-dagene når man får magesjau i hus... 

 

Ryggen har virkelig protestert de siste par dagene, kjenner det i hofter og ledd også. Planen var å holde ut til jeg skal til legen 26. men jeg vet ikke helt om det går. Får se etter jobb i mårra. Jobber bare halve dager men det gjør jo vondt allerede etter halvannen time. Er vel tre uker til jeg er like langt som jeg var da jeg ble 100 prosent sykemeldt sist.

 

Ja ja, må prøve å skrive litt på et arbeidskrav som skal inn nå, men lite inspirert... God søndags kveld, damer!

Endret av Krumelur
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bonanza, 14 april er termin her og jeg går alltid over minste ungen her var 3900....største, hittil 4980 holdt på å le meg i hjel da de skulle ha meg inn til vektestimering pga at ungene kan få lav fødselsvekt når man har lavt stoffskifte. Jeg gikk på levaxin med sistemann og det var største ungen hittil...så da er det bare å brette opp armene, for jeg regner ikke med at lillegull vil være noe dårligere

 

Slurpå, jeg er STOR og er nå gravid med nr 4. Vi slet med å bli gravid med nr 3. Det viste seg å ha med stoffskiftet å gjøre. Jeg viste at stoffskiftetet mitt hele tiden har vært på grensen, så jeg diskuterte ganske hardt med legen for å få prøve med Levaxin...det var en mnd på minste dose, en ørliten økning og vips der satt tredjemann som en spiker! Jeg har fortsatt på medisin, men var hellig overbevist om at vi ikke kom til å bli gravid igjen osv....her sitter jeg da med 4 uker igjen!!!! Så hvis du ikke har sjekket stoffskiftet, vil jeg virkelig anbefale det. Også den vanskelige biten da, slapp av! Ikke tenk på å bli gravid, gi opp, nyt gubben for det han er verdt osv....jeg vet hvor vanskelig det er, men jeg vet også hvor effektivt det kan være masse lykke til!!!!

 

Cayenne, hvordan går det med deg?

 

Skal få i meg litt mat, ta med meg kula og komme meg i seng...det er lite sammenhengende søvn for tiden, så bare å utnytte de mulighetene man har god natt fine damer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Da får jeg aprilbarn istedenfor mai. De vil ta babyen ut helt i slutten av april, ca 2 uker før termin. Ble da plutselig såå nært! D er jo neste måned!

Ellers har j hatt 3 barn med omgangssyke på likt her, og ja phuuu, det var heftig! Første dag i dag uten spy, så langt..

Peppapig; hva slags barnevogn landet dere på?

Må jammen meg få bestilt jeg også,

Og kjøpe en sprinkelseng til. Fikk plutselig litt lite tid!

lykke til videre dere som er prøvere, ig Gratulerer dere som har testet positivt

April er jo en fin måned :) Kan jeg spørre om hvorfor de tar ut babyen før?

Vi kjøpte B.O.B Motion. http://www.bobgear.com/strollers/motion

Usikker på om den selges i Norge, men man trenger liksom ikke noe mer her i Texas. Det snør ikke, regner sjelden og vognbag har de færreste hørt om hehe

joda, boben selgerne i Norge også. Hadde en butikkselger som var helt giret på å selge oss en bob, men på oss ble det nok en Emmaljunga ;)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...