Gå til innhold

***oss over 30***


Tigerlise&Anton prøver igjen

Anbefalte innlegg

Lurer litt på samme som deg Grøne, etterhvert kanskje.

Tror jeg ville fortsatt et par dager over ikm for sikkerhets skyld. Men crinone kan jo også utsette tanta, så den ikke kommer før man stopper. Men om testene er blenda 16 dpo så er man vel neppe gravid.

 

Skal selv igang med crinone straks, for å forhåpentligvis forlenge lutealfasen til over 10 dager. Spent på om det funker, og om det ender med at tanta ikke kommer av seg selv. Da er jeg i samme problemstilling.

 

Nesten helt sikker på at jeg nettopp har hatt el, temper, så jeg venter bare på at fertilityfriend skal bekrefte eggløsningen. Så starter jeg på crinone. I morra eller lørdag antagelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heier på dere, Grøne, Cayenne, Fisken og Utålmodig, håper hormonene gjør susen!

 

Rart hvordan det der med kjønn fordeler seg, Minimum og Fru Mille! På mannen sin side er det bare gutter i tre generasjoner, så det var jo flere som håpte på en jente nå. Jeg ble ikke det minste overrasket over at det var en gutt :-) Kikka litt på babyklær i går, litt vemodig at jeg ikke skal få kjøpe noen jenteklær denne gangen heller, er jo så mye fint! Ellers begynte jeg nesten å gråte da jeg så på gutteklær i de minste størrelsene, det er jo så smått<3 Husker ser 50 var stort til førstemann i starten! Begynner å glede meg litt nå. Er halvveis og kjenner mye liv nå, så det er litt lettere å tro på at det skal gå bra nå! Utrolig at jeg faktisk skal få oppleve det en gang til!

Sitter inne på en knøttliten rom med to andre. Er til glukosebelastning og har akkurat drukket det ekle sukkervann. Hadde litt fornøyd blodsukker forrige gang, og alderen tilsier visst at jeg er i risikogruppen. Håper det ikke er noe. Er litt mer bevisst på hva jeg spiser denne gangen. Spent på hva vekta viser etterhvert, forrige gang endte jeg på 20 kg pluss. Er slank i utgangspunktet så det er ingen krise, men det gjør jo ikke noe om det blir litt mindre. Foreløpig har jeg bare fått opp 3-4 kg, men synes magen er større enn den var på denne tida forrige gang.

 

Hvordan går det med dere i ammetåka , Apex og Corneliuss? Og Dossa, deg er det lenge siden vi har hørt fra!

 

Ha en god dag, skjønne kvinner :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff gruer meg litt til den glukose greia, trengte ikke ta den sist, men etter å ha økt i omfang siden i sommer så må jeg :/ Og jeg som i normalt tilfelle ikke liker så godt for søte ting har angst for å måtte drikke noe søtt :o 

 

På min side av familien så er det ganske grei fordeling av kjønn, mamma har 1 jente og 1 gutt og tanta mi har 2 gutter, og så har jeg liksom ikke mer familie :/ 

 

Her har vi nå hatt Tiili sin første omgangssyke, masse oppkast i går hvor alt kom opp igjen. Men på ettermiddagen så roet det seg litt og ikke kommet opp noe siden. Snuppa sov fra kl 19-8.30 i natt foruten at hu våkna når jeg var innom rommet når jeg skulle legge meg hvor hu måtte trøstes litt og sovna igjen. Litt diare i dag, men fått i seg litt mat og en del drikke så vi får krysse fingra for at det holder seg nede. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man må bare helle innpå og få det overstått. Det verste er å ikke spise!

Huff stakkar lita, de blir jo så redde også når de kaster opp! For min del er jeg glad når det går over i diaré, det havner iallfall i blei og ikke overalt ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Minimusa, den glukosebelastningen er ikke så ille. Du får ett glass med fruktsukker blanding som du styrter ned også nyter du ett glass kaldt vann etterpå det værste er å vente i 2 timer.......jeg har gjort dette ganske så mange ganger nå. Jeg bruker å ta frokosten på kafé etterpå, da har jeg liksom noe å glede meg til lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

I helga som var fortalte vi de blivende besteforeldre og ene broderen til typen nyheten om kommende terroristen Og alle nå like spent på om det kommer en gutt på farsiden hehe.. Fra før har de 6 barnebarn og alle er jenter, så blir spennende å se om vi følger tradisjonen og får en jente til eller bryter og får en gutt Ja faren min kom jo med et nesten umulig krav, han skulle IKKE vite kjønn før barnet er født!! Kan jo si at vi begge Vil vite ved OUL og blir jo ikke lett å holde det hemmelig med så mange på typen sin side som er sååå spent

på mannens side kom det 4 generasjoner kun med gutter før storebroren til min mann fikk jente for 7 år siden :) så vi var veldig spent på hva vi kom til å få, og det blir gutt her,hehe ;)

 

Samme her, så jeg var sikker på gutt forrige gang - siden guttene bare produserer gutter i den familien. Men ut kom en nydelig jente :) Blir spennende å se hva som kommer ut denne gang :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke mye nytt å fortelle her, tror EL er sånn ca nå, så da kjører vi på:) usikker på hvordan syklusen min vil være etter SA, men første mens kom 29 dager etterpå, så da tar jg ugangspunkt i den "vanlige" syklusen min, som er på 28 dager. Vi kommer nå uansett til å legge inn aksjer med jevne mellomrom helt til tanta evt kommer ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar damer, sidan heile apoteknoreg var nede den dagen eg trong ny Crinone stoppa eg. Blendakvit test på IKM, og då kom tanta ganske raskt etterpå. Så då vert det ost, vin og kjeks og dameslarving i kveld :) Aldri så gale osv..blir nok litt raudvin i veka og no når det er vinterferie her og vi skal på tur.

 

Kjekt at så mange er på prøvern no og klare, til slutt vert det vel vår tur og :) Vi lagar i allefall plass, og byggjer på huset med eit hus til ved sidan av, satsar på at nabovarsel går ut til veka. Spennande tider, kan jo håpa at bygginga er ferdig til det kjem ein ny liten? Det hadde passa bra.

 

God helg damer, høg beinføring ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

halloen skjønne damer :) ikke så ofte innom, kun for å senke kravene og tankene ;) men nå er el in the house og ikm om nye 14 dager! Måtte det skje!!!!!!! hihi.... alt vi orker altså. Ikke rart vi er det sterke kjønn gitt  :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heier på prøverne! :D

 

Snuppa hadde også nettopp omgangssyke. Fra ni på kvelden til ni neste morgen spydde hun ca. 20 ganger! Hun var så dårlig at hver gang vi merket at nå kommer det, så bar vi henne inn på badegulvet og støttet henne så hun lå sidelengs. Hun klarte å spy ut madrassen sin og godstolen vår så mannen hentet en liten madrass fra mamma som vi kledde med søppelposer, håndduk og laken. Så fikk hun ligge på den på stuegulvet mens jeg lå på sofaen så jeg fikk holde øye med henne. Vaskemaskina gikk i ett hele natta lang. Og jeg hadde feber samtidig. Sukk. :) Resten av dagen kom det bare noen få ganger heldigvis. En gang mens hun lå på badegulvet og vi hadde tørket opp en ladning, så snudde hun seg på magen, bæsjet i bleien og sovnet.. Da lot jeg henne sove litt før jeg skiftet på henne :P Syntes så synd på henne.

 

Ja, beklager mye spy og bæsj i denne oppdateringen, men sånn går no dagan! :)

 

Jeg måtte ta glukose forrige gang. Håper jeg slipper det denne gangen. Men er enig med Tussemor5 i at det er ventingen som er verst. Sist la jeg på meg over 30 kg. Huff. Har prøvd å være flinkere denne gangen og har gått opp 2-3 kg foreløpig. Men så var startvekta ca. 15 kg mer nå.

 

Spennende med utbygging Grøne! Jeg drømmer om enebolig. Vi bor i tomannsbolig, greit nok, men har lyst på frihet! :)

 

Mannen min har to brødre, så da snuppa kom var det stor stas for svigermor som selv bare har sønner. Men stasen er selvfølgelig også stor over at vi skal ha en baby til. Det blir veldig artig med en av hver, men får jeg til å være guttemamma da? xD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fy flate som jeg gleder meg til å kunne snu meg i senga uten å føle at jeg sitter fast i madrassen samtidig som jeg kveles sakte, for så å bruke minst 10 min på å finne igjen normal puls og respirasjonsfrekvens 😜 bare 7 uker igjen....sukk...nevnte jeg at jeg gleder meg til å bevege beina mine på normalt vis også? Med andre ord...kroppen gjør seg fødeklar 😁 god natt og god søndag damer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner deg så godt tussemor!! Jeg er så heldig at det bare er fett på magan ennå så fortsatt behagelig å ligge på magen, men husker veldig godt den siste tida hvor man følte seg som en hvalross på land så kan jo bare glede meg!! :P 

 

Men snart kommer dronninga di og kan herske rundt med storebrødra sine som garantert gleder seg sikkert like mye som deg til å få ei lillesøster å dulle med :* <3 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tussemor5, samme her, gleder meg til jeg kan snu meg i senga uten problemer og smerter, er jo så stoooor med tvillinger....er heldigvis bare 4 uker igjen for meg :P Jeg går heldigvis normalt enda, enn så lenge. Har heldigvis ingen vann i kroppen. Gleder meg også til å slutte med å ta blodsukkeret 5 ganger om dagen hver dag :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huffda Chloé, 5 ganger om dagen....har du fått svangerskapsdiabetes? Jeg vagger som ei forvokst gås, helt til jeg blir varm, men prøver jeg å strekke ut beina når jeg går ligger kynnerne på vakt og hagler av sted....da er det umulig å bevege seg😞 I natt har det vært skikkelig ille,så håper gubben kjenner sin besøkelsestid og tar unna unger og det som måtte være 😉 Jeg fikk foresten spørsmål fra mellomste mann i går:"mamma når babyen er ute, kan vi leke stiv heks da"? Så nå vet dere hva som venter meg etter fødselen 😁 synes jeg ser det for meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe "godt" å høre at det ikke er bare jeg som sliter med å snu seg i senga ;) Jeg er 37 uker på vei nå, wææææ!!! Tiden har flydd! Men lillegutt nekter fortsatt å snu seg riktig vei. Har tilogmed tatt akupunktur og holder på med sånn moxa-behandling hjemme, men det ser ikke ut til å hjelpe.. Søren altså! Skal til samtale på sykehuset i morgen med jordmor og lege for å se hva vi skal gjøre (keisersnitt eller setefødsel, og evt vendingsforsøk). Blir spennende ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, tussemor5, har svangerskapsdiabetes, hadde det med forrige også. Men perfekte blodsukker hele tiden, både da og nå. Tåler ikke det sukkerklisset jeg må drikke når jeg tar glukosebelastningstesten, får ganske høy blodsukker av den. Er litt sensitiv ift pasta, kan få litt høyt av det,så spiser ikke så mye pasta nå. Ellers ingen kostholdendring, så gjør ikke noe spesielt ift dette, bortsett fra å ta blodsukkeret da....og ikke spise sjokolade, kjeks etc ;)

 

Kynnere kjenner jeg veldig godt til, har veldig harde kynnere, har iblant regelmessige også, men kjenner at det ikke er rier, så er ikke så veldig bekymret...kjenner jo at det gir seg etter noen timer ;) men jordmora ba meg ringe hvis det holdt på så lenge neste gang da jeg var på kontroll sist på torsdag :D

 

Stiv heks ja.... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mrs-impatient: Var hos naprapaten min tidligere i uka og hun fortalte at hun hadde setefødsel og hun hadde en veldig fin opplevelse. Hun viste ikke at det var sete før ganske langt uti selve fødselen, men sa at det gikk helt fint og veldig glad for at de ikke valgte å ta KS. Ville bare fortelle litt hyggelig historie da jeg veit mange får litt panikk når de hører setefødsel :)

 

Hihi ser for meg Tussemor: gutta mase om stiv heks når du ligger der noen få timer ett fødsel og sikkert føler deg rimelig mørbanka :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehehehe...nevnte fint lite om lengde og intensitet på mine da jeg var til jm sist Chloe jeg bare konstaterer for meg selv at kroppen jobber og så lenge lilletrille gir jevnlige livstegn fra seg får det være greit...gubben derimot er ikke like rolig måtte Lene meg til veggen i natt etter at jeg hadde vært på do, fordi det gjorde så vondt, da fikk han litt spader og nevnte både legevakt og ambulanse....jeg fikk lagt meg og da ble det stille på han håper du slipper mer styr med diabetesen etter ungene er ute

 

Mrs-impation, tenk bare tre uker igjen....åhhhhh så heldig du er! Misunner deg ikke det seteleie styret, husker det alt for godt....men jeg var klar til å føde vaginalt (keisersnitt er min store skrekk), men nå var poden min så stor at jeg visstnok ikke hadde fått føde ham vaginalt i seteleie. Heldigvis snudde han seg!!!! Håper gullet ditt også tar til vett

 

Cayenne, hvordan går det med deg?

 

Minimusa, nyt dagene plutselig ligger du å velter deg rundt som en strandet hval med kols grad fire!!!! ALDRI mer, sier bare jeg håper formen din ikke er like ille som sist og at snuppa di er i bedring!!!

 

Grøne, du skal se det blir tvillinger neste gang, slik at dere får fylt opp huset

 

Apex, hvordan går det der oppi nord og hvordan var dåpen?

 

Nå er det natta på meg, igjen...får håpe det blir litt mer søvn enn forrige. Jeg har heldigvis fått ha en rolig dag alene uten mas og tunge løft! Snille gubben jublet da jeg fortalte at jeg ikke hadde gjort en dritt i dag Det er så utrolig godt når han skjønner at jeg trenger slike dager! Ungene har stor kost seg ute i snøen i tillegg. Håper vi får ha snøen ei stund siden ungene koser seg slik!

Ha ei god natt alle sammen ☺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minnimusa: Takk for hyggelig historie :) Det trengs!!!

 

Desto mer jeg leser om setefødsel, jo mer sikker blir jeg på KS faktisk.. Har lest flere av de norske forskningsrapportene og nesten 50% av vaginale setefødsler ender opp med haste- eller katastrofesnitt uansett pluss at de som får skader etter fødselen (det er heldigvis ikke alle som får skader altså!) får mye mer alvorlige skader enn ved en "vanlig" fødsel. Synes risikoen for babyen er det aller verste, og de fleste rapportene er enige om at det er tryggere for barnet å bli tatt med KS. Men vi får se, må ta en samtale først og så sjekke bekkenmål, vekstestimering på babyen osv før man "bestemmer seg". Er veldig spent på hva målene på bekkenet mitt er med tanke på at jeg er under 1,60 m høy. Dverg med andre ord ;) haha!

 

Tussemor: Åååh snudde din seg?? I hvilken uke (hvis du husker)? Høres ut som om du har en kjempesnill og omtenksom mann <3 Ja, enn at det bare er tre uker igjen da.. Du har ca 7 uker igjen?? Kort tid det også, det går fooort :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært veldig heldig denne gangen å sluppet unna den ekstreme svangerskapskvalmen, er straks 13 uker nå så føler jeg kan juble over at jeg slapp. Var helt grusomt å være invalid fra uke 8-ca 22. som jeg var sist! Nå har det kun vært vanlig kvalme og litt svimmel og en grusom hodepine, men alt er overlevbart og ikke sammenlignbart med sist!! Og typen er så i hundre og lurer på når jeg får sånn fin gravidmage igjen, han traff meg trossalt når jeg var 6mnd på vei så han har gleda seg til å se meg med mage igjen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mrs-i, han snudde seg rundt uke 40-41 😖 snakk om å sette mammaen sin psyke på prøve 😜 håper du får en god prat med jm i dag! Masse lykke til!gubben glimter til i blant 😉

 

Minimusa, da jeg kom hjem fra sykehuset sist (4 dager etter fødsel) fikk jeg beskjed om å løpe😝 med barnevogn og bekkenløsning gikk jo det kjeeeeeeempe bra 😝

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei søtsnupper og skravlekjerringer!! ♡

Kikker innom fra det kalde nord, her går det greit med oss. Barnedåpen gikk fint - prinsessa oppførte seg eksemplarisk i kirka og selskapet etterpå var perfekt. Avslappet og veldig hyggelig. Og så kom mandagen der mor ble urven og kvalm & diaréen kom like etter det. Varte i FIRE dager og det var med andre ord fantastisk å slippe ut blant folk igjen nå i helga! Lillemor har nå "løsere" avføring enn ellers - men er ellers i fin form så da er det vel ingen fare på ferde? Skal til hs for 3.mnd kontroll og vaksine denne uka.

 

Så moro å lese om dere høygravide ♡ Tenkte på det i dag, at jeg savner følelsen av spark, det er noe helt eget ved det.. nyt de gode øyeblikkene som gravid - snart er den epoken over!! Blir gjerne med på Stiv heks, Tussemor, føler meg som ei og trenger definitivt bevegelse! :)

Mrs Impatient; hva blir det til med deg? KS eller fødsel? :) Hadde en god opplevelse med mitt ks, for hun snudde seg ikke selv om vi ventet og håpet på det. Husk bare på - at med elektive snitt går man glipp av den viktige starten som de som føder får hvor oxytocin frigjøres naturlig - og det kan påvirke amming slik at det går tregere. Dette fikk jeg høre i ei bisetning den dagen jeg skulle reise hjem... så for å veie opp for det er det bare å pøse på med masse hudkontakt, legge hyppig til og be om hjelp hvis du trenger det.

 

Synes det er vemodig å tenke på at dette er siste gangen med baby i hus. Men her blir det definitivt ikke flere. Savner nærheten og kjærestebiten i forholdet, det er totalt fraværende og vi er kun samboere i ordets bokstavelige betydning. Her tas tida til hjelp - men sånn kan man ikke ha det så mye lengre fremover, for det går ut over humør, selvtillit og alt som er. Han vet at jeg ønsker mer enn hva han for tida er med på, så det blir vel en prat igjen om en ukes tid når vinterferien er over. Jaja - sånn går dagan. Nydelig vintervær her nå, så snuppa og jeg skal trille en runde og se på barnehagene i området.. må søke henne inn nå selv om starten blir senere!

 

Ha en fin dag! :) Klem ♡

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...